Hvis jeg bare hadde hatt…. ;-)

Hvis jeg bare hadde hatt: 

….en kjeller….

 

 

 

 

…da skulle jeg vært så sprek som bare det…. Da skulle jeg trent på tredemølla i kjelleren HVER DAG om så!! Og blitt den sprekeste du kjenner… MEN…jeg har jo ingen kjeller…og i den lille pg rotete leiligheten vår, ville det bli en helse-risiko, mer enn en helse-gevinst, å bedrive altfor mye løping på noen tredemølle…. 

Så…da er jeg ennå ikke den sprekeste du kjenner da…. 😉

 

 

….større plass 

….da kunne jeg vært verdens ryddigste husmor ..faktisk den ryddigste du kjente…… Med større plass kunne jeg ha hatt verdens største kles-skap….et sånn man går inn i … og der skulle jeg så klart hengt alle Desigual-kjolene mine på rad og rekke….og ikke en sokk skulle vært ustrøket, eller uten kleshenger… Med større plass skulle alt hatt sin plass, med navn på til og med…sånn at det ikke var tvil om HVEM som bodde HVOR,.. og HVEM som var verdens ryddigste husmor her i verden… 

MEN….nå er det sånn at jeg og samboeren bor i verdens minste kott, med de to lange kroppene våre… som trenger så veldig mange og lange klær… Og de store walk-in-garderobeskapene får bare ikke plass på innsiden av leiligheten i hvertfall…

Så….da er jeg ikke den ryddigste du kjenner her i verden da… Ikke ENNÅ hvertall…. 😉

 

Er du ryddig?

Trener du ofte?

Finner du unnskyldninger for IKKE å rydde og IKKE å trene? 😉

 

#trening #rydding #unnskyldninger #unnasluntring
61 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, viktig å finne tid til seg selv 🙂 Å være bare Vanja er et lurt trekk, å få litt energi, pynte seg osv 🙂 Kos deg masse du og tren litt om du får tid 🙂 Klem <3

    2. Rydder og trener.
      Det har blitt trening hver dag faktisk i de tre siste ukene. Målene nærmer seg, og jeg kjenner at energien kommer på plass. Ikke minst den gode følelsen av at ting ordner seg til slutt.
      Handler om å finne litt tilbake til seg selv, og ikke bare være mamma? Det å kunne nyte dagene ilag med familie og venner, og finne på litt ekstra.:)

    3. Tattavkvinnene: Ja, klesskapet, eller mangelen av ett, er vårt problem også 😀 Nesten bare skuffer, som er bittesmå, gjør klesrydding umulig….hvertfall henger det og tyter ut etter kort tid 😀 Jada, EN gang skal vi bo i noen større 😀 Ha en fin mandag Sara <3 klemmer <3

    4. Å ja da! Det finnes veldig mange gode unnskyldninger for å ikke rydde! Det at plassen er knapp og at det sikkert bare blir like rotete 10 minutter etter man er ferdig er en gjenganger hos meg. Det blir jo litt som å flytte rot fra en plass til en annen x) I vår kjøpte vi inn noen oppbevaringsbokser og det hjalp litt da, nå er det ikke lenger et tårn med magasiner og papirer under stuebordet i hvert fall. Og sengetøy + gardiner ligger ryddig i boksene sine på soverommet. Men et sted som alltid er bombet er klesskapet! Det er så lite, og selv om jeg hadde hatt “hele” for meg selv ville det uansett vært for lite. Da kan du tenke deg hvordan det er å dele med en annen person. Haha 🙂 Det er sikkert litt likt for dere også? Det er ikke alltid greit å bo i liten leilighet, men en dag flytter vi vel inn i noe større begge to får vi håpe 🙂
      Klem <3

    5. ladyaugust: Ja, her trengs både høytrykksspyler og en diger kjeller, alt rotet ned der, og så kan jeg løpe bittelitt på mølla før vi spyler 😀 Så gøy med låtskriving da 🙂 Der blir man garantert svett nok ja 😛 Gleder meg til å høre 🙂 Klemmer nattaklemmer og søsklemmer flat som bare det <3

    6. jepp mizz supersprekesen :D:D
      vel i dag ahr eg skaffet meg seng, event levert i morgen, så null soving der nede enda ://
      jaja
      går bra vettu :D:D
      klemmeting <3

    7. Luke i gulvet hadde vært fint og sluk, da kunne vi bare skjyfla rotet vekk og spyla over med høytrykkspyler’n :DDD haha sååå lurt. Ja rydding er trim, jeg har trimma i studio også, pju er i låtskriving så det suser etter 😀 Goood nattaklæmmen til fiiine søs <3

    8. cuskima: DU din treningsnarkoman 😀 Sprinter trapper hele dagen 😀 Blir så sprek atte 😀 Ja, man skal ikke kimse av hverdagstrimmen 😀 Gleder meg til å se litt bilder etterhvert<3 klemmer <3

    9. eg BLIR sprek eg nå -3 etg til bosset….blææææ og trapp midt i leiligheten….kan bare storme opp og ned der så lenge eg gidder, fin økt det. Bare i dag ahr eg nok trakket etpar hundre siden eg har vært å pakket ut og montert et skap med fine skuffer i på kjøkkenet til hermetikk og ildfaste former og den slags 😀
      nå er det kjøttkaker på menyen, klemmeting <3<3

    10. Du tegnet dem med ‘lyddemper’ (smokk) det har dem aldri villet ha, men det hadde sikkert vært søtt 😉 Hatt blogg før ja, men da var vi bare to i heimen og dårlig med kommentarer fikk jeg, har blitt mer VOKSEN nå lissom, men like barnslig enda 😀 Vi fjoller i vei, nå skal jeg smaske tvillings GOD NATT – her får du nattasmask fra dem 😀 Natti, natti fra oss parentsa også :-))) Prates!

    11. Rebecca: Vi har en bod i kjelleren i blokka, og til og med DEN er full, i tillegg til den overfylte bittlille leiligheten 😀 Men…. det GÅR jo 🙂

    12. Mamma til 2: Ja, du må komme å fortelle hva det står for 🙂 Gleder meg til du begynner. Jeg har jo null peil på sånt teknisk. Men jeg har jo tegnet deg da, med tvillings, husker du det? 😀 Der har du headern vettu, til du finner noe bedre .-D ha-ha.. Nei, bare spør om det er noe jeg kan hjelpe med, men tror nok du har mer peil, du hadde blogg før ikke sant ? Ja, deilig med et sted hvor man kan tulle litt for seg selv, med egne ting 😉 Kosemose eplemos 😀

    13. Kan ikke gjemme pleier være oversvømmelse der på vinteren så har null lagring, for har ikke loft så alt blir gjemt på gjesterommet og flyttet på når vi har gjester 😛 hehehe men har lyst på sånn treningsrom da 🙂 takk

    14. Hei igjen schnuppings 😀 Jeg er lei av å være mamma, nei da, tuller, men ble litt lei nå når tvillings slo seg vrange nå igjen, de vil GÅ å ikke sitte i vogna. Det betyr at vi hadde vært hjemme ved MIDNATT, ha ha, så vi snudde. Bloggen min skal ikke handle om bare å være mamma og kona til storetassen, men om litt av kvart. Navn på den har jeg funnet, det gir seg sjæl, he he. Tenkte å bruke initalene mine CIA, hva synes du? Skal sende deg hva det står for på mail når jeg er online i den nye heimen, så får du rettlede meg derfra med forslag til header osv, kanskje ett av dine kunstverk 😉 Jeg MÅ nok låne noen venner av deg også, finner vel ingen sjæl, spennende blir det 😉 Klemz fra meg og smasker fra tvillings med munnen full av eplebiter 😀

    15. Rebecca: Men har du en kjeller kan du hvertfall gjemme rotet ditt om du har noe rot 😀 He-he..Jeg skal nemlig bruke min til DET også, om jeg får meg kjeller…Og det MÅ jeg jo få en gang…hvis ikke forblir jeg USPREK altså ..hi-hi Ja, vent til du er frisk, man skal ikke trene hardt hvertfall når man er syk har jeg hørt

    16. Jeg trener hver dag men har ikke trent når jeg er syk og nå er jeg veldig tett i brystet så er jeg i bevegelser så må jeg hoste og det er sykt vondt så venter til jeg er frisk 🙂 Likte teksten 🙂 Har kjeller men ingen tredemølla selv om jeg vil ha 😛

    17. kinelillesand: Ja, er fra Beseggen. Kos deg på den turen. Der er det bare toppers ja, du har kanskje gått den før? 🙂 Jeg flere ganger 🙂

    18. Veronica S: Ja, kjellere er jo litt skummelt da 😀 Hm…da kan jeg ikke ha DET heller…Nei, jeg kan visst ikke bli sprek., det er nok ikke meningen…. ;-D Hi-hi

    19. Mamma til 2: ÅÅÅ, kommer du på blogg???SÅ herlig 😀 Gleder meg, du skal få låne noen av mine venner om du vil 😀 Hi-hi. Ja, du har vært lur, fått deg kjeller. Du skjønner at både sprekfis-greiene OG ryddig-husmor-greiene ligger i det å ha kjeller, fant jeg ut. Du kan både ha tredemølla der, OG alt rotet du ikke vet hvor ellers du skal putte 😀 Hi-hi. Jeg må få meg hus med kjeller, uten tvil, hvis ikke kommer jeg til å bli så slapp og saggen som en potetsekk….og den kan bare puttes i en mørk potetkjeller 😀 Ha-ha Kos deg med små og store tasser, og si fira så fort du er på blogg, men kom gjerne innom før også 🙂 Skal du hete mamma til 2? Klemmer til deg , og klem bittelitt på småtassene fra meg da 🙂 <3

    20. Veronica S: Ja, da er du sprek du da, og ikke et snev av unnskyldninger som meg her, for å slippe unna 😀 Men når JEG har fått meg kjeller, og litt større plass…så skal jeg både bli spreking og husmor…Det er HELT sikkert….tror jeg 😀 He-he

    21. Shredded Linda: He-he, men enda for du trimmet du?? Hm…skjønner ikke hvorfor ikke det går for meg.Jeg tror nemlig at eneste mulighet er kjeller for meg 😀 Og det har jeg jo bare ikke på en stund…så da får bare du være den sprekeste av oss to, en stund til …;-) hihi…Ha en super kveld du <3

    22. Helge: Hm…jeg tror en kjeller hadde vært perfekt for meg, der kunne jeg BÅDE hatt den tredemølla, og blitt verdens sprekeste, OG gjemt alt rotet 😀 Det var lurt 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    23. annebe: Ja, jeg har jo egentlig litt overskudd jeg da, men jeg har bare ingen kjeller, så da KAN jeg ikke trene ;-D Ha-ha.. Greit med noen unnskyldninger for meg, for du SER vel at jeg hadde vært verdens sprekeste om jeg bare hadde kjeller? 😀 He-he.. Nei, tur er tingen, mye bedre…Og det får jeg faktisk gjort litt innmellom,uten kjeller og uten større plass 😀 Jeg har vært på fotosafari og hos mamma 🙂 Herlig <3 Klemmer godklemmen <3

    24. cuskima: Ha-ha, ja det var kanskje ENDA bedre 😀 Jeg prøver liksom å lage noen fine unnskyldninger jeg da…så virker jeg litt sprekere…For jeg hadde jo helt klart vært verdens sprekeste om jeg bare hadde den kjelleren altså 😉 Du er herlig <3 Gidder ikke 😀 Klemmer <3

    25. cathrinehenriksen: He-he, vi kan jo late som at det ER sånn hvertfall…så har vi skikkelig gode unnskyldninger :- D Jeg HADDE vært sprek om jeg hadde hatt kjeller 😉 Punktum. He-he..men har ikke kjeller, ikke sant 😀 Stor god klem på vei <3

    26. ladyaugust: Ja, og du har jo heller ikke kjeller 😀 så ikke rart om du ikke får trent VANLIG heller… Bare vi hadde hatt kjeller søs, da hadde vi vært spreke da.. Og med litt større plass kunne vi gjemt alt rotet så fint unna 😀 Men jeg merket også dette med svette og muskelkraft i går, da vi vasket hus, så kanskje det ikke er så dumt å suse litt innimellom 😉 Klemmersøsklemmen helt ren<3

    27. Fru Stussli: Ja, ikke sant det er sånn? At man blir sprekfis til tusen,, med kjeller eller loft? 😀 Det er jo BARE derfor jeg ikke er sprek nå, pga kjellermangel 😀 Jeg også tenker at med litt større plass så kunne jeg gjemt det litt innimellom i det minste 😀 Hi-hi Ha en strålende kveld min venn <3 klemmer med munnbind 😀 ha -ha <3 Null smitte her 😉

    28. Heia schnuppings 😀 Fort gjort å få seg kjeller, løp og kjøp hus, det er mye til salgs om dagen 🙂 Her blir det ryddigere og ryddigere, vi gir bort og kaster det vi ikke skal ha med oss til HUSET MED KJELLER, trenger IKKE flere sekker med babytøy f.eks 😀 Jeg trener fast tre ganger i uka utenom gå-på-beina-tur, snart blir det skitur, vil ikke det enda, men…Vil ikke tenke på hvordan ryggen min hadde vært uten treningsøktene, så jeg MÅ. Storetassen og jeg backer hverandre opp, he he, han trener med sine kollegaer og jeg med mine kollegaer 😀 Nå skal vi ta en tur ut med tvillings, det er nesten sol her nå, det blir tur nr 2 i dag 😉 Ha en fortsatt flottings søndag 😉 JA DA DET SKAL bli blogg når vi har kommet i orden 😮 Klemmer fra familien GLUM 😀

    29. Jo, jeg prøver, men som regel må jeg ha en dag HELT fri fra trening..denne uken har det blitt 2 dager.. men ellers sykler jeg frem og tilbake fra jobb og legger da bak meg 34km tilsammen… men skal begynne å trene ordentlig styrke også..

    30. Hehe, Jeg har kjeller, men ingen tredemølle, for lavt under taket. Så kjelleren vår er nå blitt gjort om til fotball bule, til stor glede for min kjære.
      Ha en super fin søndag:)

    31. Rydde er en fin unnskykldning for å ikke og trene og mosatt. En kjeller kan brukes til mye rart og man får mere og rydde på når man har en kjeller. En bod er nok for min del, tar sin tid og rydde den også. Ha en fin dag.

    32. Du vet jo hvordan jeg kan ha det i skapene…så sier ikke mer om det..hehe.. 😉
      Vi har “treningsrom” i kjelleren vi ,ikke med tredemølle ,men vekter..mann min trener der om han ikke har tid til å dra på trening..har vært kjekt sånn..men jeg bruker det ikke, har jeg litt overskudd, går jeg meg heller en tur ute…:) Klem og fin dag videre 🙂

    33. eg liker ikkje rydde men hater rot og møkk
      liker ikkje trene men liker ikkje å være dvask
      fikker eg på unnskyldninger for å ikkje rydde eller trene…..mja,,,eller bare sier eg ikkje gidd ahahahahha

    34. Finner ofte unnskyldninger og i alle fall til ikke å rydde , men også til å skippe treningen noen ganger 😮 Men jeg kjente meg veldig igjen her , haha ….for ja jeg tenker også at med større plass , så hadde jeg vært MYE mer ryddig ;-D Er jo ikke plass til noe her , klær flyter over som du har tegnet her o.s.v 😮 Ja og jeg skulle i hvert fall ha trent om jeg hadde egen kjeller med det nyeste og beste av trenings apparater og slik ;-D Haha ….veldig ofte jeg tenker at da hadde det vært SÅ mye lettere ;-D Lurer på om det stemmer ? Haha ….klemmer fra meg <33

    35. Det er liksom bare å brette opp arma..eh..mente ermene og sette i gang, et lite hjørne i gangen eller en skuff og så hiver man eller selger deet man ikke har bruk for. Her skal det taes i et lite tak i dag. Når jeg rydder så rydder jeg så fort at jeg blir helt svett, to fluer i en smekk, trening OG rydding, luurt hva? Goood tur på landet søs og kooos deg <3 søsklæmmen 🙂

    36. Haha 🙂 Jeg trener nå 5 ganger i uke, så sant jeg rekker. Pga mølla i kjelleren rekker jeg det som oftes. I dag skal jeg løpe 45 minutter og det gleder jeg meg faktisk til.
      Jeg er ikke spesielt ryddig, men har et stort hus å gjemme rotet mitt i. Jeg har alltid mange unnskyldninger for å slippe å rydde. Det er jo viktigere å løpe litt eller spinne litt? Eller en tur på kafe med en venninne? Eller litt blogging?
      Haha
      Ha e fortryllende høstdag!
      Mange smittsomme løpeklemmer

    37. margarites: Ja, jeg drømmer også om at BARE JEG FÅR hus eller egen leilighet, DA skal det bli både ryddig,rent hele tiden OG jeg skal trene mer….Men jeg har enn ingen hus i sikte… Så da får det bare fly kaniner veggimellom her og den treningen får jeg ta ute…om det blir fint vær…og det blir hvertfall ikke i dag ;-D Ha-ha Nå stikker jeg på landet etterhvert, og skal heller gjøre litt koselige ting 😀 Hi-hi klemmer i vei <3

    38. Uff nå ble jeg tatt på sengen. Vil gjerne være både ryddig og flink å trene, men jeg er utrolig god på unnskyldninger. Og med mer plass roter jeg nok bare mer… Vi skiftet kjøkken for ca 4 år siden, og da utvidet vi med mange fler skap sånn at det ble lettere å holde orden… Men tror du ikke jeg har klart å fylle opp alle, sånn at det fortsatt er fult. Og klesskapene de bare krymper. I Houston hadde vi walk-in-skap/rom, og der var det fantastisk å holde orden, men her har vi ikke plass til den slags, så her fylles hyllene helt opp i to stabler, sånn at jeg glemmer hva som ligger i den bakerste… Men jeg prøver å ha det ryddig på kjøkken og stue, der hvor det kan dukke opp gjester, så får det bare være litt fult i boden. Men en dag ei høst skal jeg ta et skippertak å få ryddet og kastet. Mottoet mitt er: det er bedre med litt støv i krokene, enn et reint helvete 🙂 Hadde jeg hatt tre ganger så stor leilighet så hadde jeg nok klart å holde det litt mer ryddig…tror jeg. Klem <3

    39. Min matgale verden: Åå, så koselig med sånn tur med klubbjentene 🙂 Jeg skal på landet med søsteren min, besøke mamma. Og vi har lagt inn tid i forkant til fotosafari, en bitteliten en 😀 He-he…så jeg gjør visst ting jeg liker ja. Og kanskje til uka, skal jeg løpe litt også…bare ikke på en tredemølle…;-) Kos deg masse i dag <3 Klemmer til deg min venn <3

    40. Lithanna: Nei, ikke sant, du har liten plass og ikke ordentlig kjeller, da har du også unnskyldningene klare om du ikke får trent og det blir for rotete ;-D Det er helt klart 😀 Men du klarer altså å rydde likevel du altså 😀 Hm….

    41. Haha, du er herlig! Og du er god nok som du er. Jeg finner alltid unnskyldninger for ikke å rydde, jeg har alltid heller noe jeg må bake…. Men treningen er jeg flinkere på, sikker fordi jeg liker det bedre, og hva det gjør med meg, følelsen etterpå… Det er bra å ha unnskyldninger, og like viktig å gjøre det vi LIKER å gjøre. De som har et helt striglet og ryddig hus, de har antagelig ingen kreative evner og ingen hobbyer…pleier jeg og en venninne med samme problem å si.:) hehe. Nå skal jeg ut på tur, over vidden med klubbjentene. Deilig. nyt søndagen. klemmer

    42. HHe he he, det hadde ikke vært dumt med kjeller du. Vi bor i blokk og har bare en bitteliten bod og en felleskjeller som ikke er egnet for slikt :3
      Ja, tror folk vil anse meg som litt overkant ryddig, spesiellt Anders. he he.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg