En liten vakker sang til kvelden…

Jeg er skikkelig i tegnspråkmodus om dagen, og vil gjerne at alle skal være så heldig som meg å oppleve dette flottet språket. Mye som blir laget og lagt ut på you tube, av tegnspråk er på langt nær godt nok, kvalitetsmessig. Men NOE er det absolutt høy kvalitet på, og det er disse jeg anbefaler her 🙂 

Så her kommer en reprise for noen og en første gangs-opplevelse for andre. Det er Mitt Lille Land, skrevet av Ole Paus opprinnelig, her sunget av Maria Mena, og tegn-tolket av Idunn 🙂 

 

 

Nyt den 🙂 

 

Har du sett denne tegnspråkvideoen før?

 

 


#tegnspråk #tolking #tegnspråkpoesi #sang
31 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Jepp, jeg er jo på jobb, prater masse, og har vært med som lærer på kurs for foreldre, så det har vært ekstra mye tegnspråk. Og jeg skal helt klart legge fram noe mer videoer ja 🙂

    2. Fru Stussli: Hei-hei, og god morgen min venn 🙂 Jasså, trøtt 😀 Hi-hi Ja, jeg er rimelig trøtt jeg også, men jeg er verre om kvelden nå om dagen. Men i dag er det fredag, og vi vasket huset i går, DEILIG, så nå er vi klare her 🙂 Lykke til på spinningen 🙂 Spreka 🙂 Godmorgneklem<3

    3. Helge: Så bra 🙂 Ja, hun som tolker denne er så fredfull, rolig og vakker i tegnene sine, så den er en nytelse å se på denne sangen 🙂 Kos deg på jobb,og lurt å tenke på morgendagen, man får mer igjen får det som oftest 🙂 Ha en fin dag 🙂

    4. MOONBEAMSCORNER: Ja, jeg har delt en del av disse tegnspråkvideoene før, men jeg vet at ikke alle har sett dem, så jeg tenker det er hyggelig med litt repriser 🙂 Og tegnspråk er så vakkert, så det får vi aldri nok av 🙂 Klemmer og god morgen til deg<3

    5. Fru Stussli: Ja, jeg synes den er så vakker, og noen av disse tåler litt reprise. Og noen lesere hos meg er nye, så jeg kjører på 😀 Håper det snart kommer noe mer som er nytt, med god kvalitet. Og nå er det rett før link til ordboka 😀 GOd morgenklemmen. Jeg er på det punktet nå om dagen, at jeg våkner med hodet i tastaturet igjen, så jeg la meg litt over 22 tror jeg 😛

    6. margarites: Ja, det er det jeg håper at folk skal se noen tegn, kjenne igjen litt, sånn at det blir noe gjenkjennelig og noe man har lyst til å lære mer av 😀 Det er en til, som hun gjør også,og det er snart på tide med den også;-)

    7. Denne videoen har jeg sett mange ganger før og skrur gjerne av lyden. Like vakker hver gang. En helt skjønn start på fredagen for min del. Er midt i første økt hva kaffe angår, la meg tidlig derfor så tidlig oppe. Nyter stillheten og mørke ute. Godt at det er fredag, betyr vaffel i kantina på jobben. Det er firmafest i morgen men den sa jeg nei til. Skal på sykkeltur mellom Lillestrøm og Drammen imorgen og da er man bedre på gjesping enn festing når kvelden kommer.
      Ha en fin dag.

    8. Ja denne har jeg sett her hos deg flere ganger, og den er like nydelig hver gang! Og jeg “ser” liksom litt mer tegn hver gang. Sammen med lyden på så skjønner jeg jo nesten tegnspråk….., men uten lyd blir det litt verre. Denne er utrolig fin 🙂

    9. Veldig sen middag i dag da gubbexen sku ut på catwalk med den store fisken, dvs han sku vise den til en kompis som bor litt langt vekke, visste jo ikkje at det sku 5 timer å vise den ,må være spesielt intresset hahha
      Anyway eg ahr nesten tømt badet i dag og endelig fikk eg farget håret så nå kan eg jo gå ut blandt folk uten å føle meg halvsjuskete
      Eg syns nemlig at du kan være aldri så fin i tøyet, men er håret sånn bob bob og man har stygge sko ja nei da ……
      og eg har ofte litt mer praktiske enn lekre sko pga noen utrolig dumme ankler og legger……så da må håret vaffal være fint :D:D:D:D:D:D
      jada jåla
      klememting i haugevis <3<3

    10. Har sette denne flere ganger hos deg OG hos en annen blogger som hadde lånt den av deg og linket til deg 😀
      Så er ganske mange som liker denne vakre versjonen <3

    11. cathrinehenriksen: Ja,fredfullt er rette ordet. Hun gjør det altså så vakkert!! Det jeg så på den fag-seminaret jeg var på, med banketten, hvor de tolket skuespillere fra det Norske Teateret, var ENDA mer nydelig 😀 God nattaklem tilbake, og takk for alle gode ord <3

    12. annebe: Nei, jeg er så enig. Som sagt, jeg er jo midt oppi det, og har vært det i 18 år, men blir aldri lei liksom 🙂 Bare mer og mer inspirert 🙂 DET er jobben sin det, eller språket sitt 😀 Ikke alt er jo som dette, som er en tolket sang. Men JESS det er mye vakkert hele veien 🙂 Og så fort jeg finner noe annet nytt og fint, skal jeg vise deg. Jeg har jo The Fox også, tegnspråktolket 😀 Kan ta en reprise på den igjen snart også 😀 Klemmer i vei <33

    13. Den er helt nydelig og det blir ekstra flott med tegnspråk , visste ikke at det kunne være sååå flott
      før du viste den av han “rapperen ” den gangen…Klem fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg