A photo a day – Dag 22

 

From a high angle

(eller fugleperspektiv om du vil…)


Jeg valgte denne, fordi det er et dyr. Fordi det beveger seg stadig, og det er en utfordring for meg.

Fordi når jeg TROR det er klart til å knipse…motivet er perfekt…jeg setter pekefingeren på og dytter ned knappen….. så VIPS har jeg bare bilde av HALEN eller bare den høyre POTEN eller noe sånt… Fordi katter er superraske, og ikke særlig velvillige..Og jeg elsker den slags utfordring i det å ta bilder, for den dagen jeg klarer det, er gevinsten og godfølelsen enda større 🙂

Om jeg “NAILET”  dagens tema? Nei, absolutt ikke…Den hadde vært perfekt om han så opp… for å få enda mer følelsen av FROM A HIGH ANGLE….men jeg prøvde…og jeg gir meg ikke 😉

I dag skal jeg opp å danse med Guffen, i ballsalen igjen, og skal se om jeg får til noen flere HIGH ANGLE der 😉

 

Liker du å ta bilder av dyr?

Klarer du å få de til å stå rolig når du skal knipse?

Tar du bilder av dyr ovenfra?

 


#foto #utfordring #challenge #dyr #fugleperpektiv
30 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja,de lurer oss lett 😀 Men moro å fortsette å prøve, en dag så får vi til 🙂 Noen blinkskudd blir det 🙂

    2. Tattavkvinnene: Fikk noen fine bilder i dag ja 🙂 kommer i morgen. Både fra INNE i ballsalen, og MANGE utenfor :.-) Og noen rare fugler som ikke var Guffen også 😀 Hi-hi

    3. Synes puse var fin jeg! De kattene er neimen ikke lette å ta bilder av når de er oppe in action. Når de ligger å sløver er det greit da, men det er litt juks. Å bruke en katteleke er også gøy, men det har man jo ikke alltid tilgjengelig. Synes det er bra du fikk med hele katten jeg, det er nemlig ikke allitd hele vår pus er med i bildet. Ofte er det halve kroppen bare som henger med x) Men det er jo gøy når ting er litt utfordrende ^^
      Håper det ble noen fine bilder i ballsalen med Guffen 🙂 hehe <3

    4. Helge: Så deilig med så fin sykkeltur da 🙂 Jeg har tatt masse bilder av svaner, ender og gjess i dag. Og ble mange fine bilder 🙂 Kommer litt etterhvert 🙂 De gjessene var skikkelig foto-velvillige 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    5. Spørs hva slags dyr og hvor store di er. Tror katter og hunder vet når de blir fotografert for dyr er kloke. Det samme gjelder kanskje svaner og ender, vet ikke. Appropo det, hadde en fin sykkeltur idag, ble ca 7 timer før jeg var hjemme. Triller forbi Nordre Lindeberg besøktsgård hvor det er sikkert flere dyr og mye folk og barn. Da blir det sikkert mye fotos. Møtte mange som var ute og lufta bikkja som var sikkert fotogene. Så massevis av veteranbiler i Asker, de hadde et treff på en lokal kafe som jeg trilla forbi på vei hjem. Det blir en rolig aften. Ha en fin kveld.

    6. cathrinehenriksen: Nå er jeg tilbake 😀 Og har hatt en herlig dag i Andeby 😉 Og Guffen og gjengen var SÅÅÅ fine i dag. Og søsteren min var med, og hun er LIKE tålmodig som meg, så vi sitter gjerne 20 minutter et sted vi, om det må til 😀 Så jeg TROR det blir fine bilder 🙂 Håper de blir klare 🙂 Og de fuglene der er medgjørlige, beveger seg ikke FOR fort, og slår ut vingene HELT innimellom 🙂 Klemmer med lang hals 😉 <3

    7. Jeg s du har vært skikkelig flink jeg , flinke fotografen som du er ….og jeg skal love deg at det er sant som du sier ikke lett å ta bilder av dyr nei . Selv når de sover , kan man risikere at de våkner eller flytter litt på seg ;-D Jeg snakker av erfaring da jeg har prøvd å ta masse bilder av Brutus når han har fått bein f.eks men da sprinter han avgårde som aldri før ….haha ….og fisk i akvarium er også en prøvelse . Men er man heldig eller hvis dyret ligger å slapper av , er det større sjanse for bilde ellers synes jeg det er vanskelig 😮 Har aldri prøvd meg fra andre vinkler med dyr nei , men elsker å ta bilder av dem . Spesielt Brutus da <33 Som OFTE hopper eller løper rundt ;-D
      Jaja ...god lørdag til deg kose deg i ballsalen med guffen og lykke til med fotograferingen :o) Du er kanskje der nå , når jeg tenker etter . Klemmer <33

    8. cuskima: Ja, ikke sant, hunder er ikke veldig enkle de heller? Full fart, ikke sant? Og et Nebbdyr til og med 😀 Ha-ha.Lo godt her da, synes jeg ser Buffy 😀 God arbeidsdag <3 klemmer med lang hals igjen <3

    9. hahahaha nei, mine hunder er vakre, men som du sier de beveger seg hele tiden.
      Buffy min vakre italiener ahr eg fått til å se ut som et nebbdyr, Tussi stakkars blir nesten aldri fin på bilder selvom hun er nydelig i RL ,fendi er mest fotogen,men vil heller leke med kamera -les mob enn å posere hahahah
      klemmeting <3

    10. annebe: Jepp, jeg tok den på fersken, midt i en Blås. Ingen englevinger her nei 😀 Ha-ha… Skulle bildet blitt veldig sånn fugleperspektiv, hadde det vært font om den så opp. Men tror du den gadd… neida,, plutselig stakk den bare 😀 Ha en fin dag Annebe <3 Klemmer <3

    11. Med en gang jeg så bildet tenkte jeg at halen så ut som ei fjær
      og at den hadde falt ned fra oven, og at du nailet oppgaven..:)..men så var ikke det tanken din med bildet..så forresten at den katta hadde tatt seg en røyk..hehe..
      Nå skal vi ut å ta en kaffe og handle litt….Klem og kos deg i dag <3

    12. Min matgale verden: Ha-ha, nei Bonnie er nok litt greiere å ha med å gjøre 😉 litt godt i hånda, og sitte pent. Så er det gjort. De kattene jeg treffer på er ikke lydig i hele tatt 😀 Skal hilse opp til gutta, ole, dole og doffen. Og The Swans 😉 Jeg har med lokkemat i dag 😀 Klemmer lørdagsklemmer <3

    13. Hehe, katter er ikke enkle å få til nei. Da er hunder litt bedre 🙂 Hilse masse til Guffen og vennene, og svanefamilien jeg pratet med i sommer:) Håper du får noen flotte blinkskudd. Foto er en spennende hobby! God tur. klemmer

    14. Fru Stussli: Ha-ha, nå smilte jeg godt her 😀 Vet det ikker er farlig, bare bittlitt irriterende 😀 Synes jeg ser deg Bente, jaktende rundt, og Luna farter i vei foran, mens hun ser seg litt irritert tilbake…”Kan du gi deg med det der…slutte å være så irriterende…” 😀 Ja, du er litt heldig med egne dyr sånn, de jeg treffer på er bare BITTELITT nysgjerrig, og så stikker de liksom… Hfrmf..Det var den moroa. Nå skal jeg opp til Guffen med søsteren min, og håper på noen blinkskudd. Og i går fikke jeg vite om et fint redigeringsprogram av Den lykkelige amateur. com, og der lekte jeg meg masse i går kveld. Mye morsomme ansikter man kan lage 😀 OG mye spennende med farger og svarthvitt i blanding. På en enkel måte. Jeg er jo litt treg med sånt teknisk, og tør ikke MYE vanskelig…Da trenger jeg LÆRER i det minste 😀 Åå det hørtes god ut med sjoko…kanskje jeg må ha med opp til Guffen også 😉 Ha en herlig dag min venn, håper du er i bedre form <3 klemmer masse gode klemmer <3

    15. Skal se om jeg klarer å finne frem noen dyrebilder her etterhvert. Men det er lokale produsenter som lager og stiller ut mat. Blir nesten som Bondens marked som dere skal ha på Rådhusplassen neste uke 🙂
      Kos deg du også!

    16. Å ta bilder av dyr og mennesker er det morsomste. Jeg tar bilder i alle mulige vinkler, alt ettersom hva bildet skal brukes til og hva som skal med på bildet 😀 Er lettere å få mine katter til å stå stille enn alle andres 😀 Mine vet jo alt jeg løper rundt med kamera hele tiden og at det ikke er skummelt bare bittelitt irriterende 😀
      Ha en fortryllende lørdag!
      Mange sjokoklemmer

    17. ninaoglivet: Ja, ikke sant, de er HELT umulige 😀 Ikke snakk om å få annet enn haler nesten 😀 Vil veldig gjerne se på scoopene dine <3 Matfold, er det litt som Mathallen i Oslo? Sånn mye luksusvarer og fine ting? Spennende å vandre rundt og kjøpe rare ting til huset? Jeg skal på Østensjøvannet og se om jeg får knipset noen nye bilder 🙂 Kos deg på Matfold <3

    18. Skal jeg klare å ta bilde av dyrene her i huset, så må de sove. Spoler jo høyt og lavt hele dagen. Men har så klart å gjøre noen scoop da vettu. Og liker å ta skikkelige nærbilder av de 🙂
      Ha en flott lørdag, for det skal jeg. Skal ned på Matfold i Gamlebyen 🙂

    19. Å så gøy, ha en riktig god tur til Østensjøvannet! Ikke så lenge siden jeg var der og tok litt bilder av noen gjess. 🙂 Kos deg masse, NÅ så jeg meldingen din – og fikk svart også! 🙂

    20. Flaggermusvinger: Jepp, rett og slett for travelt. Jeg er i full fart etter dem, men det hjelper ikke det spor 😀 Så denne katten her som jeg fant ved Østensjøvannet en dag, jeg tror jeg tok 10-15 bilder, men noe perfekt ble det uansett ikke 😀 Ha en fin lørdag du også 🙂 Jeg skal til Østensjø med søsteren min 🙂 Så du meldingen min i innboksen? Klemmer <3

    21. Ja, jeg liker å ta bilder av dyr, og ja, jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg får cirka aldri noen fine bilder av katten, og langt mindre av ilderene mine. De har det for travelt, rett og slett! Sovebilder er det eneste som kan gå an å få til… 🙂
      Ha en fin lørdag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg