I pausene løper man villmann på shopping-senteret… ;-)

Det er ikke stort med pauser, når folk er på tospråklighetskonferanse…. Men man bruker hvert sekund så godt man kan… VI løper i spisepausen og får oversikt, på Nordstan shoppingsenter, som ligger 50 meter fra hotetllet hvor konferansen er…. Man løper RETT til Desigual -butikken så klart., som man har sporet opp på “radaren”…. Og sveiper over alle klærne med “foto-blikket”, og bestemmer seg for hva man skal prøve i NESTE pause…

Så løper man tilbake til forelesningen….

….Og ser svenske og norske tolker, stå å parallell-tolke forelesninger om tospråklighet til tegnspråk……

…før man igjen løper tilbake i ettermiddags-timen, river med seg de haugene med klær man har sett seg ut, og setter kursen mot prøverommet.  Man finner ut at man MINST har lyst på 6-7 ting….. man skjønner det er ALT for dyrt… Og man føler seg FLINK når man BARE velger to ting og løper tilbake til hotellet….Skikkelig lykkelig fordi man har funnet drømmeplaggene, og man har all verdens unnskyldninger for å ha hatt  LOV til å kjøpe alt sammen…  :” Jeg bruker jo nesten ikke penger på NOE annet her i verden….Det finnes jo nesten INGEN sånne butikker i Norge… Jeg skal jo IKKE kjøpe mer før til jul sikkert nå….” osv…. Unnskyldningene står i kø, og jeg slipper dem gladelig til, for jeg VIL jo shoppe jeg da…

SÅ nå har jeg kjøpt både bukse og kjole. Og det bare 2 dager etter jeg kjøpte en kjole i Norge også…. I samme type butikk…Men jeg fortjente det…Gjorde jeg ikke? 😉

Svart kjole, med fint mønster..


Bukse med strikk nede.. og fine detaljer oppe… 


Så lycklig i Sverje 😀

 

Synes du jeg fortjente å shoppe ENDA litt mer? ( si JA 😉 ) 

Har du svart belte i shopping innimellom? Hva i da: klær, sko, interiør, sportsting?

 


#shopping #klær #glad #jobbtur #forelesninger #tegnspråkforelesninger #tolker
46 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Jeg har så små skuffer på soverommet, at jeg må kjøpe nye garderobeløsninger nå… for fullt er det fra før og verre ble det…Eller jeg må kaste noen klær…Men best å kjøpe mer garderobeting i stedet for 😉 Takk for det 🙂

    2. Synes jeg ser dere løper mellom forelesning og kjøpesenteret! Haha 🙂 Dere fortjener i hver fall svart belte i shopping, det er helt sikkert!
      Det finnes alltid en million gode grunner for å unne seg noe nytt og du har mange gode på lur her ser jeg! Når jeg står i butikken har jeg også maange fine grunner, så kommer jeg hjem og ser det overfylte klesskapet mitt?
      Noe må man jo uansett bruke pengene sine på, så kos deg med litt shopping du! 🙂 Kjolen var veldig fin til deg <3

    3. Kristin: Ja, jeg synes også jeg fortjente litt kraftig shopping 😀 Og ENDA mer ble det 😀 Ja, du shopper lett sprotsklær har jeg sett 😀 Og det er veldig gøy å kjøpe det også, jeg liker også det 🙂

    4. Artig å få tid til litt shopping innimellom slagene ja! 😀
      Og favorittbutikken din var der også ja 😉
      Stilige plagg, og JA, selvfølgelig fortjente du å shoppe enda litt mer 😀
      Gjør vi ikke alle? 😉
      Jeg føler jeg har svart belte i shopping når det kommer til sportsklær og bøker.. og jeans.. 😮
      Nå prøver jeg å være disiplinert på klesfronten for tiden, for jeg er ikke det på bokfronten 😀

    5. God togtur min venn 🙂
      Her skal eg kanskje få seng i leiligheten i kveld -så da ser eg for meg at eg kan sove der på lørdag 😀 Eg skal nemlig jobbe på lørdag hele dagen og hundene i ny leilighet alene tenker eg blir litt dumt.
      Men lørdag er det eg satser på :D:D:D
      klemmeting <3

    6. Helge:Ha-ha, nei snart er det for liten leilighet 😉 Får finne en større. På konfdransenvar det 150 til sammen, men noen fra Sverige o Danmark. Ha en fin kveld 🙂

    7. Ikke noe å være flau for ..hehe..
      Nå skjedde det nettopp noe merkelig..jeg og eldste sønn gikk ei lita runde der han bor i Hokksund, som jeg jo har vært mange ganger før, men nå så jeg at det sto Desigual på skiltet på den ene butikken der…. Klem<3

    8. annebe:annebe: Jepp, har shoppet mer, er nesten flau 😀 To morsomme tights 🙂 Er på toget nå, vanlig jobb i morgen 😉 Klemmer <3

    9. ladyaugust:ladyaugust: Kjenner igjen mollkose, jeg har jo bodd i Alta 😉 Og ja, jeg har kost meg veldig. Nå er jeg på toget 🙂 Blir deilig å komme hjem også 🙂 Klemmer søsklemmen <3

    10. Klart du fortjente å shoppe noe nytt! Tenk på den gode følelsen som bobler inni deg fordi du fant noe du virkelig ville ha, den smitter! Så de rundt deg blir glade de og! Ser ut til at oppholdet har vært vellykket 🙂

    11. Fine kjoler. Du forrtjener sikkert mer men har du plass til alt hjemme. Du skrev at dere har et veldig lite bad, kanskje kleskapet er større enn badet? På Nordstan har jeg vært flere ganger, kan lett gå seg vill der, husker ikke om jeg kjøpte noe der, mulig litt mat. Husker at jeg nesten gikk på en levende statue der inne. Tror at en slik samling har god faglig betydning for deg og en sosiale opptur for dere. Var dere mange som dro fra Oslo? Sikkert flere hundre tilsammen der tipper jeg.
      Ha en fin kveld.

    12. Så klart du fortjener det ! 🙂
      Jeg har svart belte i shopping, det har jeg hatt i absolutt alle år ! 🙂 Å jeg shopper alt, men går mye i klær, sminke og interiør da 🙂 hehe

    13. Se der ja, kjempefine klær som kledde deg godt…nå har du sikker handlet mer allerede og det har du fortjent…bra du koser deg i Sverige 🙂 Jeg hadde aldri hørt om Desigual før du skrev om det jeg, men nå skal jeg ta en titt innom ,om jeg ser en slik butikk et sted…og da kommer jeg helt sikkert til å tenke på deg :)…Klem <3

    14. Hahaha , herlig <33 Selvfølgelig fortjente DU å shoppe mer 😉 Var det noen tvil om det liksom ? Haha.... Unnskyldninger er bare tull , noen ganger skal man bruke penger ikke bare sitte å spinke å spare . Og man MÅ kunne unne seg selv ting =) Er jo tross alt DU som har gjort deg fortjent til disse pengene altså 😉
      Svart belte har jeg neppe , men noen ganger slår jeg meg litt løs da , særlig på ferie ....og da går det mest i sminke , sko , klær sånne greier . Men jeg har ikke vært på ferie nå på evigheter , så da har det bare blitt normal dose shopping , ikke det engang 🙂 Klemmer tirsdagsklemmen <33

    15. Syns alle fortjener å shoppe litt ekstra nå om dagen-eg shopper jo til hus som du vet, kasseroller og interiørgreier og mobber og vaskemiddel og kvitevarer og sånne ting. Ikkje like gøy kanskje,men nødvendig:)
      Eg er nok best på interiør og noen ganger klesshopping på salg og hudgreier hahaha
      kose deg med ny lekker kjole <3<3
      klemmeting <3

    16. Det ser ut til at du moillkose dæ som vi sier på nordnorsk 😀 Og DET er slettes ikke så værst 🙂 Såklart du fortjener litt shopping, hvem gjør ikke det 🙂 Fant en kul butikk på nett et steds med masse fint, men så gikk jeg på ebay og surra meg bort igjen haha Kos deg i Sverige og vær lykkelig såklart <3 klæmmings 🙂

    17. Lisbeth Pedersen: Ja, skikkelig travelt, men veldig moro 😀 Og fornøyd med kjøpene ja 🙂 Jeg tror kanskje jeg fortjener rnda litt mer, etterpå 😀 he-he Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    18. passion4lifeandtravel: Nei, veldig lite dårlig samvittighet altså 😀 men godt dere alle sier at jeg fortjener det 😀 Kanskje det blir mer 😀 Takk skal du ha 🙂 Klemmer <3

    19. Phu det var en travel jobb-shopping-tur 🙂
      Selvfølgelig fortjener du det. Kjolen var kjempeflott og kledde deg helt supert 🙂
      Nå har jeg kjøpt nytt stoff, og innbiller meg liksom at jeg klarer å sy en kjole. En smal enkel strech kjole, jaja får nå prøve 🙂
      Kos deg masse videre
      Klemmer

    20. Så fine ting du har kjøpt deg, og du ser jo bare lekker ut <3 Utrolig flott kombinasjon:trim og shopping <3 En skal aldri ha dårlig samvittighet for at en gjør noe kos for seg selv, som å kjøpe seg noen fine ting <3
      Kos deg videre <3 Klem

    21. lulltove: Så deilig at folk synes jeg fortjener litt mye shopping. All dårlig samvittighet, godt gjemt nå. Skal nemlig på en runde til når vi er ferdig for dagen 😀 Tusen takk <3 Stor klem <3

    22. Min matgale verden: Så glad for at du sier jeg skal shoppe MER også…for jeg lurte på det skjønner du…om jeg rakk en tur TIL 😀 Vi har ikke noe fri i dag, men er ferdig kl 16, og toget går hjem kl 18, kan rekke litt mer shopping i det minste 😀 Nå begynner forelesningner igjen snart 🙂 Stor klem til deg min venn <3

    23. lithanna: Buksen var fin. Den er litt stram, stretch, med den strikken og det livet, blir fint med svart topp til 🙂 Ha en fin dag 🙂

    24. ninaoglivet: Ja, jeg likte den veldig godt. og den satt fint. Deilig farger, på en ellers svart kjole. Fin til pynt, og kan også brukes til hverdags, i min verden 😉 Ja, ta deg en tur til Gøteborg 🙂 Ha en fin dag 🙂

    25. Fru Stussli: Det var det jeg VISSTE 😀 Ha-ha At jeg fortjente det, men jaggu godt når noen sier det 🙂 Nå går vi løs på siste økt med forelesninger. Ferdig kl 16, så det er jo ikke HELT umulig at jeg rekker noe mer shopping 😀 De har jo tross alt ikke DISSE tingene i Norge 😉 Hi-hi.. Nei…nå er det vel stopp 😮 Men gleder meg til mer forelesninger. Deilig hotell-frokost har jeg hatt. Ha en fin-fin dag min venn <3 Digre Frodithklemmer på vei <3

    26. Jeg synes at du fortjener alt det gode som livet har å by på 🙂 Kjoler,topper og bukser innkludert. Kos deg og la den dårlige samvittigheten reise til et varmere sted 🙂 Du ser smashing ut! Klem, klem!

    27. Åh. For en nydelig kjole!Og bukse!Du må helt klart shoppe litt mer, det sier seg selv, når det gjør deg glad. Det er viktig å være glad. Vi må unne oss glede i vakre klær… Håper dere får litt fri og da, så dere kan se litt av byen… Eller, var det kanskje Stockholm jeg tenkte på nå. Hva ser man på i Gøteborg?? Har jo vært der, men husker liksom bare Liseberg…. Kos deg vider uansett, på hotel, med god frokost, spennende forelesning og heftig speed-shopping 🙂 klemmer fra Norge

    28. Den kjoler er jo rett og slett lekker. Vil ha!!! Skjønner det er lenge siden jeg har vært der nede, og den kjolen var du virkelig lekker i :))
      Men buksa òg likte jeg. Hmmm kanskje Gøteborg i høstferien 🙂

    29. Selvfølgelig fortjener du det 🙂
      Emmerten min kjøpte sin kjole nettopp på den butikken! Hun elsker fargene og mønstrene <3
      Hmm jeg vet ikke om jeg noen gang har hatt svart belte i shopping. Nei, det tror jeg ikke... men jeg ønsker meg det!
      Ha en ny fortryllende dag i Sverige 😉
      Klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg