Noen bittesmå sommerfugler på vei igjen…


Da er jeg og sommerfuglene mine på vei igjen… 

 Jeg sitter i akkurat nå, på toget til Sverige, Gøteborg, hvor jeg skal delta på en Tospråklighets-konferanse, med jobben. Og som du vet er jeg jo litt skeptisk til sånne store forsamlinger, med flere hundre folk å mingle med … Derfor de små sommerfuglene… Men jeg reiser med en liten gruppe fra jobben, som jeg kjenner godt, så det meste blir nok hyggelig. Og jeg skal lære mer om det å være tale OG tegnspråklig, eller to-språklig, og det gleder jeg meg masse til.

Så da kan alle de ansiktsløse der framme, bare stå der og glo…For her kommer jeg med sommerfuglene mine, og skal ha det kjempekos i to dager: LITT sånn i utkanten av de andre… Og kanskje får jeg bittelitt tid til noen shopping til og med 🙂 

 

Liker du deg i store forsamlinger?

Er du en som er et naturlig midtpunkt i større forsamlinger?

 


#sommerfugler #spenning #tospråklig #konferanse #jobbtur #reise #tegninger #språk #tegnspråk
34 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: He-he, ja du samler opp skikkelig du 😀 Jeg har kost meg masse, og shoppet fælt, men det ser du snart 😀 Ja, mye turer og møte i andre deler av landdet nå.. Så blir mer uvant, og med nye oppgaver 🙂 KLemmeri massevis <3

    2. DA var jeg endelig på plass for en real oppdatering hos deg 😀 Jeg har skjønt at du har drevet med litt av hvert den siste uken, så det skal bli spennende å lese om alt!
      Dere er mye på turer med jobben om dagen! Det må være gøy å få være med på, selv om jeg skjønner godt at du får litt sommerfugler i magen av masse folk. Det gjør jeg også, selv om det som regel alltid blir veldig hyggelig 🙂 Håper du har kost deg, og ikke minst lært masse på kurs <3 Klem i fleng

    3. Liker ikke store grupper jeg , men en sånn liten fin gruppe som du kom med høres greit ut da =) Da er du liksom ikke helt alene med alle de fremmede folkene ( foreløpig fremmede ) ;-D Jeg vet ikke noen ganger KAN jeg kanskje være litt midt punkt , men som regel tror jeg ikke jeg er det da …..Haha , så søt du var på toget der i vinduet =) Tegnemester Frodith 🙂 Klemmer mandagsklemmen <33

    4. Kor fin du er der du tusler rundt med sommarfuglane dine og sekken din. Må kose deg masse no då, Frodith! Er ikkje redd for forsamlingar. Trivast både i store og små forsamlingar viss det er spennande forelesning, artige folk: Er det veldig formell og anstrengt stemning held eg meg litt unna.. Likar best uformelle samanhengar, der det føles greitt å vere seg sjølv.. Er ikkje slik som har veldig behov for å vere midtpunkt. Likar best å berre blende inn blant andre.. Vere ilag. Prate. Eller berre lytte.. LIkar ofte å notere litt også 😉 Kjempe spennande med fag då !! Kos deg !!

    5. Jeg liker også best små grupper, får en helt annen kontakt <3 Er alltid nervøs om jeg må holde foredrag ;-).Ellers liker jeg å være usynlig i store forsamlinger, om jeg bare kan sitte og ta inn lærdom fra en foreleser, og slippe og selv være aktiv 🙂
      Tusen takk, jeg har hatt mange gode, og noen litt triste dager(sånn er jo livet, får litt av alt).Heldigvis er vi flinke til å male de fleste dager i fine farger, og nyter både hverdager og fridager <3
      Kos deg med kjoleshopping og annet, for du trenger vel noen nye kjoler om du bare skal gå i dem denne høsten <3 Du får hekle og strikke et par også <3 Mer klem <3

    6. Næmmen du var reist du. Håper du storkoser deg i utkanten av forsamlingen og at du rekker shoppe litt og nyte litt av Gøteborg.
      Jeg er som deg vettu, litt i utkanten av de stooooore forsamlinger. Men der ute er det fint, for ikke så mange legger merke til oss og så kan vi betrakte og fantasere og leke litt med historier inni oss 😀 Spennende 😀
      I dag skal jeg på et spennende møte 😉 Kommer sikkert stormende i innboksen når det er ferdig. Kos deg max!!
      Mange svenskeklemmer

    7. passion4lifeandtravel: Jeg kan ikke holde foredrag i så store forsamlinger, uansett hva temaet er 😀 FOR mye folk. Blir altfor nervøs ja.. Men litt små grupper, ja da fungerer jeg mye bedre…Håper du har gode dager Mette 🙂 Jeg SKAL få gjort litt shopping og sett litt Gøteborg også. Bittelitt i det minste 😀 Klemmer <3

    8. cuskima: Ja, usynlighetskappen er det jeg selv som tar på 😀 Fordi jeg ikke vil sees noe særlig. Nettopp våknet og nå begynner det 😀 Klemmer <3

    9. Ønsker deg god tur, og at det blir spennende forelesninger 🙂
      Jeg har litt ambivalent forhold til det med store forsamlinger, jeg liker å gå på forelesning og være usynlig, men jeg kan også holde et foredrag om det er et fag jeg kan godt, og det er noe jeg brenner for, ellers nyter jeg å være ganske så usynlig i forsamlinger 🙂
      Håper du får tid til å snike deg litt vekk, og nyte Gøteborg by <3 Mange klemmer

    10. Alt er relativt -eg liker både store og små forsamlinger. Føler meg neppe som et midtpunkt,men ikkje helt i ytterkant av ringen heller.
      Gjøre meg usynlig skjer KUN om eg selv ønsker det, ellers er eg som en svamp eg elsker nye ting og lære ting og møte spennende folk og syns aldri tiden strekker til.
      Kose deg max min venn
      klemmetingene <3

    11. ladyaugust: Ja, det er litt sånn jeg gjør også da…Sniker meg litt vekk og tar på usynlighetskappa… i tilfelle liksom… Men jeg finner alltid NOEN å gjøre det sammen med 😀 Og forelesningene blir spennende og de har Desigual-butikk i nærheten 😀 Jeg ligger i megadeilg seng her nå 😀 Og spiser nøtter 😉 klemmer søsklemmen <3

    12. annebe: Å ja.. Jeg trenger masse mer kjoler skjønner du 😀 Skal bare gå i kjoler i høst jeg 😀 Og har vi et par timer ledig, så løper vi på Desigual, for vi har funnet den allerede. De må bare åpne først 😀 Ferdig med forelesninger kl 17, så da løper vi 😀 Men gleder meg til alt det faglige også .-) Og maten… Nattaklem fra meg <3

    13. Engla: Har du hatt masse mammaer på besøk også? Jeg skjønner det er tøft nok det 🙂 Vi har funnet Desigual-butikken, men var stengt sent på natt her så klart. Men i morgen skal vi nok få tid til en liten tur 😀 Nå må jeg sove snart 🙂 Vel overstått bursdagfeiring da 🙂 Stor klem fra meg til deg min venn <3

    14. lulltove: Nei, ikke jeg heller altså. Litt små grupper er helt fint, og da funker jeg godt. Men store..da sniker jeg meg litt vekk 😉 Hvis noen skal ha meg til å legge fram noe på gruppearbeider og sånt, og det sitter 100 i salen, glem det 😀 Det må noen andre gjøre 😀

    15. Grete: Jeg liker ikke å være i fokus jeg heller, i store grupper. Greit med 5-6 elever av gangen, eller voksne på kurs…men ikke mer enn 7-8 stykker egentlig… Men tror kanskje jeg dette året må venne meg til å være LITT tøffere… HJELP 😀 Her skal jeg heldigvis bare høre på, og snakke litt med folk i pausene, og ikke si noe høyt selv 😀 PUH! Takk-takk 🙂 KLemmer <3

    16. ninaoglivet: Ja, bak tastene her er vi litt tøffere. Men jeg har jo ikke så mange lesere heller jeg da… så det er visst litt det samme her 😀 Heldigvis skal jeg ikke si noe da 🙂 i morgen. Bare se og høre 🙂

    17. Min matgale verden: Du skulle vært med meg her, det hadde vært koselig. Du kunne anmeldt mat og sånt 🙂 Det hadde du fortjent, neste gang skal jeg si ifra litt litt på forhånd, så du får fri fra jobben ;-D he-he..Klemmer <3

    18. Lisbeth Pedersen: Helt enig, hvis man skal legge fram noe, holde tale eller si noe viktig, hater det. Av og til MÅ jeg i jobben, men VELDIG sjelden, for jeg vil ikke 😀 Men som lærer er det jo greit med små gruppe, og litt sånn 20 må jeg nok venne meg til, men det er noe helt annet med 100 og 200 og sånn. Det orker jeg bare ikke… Nå er jeg på hotellet 🙂 God natt 🙂 KLemmer <3

    19. Therese Bråthen: Ja, jeg er visst stadig i store forsramlinger om dagen, men liker det dårlig. Prøver å være litt usynlig jeg også, og så går jeg og legger meg 😀 Men i litt mindre grupper, koser jeg meg 🙂

    20. Det går så fint så søs <3 Jeg synes store menneskemengder er litt unødvendig bare og jeg blir helt usynlig, ...for sikkerhetskyld <3 Godklæm <3

    21. Når jeg er i god form, gjør jeg ikke noe av større forsamlinger, jeg liker nesten bedre at de fleste ikke er kjente..ellers er jeg ofte sånn , at jeg må passe på at alle har noen å prate med, ikke føler seg uttafor osv, ikke rart jeg har blitt sjuk vettu..:)
      Dette blir nok bra, og gøy med faglig påfyll..:).Nå trenger du vel ikke flere kjoler , eller…bare tuller ..shopp i vei du, det hører med når man er ute på tur …Nattaklem <3

    22. Lykke til vennen min <3
      Jeg synes også det er litt skummelt med mange nye forlk og store forsamlinger.
      Synes til og med det kan være litt skmmelt med små forsamlinger også jeg. Spesiellt her hjemme, for da føler jeg at jeg må prøve å ha alt tipp topp, perfekt. Det er ikke så lett med en treåring og en mamma som er kreativ og drar frem alt mulig hele tiden. Phu, jeg er ihvertfall ferdig med dette årets fødselsdager og tror jeg kommer til å sove godt i natt 🙂
      Håper du får noen fine dager, men fine møter <3
      Og kanskje noen gode shoppingturer også 🙂
      Nattinattaklemmer på vei til deg fra meg <3
      Engla

    23. Store forsamlinger går greit, om jeg er med folk jeg kjenner. Men noe naturlig midtpunkt blir jeg aldri! Tror aldri jeg vil bli det og ønsker det overhodet ikke. Trives nok litt bedre i bakgrunnen.
      Håper du får en fin tur, og får litt nyttig lærdom med deg. Kos deg i nabolandet. Klem <3

    24. først; LYKKE til og håper at alt går bra 🙂
      Selv prøver jeg å gjøre meg liten i stor forsamlinger. Er ikke så gira på å stikke meg frem når det er mange tilstede. Noe annet er det å blogge 🙂 Hehe

    25. Åh, på vei igjen. Jeg blir helt misunnelig, for jeg får aldri reiser…snufs! Kanskje jeg må få meg en ny jobb, haha, Masse god tur med de små sommerfuglene dine. Håper du får en fantastisk tur 🙂 klemmer

    26. Enig med deg. Er litt skeptisk til store forsamlinger, men går bra så lenge jeg ikke skal stå frem å prate. Som i dag på bil kjøringen, da ble jeg spurt om jeg ville være sånn premie-utdeler, dele ut premier til 1., 2., og 3.plass vinnerne i flere grupper. Da var jeg rask med å takke nei til den jobben. Så noen naturlig midtpunkt er jeg ikke 🙂
      Ha en fin søndagskveld
      Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg