Zzzzz….soving…igjen…;-)

Du husker kanskje at jeg har slitt litt med sovingen innimellom…. At sengen føles for liten, er sliten og slitt, og at den  har sendt noen “monster”  OPP til overflaten…. for å gjøre livet surt for meg når klokken nærmer seg 8….Uansett dag…tirsdag ELLER  søndag liksom….

 

 

Og da tenkte du sikkert at jeg ville sove som en liten baby, på oppholdet mitt i Gøteborg….Ikke sant? At jeg ville ligge utstrakt og fin, med en fjærlett dyne, og sove prinsessesøvnen min, slik bare Prinsesse Frodith på tur kan… Uten så mye som en ERT til å forstyrre nattesøvnen, de dagene jeg skulle oppholde meg på det luksushotellet…. 

 

 

Men….den gang ei… Rett fra monstersengen hjemme…ble jeg møtt av en annen monsterseng, “i forkledning”,  der borte…. Den utga seg for å være en prinsesse-seng….stor, innbydende og med DET innbydende sengetøyet…Men den var i virkeligheten noe som kunne hørt jungelen til… For jeg lå omtrent som i en hengekøye…Det vil si…madrassen var SÅ myk, at jeg lå som  en banan, hele natten…. Hodet høyt opp, selv om putene var bittesmå…. rumpe-området LAAAANGT nede i madrassen…. og beina litt oppover igjen der framme et sted…Akkurat som en banan… Og det er slettes ikke noe bedre for denne prinsessen…. Ble nesten litt sulten der jeg lå også… 

 

 

Så etter to dager i banan-form,. med dyna på gulvet pga all vridingen og buktingen…..med lite søvn….og ned følelsen av bananfluer surrende rundt hodet… (litt “fjern” av for lite søvn…) ….så var det tilbake til heimen….Og jeg skal love deg jeg, at den velkjente monster-sengen var rene slotts-sengen den…etter et par dager i en fremmed banan-hengekøye… 😉

 

Har du sovet godt i natt?

Sover du godt på nye steder?

Har du noen prinsesse-nykker? 😉

 

 

(og til deg som gjettet på den lille nøtten HER i går….jeg avslører det hele på søndag tenker jeg 🙂 )

 


#søvn #soving #seng #madrass #hvile
38 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, for myk er ikke bedre enn for hard :-/ Men nå er jeg tilbake i monstersenga, og den har oppført seg rimelig bra i det siste ;-D

    2. Huff da! Kjedelig når en seng blir for myk. Det høres jo litt rart ut, men jeg har også sovet i en sånn mega-myk hotellseng en gang. Det var deilig å synke ned i med en gang, men så våknet jeg med litt vond rygg morgenen etter. Det var bra senga hjemme føltes bedre nå da, så fikk igjen litt tapt søvn ^^
      Jeg sover stort sett veldig tungt og godt på de fleste flater, men hvis senga er veldig hard, veldig myk eller veldig liten merker jeg det jo på ryggen. Den senga jeg har hjemme er heldigvis helt perfekt! Håper jeg aldri slipper å bytte seng *ønsketenkning* 🙂

    3. ladyaugust: 🙂 Hvis du har lyst å se på en fugl som bader, må du gå inn på siste innlegget mitt, he-he.. Han var helt vilter og stupeglad 😀 Godnattklemmen <3

    4. Grete: Nei, ikke alle som er like gode, det er sikkert og visst 😀 Den var helt håpløs, jeg prøvde den ved siden av, men det var madrasstypen som var problemet… Men nå skal jeg holde meg hjemme en stund 🙂

    5. ladyaugust: Ja, jeg vurderer et salg her inne faktisk, har mye som er fint og ikke brukt mye. Og så kan vi dra på Ikea etterpå å prøve senger 😀 Kosemosesnoppose <3

    6. cuskima: Å ja, du var som meg der ja, med krølle-problemene 😀 He-he, vi er noen skikkelig særinger 😀 Ja, den var altså SÅ myk at jeg ble helt banan 😀 Klemmer <3

    7. Bra du sover bedre hjemme, og det er jammen ikke alle hotellsenger som er gode! Men man forventer liksom at hotell skal ha bra senger, men smaken er som baken, og den er som kjent delt.
      Jeg sover godt hver natt, nesten, for før jeg vet ordet av det er det morgen. Prinsessenykker… Nei det tror jeg ikke jeg har. Og på nye steder sover jeg nok ikke like godt som hjemme 🙂

    8. haha ja så lurt, jeg kan være med så sover vi oss gjennom hele Ikea 😀 Du får ha kles-salg her inne på bloggen så selger du det du ikke trenger Goodklæmme <3

    9. som en banan faktisk, eg pleier føle meg som en reke i den settingene der 😛
      mitt problem er at ryggen er svai og bekkenet vipper fremover så dermed kan eg ha en knyttneve under ryggen når eg ligger på for hand madrass. Eg liker mykere,men fast under. Altså at overmadrassen er TYKK og myk og madrassen under er fastere, så man slipper reke begrepet.
      men eg har sover på sofaen i lengre periode nå og gleder meg til ny seng <3<3
      og ja eg får vondt om det er krøll på lakenet :/ prinsesse nykker
      klemmeting <3

    10. Helge: Ja, det var flere som sov dårlig første natta. Litt pga ukjent sted også. Men flere som synes den var veldig myk.. Og sov dårlig. Ja, poteter i løsvekt er greit 🙂 Spiser ikke så mye poteter at det er bedre å gjøre det sånn:-) Er oppe kl 6 hver dag jeg, for begynner jobb kl 8. Men noen tidligere enn det liker jeg dårlig. Ha en fin kveld du også 🙂

    11. I det siste har jeg lagt meg veldig tidlig og sovna med det samme, så nå om natta sover jeg godt. Er styggtidlig oppe og det liker jeg bra. Ikke alltid jeg sover like godt på nye steder men stort sett går det bra. Så det var guffne senger i Gøteborg, ikke bra men det var kanskje flere som syns det. Fikk pannekaker hos foreldrene mine idag, men vil ta det lettvint i helga så derfor koker jeg poteter nå ikveld. Kjøper nesten alltid poteter i løs vekt. Fikk dere mye god mat i Gøteborg? Ha en fin aften.

    12. Min matgale verden: Det hørtes gøy ut, om du får jobb på Jordbærpikene <3 De MÅ jo ansette deg da, du er jo kjendis og greier.Og du er så ung atte du passer perfekt som Jordbærpike <3 🙂 Tar kjole i morgen tenker jeg 😀 Klemmerislowfart <3 😀 he-he

    13. Kristin: Ja, vi prinsessene må ha noen nykker 😀 Jeg har også det med temperaturen. Stort sett går det meste greit, men på hotellet var det is-kaldt også forresten, selv om jeg ikke skrev noe om det 😀 Det var AirCondition på full styrke hele natta, men jeg lå LAAANGT under dyna 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂 Klemmer <3

    14. Jepp, helt klart pynting på fredag. Har fått med meg en god del på jobben og 🙂 Tror jeg skal søke stilling hos Jordbærpikene, som starter opp i Åsane…spørs bar eom de tar inne å gamle piker 🙂 hehe Påvei til teater jeg nå…klemmerifullfart

    15. Søvn er ikke alltid like enkelt nei! Det er alltid like spennende når man skal på hotell, eller sove hos noen andre – hvordan er senga? Jeg synes stort sett hotellsenger går greit, men så hender det jo man får en alt for myk, eller alt for hard seng da. Spesielt i syden er jo sengene veldig harde. Da sover jeg ikke så kjempegodt, og får gjerne litt vondt i kroppen etter et par netter.
      Hjemme derimot, er jeg veldig fornøyd med senga, og stort sett sover jeg godt 🙂 Noen ganger, når jeg er skikkelig irritert feks, sover jeg mindre godt, men det er nok ikke senga sin feil 😉
      Og i natt har jeg sovet godt 🙂
      Prinsessenykker har jeg en del av ja..feks må rommet helst ha riktig temperatur, ikke air-condition (liker ikke trekk), riktig type pute, ikke for varm/for kald dyne, nok plass.. 🙂
      Ha en fin kveld!:)
      Klemmer <3

    16. Takk <33 Nei det må ha vært noen andre tror jeg ;-D For kan ikke huske å ha vært syk på lenge nå jeg , så ja da var det vel min tur 😮 Men er jeg heldig er det ikke store greiene , får se i morgen :o) Ja ikke for myk og ikke for hard , enig 🙂 Ja hurra helg er toppers , må bli frisk til helgen :-p Haha ......;-D Klemmer i store tønner <33

    17. cathrinehenriksen: Ja, FOR hard, og FOR myk, begge deler like ille..Uff, er du småsyk, har ikke du nettopp vært litt syk? 😮 Dette liker vi ikke 🙁 Håper du blir VIPS fort bra igjen 🙂 De eneste nykkene du har, er at du krever en SENG i det minste 😀 Kanskje 😀 Snart er det helg, veldig deilig. Da skal jeg KOOOOSE meg 😀 Klemmegodbedringklemmer <3

    18. Haha , en skjult monster seng liksom ? ;-D Men stakkars deg da , tenkte jo at Frodithen fikk ligge som en dronning på hotell seng jeg ….men ja man kan vist være uheldig her i Norge også ser det ut som . Vet i alle fall at sengene i syden , har en tendens til å være super harde , nærmest som stein :c Ja jeg sov heller ikke så godt i natt da jeg begynte å bli litt små uggen og syk 😮 Jaja …men får håpe det holder seg på det nivået da :-p Tror ikke jeg har noen prinsesse nykker egentlig , annet enn at jeg KREVER enn bra madrass pga ryggen min og det hadde de bla ikke i syden når jeg var der 😮 Men ja klemmer torsdagsklemmen nå =) Med maske på , så jeg ikke smitter deg <33

    19. ladyaugust: Kanskje jeg skulle prøve meg EN dag i en sånn seng 😀 Dra og legge meg til, og si at jeg IKKE kjøper den før jeg har prøvd i HVERTFALL 8 timer 😉 Hi-hi. Jeg trenger nok kanskje en sånn man kan snu ja, om så MIDT på natten. Vekke samboer, og SNU 😀 Men først trenger jeg nesten et skap nå, for jeg har kjøpt så mye klær, og de ligger bare rundt omkring i hele leiligheten, fordi jeg har ikke plass til dem 😉 Søsklemmen <3

    20. Maren Kvalvaag: Jeg pleier også å sove godt på hotell, men jeg lå altså HELT som en banan, og DET er ikke godt.. Litt myk er greit, men helt dumt til rumpa ble for mye liksom 😀 Men det gjorde jo at søvnen hjemme nå, kjennes som himmelen 😀

    21. vanja: Så deilig at du sover godt, og jogging på Lyderhorn gjør nok susen ja, det skjønner jeg godt 🙂 Tur ute generelt er bare deilig for søvnen 🙂 He-he..ja du har sikkert NOEN prinsessenykker du også 😀 Ha en fin dag 🙂

    22. Det er jammen vanskelig å finne seng for det som kjennes deilig i butikken der og da trenger ikke nødvendigvis å kjennes bra på ryggen etter 8 timer liksom, men jeg tror de har slike madrasser man kan snu sånn at en side er hard og en myk. Goood klæm <3

    23. Uff. Det er kjedelig å ikke få sove. Jeg sover stort sett veldig godt, bortsett fra hvis jeg er stressa. Da går det bare ikke :p
      Jeg er veldig glad i myke senger jeg da, og sover stort sett alltid godt på hotell 🙂

    24. Hei.
      jeg har sovet godt i natt også. Vi er og løper/ går fort opp Lyderhorn hver dag, og da blir en sliten og trøtt. Så jeg har sovet herlig i det siste, og det er virkelig godt.
      Prisesse nykker… Ja noen tror jeg at jeg har.

    25. Phu, det var bra. Ble jo rent bekymret et lite øyeblikk jeg. Enn hvis det det egentlig er kult å ha nykker, også har ikke jeg noen i sovesituasjonen…Ha, ha ble fanget i nettet nå. Må snart komme meg avgårde på tur. Var så deilig å lese, svare og få kommentarer akkurat nå…

    26. fjellgeitbundingen: Ja, jeg håper jo du flirer litt 😀 Og jeg har jo sovet som en baby i den fæle monstersengen, de to dagene etter jeg sov i banansengen i Sverige. SÅ nå er det ikke synd på meg en gang 😀 Nei, du er en flott prinsesse selv uten nykker du, så trenger ikke bekymre deg om DET 😀

    27. ladyaugust: Joda, jeg skulle jo ha ny seng til oss… Men ikke fått tak i enda.. Og som du ser her, så trenger jeg bare å dra litt på hotell og sove dårlig noen dager, så funker monstersengen som ei kule den 😉 Hi-hi. Nei, jeg sov på stein-gulv før jeg, om det trengtes…Men noe er skjedd med oss… Hm… Det må hvertfall være en søskensvakhet, eller så er det bare prinsesse-genene som gjør oss sånn 😀 Ha-ha Stor søsklem og kjempeflat til og med <3

    28. Fru Stussli: Ja, myke er jo helt umulig 😮 jeg var virkelig bananformet da jeg sto opp etter første natten… Jeg sov virkelig som en prinsesse i monstersengen da jeg kom hjem igjen 😀 Rart. Den lot meg liksom i fred, siden jeg hadde gitt DEN fred noen dager 😀 Hi-hi.. Nei, du har ikke så mye nykker, og liker ikke kjoler, men du er en flott prinsesse likevel du <3 Og du har jo til og med skapet fullt av kroner, har du ikke 😉 Ha en fantastisk dag min venn <3 Mange klemmer <3

    29. Shredded Linda: Takk for det 🙂 Ja, monstersengen oppførte seg eksemplarisk etter at jeg hadde latt den i fred noen dager ;- ) Jeg sover vanligvis godt på hotell, men denne hotellsengen var ALT for myk…helt klart… Var skikkelig bananformet da jeg sto opp 😀

    30. Min matgale verden: Ja, vanligvis sover jeg jo mye bedre på hotell enn i den slitne senga hjemme 😀 Men denne banan-sengen på hotellet, var altså helt umulig… Rumpa ned, hodet opp, beina opp 😀 Så første natten ble det ikke særlig søvn, neste var jeg så trøtt at jeg sov LITT bedre. Men monster-senga vår var skikkelig drømmen, når jeg kom hjem igjen altså 😉 Ja, snart helg igjen, deilig. Og da skal jeg KOSE meg. I morgen pynter vi oss Kjersti, gjør vi ikke? 🙂 Jeg skal hvertfall 😉 Må få inn trenden litt skikkelig igjen 🙂 Går det bra på jobbfronten? 🙂 Stor torsdagsklem <3

    31. Hei, stakkars deg. Ikke godt å slite med søvn. Må inndrømme jeg flira litt av dine tegninger og beskrivelser i dag. Jeg er nok av de som nesten uten unntak kan lukke øynene og sove. Sover da til jeg er uthvilt. Sover tungt. Ofte holder det med 6 timer, men i det siste har jeg trengt mer søvn…Vet ikke om jeg har så mange prinsessenykker jeg, for akkurat nå kommer jeg ikke på noen. Håper det ikke gjør meg til ei dårligere prinsesse?

    32. Mooornings søs 🙂 Jeg har sovet sååå dårlig i natt at du vil ikke tro det, kroppen bare brånekta å sove så nå er jeg trøtt som en sopp eller det vil si fro over en time siden var jeg trøtt som en sopp, nå er jeg bare trøtt. Skulle du ikke ut å kjøpe seng? Det skulle jeg også men det har enda ikke blitt noe av. Har aldri hatt noe problemer med å sove verken her eller der liksom..ikke før nå. Ha en deilig dag søs og nå er det snart fredag tilogmed <3 Borte-bra-men-hjemme-best-klæmmen 🙂

    33. Jeg liker ikke for myke senger. Foretrekker dem litt harde, jeg også. Uansett er hjemmesengen alltid best 🙂
      I natt sov jeg som en stein. Etter firetimer i bassenget på onsdager pleier jeg å sove godt 😀
      Hmm pinsessenykker? Nææææi, jeg vet ikke. Snakker veldig lite med engler, men det kan jo være fordi jeg ikke ser dem. Hadde jeg sett dem skulle jeg jo hilst i det minste.
      Åsså sover jeg ikke på erter og foretrekker en litt hard madrass. Jeg liker ikke kjoler. Nei jeg tror ikke at jeg har noen sånne nykker.
      Ha en fortryllende prinsessedag 😀

    34. Ah…ingenting er så deilig som å komme hjem til sin egen seng! Men jeg sover stort sett bra på hotell og jeg….har antagelig veldig godt sovehjerte, merker ingenting 🙂 Torsdagen og snart helg igjen, deilig. klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg