Jeg gleder meg jeg :-)

Vel har sommeren vært verdens beste, og jeg har elsket å sprette omkring, fra stein til stein i fjæra eller fra knaus til knaus i skogen…Jeg har elsket å flagre i florlette sommerkjoler i blå, blå himmel, små-svett og solbrent med stadig noen sommerfugler flyvende foran meg… Jeg har storkost meg med ferie, besøk på nye steder, late dager med samboeren i den overopphetede blokka, besøk hos familie, venner og noen bloggvenner..

Men jaggu meg har jeg tenkt å fortsette sprettingen utover høsten jeg altså… Jeg gleder meg til denne årstiden jeg… 

Jeg gleder meg til å sprette rundt i skogen, i regnfrakk og ny-heklet lue… Til å knipse bilder av en eventyr-verden i de vakreste farger…en verden ikke lik noen andres.. Til å spise hjemmelaget niste-pakke på en benk, eller en åpen seter i skogen…. Til å bli våt…og komme hjem å ta på tørt for så å sette seg foran tv og se på serier en sløv høst-søndag…

Jeg gleder meg til det regner skikkelig, og jeg har verdens fineste paraply…og skal ut i rød regnfrakk…for å ta bilder av vannet som spruter fra asfalten… Jeg gleder meg til å kjefte høyt og gæli på bilene som spruter meg ned…For i år har jeg nemlig blitt flink til å skrike høyt, til folk som gjør meg urett…  Jeg gleder meg til høsten jeg…

Som du skjønner: Prosjekt: “Ta høsten tilbake” er  igang 😉

Vinteren tok jeg i fjor…

 

Gleder du deg til høsten vi har foran oss? 🙂

 


#høst #gledeseg #farger #regn #paraply #forventning #tahøstentilbake
41 kommentarer
    1. Ja, husker du var flink til det i fjor 🙂 Jeg prøvde litt jeg også, men kom ikke helt i mål 🙂 Skal prøve litt hardere i år 🙂 Det er deilig! I dag var det litt kjølig, men det er godt vi har noen varme dager innimellom 🙂 Klem <3

    2. Mona: Så deilig å høre 🙂 Jeg er i full gang med gleding her til høsten som ligger foran oss 🙂 Jeg gleder meg til fargene og foto-motivene spesielt, og til friske, deilige turer 🙂 Hørtes kos ut med bok og stol og kaffe og kos i høstmørket 🙂

    3. Eeeeeelsker høsten jeg, min favorittårstid fordi det er så mye skiftninger i vær og natur. Liker det når det blåser litt og at fargene forandrer seg. Liker jo andre årstider også, men høsten er min favoritt. Og så kan man kose seg innendørs etter at man kommer hjem, og sette på et par telys og finne frem den største koppen og brygge seg en varm kopp med te/kakao/kaffe, alt etter hva man liker best (er temenneske på min hals…:P ) Hadde planer om å lese en spennende bok av Clive Cussler i sommer, men det ble ikke noe av! Så nå tenkte jeg at jeg skulle finne den frem og ta høl på de første sidene når høstmørket senker seg:D

    4. Tattavkvinnene: Husker du min “ta-vinteren-tilbake”-aksjon i for? 😀 Den fortsetter i fjor, det er bare å slenge seg på. Vi skal finne vinteraktiviteter som vi skal begynne å LIKE igjen, sånn at vinteren blir kjempefin i år 😀 Jeg går ennå i sandaler noen dager 😉 Stor fredagsklem <3

    5. Jeg er så klar for høst! Sommeren er jeg veldig glad i, våren er så klart en vinner og har jeg virkelig klart å bli glad i høsten (ble det i løpet av høsten i fjor) så nå mangler bare vinteren for min del. Vinteren i fjor var helt grei da, ikke så mye snø og ikke så altfor kaldt, men jeg er ikke helt der at jeg er glad i vinteren enda. MEN det får vi ta når den tid kommer, nå skal jeg bare kose meg med høsten og alt den har å tilby <3
      Håper du får en superduperfin helg, med litt forsmak på høst! Klem <3

    6. margarites: Ja, jeg er helt ellevill og har allerede begynt jakten på bladene. Og vi må ha Høstutstilling her, som jeg også hadde i fjor 🙂 Du vet i Oslo har de det på Kunstnernes Hus, og sikkert andre steder i landet. Og JEG har i Galleri Frodith, med alle fine bildene deres 🙂 Ja, det er mye bedre å kose seg, og å være venn 🙂 Blir finere da 🙂 Den skal bli kjempefin 🙂 Gode lune klemmer tilbake <3

    7. Du skriver så vakkert om høsten, at det går ikke an å ikke glede seg til den årstiden også! Og høsten kommer uansett, så da er det bedre å være venn med den enn uvenn, for da blir den lang. Nei , jeg skal også kose meg, prøve å bli litt flinkere å ta bilder igjen , for dagene nå har gått helt i ett. Og mørke kvelder, hvor det regner og blåser ute – og jeg sitter inne med stearinlys, strikketøy og en god kopp te…herlig! For ikke å snakke om alle de vakre fargene vi har foran oss nå. Høsten den blir fin den – og vi er mange som gleder oss. Tidlig høstklemmer herfra <3

    8. karenmarenmette: Høst-utstilling? SÅ klart, må jo åpne Galleri Frodith for høsten 😀 Hi-hi. Jeg bare venter på fargene 🙂 Men blir nok helt sikekrt ja 🙂

    9. Cathrine: Høst bedre enn vinter ja 🙂 Men i fjor var ikke vinteren verst, for jeg fløy ute med kamera og tok spennende bilder 🙂 Ja, det er viktig for meg å finne noe positivt, eller hvertfall ikke negativt, for da blir livet så mye enklere 🙂 Klemmer torsdagsklemmen <3

    10. Jaaaaaa !!! Heilt enig med deg ! berre at det ikkje blir å ta den tilbake. Eg har alltid likt den.. Er so glad i alle dei ulike årstidene. Berre eg blir ferdig med den forrige. So er eg klar for den neste 🙂 Gledar meg kjempe mykje til herleg hausttid med fargar, vèr, stormar og regn.. Berre å leite fram regnfrakken, støvlane og gutse på.. Gledar meg til mange fine turar med snosken min. Skal kose meg heime med han i eit heilt år 🙂 heilt fanrtastisk !!!!! Gledar meg til haustutfordringa di, for det blir vel i år og…`?

    11. Æsj , jeg skrev en lang kommentar her , så skrudde lap , arg :c Nå har den gjort det flere ganger :-/ Jaja , uansett jeg må jo innrømme at jeg er mest fan av sommeren , men høst er likevel bedre en vinter , hehe 😉 Og ja nå kan du skrike høyt til alle dumme folk , særlig de som kjører så fort over en stor vanndam ( sølete vanndam ) . For det er irriterende ja . Men du ser da det positive i så mye , du haha….og du har jo nye fine paraplyen nå også <33 Så du går ut i regn og ruskevær du , tøffingen 😉 Jeg tenker at høsten er jeg nok litt mer inne , hehe....Men må prøve å få tatt meg noen turer da , før slafe været kommer på vintern i det minste 😮 Klemmer torsdagsklemmen <33

    12. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, du har ditt eget prosjekt, og det er et bra prosjekt. Og det kan samkjøres med høst-prosjektet 😀 To fluer i et smekk 🙂 Lykke til opp Lyderhorn 🙂

    13. Nemi Rebella: JA, kan tenke meg regnet er godt der altså 🙂 Det frister ganske mye <3 Jeg får se hvor mye fridager jeg klarer å spare meg opp 🙂 Om det byr seg en mulighet 🙂 Klemmer <3

    14. ladyaugust: Ja, varmt regn er best 🙂 Og jeg liker nok sommeren best jeg også. Men etter denne sommeren vi har hatt, så tror jeg at jeg skal like høsten enda bittelitt bedre enn i fjor 😀 Mye deilig å holde på med inne, og masse kos ute også før det blir skikkelig kaldt. Kanskje jeg strikker eller hekler en fargerik tunika. JEPP, det skal jeg gjøre 🙂 Håper du er våken og klar for dagen <3 klemmer masse <3

    15. Ja høsten ser jeg frem til. Det kommer til å bli noen fine dager på fjellet ikke minst.
      Jeg driver jo på med ta kroppen tilbake (kneet) og komme iform igjen.
      Ellers er ikke planene så mange egentlig. Tar dagene som de kommer jeg, og idag blir det en ny tur opp på Lyderhon. Kanskje klarer jeg å komme opp på 27 igjen idag.:)

    16. Gleder meg er kanskje sterke ord – men jeg ser frem til og vandre i skogen i fine høstfarger, nyte bar bakke så lenge man kan. Men gleder meg til neste konsert med In august og ta del i andre kultur-events. Men nå får jeg snart pakke sekken og dra til jobb. Ha en fin dag.

    17. Du får plaske rundt etter billetter da snuppa 😀
      Da håper jeg pinade v får regn, det er skikkelig digg her nede 🙂 Faktisk er det utrolig godt og ligge i bassenget og se opp mot regnet <3

    18. Jeg elsker regn, varmt regn 😀 Så nå bestiller jeg masse varmt høstregn og fargene er jo bare helt nydelige men jeg liker sommeren best. Det fineste med høsten er fyr i peisen, kakao i labben og ei goood bok eller noe strikketøygreier 😀 Sove godt søs og heia på deg som skal ta høsten tilbake <3 klæmme 🙂

    19. Unn Leirvåg: Ja, jeg synes det er deilig med forskjellige årstider. Og i fjor hadde jeg prosjekt: Ta vinteren tilbake. Og det gjorde jeg med glans altså, den er gjenerobret, fra alle småttingene med bobledress og snørrete neser… de hadde liksom enerett på den en stund…Og jeg gikk bare og ventet på en annen årstid. Men jeg LIKTE vinteren i fjor, fordi jeg bestemte meg for det 🙂 Og nå er det høstens tur, og den liker jeg allerede litt bedre fra før, så i år blir det knall 🙂

    20. cuskima: Jeg liker nok vår og sommer best jeg også, men i år er jeg HELT klar for litt høst 🙂 Og skla lage den til den beste EVER 🙂 Så godt jeg kan 🙂 Skjønner det ikke er like festlig i Bergen, men jeg skal komme bort å ta en sjekk, utpå høsten en gang 😀 Og se om jeg ikke kan male den litt 😀 Hi-hi klemmer <3

    21. MOONBEAMSCORNER: Ja, jeg fortsetter flaksingen jeg, både utenfor og HER 🙂 For da har jeg det aller best, og best skal man ha det om man kan <3 OG må få til en høstutstilling muligens 🙂 Klemmer nattaklemmer til Månestråle 🙂 De mørke kveldene skal VI lyse opp vettu <3

    22. Lithanna: He-he, ja men det er lov det. MÅ ikke bare like høsten HER.Selv om jeg syne den er fin her på Østlandet altså 🙂 Men kos deg du, i Tyrkia, kan hende jeg stikker en LITEN tur et sted jeg også 😀

    23. Eg liker aller best våren og sommeren. Høsten er ikkje veldig vakker her -mye regn og ofte lite farger pga høstvindene tar alt løvet før det skifter farge. Og lukt? Lukter jo rottent og skittent. Men joda koser meg ekstra mye med stearinlys og tepper og te:)
      Det gjør eg jo hele året,men da er det likssom mer lov hahaha
      klemmeting <3<3

    24. Verdes fineste høstsommerfugl både inni og utenpå. Klart du skal flakse rundt selv om det er høst.Hvem skal ellers male fargene på bloggen din. Vente på postmannen. Ha utstillinger osv…fly fritt rundt du og vær en helårsommerfugl rett og slett. Høsten er full av fine farger og lukter, det eneste minuset er mørke kvelder 🙂 Klem fra Månestråle 🙂 <3

    25. JA- gleder meg til 1. OKtober… Da skal vi til Tyrkia….hæhæhæ
      Med andre ord- jeg er ikke så glad i sur høst med surere Bergensvær enn vi ellers er vandt med :p

    26. Nemi Rebella: Tenk om vi kunne truffet hverandre i høsten Nemi 🙂 Jeg vet det er jeg som må komme meg dit ned…og jeg håper jo på det, å få det til en dag. Og da kan vi plaske i regnet 😀 Nattaklemser i massevis <3

    27. Gaaawd, jeg gleder meg til både høsten og vinteren jeg. Da er det perfekte temperaturer her 😀 Og jeg gleder meg til skikkelig plaskregn, aaaaaaah <3
      Nattaklæmzen <3

    28. lulltove: Så herlig, vi er visst mange som gleder oss i år da 🙂 Og det er ikke rart, for det har vært så fin sommer, så derfor er en ny årstid helt velkommen <3 Jeg skal også hyle og plaske i regnet 🙂 klemmer <3

    29. Ja, i år gleder jeg meg 🙂 Til å puste inn alle fargene, nyte luktene, skyggene, de lave solstrålene som forgyller verden vår på denne tiden. Jeg skal plaske i regnet og bare stå under en åpen himmel og le mens regnvannet siler ned :)) Gleder meg 🙂

    30. ja høsten er fin, så masse fine farger og nei den er god.
      mørke kommer og kulda setter litt inn og en kan tenne stearinlys og skru av taklyset og finne frem pledde!
      neei og neei det her blir en bra tid!:D haha
      ja fotoutstilling høres veldig bra ut 🙂

    31. Moving On: Så deilig å høre 🙂 At vi er flere som skal angripe høsten med et smil om munnen 🙂 Herlig! Dette blir bra! Fram med kameraet, det må vel bli en høstutstilling om ikke for lenge 🙂

    32. Har gledet meg til høsten lenge.
      gledet meg til og ta ferm ull klærne, til og ta på tykkere jakker, sjerf og kjenne at det er frostrøyk.
      gledet meg til LUKTEN av høst.. den er bare hærlig, så frisk og god!
      når du går ut om morningen, og det er kaldt, og frostrøyken kommer så viidt det er , og en kjenner det er godt kaldt i kinnen!! ELSKER høsten..!

    33. Go Frodith!! 😀 Gleder meg alltid til høsten jeg, fineste årstida! Gull i skogen da, lukter så godt også. Og når frosten kommer smygende og vi får krystallklare dager – herlig! God nattaklem til deg :-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg