Barnslig og naiv…? Eller bare litt leken? ;-)

Av og til lurer jeg på om jeg har glemt å bli voksen… 

Vi har en leilighet full av bilder med de mest naive motiver og streker…

 Jeg sparer på snøkrystall-kuler fra forskjellige land…

 

Jeg leker med tøy-dyr, og noen ganger en hel måned av gangen… (desember) 

 

 

Jeg flyr rundt med kameraet stadig,  og tar bilder av skyggen min… 

 

Jeg synes tegne/animasjonsfilmer er noe av det beste jeg ser …

Og i dag har jeg jammen lekt en hel dag, med VOKSNE folk på kurs….. 

Har jeg glemt å bli vosken?

Eller er det ganske enkelt  bare sånn at jeg er griseheldig som har verdens beste jobb, som faktisk består i å leke med barn…. Lære dem drama/ teater og annet morsomt på tegnspråk…Og nå jammen får lov til å lære det bort til voksne også innimellom.

Er det  kanskje bare sånn at jeg IKKE er blåøyd og uansvarlig, men bare en smule leken og uhøytidelig… Fordi jeg tror at lekenhet og en noe naiv stil i huset, får meg glad og oppstemt… 

Er det kanskje sånn at jeg ved å fly rundt med kameraet å jakte på skygger, får tankene mine inn på kreative veier, og lærer meg å tenke på nye måter, selv om jeg er voksen…..

Er det kanskje sånn at jeg ikke nødvendigvis barnslig og naiv? …Men bare litt leken?

 

Er du leken?

Er du naiv og barnslig?

 

 

 

#voksen #barn #barnslig #naiv #leken #oppstemt #glad #skygger
44 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Hi-hi…føler faktisk at det er litt mer “kleint” de gangene jeg står og tar bilder av meg selv, ansikts-selfier…UTEN drakt 😀 Om du skjønner 😉

    2. Å ja, stemmer det! Husker ikke alltid hvor ting skjer jeg 🙂
      Joda det er jo faktisk sant! Haha, men jeg har ikke blitt helt vant til det enda. Så jeg har en jobb å gjøre der 🙂

    3. Tattavkvinnene: He-he, sjiraffdrakten og Kjersti med Kylliingdrakt ja. Var i Skulpturparken på ekeberg 😀 Litt romsligere der oppe. Jeg tror kanskje Botanisk hage hadde vært litt mer kleint i mine øyne også 😀 Ha-ha Men jeg hadde nok gjort det ja. For moro er det jo uansett. Og folk skjønner jo at man gjør det TIL noe, så det er ikke så farlig. Verre om vi IKKE hadde tatt bilder…skjønner? Bare GÅTT i dem liksom… Det hadde jeg kanskje ikke gjort… Men man fotograferer, og folk forstår at de skal brukes til noe 😀 Klemmer <3

    4. Jeg er litt barnslig og leken på enkelte områder, ta bare en titt på koppene i kjøkkenskapet mitt 🙂 Men i enkelte situasjoner tar jeg meg nok selv litt for høytidelig 🙂 Hvis jeg er utendørs å tar antrekksbilder i Oslo for eksempel så stopper jeg som regel alltid opp hvis noen kommer forbi, blir så flau av sånt. Det hadde nok ikke skadet å bli litt mer leken og sluppet seg litt mer løs 🙂
      Du derimot er jo veldig flink til det! Humrer fortsatt av de bildene i Botanisk hage med de dyredraktene ^^ Klem <3

    5. Audhild Mamma til lille Willi: Jepp, de er fine de snøkrystallene, jeg har 7 så langt 🙂 He-he, ja litt unnskyldning med en sønn ja 😀

    6. Hei, ja klart du ikke er et barn tvers igjennom. Bare de gode elementene ved å være et barn. Ha, ha å være lærer,å være barn selv, ja det går nok ikke 😉 ville nok blitt umulig. Jeg har nok alltid vært et fornuftig, ansvarsbevisst, pliktoppfyllende barn. Kanskje følte jeg meg friere når jeg var alene og studerte, og da hadde jeg rom for å gjøre dårlige, gode valg. F.eks ta fri fra lesing en dag for å gå på fjellet, være oppe hele natta. Som mor klikker alle “du må” inn for fullt..Hadde nok ikke gjort noe om man ikke var så voksen hele tida..

    7. Moving On: Nei, ikke sant 🙂 Moden når det trengs, og ellers så leken man bare har godt av 🙂 Vi er heldige med jobbene våre, ikke sant? <3

    8. cuskima: Jeg er enig med deg 🙂 Voksen når det trengs, kjempeansvarlig og moden når det kreves. Og eller er jeg blid og tror det meste ordner seg. Faktisk alltid. Jeg er ikke naiv, og som du vet fjasete og leken 😉 Og det høres jammen du ut som også 🙂 Litt 100 og litt 14, sånn skal det være 🙂 Ha en herlig dag min venn <3 Klemmer med full styrke <3

    9. Engla: Ja deilig å være litt leken, og det er sikkert godt å kunne skylde litt på en tre-åring innimellom 😀 Hi-hi Jeg må bare skylde på meg selv ha-ha Nå er jeg på vei ut i verden snart 🙂 Og skal spise is 🙂 Ha en herlig dag min venn <3 Klemmer <3

    10. annebe: Ja, jeg tenker også at jeg sikkert kan virke litt barnslig på blogg 😀 Har julekalender og påskenøtter, og mye vrengbilder og annet tøv 😀 Men jeg ser mer på det som humor enn å være barnslig kanskje 🙂 Og som du sier, jeg er ganske moden og ansvarlig også må jeg innrømme. Og har opplevd mine ting jeg også. Så hodet er på rett plass. Men jeg vil leve et godt liv, og inni der hører det med mye humor og en del fjas 😀 Ha en kjempefin dag <3 klemmer på vei <3

    11. Maren Kvalvaag: Helt enig, jeg er klok og ansvarlig OGSÅ, så da er det riktig å kunne leke når det er ROM og TID for det 🙂 God helg til deg også <3

    12. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Så herlig å høre <3 Det er dama si det!! Dra i akebakken på egenhånd, I like it <3 Det skal jammen jeg gjøre til vinteren også. For da blir jo årstidene litt mer morsomme for oss alle 🙂 Det er deilig å være leken <3 Stor klem til deg <3 Ha en leken helg <3

    13. Haha.
      Slik føler jeg også de mange ganger!
      har et yrke som består av lek-trall og morro ( og noen ganger litt andre ting).
      Man er ikke voksen før man tørr og være barn!:)

    14. Eg var født voksen og klar for action og ansvar, meeeeeen når det er sagt så elsker eg Disney og istid og monsters inc og fantazy filmer. Og eg leser bøker beregnet på ungdom like mye som på voksne.
      Eg ler av alt mulig og elsker å blande nye ord og tøyse og ikkje være så alvorlig hele tiden. Eg er 100 og eg er 14 sånn er det bare 🙂
      Tror du er sykt heldig min venn som har en fantastisk jobb der du kan leke og være kreativ. Eg er også heldig, eg har en jobb med farger, men også en der vi kan tøyse litt om hud eller være seriøs.
      Eg har en blogg der eg har truffet vidunderlige mennsker -deg inkludert <3 og eg elsker krusedullene til Ladyen. Eg har hunder som eg behandler som ungene mine og folk ler av meg, men eg er alltid der når det trengs -uansett, natt eller dag for venner eller familie eller om noen mangler noe eller trenger noe.
      Ellers er eg Polyanna og tror at ting ordner seg selvom det ser omtrent umulig ut.
      Joda eg er leken og barnslig, men ikkje lengre så naiv som før
      klemmeting goeste fineste varmeste frodith fra meg <3<3<3

    15. cathrinehenriksen: Jeg synes det er toppers jeg. Har et godt liv sånn jeg 😀 og er ikke naiv tror jeg. Er gammel nok og har erfaring, så er klok nok likevel. Men elsker å fjase rundt, og tulle litt om jeg kan. Klemmer i massevis fra en leken Frodith <3

    16. Herlig sier nå jeg <3
      Jeg er både barnslig, naiv og leken og det beste av alt er at jeg har en treåring å skylde på hvis jeg går litt over styr, hihi
      Som med lekekjøkkenet f.eks JEG ELSKER DET, hihi
      Synes det er viktig å ta vare på lekenheten jeg og være det jeg kaller barnlig 🙂
      God fredag til deg fineste frodith <3
      Klem fra Engla

    17. Du er bare leken og kreativ og det er superbra å være…men jeg oppfatter deg også som veldig “voksen” fordi du gir gjennomtenkte og fine svar til folk…og lager hyggelige innlegg 🙂
      Jeg er ganske voksen av meg…med å ta ansvar og slike ting…men har nok en mer leken måte å være på en de fleste jeg kjenner, tør å “dumme”meg ut litt, bare det med å skrive blogg er det nok mange rundt meg (ikke mann min altså)som syntes er litt tåplig og barnslig..Klem fra meg <3

    18. Jeg synes det er herlig at man beholder mye av barnet i seg selvom man blir voksen jeg. Det er jo kjedelig å ikke være litt barnslig iblant! Og så lenge man vet når man må steppe opp og ta ansvar, så bør man kunne leke og tulle litt ellers 🙂
      God helg!

    19. Ja, jeg har ikke noe stilig healingrom der alt er i lekre farger, her er det ting og tang som jeg er glad i og små gaver jeg har fått, koselig. Det er sånn jeg er.:) Men du verden jeg synes det er lekkert når alt står i stil men jeg får det ikke til:)

    20. Fru Stussli: Ja, du er helt klart en av de mer lekne jeg vet om, og du også er veldig klok og gjennomtenkt 🙂 Og det er jo fint å kunne være begge deler. Vi vet hva livet går ut på, men derfor kan vi også noe om hvordan få en gladere hverdag innimellom Og vi er heldige med jobbene våre, helt klart, kan få ut mye moro der 🙂 Uff stakkar Emma. Hilse masse, og klemme godt fra meg <3 Ha en fin fredag <3 Klemmer mange klemmer, flate som pannekaker <3

    21. Min matgale verden: Deilig å kunne si sånn til et barn og vite at det stemmer, jo jeg har lov 😀 Ja, vi vet nok ,og kan nok til at vi kan tulle oss bort sånn som vi gjorde den dagen. Og jeg skulle helt klart hatt et bilde av DET også her 😀 Deilig at vi kan gjøre sånt 🙂 Deilig at det er fredag også 🙂 Klemmerfredagsklemmen og ganske så flat ja 😀 <3

    22. fjellgeitbundingen: Du har nok lekenheten inni der, det er bare noe med å få TID til å bruke den i hverdagen 😀 Jeg er jo velig ansvarlig og moden på alle måter også, så jeg er ikke et barn på ordentlig altså 😀 Jeg har jo levd såpass lenge at jeg vet hva som må til i forskjellige situasjoner, men når hverdagen tillater det så er jeg leken og fjasete. Og i mange av dagens timer så rekker jeg faktisk det 😀

    23. tro ikke du er barnslig naiv nei, du vet det gamle ordtaket: du blir ikke voksen før du tør å være barnslig, passer nok bedre inn, og at du har den jobben du har må jo være helt topp spør du meg, du kan få lov til å leke uten at noen ser skjevt på deg……Heldige du 🙂 selv jobba jeg for en del år siden på SFO og der fikk ungene sjokk når jeg tok på meg bobledress og votter og gikk ut og akte med dem, det er noe av det beste jeg vet ennå, og vi har så flott akebakke på festningen 🙂 og nå gidder jeg ikke spørre om å få låne ett barn for å ake engang, jeg og venninna mi drar opp nesten hver vinter for å ake og kose oss, gjett om barna der oppe ser rart på oss, for ikke å snakke om de voksne, hehe. Elises favorittuttrykk er ååååå mammaaaaa, gi deg, hu blir flau når jeg setter i gang 🙂 låner meg masse barn og har juleverksted og påskeverksted hvert år og koser meg glugg i hjel da, barn er så utrolig aksepterende og de liker godt at ikke jeg bryr meg så mye om normer og regler for voksne. Ha en flott dag kjære du og en toppers helg 🙂 Klemmer <3

    24. Jeg tror nok det har litt å gjøre med at du er en kreativ sjel ja , og det er jo bare positivt spør du meg at du har behold så mye av barnet i deg :))) Jeg prøver å ikke være naiv , kan være barnslig og leken til tider da . Men ser ikke på det som noe dårlig egenskap nei ;-D Det er jo toppers , haha …..eller ? Klem klem fra meg <33

    25. Haha for en herlig beskrivelse av deg <3 Du er leken, men samtidig veldig klok. Tror nesten man må være litt klok for å kunne være så leken og samtidig kunne lære bort litt av den lekenheten.
      Heldige er de som møter deg på jobben din!
      Jeg tror jeg har beholdt lekenheten 🙂 Så har jeg som deg en jobb hvor jeg får lov til å leke og kan dra noen fordeler av at jeg har den i meg.
      Samtidig tror jeg at jeg kan være veldig naiv noen ganger...
      Ha en fortryllende dag vennen.
      Her er vi hjemme med ei som trommehinna gikk på i natt. Fytterakkern så vondt hun hadde det. Nå er hun bare sliten.
      Stoooor klem

    26. Jepp. Helt klart leken! Jeg sto og hoppet opp og ned da et barn så på meg og sa litt foraktelig: Du hopper jo som en baby. Du kan ikke gjøre sånn når du er stor. Hvorpå jeg bare lo og hoppet videre, mens jeg svarte at: jo, jeg er så stor at jeg kan gjøre akkurat som jeg vil:) Og det er deilig. Tenk at vi er så store at vi faktisk kan ta på oss dyre-drakter og vandre rundt i ekebergparken uten skam:) Deilig! Og deilig at det er fredag. klemmer god og hard fredagsklem.

    27. 🙂 og jeg tror ikke du er alene om å ha en slik stil, og det er ikke noe galt i det. Hva er det egentlig som definerer hva det vil si å bli voksen? Jo, det er du og hver og en ellers. Så hvem har sagt at du må si slik eller slik, gjøre slik eller slik? Her i huset er vi også masse barnslige som liker animasjonsfilmer,dataspill, tegneserier, enkle motiver, barnespill og leker. Dessverre er jeg blitt litt mindre leken etter jeg selv fikk barn, men jeg liker bedre denne lekne delen av meg selv, og vet ikke hvorfor dette endret seg. Tror det begynte med at jeg følte meg for sliten for å leke når jeg var gravid, og siden for sliten til å leke når jeg var full av melkespreng og våkenetter og etterhvert så
      må jeg enten aldri ha funnet tilbake eller blitt presset inn i voksenrollen. Hm, jeg vet virkelig ikke hvorfor man forandret seg fra den man var som 22 åring..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg