A photo a day – Dag 24

 

On my mind..

 

Ja, denne lille karen har vært en del i tankene mine faktisk, siden lørdag formiddag….. Han skilte seg ut der oppe ved Østensjøvannet, der han svømte omkring blant helt alminnelige stokkender… Vi hadde med brød, og kastet ut til endene, og håpet denne skulle komme litt nærmere… Den var litt mer sky, og kom så vidt bittelitt nærmere.. Kanskje den var en “hakkekylling” for de andre? Kanskje ble han sett litt ned på?…  Kanskje var han Den Stygge Andungen?…. Hvertfall hadde han en litt anderledes oppførsel, der han fløt omkring…Den eneste i sitt slag.. Og sånne personligheter setter seg litt fast i tankene mine <3

 

Vet du hvilken type and dette er?

Har du litt ekstra tanker for de som er litt anderledes? 

 

 

#foto #fotoutfordring #photochallenge #fugl #and #hakkekylling #anderledes
36 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Jeg blir også gående å tenke på sånne som har blitt påkjørt. En skjære som hoppet rundt på T-bane sporet, uten å kunne fly og banen kom snart… sånne ting… Men han her var bare fin, og heter Rustand, så han skulle helt klart VÆRE sånn 😀 Klemmer i massevis <3

    2. Oi, denne var litt annerledes! Har aldri sett maken 🙂 Veldig fin var den 🙂
      Ja, man blir jo litt ekstra oppmerksom på de som skiller seg ut, og i hvert fall de som ser litt ensomme og aleine ut. Sånt kan jeg ofte tenke på i lang tid. I sommer kjørte vi forbi en skjære som hoppet rundt på bakken, og det så nesten ut som at han hadde fått skadet vingen sin. Men det var ikke så lett å stoppe og få hjulpet den. Har lurt mange ganger på hvordan det gikk med den.
      Ha en fin kveld <3 Klem i fleng!

    3. joda det er jo helt rett det:)
      Mentalt sliten blir man jo ikkje sant,men alt som har skjedd 🙂
      Til helgen nå tror eg jo at yez im here eller dvs there hahaha

    4. cuskima: Ja, man blir jo mentalt sliten også, og det påvirker kroppen det også 😮 Det er jo en forandring, selv om det er BRA så er det endring, og det liker vi ikke så godt alltid..

    5. Pappa var her i dag med konen til min far ( ja de hører jo til hver sin side av familien hahaha)
      Vi kjørte knuseting, servise og planter og sjas som lett kan knuse om man gir ansvaret til noe unge menn som skal flytte resten. To digre runder og selvsat med å vise mitt nye hjem – Etterpå var eg helt ødelagt og sov i nesten 3 timer hahahahaha.
      Er ikkje så slitsomt å bære flyttekasser, men er det for meg vettu,men en kropp som ikkje helt spiller på lag 😀

    6. Blir neppe ferdig før fredag pga manglende bil.
      Gubbexen dro til Tyskland på messe, og datteren min og hennes kjære kommer ikkje hjem før sent onsdag. Torsdag jobber eg igjen, så tror siste lasset med møbler og esker går da.
      Ellers ga gubbexen meg mulighet til å ikkje stresse. Altså pakke ut og ikkje mase sånn. Han skal nesten være borte hele september så om eg tar alt til helgen eller whatever spiller ingen rolle for ham. Så da får eg pakket ut det som er kommet nå på onsdag fex og så er eg klar til fredag for resten.
      Da kan eg gå gjennom alt som skal gies bort og de siste tingene som skal selges på finn også vet du -gidd ikkje slepe de med meg 😀
      klememting <3

    7. cuskima: Og nå er han på flere bilder, og jeg har funnet ut først at han var en stokk-and, en leser trodde det. Men så har jeg sett enda litt mer, og det er en Rust-and 😀 Herlig navn <3

    8. Therese Bråthen: Ja, jeg kjenner jo til stokkand, men den ser jo anderledes ut, men det er visst noe med fargefeilg og ikke pigment i fjæreen, i følge en leser som har googlet litt 🙂 Jeg er litt pjusk i dag, så ikke helt i slaget..men greit nok… 😉

    9. Ja, syns den var kjempe søt jeg 🙂 Hadde lyst til å gjette stokkand, men det er fordi jeg vet kun om den 🙂 hehe Ja jeg har hatt en super start på uken, håper du også har hatt det <3

    10. Therese Bråthen: Det er visst en stokkand 🙂 En som visste av leserne 🙂 Ja, var den ikke søt? Fine farger og alt <3 HÅper du har hatt en god start på uka Thessa <3

    11. Helge: Ja, jeg tror jeg må prøve å lete litt på nettet og finne ut hvordan and det er 🙂 Fant ikke noe ved første gjennomleting, må jobbe litt med saken..Ja, det er noe med det, både folk og dyr, vi er forskjellige alle sammen. Og det er jammen bra 🙂 Ja, jeg har begynt å få veldig sansen for å ta bilder av dyr. Veldig moro 🙂

    12. En søt and det der, aner ikke hva slags and det er men det er sikkert de som vet det. Bra at ingen er like og de som er anderledes er kule folk. Vi kan alle få en ny hverdag og bli anderledes via en ulykke – og da blir livet noe nytt. Det finns mange slags skapninger blant folk og dyr som man bare må nyte. Ta bare en rusletur i en gågate, ingen du møøter er like for alle er vi litt anderledes. Fint bilde og du liker dyreriket.

    13. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Så koselig å ha litt fuglel-tekke 😀 Herlig. Kanskje du må være med meg på Østensjøvannet en gang, da hadde vi fått oss en herlig opplevelse..De er jo STORE da 😀

    14. cathrinehenriksen: Kanskje det er en vanlig and, med litt genforandringer 😀 eller kanskje det var en HELT annen type.. Må prøve å finne ut, Men søt var den hvertfall 🙂 Fin farge 🙂 Klemmer i alle varianter tilbake 🙂 <3

    15. Mariann Sæther Tokle: Ja, ikke sant, sånne som er litt spesielle, de får jo litt oppmerksomhet de også. Og det er kos <3 Han her var en liten og fin sak hvertfall, med den fineste fargen 🙂

    16. Fru Stussli: Ja, da regner jeg med du har en koselig Harry-tur. Det er bare så deilig innimellom 🙂 Ja, den anden her var veldig fin synes jeg, en herlig farge på den 🙂 Ha en super dag du også min venn <3 klemmer i massevis <3

    17. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ååå, det hørtes koselig ut, en due som kom sånn fast. Som du kjente liksom. Det skjønner jeg godt du ikke glemte 🙂

    18. Jeg elsker og hyller annerledesheten ;-D Men den anda var jo super søt da , skikkelig snuski luski skjønn =) Så skjønner ikke hvorfor den var for seg selv nei…..:-o Og aner selvfølgelig ikke hvilken type and det er nei …..ikke noe ekspert på det området vet du ;-D Klemmer i alle varianter <33

    19. Det er så bra.
      Det med å mate fugler er uten tvil en koselig ting å gjøre. Jeg har bestandig noen fugler rundt meg uansett hvor på tur jeg er. Hadde til og med en due som spiste av hånden min hver dag på Tennerife for 4 år siden. Den kom på morningen da jeg satt med frokosten, og den var klar for litt mat.:) Det glemmer jeg ikke. Satt helt i ro med en hånd utstrakt og den kom helt bort og forsynte seg.:)

    20. Min matgale verden: Ja, mulig de er litt misunnelige, for den så nesten ut som en gullhøne 🙂 Men den så litt redd ut, og de andre kavet seg foran i køen hele tiden.. Så deilig med kjole og øredobber, det er vel pga mønternes dag tenker jeg? Plutselig dukker det opp et sendebud, og da bør du være klar 😀 Håper du får noen gode beskjeder i dag, og at jobbdagen blir god. Jeg er litt små-dårlig form i dag også… Kvalm og rar i magen..Prøver med en skive.. Ha en flotters dag <3 Klemmer med begge armer <3

    21. Nåh….stakkaren… kanskje de andre er litt misunnelig…eller redd…fordi den er så annerledes og pen. Mobbing og utstøting finnes vel i dyreriket og det. sukk. Vel vel, jeg har faktisk tatt på kjole i dag og , og øredobber. mandagspynting, tja, det kjentes så rett 🙂 ha en nydelig mandag min venn. klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg