A photo a day – Dag 27

 

Bathroom

Jepp…bak denne døren befinner vårt baderom seg… Bad og do..

  

 

Bak her kan du dusje, vaske hender, pusse tenner , gjøre bimmelim….eller bommelom… 😉 Og faktisk alt på en og samme tid… For badet er så mikroskopisk at man nesten sitter inni dusjen, på do…Og bøyer man seg bittelitt fram, når man sitter…. så kan man faktisk spytte ut tannkrem i vasken 😀 

Nei, jeg GJØR DET IKKE da… Men man KAN!!

Men vi har verdens fineste “do-skilt”…Ikke sant? Og noe mer synes jeg er uinteressant i bad/do-avdelingen.. 😉

 

Har du do-skilt på do-døra, eller badeskilt på badedøra?

Har du stort eller lite bad?

 

 

 

 

#bad #do #baderom #foto #utfordring #challenge #photochallenge #baderomsskilt
44 kommentarer
    1. Marit: Høres deilig ut med stor plass, både flere rom og større rom. En dag skal nok vi få det også 😀 Vi satser på til neste år 😉

    2. margarites: Vi har også vaskemaskin på det 1 x 1 meter lange badet… Tenk deg det da. Det er ikke tull når jeg sier at vi sitter inne i dusjen på do… Og vaskemaskinen er OGSÅ der 😀 Gleder meg til eget hus/leilighet 😉

    3. Min matgale verden: Hos oss er det nesten så man IKKE får gjort det man skal 😀 ha-ha… FOR lite… Og lite å vaske, ja, gulvet.. Men vil heller ha mer å vaske, og et større bad hvor jeg får plass…og som er nyoppusset 😉 Håper du koser deg i dag, på doen, badet eller et annet sted i huset 😀 He-he…Klemmer glade klemmer <3

    4. Helge: Ja, hadde det vært fint her, og nypusset, så skulle jeg vært fornøyd. Men her ble ikke noe pusset skikkelig opp før vi flyttet inn, og dette er en leie-leilighet og nå flytter vi snart ut.. Så hvis vi kjøper, så kan vi pusse og lage det fint. Men ikke så mye man gidder å legge i sånt når man bare leier hele tiden.. Høres bra ut med varme i gulvet 🙂

    5. lisbeth: Blir jo på en måte litt gjetting her også, for en Venezia -maske sier jo ikke akkkurat: HER ER DO 😀 Men det er nesten eneste mulighet her i huset. For alle andre rom er SYNLIGE liksom…bortsett fra soverommet… Men man skjønner at dette er do 😀 ALT for lite…Du ønsker deg større du også da 🙂 Vi skal skaffe oss eget hus om en stund, eller egen leilighet, og da skal det bli fint 😉 Ha en fin kveld <3 Klemmer <3

    6. Tattavkvinnene: Her er det ikke skap nesten, bare bittelite med plass til en barberhøvel omtrent… Og vaskemaskinen står også inni dusjen..om du kan se det hele for deg 😀 Det er altfor lite til alt vi skal gjøre der egentlig 😀

    7. Jeg får lyst å dra til Venezia når jeg ser do/bad skiltet ditt. Sånne masker er så fine, og jeg har to stk her hjemme. Vårt bad er ikke særlig stort, og så har vi vaskemaskin på badet i tillegg! Men det er stort nok til at man får gjort alt man trenger, men skilt på døren har jeg ikke…ikke enda i hvertfall 🙂

    8. Hehe, det holder jo et da. Sånt bad hadde vi i england og. Og tenkt så heldig du er , lite å vaske.. Har forresten ganske så lite bad selv, men vi får da gjort det vi har behov for, så da så 🙂 Finfintorsdagskveld ønskes . klemmer

    9. Ikke noe doskilt her. Badet mitt er passe stort når jeg skal vaske det men skulle ønske det var litt større innimellom. På badet er man mye iløpet av rået så der må det være pent og ryddig, det sier tross alt litt om deg selv hvis det er mye rot der. Fikk nye bad for 2 år siden og ble det bra med fliser og varme i gulvet.

    10. Så koselig skilt du har på baderoms døren 🙂
      Jeg har nok ikke noe skilt på dørene, her blir det for besøkende å gitte seg frem til do døren 🙂
      Ha et lite bad og do i underetasjen, som godt kunne vært litt større. Og i første etasje har jeg et lite do og så har jeg et bad som egentlig kunne Vært litt større det også.
      Ha en superfin dag 🙂
      Klemmer

    11. Nå begynner det å nærme seg slutten på lista :/ Jaja, vi får kose oss med de som er igjen ^^
      Morsom beskrivelse av badet, jeg kan se for meg hvordan det ser ut når man sitter på do og dusjer det ene benet mens man spytter ut tannkremen x) Hehe! Søt veggpynt da, det er kos med litt pynt på en ellers hvit og anonym dør. Her er døra helt hvit, men med et par dørknagger øverst. Badet er har en helt grei størrelse for oss to som bor her, men jeg skulle gjerne hatt mer skap der inne 🙂

    12. Blir mest innredning tenker eg, for er ikkje mye å pusse opp, event kanskje…….soveromstapeten min æsj passer for en 5 åring eller en 105 åring hahaha:D
      sender energi til deg klemmeting <3

    13. Kristin: Ja, du burde starte på denne Challengen, det har faktisk vært veldig morsomt. Og siden det er bilder og ikke teksten som er hovedpoenget, så trigger det fantasien på en annen måte 🙂 Og jeg kan ha overskudd til å blogge om andre ting også, hvis jeg har lyst 🙂

    14. cathrinehenriksen: Ja, det badet/doen vår er så stygg at den får ingen se. Bittelite og slitt og stygt…Ikke vår denne leiligheten vettu, så det var knapt pusset et malingsstrøk sånn overflatisk fra hus-eier, og det blir jo ikke penere etter hvert.. Jeg gleder meg til eget jeg 🙂 Da kan vi gjøre det litt fint <3 Ja, liker masken. Fra Venezia 🙂 Kose deg masse Cathrine 🙂 Stor klem på vei fra en sliten Frodith <3

    15. cuskima: Ja, det blir noen drawback er og der… Det regner jeg med også, når vi flytter…Antagelig til neste år. Tenker å kjøpe selv. Blir utenfor byen, forandring, men kanskje vi får større plass, og eget betyr at vi kan pusse litt selv når det er slitt og sånt. Her gidder vi jo ikke det… For Olav Thon liksom… Du må ha mange sånne oppussing, innrednings -innlegg. VIL SE!! 😀 Klemmer fra en sliten Frodith <3

    16. Fruemmel: Ja, jeg har aldri hatt noe skilt på heller. Men denne masken fikk jeg hos en tidligere elev, og den pyntet så fint i gangen der, på døren til do/bad, så der fikk den være 🙂 Ønsker meg STORT bad og mange rom senere 😀 Og en hushjelp 😀 ha-ha

    17. karenmarenmette: Ja, jeg husker det fra forrige uke 🙂 Det er så lite hos oss, så ingen vil gå feil, selv om man ikke kan se på masken at det er do bak der.. Men man skjønner det likevel 😀 Ha en flotters dag du også Karen <3

    18. Lithanna: Bittelite og pent er greit, Vårt er mikroskopisk og stygt/slitt. Og ikke vårt.. Men huseiers… Nå flytter vi antagelig til neste år.. Kanskje noe eget..

    19. Nina: Ja, det er en maske fra Venezia. Og jeg fikk den av en tidligere elev. Og den passet fint på den lille døren der. Og noe doskilt/badeskilt trenger ikke vi. Ikke vanskelig å skjønne hvor doen vår er liksom. Så lite som det er hos oss 😀

    20. Therese Bråthen: Så deilig med fint bad 🙂 Jeg gleder meg til eget hus, da skal alle rommene være fine 🙂 Men nå bare leier vi :-/ Klem til deg <3

    21. Fru Stussli: Tittei <3 Ja, jeg liker at det ikke er NOE do-aktig over det, selv om det er bare do-aktig inne der 😀 Rommet er ca 1 x1 meter 😛 Nei, noe spytting på ditt bad vil vi ikke ha 😀 Ååå, så spennende med frisøren da 🙂 Og helt siden 30-årene 😉 Hi-hi...ja det er LEEENGE siden det 😉 Ha-ha. Jeg kan tenke meg du blir fin <3 Ha en herlig dag <3 kosemosklemmer fra en utslitt Frodith <3

    22. For en flott figur/doskilt! 🙂
      Vi har ikke hatt noe skilt her, men jeg har tenkt på det flere ganger – at det BURDE vært noe 🙂
      Nå er det jo så åpent her, at evt gjester som undrer på hvor de skal gå kan bli veiledet fra oss andre i sofaen, hehe. Men ellers er jeg stor tilhenger av et skilt eller noe, slik at man vet hvor man skal gå :p
      Har et relativt stort bad nå faktisk, og det er deilig 🙂 Spent på hvordan mitt neste bad blir 😉
      Vurderer å starte på den “A photo a day” jeg også 😉

    23. Hihi , så man får ikke se bade ditt nei ….ja men det var en kul maske som hang på døra . Litt mer orginalt enn ett vanlig skilt og veldig stilig :)) Ja har jo hørt rykter ett sted om at badet ditt er sånn at du nesten sitter i dusjen når du skal sitte på do ;-D Mitt badeværelse er nok ikke så VELDIG mye større enn ditt nei , haha ….men kanskje bitte litt da :)) Og har ikke noe skilt foreløpig ….Men tanken på å kjøpe har vært der , men de fleste har jo ett sånn skilt . Så det var i grunn kulere med enn sånn maske =) Ja , nå må du ha en fin torsdag Frodithen <33 Klemmer på vei <33

    24. veldig fint skilt :D:D
      eg går fra et greit bad til et mindre bad,men alle de andre tingene i leiligheten er greiere, minus at det mangler sol og marken utenfor. Dog blir mer trim og tram -3 etg til å kaste bosset og man må gå et kvartal for å lufte hundene, ikkje åpne terassedøren og hive de på marken (i pysjen) så det blir spennende.
      Ja eg har kjøpt badeskilt,men det har ikkje kommet opp enda 🙂
      klemmeting ha en super dag!
      <3

    25. Mykje ein kan ja, men ikkje gjer 🙂 herleg doskilt. Sjølv har eg to bokstavar hengand på kryss og tvers.. Viste ein dag i forrige veke.. WC, bokstavar kledd i stoff.. Mange måtar 🙂 Likte kjempe godt ditt skilt. Og din måte å vise do-bad på. Ha ein fin dag i dag Frodith!!

    26. Har et stort trehjerte på døren vi og badet er altfor lite til 7 personer, men stort nok til en a4 familie. :)Og litt orginalt og kult med å ha denne narren på døren.

    27. Tittei
      Så koselig “skilt” du hadde på badedøra 🙂 Her har vi et lite kjedelig sort/hvittskilt på badedøra nede. Her har vi også der store badrommet. Der er det god plass og men hvis du er en skikkelig god spytter kan du sikkert klare å spytte i badekaret fra doen 😀 Ikke at jeg tørr å si det høyt, for da kommer noen til å teste det her i huset 😀
      Vi har to små do i de andre etasjene og et lite ekstrabad oppe.
      I dag skal jeg til frisøren. Der har jeg ikke vært siden jeg var i 30åra :-O Så det begynner å bli lenge siden 😀
      Ha en fortryllende dag!
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg