A photo a day – Dag 20

Fave photo I have ever taken

Når man skal velge ut et bilde man er ekstra stolt av, eller har som favorittbilde, så er det ikke så lett… Jeg har ikke tatt SÅ mye bilder, fordi jeg har ikke hatt dette som hobby så veldig lenge. Og det først i det siste året jeg har blitt opptatt av vinkler og motiver på en ny måte. 

Men jeg har nok allikevel ETT eller TO, som jeg liker litt bedre enn de andre. Andre bilder jeg har tatt, har kanskje vært fine, i mange sammenhenger her på bloggen, de jeg har laget noveller til. De har passet til DET. Men disse to bildene under her, tenker jeg står så fint alene. Og jeg VET du har sett dem før. Men det er nå en gang de jeg liker best 😉

Nr 1: Tatt i 35 varmegrader i sommer, sittende i sikkert en halvtime og vente og knipse massevis av bilder, helt  til denne fuglen fant det på tide å vise seg fram. Vel verdt all ventingen.

Nr 2: Tatt i et flyktig øyeblikk. Knipset i full fart fra undersiden. Men fikk fram det jeg ville uten store ventingen og planleggingen. Blomster er enklere å ha med å gjøre. Det gjør som JEG vil  😉


1) Jeg liker speilingen, lyset, bevegelsen og fargene

 

 
2) Jeg liker vinkelen spesielt…fordi den for fram sollyset så fint i og gjennom  kronbladene. Den for meg til å føle meg liten, og i en annen verden. Jeg liker også godt fargene her. 

 

 Har du et favorittfoto DU har tatt?

 

 

#fotoutfordring #photo #challenge #favoritt #lys #vinkler
34 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Jeg tar ikke så mye situasjonsbilder lenger, men mest FOR å ta bilder, fyker på foto-safari som du vet 🙂 Og da blir det lettere til at jeg leter etter bilder, og når jeg da finner noe jeg TROR blir bra, og ser dem, så husker jeg dem veldig hvis jeg er mer enn vanlig fornøyd 😀

    2. Oi, dette var jo virkelig en challenge! Det har jo blitt en del bilder på bloggen din (og sikkert utenom her også) så det må ha vært vanskelig å velge ut! Likte veldig godt de du valgte da, det med den fuglen er jo et skikkelig blinkskudd! Du knipset akkurat på det rette stedet ^^ Og det blomsterbildet har jo blitt så klassisk Frodith på en måte, har sett det så mange ganger at hver gang jeg ser bilder som ligner så tenker jeg på deg 🙂
      Jeg vet neimen ikke om jeg hadde klart å valgt meg ut et favorittbilde blant de jeg har tatt. Ikke fordi det er så mange bra, men jeg husker jo nesten ikke hva jeg har tatt bilde av x) Eller kanskje det må bli et bilde jeg tok av Big Ben som hadde et ganske fint utsnitt og fine farger. Ikke vet jeg ^^

    3. margarites: Så gøy du også har begynt å ta 🙂 Ja, det blir ganske fint synes jeg. Jeg tar jo av hus og sykler og alt jeg kommer over jeg. Og det blir skikkelig fint 🙂 Helt annet uttrykk ja 🙂 Jeg lærer noe nytt hver gang på en måte 🙂

    4. Jeg er enig med deg i at dette er flotte bilder. Spesielt den fuglen. Og etter at du har vist frem bilder fra nedsiden, så har jeg faktisk tatt noen sånne jeg også. Og jeg liker det. Bildene får et helt annet utrykk, blir mer spennende synes jeg 🙂

    5. RisRosOgKlaging: Nei, det er ikke så lett å velge ett. Men jeg har liksom likt disse så lenge, så de står fremdeles sterkt her 😀

    6. lisbeth: Nei, jeg er ikke så veldig proff ennå jeg heller, men jeg øver meg, og tar jeg mange, så blir det alltids noen som blir fine 🙂 Gøy å knipse uansett 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Her er det sol <3 klemmer <3

    7. Peppermint Mayhem: Å så koselig du synes det 🙂 Jeg har jo likt beste det blomsterbildet leeeenge. Men nå har Guffen Gås meldt seg på hos meg ja. Jeg strevde før det kom på plass, og det ble så mye klarere enn jeg hadde trodd 🙂 Så nå har jeg to favoritter som jeg er litt stolt av 🙂

    8. karenmarenmette: Ja, det har vært favoritten lenge hos meg også…Men så snek han Guffen seg fram nå i sommer, og jeg var så glad når jeg klarte å ta bilder av noe som beveget seg. Og liker lyset på deg også 🙂 Så da ble det to 🙂

    9. Fru Stussli: Ja, nederste er fint, og ble fint på lerret også. Jeg tror også jeg må få Guffen på lerret jeg 😀 Jeg liker så godt at han beveger seg, og at JEG fikk knipset han 🙂 Ja, jeg husker det bildet med Emma, herlig når det blir sånne bilder som er bare befriende og naturlige og helt ekte 🙂 Herlig <3 Ha en fin og solfylt dag min venn <3 hvile deg godt 🙂 klemmer masse <3

    10. ladyaugust: Ja, jeg liker den gakk-gakken jeg også Guffen 😀 Fra Donald vettu 😀 Han henger som papirbilde på arbeidsplassen min også 😀 Han er tøff, og jeg brukte lang tid før DET bildet kom 😀 Så jeg liker begge disse bildene veldig godt selv, og er stolt av dem 🙂 Snart helg ja 🙂 Deilig! Stor søsklem på vei, med begge armer <3

    11. annebe: Ja, jeg er litt ekstra fornøyd med dem, og jeg har jo vist dem flere ganger før. Men nå fikk jeg jammen sjansen igjen 🙂 Vil gjerne se dine også om du har noen 🙂 Klemmer på vei <3

    12. Cathrine: Ja, du tok jo mye fine i Botanisk Hage ja 🙂 Jeg elsker bilder fra lav vinkel 🙂 Men kommer litt an på motivet også da 🙂 Hadde vært gøy å se om du fant et favorittfoto hos DEG .-) Klemmer igjen <3

    13. Så utrolig flotte bilder. Bilde nr 1 var jo skikkelig proff 🙂
      Jeg har nok ikke noen egen-knipset favoritt bilde. Er kjekt å ta bilder, men har ikke helt kontroll på kameraet mitt.
      Ha en superfin dag 🙂
      Klemmer

    14. Begge disse bildene er fantastiske Frodith.Jeg husker å ha sett blomsterbildet før ,å det gir meg den samme følelsen du beskriver ,som om man er en av blomstene som strekker seg frem til solen -vinklen ,lyset og alt er purfekt timet! Det bildet med gåsa (?) er i bevegelse selv om det bare er et bildet ,man kan formelig høre vingeflaksing ,kjenne glinset i vannet treffe øyet og ikke minst høre bølgeskvulpt .Flotte bilder!

    15. Så fine bilder. Jeg husker begge fra før fordi de er veldig flotte. Av disse to er det nederste mitt favorittbilde. Fargene og lyset er helt spesielt!!
      Jeg har et favorittbilde og det er av Emma som ler. Jeg blir så glad at det hopper inni meg når jeg ser det. De er ikke så spesielt lys eller fargerikt, men hun ler heeeelt fra tærne og opp til hårrota. Helt uten filter <3
      Ha en strålende dag i sola
      Stressfri klem 😀
      I dag skal jeg hvile meg

    16. De bildene er jo bare helt supere begge to. Digger holdninga til den gakkgakken, som om han er klar for hvasomhelst og ingenting kan stoppe ham <3 og blomstene med pargene og vinkelen er sååå fresht som et lite smykke <3 Ha en nydelig dag søs <3 klæmmings, ps: snaaart helg tilogmed 🙂

    17. Begge de bildene der er slike “blinkskudd” de har det lille ekstra ved seg…
      som gjør dem finere en “vanlige” bilder..
      Har ikke et favoritt foto, men noen jeg er litt ekstra fornøyd med..
      Ha en fin dag …og stor klem fra meg <3

    18. Velge bare ett favorittfoto ??? Nei det går nok ikke , haha….eller kanskje jeg velger ett fra Botanisk hage , eller kanskje Ekeberg skulpturpark eller rett og slett bare ett fint bilde av Brutus …..men har jo mange der å 😮 Ja jeg er helt enig i at de bildene er super flotte , og du var så heldig med fugelen synes jeg , at det var nok vært litt hete i 35 varmegrader ….ja mye varme i sommer ;-D Og fra lav vinkel er kult , jeg har ennå ikke kommet så langt med min fotografering . Men ja bra jobba av deg og klemmer igjen , mens jeg ønsker deg en kjempe fin torsdag nå <33

    19. Åjaa trur jeg vet hvilket det er når du sier det ja.
      Truur vertfall det!:)
      Her nytes sola allerede, er ute i den med jakken godt igjen og sola i ansikte! Liike it!:) haha

    20. Lithanna: Takk for det, ja vanskelig egentlig, men jeg liker disse så godt selv, og merker at jeg gjerne vil vise dem fram, så da er det vel de jeg har som favoritter da, tenkte jeg 😀

    21. Moving On: Det andre bildet er det med fuglen som flakser, gåsa på Østensjøvannet 🙂 Skulle gjerne sett dine bilder også, og favorittene 🙂 Ha en fin dag da du, med høst-sol på vei 😉 Klem

    22. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, man har et man knytter noen minner til, eller man husker godt hvordan man tok, eller bare LIKER stemningen det gir 🙂 Moro med bilder 🙂 Ha en fin dag Vanja <3

    23. Får bare opp blomster bilde.
      mem ja har sett de før og de er så utrolig fiint!
      Virkelig liker de bildet!
      Ja har noen favoritter fra da jeg selv ofte tok bilder!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg