A photo a day – Dag 19

 

 

Imperfect

Imperfect eller IKKE-perfekt... Vel, det er MEG det!….. Sittende i sola, på vaglen her, eller til daglig bare gående rundt som jeg er …………….med alle mine feil og mangler. Og imperfekt/ikke-perfekt… det er  sikkert deg også…. For vi er ingen perfekte. Men samtidig akkurat så perfekte som vi SKAL være, for oss selv. Man skal ikke sammenlikne seg med andre, strebe etter noe som ikke er SEG, for så alltid å komme til kort. Føle seg lite perfekt…  Men sammenlikner du deg med DU, ja da er du AKKURAT så perfekt som du TRENGER å være. Og det er jeg også 🙂 

Ha en uperfekt eller perfekt dag <3

 

Er du perfekt NOK? 🙂 

#photo #challenge #fotoutfordring #uperfekt #imperfect #ikkeperfekt #selv
42 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, absolutt, er nok mest de siste årene jeg har blitt SÅ fornøyd 😀 Ha-ha Rart egentlig, for jeg SÅ sikkert bedre ut før… 😉 Men da var det mentale ikke helt med på det 😀

    2. Satser på at jeg kommer helt dit en dag jeg også, og det blir lettere og lettere jo eldre jeg blir. Det synes i hvert fall jeg 🙂
      Bra du er helt fornøyd med deg selv, tenk om alle hadde vært det! <3

    3. Tattavkvinnene: Jeg ønsker faktisk ikke å se ut som noen andre jeg, ikke på dårlige dager en gang, når jeg ser at huden har begynt å sagge og jeg ikke akkurat er noe å skryte av, men jeg er MEG, og det for holde:-D Jepp, vi er helt som vi skal være vi 🙂 Klemmer i massevis <3

    4. Jada, absolutt det tror jeg også. Men det er kanskje vanskeligere for de yngre? Ikke vet jeg. Det er i hvert fall godt å ikke sammenligne seg med andre hele tiden. Så klart er det jo dager hvor man ikke føler seg bra og helst skulle sett ut som den og den, men så lenge de dagene er i mindretall må jeg være fornøyd 🙂
      Vi er akkurat sånn som vi skal være vi, tenk! <3 Klem i fleng

    5. Tattavkvinnene: Nei, og jeg tror mange eldre jenter enn deg også sliter med å skjønne det. Og streber etter noe annet enn det man er, er ikke fornøyd med seg selv, prøver å være som det media elsker fram. Men du er ei klok jente Sara og det er jeg også, og derfor vet vi at vi er perfekte NOK for OSS selv 🙂

    6. Kult bilde og fine ord! Det er viktig å stoppe litt opp og tenke på det du sier der innimellom for det er så lett å sammenligne seg med andre. Spesielt nå som det er så vanlig å eksponere seg så mye på nett. Man ser tilsynelatende perfekte mennesker overalt, men jeg er helt enig med deg, ingen er mer perfekte enn andre. Jeg er glad jeg er 22 år og skjønner det, yngre jenter har kanskje ikke så lett for å se det :/

    7. Mamma til 2: Nei, her rekker du ikke skrive på hvert innlegg 😀 Da måtte du vært på blogg selv 😀 Og DET hadde jo vært stas!! <3 Så utrolig spennende med HUS da, jeg vil også ha hus. Og vi SKAL få det en gang, når vi er gamle og grå 😀 Det høres skikkelig fint ut å ha eget hus,og planlegge og ordne osv 🙂 Dere trenger jo litt plass med to småtasser og en STOR 😀 Sånne store-tasser tar nesten mest plass 😀 Kom deg på blogg da du 😀 Så får jeg tak i deg lettere <3 😉 Klemmer med begge armer <3

    8. Hallå schnuppings 😀 Det som er perfekt for meg er ikke sikkert er perfekt for andre, ergo er jeg unik perfekt, som alle andre, ha ha. Ellers blogger du oftere enn jeg rekker å lese, men jeg får ta meg en lang alenestund en dag å lese ALT 😀 Nytt herfra: VI HAR KJØPT HUS, flytter inn 15.november. Vi fikk solgt leiligheten her etter kun to visninger, da var vi mer enn fornøyd med summen hvis det går an å si det 🙂 Heldigvis ikke SÅ stor hage, forsiden av huset er steinlagt og nåværende eier lar blomsterkrukkene, som er laget til å stå i stil, blir stående 🙂 På baksiden er det stor terrasse og plen, busker og kratt, tvillings kan sparke fotball å klatre vøttø, he he. Jeg gleder meg som en unge på julaften og tegner i hue, møblering, noe nytt må kjøpes, jøss det går for seg i skallen 😀 Ha en superduper kveld, vaskemaskinen går, storetassen og tvillings leker BØH! Stor klemmings fra meg <3

    9. margarites: Ja, det er det jeg mener også, vi er absolutt gode nok som vi er. Perfekte nok 🙂 Og hvis man ikke streber så mye etter å bli noe som andre er, eller andre har, så hadde alle vært litt gladere 🙂 Ja, vi trenger alle sammen , med sine feil, mangler og NYDELIGE personligheter .-) Klemmer perfekte klemmer <3 😉

    10. Helge: Ja, alle har et eller annet, og derfor er vi like perfekte hele gjengen. Jeg tenker at vi klager over ting, som vi ikke nødvendigvis hadde trengt å klage over. Hvis vi bare så at vi var gode nok som vi var 🙂 Så konklusjonen er at INGEN er perfekt eller ALLE er det 🙂 på hver sin måte 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    11. Therese Bråthen: Viktig å fortelle seg selv det, og SE det selv, at man har så mange fine sider at vi er så fine som vi er 🙂 Og det gjelder oss alle, bare vi går litt i oss selv 🙂

    12. Stilig skyggebilde av en akkurat passe perfekt Deg! Og heldigvis så er vi absolutt gode nok sånn som vi er . Det er nok ting vi ville endret på, men det er viktig å være fornøyd likevel. Og utseende er kun et skall, personligheten sitter på innsiden. Tenk om alle kunne godta at perfekt ikke finnes, for hva er egentlig perfekt? Kan ikke alt gjøres bedre, men trenger man egentlig det? Og ulike folk har ulike svar, så heldigvis er vi alle et fantastisk fargespill, og ikke svart/hvitt. klem <3

    13. Perfekt er jeg hvertfall ikke, her er det mye og jobbes med, Men det er jo ingen, alle klager på et eller annet. Hvis man er perfekt blir man kanskje et forbilde. Ha en fin kveld.

    14. Therese Bråthen: AKKURAT sånn er det jeg tenker også 🙂 Og da blir man glad. Når man finner ut at man er god nok og perfekt nok i massevis til den man er 🙂 Ikke sammenlikne seg med andre, men kose seg med å være den personen man er faktisk 🙂

    15. fjellgeitbundingen: Det er akkurat det jeg tenker, vi er perfekte NOK hele gjengen. Og noe mer skal ikke jeg trakte etter hvertfall. Jeg trenger ikke perfekt hud eller rumpe, mitt er bra NOK og perfekt NOK som det er 😀 Hi-hi : herlig samtalen din da 🙂

    16. Merkelig, i går hadde jeg nesten akkurat samtalen med en mann. Han følte han ikke var så perfekt for tiden, og jeg svarte han at da var han jo som alle andre i verden ikke perfekt. Da flira han, og sa at sånn hadde ikke han tenkt på det..før. Befriende latter. Være sammen om å ikke være perfekt og fortsatt være helt ok.

    17. ninaoglivet: Ja, hjemme hos oss bor kaninene fritt og ofte 😀 Og det er perfekt nok 😀 Når det blir sånn at jeg ikke trives med ting, så gjør jeg noe med det. Og ellers er jeg fornøyd med livet og meg selv stort sett 🙂 Ha en fin dag Nina <3

    18. ninaoglivet: Det er jo akkurat det som er poenget mitt. vi er alle imperfekt, med våre feil og mangler. Og vi har også alle sammen en haug med gode sider. Og hvis man trives I den man er, og ikek sammenlikner seg med noen/noe man tror er perfekt….ja, så mener jeg vi alle er perfekt NOK/bra nok i massevis <3 Så pysj, punsjbolle og iste er perfekt for deg på denne fine dagen<3 Kos deg og vær så perfekt som du bare orker 😀 Klemmer <3

    19. Perfekt ja. ER noen det altså? Man vil vel fremstå som perfekt, men ingen er det. Her i dag føler jeg meg perfekt her jeg sitter i pysjen, spiser punsjebolle, drikker iste og blogger. En perfekt formiddag for Nina!

    20. ladyaugust: He-he, nei ingen er det. Og det er derfor jeg mener vi ALLE er det også. Det er hvordan man føler seg, og om man har det bra i forhold til seg selv. Alle har feil og mangler, og alle har en drøss gode egenskaper 🙂 Og da er vi jammen bra nok og perfekte nok hele bunten <3 Ja, det viktigste er å være snill og grei, og det er DU søs, og da er man nært opp til perfekt altså <3 Koseklemmer på alle kanter <3

    21. annebe: Jeg er så enig: jeg er bra nok til mitt bruk, og det er akkurat perfekt nok. Ikke sant, det er akkurat det jeg mener. Full av feil og mangler er vi alle, og også full av all verdens gode egenskaper. Og da er vi jammen perfekte NOK 🙂 Kos deg med arbeidskollegene <3 Klemmer <3

    22. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er det jeg mener, man må være perfekt for seg selv. Det er den følelsen man kjenner inni seg selv, om alt er fin og ok 🙂 Da er man perfekt nok. Og ikke i forhold til andre hvertfall. Og egentlig er vi alle litt uperfekte, og det er perfekt NOK for meg 🙂 Så lenge jeg har det bra med meg selv 🙂 Kos deg med dagen du også 🙂 Klem <3

    23. Du er vel bare heeelt perfekt du tullehøna ! 😀 Ha en nydelig dag kjære søs <3 man er så perfekt man vil og så kan man jobbe litt ekstra med ting som ikke er heelt i vater ennå 😉 Alle er forskjellige og heldigvis for det. Tror man skal legge hodet i å være snill for det er myyye mer viktig <3 koseklæmme 🙂

    24. Lisbeth Pedersen: Nei, ingen er perfekte, og akkurat det er helt perfekt mener jeg. Så jeg synes vi alle er perfekte NOK, i forhold til oss selv 🙂 Ha en fin dag du også Lisbeth 🙂 Klemmer <3

    25. cathrinehenriksen: Ja, dert er det jeg mener, vi er perfekte som uperfekte 🙂 SÅ!! Dagen ser ut til å bli fin, sola skinner og jeg har solkjole 🙂 Håper du skal gjøre noe koselig i dag? 🙂 Klemmer på vei med bussen <3

    26. Lithanna: Nei, ikke sant, og hvis man føler seg bra NOK så er man perfekt NOK også, i forhold til seg selv. Ingen er perfekte, og derfor er vi alle perfekte NOK. Noe mer trenger vi ikke være 🙂

    27. Min matgale verden: Jo, jeg synes også det. At jeg er perfekt NOK i forhold til meg selv. Jeg tenker at ingen er perfekte, men akkurat derfor er vi perfekte NOK 😉 Det er vel hvordan man føler seg 🙂 Så kos med fjelltur. Og gå sakte ja. Det passer når man er litt småsyk 🙂 På med støvler og se opp for huggormen 🙂 Klemmer <3

    28. Fru Stussli: Ja, har masse å jobbe meg jeg også, men jeg er perfekt nok i forhold til MEG selv 😀 Men jobbe med noe småtteri skal jeg nok likevel, men har stort sett en følelse at ting er greit NOK 😀 Ikke perfekt, men perfekt NOK 😉 Ha en strålende dag du også og lykke til med alt av gullfisker og andre fisker 😀 Klemmer mange klemmer <3

    29. Mitt motto er jo “jeg er bra nok til mitt bruk”..og da er jeg jo perfekt nok..:)
      Tøfft det bildet der.. Nå skal jeg møte noen tidligere arbeidskoleger, blir nok hyggelig ..
      Klem og fin dag <3

    30. Perfekt?..
      Vet ikke om jeg skal le eller gråte nå.
      Ingen er perfekte og heldigvis for det. At vi streber mot noe. Vell det er en helt annen side av saken.
      Jeg mener selv at jeg har lagt på meg, og det vises på klær, og ikke minst følelsen min. Dermed så vet jeg at nå er jeg ikke perfekt for meg selv, og da må noe gjøres med det. Ikke for andre, men for meg selv.
      De kroppsidealene som er idag er jo kleshengere, og der kommer jeg aldri tilbake. Ikke vil jeg heller. Det var en tøff tid, og det gikk mange år av livet på en måte som ikke var bra.
      Leve med seg selv, og trives det er det som er viktig. Ikke minst hvordan en lever. Kan ikke snakke høyt om å slanke seg når barna trenger alt de kan få i vokse alderen.
      Nei takker meg til å spise sundt, mindre og trene mere.:)
      Kos deg med dagen og den “perfekte” skyggen din.:)

    31. Ja nå spør du rette tøtta …. Haha , for jeg er jo sånn der perfeksjonist , men det er vel mest på hva jeg gjør det da …så er ikke misfornøyd med meg selv heller sånn helt egentlig ;-D Fine skyggebilde <33 Og du er perfekt på så mange måter , med din uperfekthet som jeg forresten ikke har sett noe til ;-D God onsdag til deg , måtte den bli perfekt , i hvert fall nesten :o) Klemmer kommer tassende :o) <33

    32. Ja, er vi ikke aller perfekte da?? På vår egen måte. Synes jeg i hvert fall 🙂 Bonnie er enig, selv om hun synes det er litt rart at jeg ikke bruker alle fire bena når jeg går…. I dag skal jeg på fjelltur med min mor, plukke tyttebær, i veldig rolig tempo… Passer å gå med min mor når jeg er småsyk. Men, så hadde naboen sett 3 hoggorm der oppe i går da….enda jeg hadde tenkt de hadde gått i hi nå…. Så det blir litt skummelt dette ja. Får bare håpe vi kommer levende ned igjen. hihi klemmer

    33. Perfekt nok 😀 Nææææi her er det masse å jobbe med :-DDD Det morsomme er hvordan det under innlegget på bloggen din er reklame for å få perfekt hud 😀 Godt timet!
      Ha en fortryllende dag lille venn
      Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg