Mens Guffen var “opptatt” på bestemors gård…. ;-)

Ja, du vet….jeg og søsteren min var på jakt etter Guffen i går…


(google)

 

Med kamera rundt halsen, og sjokolade i sekken fartet vi Østensjøvannet rundt, på jakt etter Guffen.. Men som du vet er han en lat gårds-gutt…Og han hadde nok sovnet bak låven tiil bestemor i går.. For i går var det noen Ung-svaner som hadde overtatt festplassen oppe ved Østensjøvannet.. Altså Guffens slektninger…men ikke nærmeste familien 😉

Ungsvanene (tror det er det) holdt ball der oppe… De danset, og buktet seg, sprutet med vingene, dukket, reiste seg, felte fjær og gjorde ALT en amatør-fotograf kan ønske seg av en DIGER fugl… 

Jeg og søsteren min spiste Islands Dramur-sjokolade, satt med kamera klart  HELE tiden, og PLUTSELIG begynte de dansingen igjen…Og man skjønner til slutt NÅR i seansen de vil “slå opp” vingene sine… Man kjenner etterhvert  rytmen..Man må ha god tid, og kose seg med det…Man må ha litt Sverre M Fjellstad-gener i blodet…

All ventingen er SÅ verdt det, når man plutselig får fanget noe man selv føler er blinkskudd.  Her er gårsdagens fangst…

Tenker Guffen blir misunnelig, når han skjønner at han ikke blir kjendis likevel… Man blir ikke kjendis av å ligge på en haug bak bestemors låve og drive dank…;-)


1)

 


2)

 


3)

 


4)  (han som du hilste på i morges)

 


5)

 


6)

 


7)

 

 Hvilket likte du best? 🙂

 


 

#gjess #svaner #guffen #dans #tur #foto #venting #knipsing #tålmodighet
36 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, her kom de NESTEN perfekt på bilder…Men ennå er det litt å plukke på…Kuttet vingene litt… Litt uklare noen… osv.. Men det er bra nok for litt framvisning uansett 😀 He-he.. Ja, 5 er fin,men kuttet vingene som jo var ENNÅ lenger…Rakk ikke zoome UT igjen..

    2. Herlighet for noen vinger! De ser ikke så store ut når de ligger å flyter i vannet, men jammen er de digre 🙂 Fine er de! Og fine bilder har du klart å ta 🙂 Jeg må velge meg et par favoritter denne gangen, for det ble litt vanskelig å velge ut bare én! Så da må jeg si nummer 1, jeg klarer ikke helt beskrive det, men det var noe ved det bildet som fanget oppmerksomheten min. Det ser nesten ut som at fuglen i midten som sprer vingene skremmer bort de andre som flyter, så jeg synes det var et artig bilde 🙂 Nummer 5 likte jeg også veldig godt, der ser man virkelig hvor store vingene er ^^

    3. margarites: Ja, de blir SKIKKELIG store og lange. Og har funnet ut at det er ungsvaner, som er sånne gråbrune og digre. og ikke noen gås 😉 De ble så store på bildet og jeg rakk ikke zoome UT igjen… sånn at de passet helt alltid inni bildet 😀 De er så raske.. Moro å sitte sånn, fint vær, sjokolade og alt er bare moro <3

    4. Her var det mange flotte fuglebilder. Og for et vingespenn det er på dem når de strekker ut vingene i all sin prakt! Skjønner godt at du er fornøyd med mange bilder her 🙂 Og det er gøy å vente når man får lønn for strevet, skjønt det er ikke så strevsomt å vente – når man koser seg og har godt selskap. <3

    5. cathrinehenriksen: Vet ikke, litt kvalm og pjusk, men ikke ORDENTLIG syk… og det er nesten verre. Er jeg skikkelig syk, kan jeg ligge under dyna. NÅ går jeg på jobb og skjønner ingenting liksom…:-P Men, sikkert over snart..

    6. cathrinehenriksen: Ja, ny uke i gang, Guffen driver med sitt, jeg med mitt, og er ikke helt frisk, men det kommer seg etter hvert… Ja, 5 er fin, og kraftfull, jeg skulle bare ønske jeg var ENDA raskere og hadde fått hele vinge-spennet..Men-men… Kan ikke få alt.. Klemmer på vei <3

    7. Haha ….Sverre M . Fjellstad gener i blodet sitt ja ;-D Ja han var vel glad i natur filming og slikt ?
      Men jaggu var det vert ventingen med sjokolade spisingen , for bildene ble jo supre , og jeg må velge nr 5 . Rett og slett fordi det var litt sånn kraftfullt og flott der den slår ut ed vingene sine :)) Så ja nå kan Guffen angre seg for at han bedriver slik latskap :-p Så da var det altså en veldig vellykka tur med flott fangst på deg og søsters , nice :o) Ja da er det bare å ønske deg god mandag nå . En ny uke er i gang og en ny og frisk klem er på vei <33

    8. Ja jeg snakker om at jeg tok bilder i går. Terje begynte på ytterdøren vår i går da vi kom hjem fra fjellet.
      Den er tung som bly, og jeg er så utrolig glad den er på plass nå, men selvfølgelig måtte det være noe. Døren her oppe skulle jo ned, men den passer ikke?.. Så da må den i garagen etterhvert. Skal male den, og sette den opp der, men blir sikkert ikke før til våren nå.
      ytterdøren er stor?. Og det ble noen rare bilder..)

    9. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Med bilder? Ble du ergerlig på deg selv? Hm… Må få se 😀 Hvis det er bilder du snakker om, fine eller ikke, jeg lærer mye 🙂

    10. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk 🙂 Ja, jeg følte det var ganske fint, jeg bare skulle ønske jeg hadde fått med hele vingespennet, begge veier… Det er alltid NOE. Men den var så rask, og jeg rakk ikke stille inn anderledes 😀

    11. fjellgeitbundingen: Ja, de er fine bilder, 1 og 6. Jeg liker egentlig alle sammen godt, fordi det var så moro å ta dem 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    12. Jeg må nok gå på svanejakt snart (jakt med kamera altså) 🙂 I år har vi hatt tre svanefamiler her i nabolaget- en med 3 barn, en med 4 barn og en med 5 barn 😀 Det er mange svaner det 😀

    13. Elin Slåen: Ja, den var virkelig i sitt ess 🙂 Synd jeg ikke fikk med hele vingespennet…Men rakk ikke å zoome ut igjen..De er jo litt snare med å slå seg sammen igjen 😀

    14. annebe: Ja, her er det bare å plukke en favoritt liksom, forskjellige typer. Vi satt LEEENGE der og knipset, og spiste sjokolade 🙂 Jeg liker egentlig ganske godt. OG 5, men 5 kutter vingespennet litt… Jeg er sånn ganske fornøyd med alle sammen 🙂 Moro å ta bildene hvertfall 🙂 Og har en annen liten “ande-sak”, som jeg har tenkt mye på også:-) Den får komme en annen dag 🙂 HÅper du får en god natt og en deilig morgendag <3 klemmer <3

    15. Nå kan guffen ha det så godt ja :)…hørtes ut som en kjempefin dag, for meg var det noe med bilde nr 3 som jeg likte..litt balletdanser liksom…men det var jo bare bra bilder her 🙂 🙂
      Ha ei fin kommende uke <3

    16. ladyaugust: Ja, de svanene er ikke greie i nærheten. Jeg er jo kjemperedd dem om jeg er nærme dem. Men litt unna, med zoom, går det veldig fint 😀 Og da blir de sånn som dette 😀 Engelen hadde laget fin vei til bilen da 😀 Nei, vi må ha store linser ja…Og det har jeg ikke, men denne fanger det meste denen også. Jeg har jo bare sånn halvdårlig kamera jeg … Klemmertilbake med sjokosnute <3

    17. Gunnipi: Takk 🙂 Ja, nr 7 er også fin 🙂 Jeg kunne nok si noe som jeg kunne rettet opp på alle…men jeg er rimelig fornøyd 🙂 Og skal øve meg mer 🙂

    18. ooooooh så fiiiine, jeg digger nummer 5 😀 Vi var på badetur med alle englene en gang og da dukka det opp en haug med svaner, en familie. Englene ville mate dem såklart fikk dem brød, bare at Englene la brødet fra vannkanten og opp til bilen og inn i bilen, bare gjett at vi holdt på å få en hel svanefamilie med oss hjem eller…og senere fikk vi vite at utpå ettermiddagen hadde svanefamilien gått til angrep på noen og skada dem, skummelt, best å se på avstand. Ha en fiiin kveld søs og bli bra <3 fliiiinke fotografen <3 klæmmings 🙂

    19. cuskima: Ja, jeg likte også nr 5, bare litt synd ikke hele vingespennet kom med…Rakk ikke zoome UT igjen 😀 Ja, jeg husker alle Sverre M Fjellstadprogrammene tror jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg