A photo a day – Dag 14

 

Time

Man våkner opp…midt på natta… Man vet det er natt, selv om klokka viser 10 der i mørket..Det LYSER tall og visere i mørket…. Man lurer på hvilken planet man befinner seg på,…  Man grabber til seg tiden..stirrer hardt på den…..lurer på hvilken vei egentlig viserne går, myser ned mot de rare tallene, som har bestemt seg for å leve sitt eget liv… Natt…

 

Som et troll i eske dukker  plutselig Salvador Dali opp der med klokken sin… Og sengen forandrer seg til bordet der Alice drakk te med Den Gale Haren, i Alice i Eventyrland.. Man er våken som bare en Frodith i Salvador Dali- land kan være…  Klokken er myk og rar der jeg famler… gummiaktig…Tiden har opphørt…Man er KUN opptatt av å få sove.. Og jo mer man kniper øynene igjen, jo mer jobber klokken på spreng for å overta rommet… Tikk-takk, tikk-takk…

 


Og når jeg ligger slik og  tror at det ikke kan bli verre en tirsdag natt….Når jeg ligger  der i mørket og den hersens klokka er i ferd med å gli ned av nattbordet, og jeg kniper øynene hardt igjen….igjen……så plutselig setter det igang noe som føltes som et helt “slektstreff.”. der borte på nattbordet….selv om det kun er EN klokke i rommet…Den gjør bare litt mye ute av seg…. 😉

 

Er du mye opptatt av tiden?

Har du et godt forhold til vekkerklokker?

Bruker du klokke?


#tid #klokke #time 

#våke #sove
44 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Den slidinga er umulig om morgenen, og jeg trykket og herjet overalt 😀 alle våknet tror jeg. Nå er jeg lykkelig med den vanlige klokka 😀

    2. Hehehe, kjenner meg litt igjen der faktisk! Noen dager er jeg nesten litt i koma og da er det søren meg ikke lett å skulle sveipe fingern over skjermen x) Skulle sånn sett ønske jeg hadde et nattbord og en vekkerklokke 🙂

    3. Tattavkvinnene: Jeg vekket hele huset den ene gangen jeg prøvde med mobilen som vekking. Er visst litt hjernedød i det jeg våkner, så KLARTE IKKE å skru den av. En hektisk Frodith, en oppskremt samboer, og et blokk jeg følte snart var på døra, gjorde at jeg ikke valgte DEN som vekking dagen etter… Jeg kunne kastet mobilen i do altså, for jeg FIKK ikke skrudd den av… Helt umulig. Jeg gikk rett og kjøpte tikk-takk-klokke 😀

    4. Oi, hvordan har du fått til dette? Skikkelig snål effekt på det siste der! Man blir litt rar i hodet, men så klarer man ikke la være å se for det er så fasinerende 😀 Kule bilder!
      Vekkerklokka og jeg har ikke noe godt forhold. Den liker ikke meg og jeg liker ikke den. Men den siste uka har den faktisk vært hjelpsom og fått meg opp tidligere enn vanlig. Og det liker jeg veldig godt 🙂 Min vekkerklokke er forresten iPhonen min, så resten av dagen er jeg veldig glad i den <3 Hehe

    5. jada vi må høre på kroppen. Egentlig har eg ikkje TID å høre,men eg gidd ikkje blir skikkelig syk heller så eg tar meg tid til å slappe av. Flytting skjer jo ikkje likssom uten at eg er med på en måte -så eg får nøkkelen på tirsdag og så kommer datteren min hjem 9 september og ikkje sikkert alt er flyttet innen den tid. Eg har ikkje råd til flyttebil nå så vi må ha sånn dugnad hahaha
      klememting <3

    6. ja var litt utblåst for de siste dagene har vært litt sånne som strammer i nakken og skuldrene over ørene hahaha
      kose deg på lørdagen
      klemmeting <3

    7. cuskima: Ååååå, så deilig å få sovet litt, jeg gjorde motsatt, jeg sovnet omtrent kl 22.30 😀 Og som til nå 🙂 Deilig. Ha en fin lørdag snupps <3 Klemmer i vei <3

    8. Armbåndsur er vakre smykker ja :D,men eg liker de på veggen bedre <3
      Eg har sovet og sovet -nå sto eg opp for eg var sulten 😀
      fin fredag til deg min venn klemmeting <3<3

    9. Min matgale verden: He-he, ja 🙂 På jakt etter høstsko ;-D Ja, vi får se hvordan det går i morgen. Kanskje jeg overrasker søsteren min med sjiraff-drakt 😀 Ha-ha

    10. Min matgale verden: Ja, en gang så må vi dra på Dverie-tur. Og da skal vi ha nye drakter 😀 Jeg sebra og du løve eller noe i den duren ;-D Jeg er SÅ glad at vi vasket i går. Vi pleier å gjøre det i helgen, når vi vasker… Men mye deiligere å starte fridagene med rent hus og fri 😀 Ingen vask å tenke på eller ha dårlig samvittighet for ikke å ha gjort … ;-D Nå er klokken blitt normal igjen heldigvis, og i morgen skal jeg sove til 8 😉 klemmer og feirer dagen vår <3

    11. Klokken om natten ja…..alt kan bli litt på en snurr om natten… hehe Og vasking av hus….jepp, blæh! Men nå er det fredag, beste dagen i uken, slenge seg på sofa og kozemoze…. God tur til Dverige da…åh…skulle så gjerne blitt med…. 🙂 klemmer

    12. cuskima: Ja, det er jo fint som et smykke også egentlig. Men jeg har nesten aldri hatt armbåndsur 😀 Jeg klarer ikke bruke mobilen som alarm, den er for avansert å skru av. All denne slidingen og glidingen osv 😀 Ha-ha. Så etter å ha vekket hele blokka en gang, kjøpte jeg vekkerklokke igjen 😀 Jeg holdt på å kaste mobilen i do 😀 Ja, moro å lage til litt med disse klokkene 😀 Klemmer fredagsklemmen <3

    13. Helge: Jeg har heller ikke klokke på armen, men vet alltid hvor mye den er likevel…. Ja, vi må ha klokker og forholde oss til tid, helt umulig annet når verden har kommet så langt som den har. Jeg har vanlig vekkerklokke, fordi jeg ikke klarer få av alarmen om morgenen, hjernen funker ikke, og den ene gangen jeg prøvde vekking med mobil, så vekket jeg hele blokka 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    14. elsker klokker,men de bare dør på meg så eg har sluttet å bruke dem. Har fine klokker i stuen da med engler på og fine visere. Ellers er det mobilen som brukes til vekking. Og i nærheten om noe er viktig. På jobber det greit med klokke,men merker de yngre er mer opptatt av den enn eg.
      Eg føler mer med kroppen enn klokkene egentlig. Kun enkelte tider på døgnet eg bryr meg:)
      flott innlegg, elsker Dali klokken 😀

    15. Tid er viktig. Ellers bruker jeg aldri klokke. Jeg bruker 2 vekkeklokker, den ene ringer 20 min før den andre hver morgen men som regel er jeg våken før de ringer. Tenk deg et samfunn uten tid og klokker. Hadde gått dårlig med alt, man er avhengig av tid, vite når buss, tog og fly går, når man den ene der og det andre et annet sted. Klokke på armen savner jeg ikke, har telefonen, så er det nyheter hver hele time på radioen osv…. Ha en fin kveld.

    16. Lisbeth Pedersen: Ja, jeg føler mye klokka jeg også , uten å ha armbåndsur. Liker å prøve å ta ting som de kommer, men det er jo mye vi må innrette oss etter tiden… Jeg klarer ikke skru av mobilen om morgenen, derfor måtte jeg kjøpe sånn annen. Jeg var helt hjernedød kl 6 en periode, og klarte bare IKKE å skru den av. Vekket samboeren, og alle andre i blokka 😀 Ha en fin helg du også Lisbeth 🙂 Klemmer <3

    17. Herlige bilder 🙂
      Ja klokken styrer nok en del her, hvertfall når jeg skal legge meg 🙂 Og mobilen er min faste vekkerklokke, ringer når jeg vil og uten og si tikk takk hele natten.
      Ha en strålende helg 🙂
      Klemmer

    18. ssilje89: Jeg fant ut at hjernen min ikke funker godt nok på mårrakvisten, for jeg prøvde å skru av mobil-alarmen når jeg skulle bruke den som alarm, og det GIKK altså ikke. Jeg fikk ikke stoppet alarmen, var nær ved å kaste hele mobilen i do, vekket samboeren og vi så helt gale ut den morgenen…Hjernen klarte IKKE å løse skru -av-problemet…Så jeg kjøpte sånn tikk-takk i stedet, og den er LITT mer stille når jeg legger den oppå en sokk eller noe annet mykt..Da hører jeg den nesten ikke 😀 Ha-ha God helg til deg også 🙂

    19. Hehe kule bilder.
      Nei jeg har ikke klokke på rommet, tror jeg hadde følt de hadde slekttreff jeg også.
      Er jo ekstreme lyder de lager når man ligger der stille i mørket.
      Bruker alarmen på mobilen om jeg skal noe 😉
      Ha en god helg 😀

    20. Engla: Ja, jeg LIKER jo tid også, for jeg koser meg mye iden. Og prøver å nyte all tiden 🙂 Men om natten er klokkene noe herk…Og vekkerklokka er ikke grei. Men nå er Dali-klokka borte og jeg er på jobb. Og skal lære meg litt mer engelsk tegnspråk. Ja, jeg har også mobilen på soverommet. men ser ikke mye på den. Bare gammel vane… Klarer ikke ha vekking på den, for jeg skjønner ikke når jeg er trøtt hvordan jeg skrur den av 😀 Klemmer til deg min venn <3

    21. cathrinehenriksen: Jeg skjønte ikke på morgenene hvordan jeg skulle slå av mobil-vekkinga, FOR trøtt…så jeg bruker den gamle likevel 😀 Den får bare tikke i vei 😀 Men i morgen er det lørdag og jeg skal sove til 8 minst 😀 Klemmer og god helg <3

    22. ladyaugust: Mååååårnings søs <3 Jeg har både mobilen hos meg, og den andre klokka. Og det er den andre klokka som styrer med vekkinga 😀 Mobilen ser jeg ikke tallene på om natta, uten briller... Og jeg er så trøtt med en gang om morgenen at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal slå den av. Trenger en sånn jeg bare kan slå i hodet 😀 Og den ser helt rar ut på natterstid, når jeg burde sove, og den står der og tikker kjempehøyt... Men i morgen...DA skal det soves da...Hvertfall til kl 8 😉 Jeg har pyntet meg i dag <3 Og i morgen er det lørdag og jeg skal til Sverige 😀 Klemmersøsklemmenlenge <3

    23. Tonje: Ja, jeg er som regel oppe FØR klokka jeg også. Men jeg setter den jo på hver dag. Og det trengs tror jeg. Jeg er også litt daff nå om dagen, og ikke så flink å våkne av meg selv ennå.. Jeg har ikke klokka på armen, men er stadig og titter på der jeg vet det finnes klokker. SÅ er nok opptatt av tiden 😀 Ha en toppers helg du også <3

    24. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg synes det er veldig gøy med denne foto-challengen. Og jeg gjør så mye jeg kan ut av den. Ta den du også da vel? Hvis du får mye bilder og tanker. Jeg fant den hos Lithanna, jeg har bare gjort den til min egen, med tegningene før og skrevet listen litt pent. Men listens innhold har noen andre laget 🙂 Moro synes jeg 🙂

    25. fjellgeitbundingen: Du liker kanskje å stå opp tidlig? Jeg står opp kl 6 hver dag, er ikke veldig glad i den klokka da 😛 Men glad jeg har klokke altså 🙂

    26. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det må være deilig å kunne være igjen, når de andre går. Hos oss er det jeg som går, tidlig,tidlig 😀 Står opp kl 6. Og fyker avgårde ganske fort. Men nå er jeg våken, og Dali -klokka er fosvunnet ;-D

    27. Fru Stussli: Ja, klokkene mine ser også helt rare ut, uten briller og i mørket 😀 De ser omtrent ut som de jeg har her, og enda verre 😉 Og jeg skjønner knapt hvem jeg er, men skjønner jeg må sove og det helst kvikt 😀 Ha en eventyrlig dag Bente 🙂 Tusenvis av godklemmer <3

    28. folkogdyriskogen: Ja, et er kvelden, og natten man jobber mest med tiden, når man våkner hvertfall.. Jeg bruker ikke klokke, men vet alltid hvor mye den er likevel. Jeg våkner FØR vekkerklokka som oftest, så jobber nok med tiden også i søvnen… Og klokken ser veldig rar ut på natters tid, både den vekkerklokka og mobilen… Nei, jeg har noen “## hr%&-uttrykk jeg også 😀

    29. God morgen vennen min <3
      Ja den tiden... som kommer, eller som går, som flyr, eller står stille...Jaa jeg har et forhold til den og prøver å nyte den tiden jeg har så godt det lar seg gjøre. Har hatt noen netter jeg ikke har fått sove den siste uken, og da er det bare å stå opp og male, hihi
      Jeg har ikke klokke på soverommet, men iphonen, og det er nesten enda værre. For da blir jeg fristet til å titte på instagra, facebook ol når jeg ikke får sove.
      Herlige bilder du har!
      Ønsker deg en superduperfin fredag vennen min <3
      Klem fra Engla

    30. Haha , stakkars Frodithen da…..klokke som tikker det er jo ut , så det bruker vi ikke lenger , haha ;-D Bruker bare mobilen jeg da ….For ikke sånn super glad i vekkerklokker og det er sånn som bestemor tar med seg hjemmefra når hun kommer på besøk og skal overnatte her , haha….så det er vel litt ut for meg helt siden mobilen ble funnet opp liksom ;-D Ja har bare blitt sånn rett og slett :-p Jeg er opptatt av tiden når det er noe jeg venter i spenning på for eksempel eller også hvis jeg gruer meg til noe 😮 Ønsker deg en flott dag nå og god helg <33 Klemme deg masse <33

    31. Mooornings søs 🙂 Jeg bruker mobilen som vekking og det må være 10 år siden jeg brukte noe annet 🙂 Mobilen sier ikke tikk, tikk, tikk og bra er det. Nå er det helg og det er jammen rart for jeg har såååå torsdag at du vil ikke tro det 🙂 Ha en fiiin dag snart <3 lørdag <3 og greier 😀 Klæmmeflatoglænge <3

    32. Hehehehe Nice one!! Jeg er opptatt av tid kun når jeg er på jobb, ellers har det ikke så mye å si. Eller jo, om kvelden!!! Jeg BØR definitivt være i seng ei god stund før kl 23, men det er som regel ikke noe problem siden jeg er A-menneske.
      I grunnen trenger jeg ikke klokke for å stå opp til rett tid om morgenen, men de siste dagene har JEG slumra og slumra og slumra på den fordømrade klokka, trøtt som bare juling 😛 Ufyselig!! Håper det går over snart.
      Ha ei toppers helg fine du :-)))

    33. Godt forhold til vekkeklokker? Ikke tenkt over det, så ingenting traumatisk iallefall 😉 Nå blir jo mobilen brukt, så er tilfreds med det og at man kan sette på flere alarmer (itilfelle man ikke våkner av den første)

    34. Herlige bilder!!
      Den Daliklokken er akkurat sånn min klokke ser ut når jeg prøver å fokuserer midt på natta når jeg er redd jeg har forsovet meg :-DD
      Ha en fortryllende fredag
      Mange klemmer

    35. Ja, er mye opptatt av tiden..Iallefall når jeg skal legge meg for å sove..Da stresser jeg meg opp og ligger der..Teller timer til vekkerklokka ringer..All mangel på søvn har traumatisert meg litt tror jeg 😛 Vet jo at det ikke nytter å stresse, men gjør det likevel..Til slutt er Synnøve LYS våken 😛 Bruker bare kl på mobil..Sånn arm-ur er det jammen mange år siden jeg har brukt 🙂 Og har egentlig ikke så godt forhold til vekkerklokka..Men er glad for at den får meg opp, slik at jeg får noe ut av dagen , så jeg kan fyke ut på nye eventyr 😀 Men i det den ringer…Ja, skal ikke si hva jeg tenker engang..Egner seg IKKE på trykk! hahaha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg