Drømmer om en fargerik høst…

Når høsten kommer sånn helt på ordentlig, så ønsker vi vel at den skal bli fargerik og fin. At en liten kunstner skal ha malt den i de fargene vi liker best…

Og blir den så grå som her…Så forsikre deg om at du har en rød regnfrakk hengende i skapet 😉

 


Skulle du våkne en dag i høst…og verden var blitt helt anderledes enn du husker…og ønsker… så snu i døra, gå inn igjen…lukk døra igjen.. og gå og hent de andre “brillene”.

Og prøv igjen etter en liten stund… Ting der ute kan ha endret seg med andre “briller”…

Noen ganger er verden bare litt rar,og slett ikke som vi vil… Kanskje må vi bare godta at den ser litt feil ut enkelte dager….Og godta den grønne regnjakka akkurat DEN dagen…

Her underst er utgangsbildet 😉 Og slik veden var mot meg den dagen i Strømstad, i fjor høst 🙂 

 

Har din verden hatt de “rette” fargene idag? 

Klarer du å endre en dårlig dag, på egenhånd?

Liker du å leke med foto-redigering?

 

 


#humør #endringer #synsvinkler #farger #høst #foto #fotoredigering
37 kommentarer
    1. ssilje89: Ja, ikke sant det er? Man kan få fram så mye andre effekter, og tanker rundt ting, med å legge på noen effekter 🙂 Koser meg jeg 🙂

    2. Bare gjett om jeg måtte tilbake å lese hva jeg skreiv liksom, det der kom IKKE fra meg, jeg måtte ha vært åndsfraværende i gjerningsøyeblikket eller noe, bare tenk å skrive noe slikt tull. Man får jo aldri for mye sjokkis 😀 Kosemose søsklæmmen <3

    3. ladyaugust: For MYE sjoko?? Kan det gå an da? 😀 Ikke i vårt vokabular vel? 😀 Jeg er hvertfall litt kvalm nå.. Spist litt for mye sjokolade i dag da kanskje… :-/ Klemmer med sjokosnute <3

    4. ladyaugust: Litt kvalm og litt vondt i hodet… Og småpjusk bare…Men gidder ikke det lenge.. Nå må du se på svane-bildene mine 😀 Nettopp lagt ut…Jeg trodde det var en type gås, men det er visst unge svaner…Og de var digre nemlig 😀 Ja, landet er jo rett ved Harry-land 😀 Fremdeles noen sjokisser igjen? 😀 Klemmer med begge armer <3

    5. Jeg kjørte forbi landet i går, på vei til Harryland såklart 🙂 Ja jeg våkner jo gruelig tidlig, heldigvis fikk jeg meg en formiddags-strekk. Uff hva feiler det deg søs? Du mååå bli bra <3 kosmosblibraienfeiklæmmen <3

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, moro med redigering når man finner programmer som er så lette at selv MOR kan klare det 😀 Ha-ha. Ja, fine farger om høsten, og det begynner for fullt snart nå 🙂

    7. ladyaugust: Ja, du er jo en egen liten morgenfugl i DEG SELV 😀 Du skulle sittet på utsiden av vinduet mitt og sunget du <3 Jeg har vært på landet en tur 🙂 Koselig , men jeg er ikke helt i form i dag 😮 Men i morgen er jeg bra igjen 🙂 KLemmer som bare det <3

    8. Utrolig kjekt å holde på med slikt. Dette får du til.
      Jeg har gjort litt av det, men har brukt bildene mest slik de faktisk er.
      Noen dager er mere “grå” enn andre, mens av og til blir en slått av skjønnheten til det vi ser rundt oss.
      Jeg elsker alle fargene som kommer om høsten. De er dype, og flotte..)

    9. Min matgale verden: Ja, det startet jo i Bergen, all denne froggingen for meg, så jeg regner med alle dere i Bergen stiller opp så klart ;-D Ha-ha

    10. Haha, ja visst var det den pappaen min tok en bit av, når jeg skulle på audition 🙂 Kaken kom hel frem, og var faktisk veldig pen, og smakte godt:) Deilig! Gleder meg til høstutstilling, og en frogge-konk. hørtes da superspennende ut 🙂

    11. ladyaugust: Du rangler om natta nå ja 😀 Jeg er skikkelig trøtt nå om dagen, og sovner med et dunk i 22.30-tida hver kveld… Men at du er natteravn igjen betyr at du er i god form og DET liker jeg 😀 Ja, Guffen jeg og storesøs, det var dagen sin det 😉 Gleder meg til dere har klart nye videoer, og konsert på gang <3 Klemmerflat og godmorgenklemmen <3

    12. Sjokkoen er gjemt et hemmelig sted og jeg kan ikke si hvor for da har Engelen magen full når jeg våkner i morgen 🙂 Ute å tatt bilder av Guffen 😀 Gleder meg Ja har filma i dag også, myyye jobb altså men GØY såklart <3 gooooodnattaklæmmings <3

    13. Bare koselig det da, men jobben har du gjort, jeg bare fortalte deg hva du skulle gjøre;-) Men artig at du også synes det er gøy! Vrengebilder har jeg ikke forsøkt (ennå) Må prøve det også!:-))

    14. Grete: Ja, og når jeg tenker meg om så er vel det bildet fra i tidlig vår, kanskje, og ikke høst 😀 Ja, ja… poenget var det samme 😀 Jeg hater å snakke engelsk, og klarer ikke å si de enkleste ting, når jeg blir sånn plutselig spurt om noe 🙂 Ja, dette programmet er morsomt 🙂 Pixlr expess. Gå på browse. Last opp et bilde. Du kan gjøre alt på nettet. Trykke på adjustment. Etter bilde ditt er oppe. Så trykk splash. Da blir bildet svart-hvitt. Og trykker du på brush etterpå, kan du hente opp opprinnelige farger, på enkelte steder som du stryker brushen over 😀 Skjønte du ? 😀 Jeg lekte meg masse i går: Moro 🙂 Klemmer med lang hals (jeg har lekt med Guffen i dag ) <3

    15. Her var mange flotte bilder. Først trodde jeg høsten var kommet veeeldig langt i Oslo, for trærne manglet jo blader, men så kom jo forklaringen under. Jeg har hatt en fin dag, og har måttet snakke engelsk, og det gikk sånn noenlunde greit. Damen var høflig og sa jeg var flink… Sånn redigeringsprogram har jeg aldri prøvd, så det bør jeg kanskje gjøre en gang. Ser morsomt ut å kunne leke så mye med bildene. Klemmer fra vest <3

    16. ladyaugust: Hei lillesøs, håper du har gjemt de sjokoene langt unna alle lange fingre, og setter lås på kjøleskapet til natterstid? 😀 Jeg har vært på dans med Guffen på Østensjøvannet igjen:-D Herlig, så mye fine bilder det ble. Kommer en annen dag 🙂 Musikkvideoinnspilling i DAG? Eller litt slappings og sjokospising resten av kvelden? Ha en fin-fin kveld, her dyttes det både det ene og det andre inn stryta 😀 Klemmer med LAAAANG hals…svanehals minst <3 😀

    17. Ja og ja og ja såklart 😀 I dag har sjokkoen de heeelt riktige fargene og jeg har vært på Harrytur og bunkra tupplasjokkis 😀 og nå er det musikkvideoinnspilling snart igjen, i skiftinga med meg tralei 😀 Goood lørdagskveld søs <3 klæmmings-sidenlengs :DDD

    18. Mona: Ja, og det er takket være deg, jeg har drevet litt reklame for deg rundt omkring i kommentarer her og der, og var på vei inn til deg for å si at jeg FIKK TIL 😀 Jeg likte kjempegodt den muligheten med svart-hvitt og farger. Og har du prøvd å lage sånne vrengbilder av ansikter? 😀 Det var en mulighet der også. Man kunne strekke og dra, og gjøre neser større osv 😀 Helt herlig 😀 Takk for tipset om dette redigeringsprogrammet 😀 Kan lage morsomme konkurranser også av sånt, hvem er dette osv…og endre masse på ansikter til kjendiser osv .-)

    19. SÅ KULE bildene dine ble frodith! Kjempefine utrykk du fikk til der, ga en egen atmosfære til bildene med forskjellige måter å fikse dem på. Det øverste er min favoritt, men bilde 3 var også veeeeeldig kult da! Nesten litt sånn eventyrskogsaktig! Bra jobba:D

    20. Haha , neida IKKE egentlig har bare drukket LITT vel mye kaffe + Coca cola zero , så føler meg litt sånn små hyper her 😮
      Men ja du kan bare gi opp å prøve å forklare meg det dere der , haha ….jeg kommer aldri til å skjønne ett pip uansett . Med mindre jeg går inn å får en aha opplevelse en dag da , men det skjer mest sannsynlig ikke 😮 Jada dagene er greie nok de eller fine nok :o) Jeg sier meg fornøyd jeg også ;-D <3

    21. Tattavkvinnene: Nei, jeg har jo noen grå dager jeg også, men det er ikke så VEEELDIG mange 🙂 Jeg maler i vei, så det skal bli LITT farger i det minste, hver dag 😉 Ha en fin kveld <3 klemmer <3

    22. cathrinehenriksen: Driver du å søler kaffe ?? 😀 Det er IKKE noe farlig med redigering altså, det gjelder bare å lagre det på annet navn liksom 😀 Så det ikke blir å stryke/slette det ekte 😀 Joda, litt bob-bob kan det jo være, og jeg har ikke mange med HØY wow-faktor jeg heller. Men sånn ganske fine, det skal de jaggu få lov å være 😀

    23. Kule bilder, med morsomme effekter (eller briller) ^^ Hehe, det har helt klart mye å si hva slags “briller” man tar på seg, men jeg klarer ikke å snu alle grå og kjedelige dager til fargesprakende og fine. I dag var det lett da, det var litt grått, men jeg var i godt humør og skulle bort på koselig besøk. Så da blir det brått litt mer fargerikt likevel 🙂
      Nå er det straks Skal Vi Danse her og der er det i hvert fall masse fine farger å se på 🙂 Ha en fin lørdagskveld <3 Klem

    24. Foto – redigering tørr jeg ikke begynne å tukle med 😮 Hehe……Men beundrer deg som er så flink med sånt , morsom bildene ble og sant da . Ser bedre ut med fargerik jakke :o) Ja “min verden ” har i grunn de rette fargene i dag =) Kule eller rolige kule farger om du vil =) Jeg kan nok endre noen ganger hvis jeg setter viljen til :o) Andre ganger er viljen mer vrien og jeg gidder ikke styre så fælt så lar dagen vare være litt bæsj ;-D Men sånn går no dagan , nån bra nån sånn bob bob ;-D Hehe….klemmer fra Pippi med kaffeflekker over hele seg ;-D <33

    25. Min matgale verden: Ja, er ikke det stilig. Jeg fikk et tips hos Den Lykkelige Amateur.com, om fint redigeringsprogram 🙂 Og der blir det sånn, uten problem. Nei…jeg har ikke hatt speilbildeutstilling…Men det er snart Høst-utstilling vettu, og skulle gjerne hatt en Frogge-konkurranse også 😀 Hi-hi…får ikke tid til Speilbild-konkurranse kanskje? Kose deg i 50 -års dag, og jeg skal love deg at jeg vet hva Den hvite damen er for noe altså. Trenger INGEN forklaring 😀 Var det den pappaen din hadde tatt en bit av en gang..? Eller var det bare i drømmen din kanskje? 🙂 Klemmer med lang hals 😉

    26. Så stilige bilder! Utrolig effekt med de fargerike menneskene og den sort/hvite skogen. Samt speilbildet i vannet. Har du hatt speilbilde-utstilling?? Eller bare skygge-utstilling?? kan ikke huske…du vet en der hjernen….men en speilbilde-utstilling hadde vært gøy…:) Nå må jeg kle meg, skal i 50års dag til en på jobben, og håper jeg får den hvite damen med med uten ulykker! (marsipankake) 🙂 klemmer

    27. annebe: Jeg lekte og koste meg masse med redigering i går, fått vite om et lettere program, og da fikk jeg gjort mye. Og det illustrerer veldig godt enkelte ting jeg tenker på 🙂 Så det er gull verdt lære seg disse programmene. Å bruke egne bilder til bloggen min, enten tegnet eller knipset er liksom helt must for meg etterhvert. VEEELDIG sjelden jeg bruker lånte bilder.. Fordi jeg liker å ta bilder selv, og å forme bloggen min så den blir veldig MIN 🙂 Du er kjempeflink du til å ta på de rette brillene, utifra det jeg har sett hvertfall 🙂 Og da får verden de fargene vi ønsker selv for det meste <3 Lørdagsklemmer i fine farger på vei <3

    28. På bildene så til og med den grå naturen flott ut, men i virkeligheten liker jeg fargene..:)
      Du er så kreativ “atte fy”…..
      Dagen min har vært ganske vanlig, og det er jo det jeg liker best..hehe..Prøver å finne (og finner det)noe positivt hver dag.
      Har ikke holdt så mye på med reddigering av foto, men liker å sette sammen bilder så det blir en “fin”helhet..Fint skrevet det “med andre” briller også, forstår godt hva du mener <3 <3

    29. Mariann Sæther Tokle: Så koselig da 🙂 Liker å bli delt vettu 😀 Jeg lærer meg mye nytt med redigering, og det passer jo så bra til mange tanker jeg har 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg