En liten innrømmelse… ;-)

Litt beskjemmet…litt flau….står jeg her ….og må bare komme med en innrømmelse… 

Jeg har holdt tilbake litt informasjon de siste dagene.. fordi jeg følte meg ganske så flau….Står her og pirker i sanden med den ene foten..

Jeg kjøpte nemlig ENDA mer …der i Gøteborg…Ikke på Desigual, men et annet sted…Og det får liksom være MÅTE PÅ…hvor mye penger man skal bruke på seg selv,og på klær liksom… Og jeg tenkte egentlig jeg hadde brukt NOK penger,  etter mine spinnville runder på Desigual.-butikken i forelesningspausene…..

Hrmf…det var visst noe mer som bare BA OM å få bli med i handleposene mine tilbake til hotellet… 


…herlige fargerike tights, man kan ha under tunikaer…eller lange gensere.. De er jo faktisk nesten en nødvendighet i høstværet…er de ikke det da?

 

…EN man kan hoppe rundt i det fargerike løvet med…

 


…og EN man bare kan gå rundt å se tøff ut i…. 

Men så hadde det seg sånn, at jeg har jo ingen sko til disse tightsene.. De gikk litt oppå leggen viste det seg når jeg kom hjem…og da var det jo ALT for sent å levere de tilbake… Butikken var jo i Sverige..  Så hva gjør man da?.Kan jo ikke fly rundt i sandaler i hele høst liksom… Jo….man må så klart bare anskaffe seg et par støvetter/skoletter som passer til… Som sagt, så gjort 😉

Voila!! Der var de! 

Sånn…der var alle katter ute av sekkene, alle innrømmelser gjort.. alle innkjøp gjort rede for 😉

Og NÅ skal jeg ikke kjøpe noe på en stund altså….tror jeg da… ;-D

 

Bruker du for mye penger innimellom?

 

 

 

#shopping #klær #pengebruk #flau #beskjemmet #økonomi
39 kommentarer
    1. Lisbeth: Ha-ha, ekko i lommeboken, den var faktisk veldig fin 😀 Skal love deg det er ekko her altså, både i lommeboken og i mini-banken 😉 Ja, de skoene er helt nødvendige, både til bukser, kjoler, tights og det meste. Jeg har begynt innboingen av mine alt nå. For det var litt for i dem, men det er litt kaldt her i dag, så jeg øver 😀 Ha en fin dag Lisbeth 🙂 Klemmer <3

    2. Ja pengene for fort bein å gå på når en er på shopping, plutselig blir det liksom litt ekko i lommeboken.
      Å for noen herlige tights og i kjempeflotte farger 🙂 De støvlettene var kjempetøffe, hehe ligner på mine. Og jeg “bor” i mine hele vinteren.
      Klemmer

    3. Helge: Ja, en jaktjakke må til, selv uten jakt. Og de er jo fine til bruk i skogen, så det var en rett prioritering tenker jeg 🙂 Var den varm? Idag var det litt kaldt nemlig synes jeg.. Ja, det gjelder bare å stoppe i tide 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    4. cathrinehenriksen: Uff, julegaver…Tror jeg skal hekle vin-varmere 😉 Hi-hi.. Må gjøre noe gøy,..eller kjøpe gaver NÅ…For jeg må jo ha kalender vel…og det krever tid, selv uten de to som forsvant..

    5. Fru Stussli: Åå, jeg er så glad i deg min venn, som sier sånne ting jeg vil høre 😀 Du har enda flere argumenter enn jeg har klart å hoste opp selv til og med <3 Ja, jeg trenger det i ny jobbsituasjon ja, det er HELT klart <3 Jeg har kost meg med regn og sol, paraply og fotojakt 🙂 Mange klemmer med sukker på <3

    6. Til tider kanskje, visakort har dansa samba både 2 og 3 ganger dalig i det siste. Mere planlegging må det reduseres, kjøpte en sikkelig god jaktjakke i går, selv om jeg ikke jakter er den fin og bruke i skogen. Brukte den på dagens skogstur. Man må brukle penger mens man har de men brems i tide.

    7. Haha , herlig du <33 Ja klart man må ha sko til nye bukser eller tights .....Og jeg ser du kler deg etter høstens farger ja ;-P Utrolig hvordan du klarer å finne klær som ligner på høst eller høst farger da 🙂 Kule sko du fant , de tror jeg passer fint til også :))
      Jeg kjøpte nylig TRE nye bukser og er stadig på sko jakt :-p Haha ....Så du er ikke alene =) Ja også merket jeg at med alle de fine klærne så burde veska oppgraderes , haha .....ikke måte på liksom . Men ja har ikke kommet så langt ennå da . Fant nemlig ikke de perfekte skoa eller veska ( må ha Guess veske ) i helga 😮 Haha ...men ja tar det neste helg ;-D Så ja her brukes det altfor mye penger , burde spinke å spare for er jo snart jul 😮 Og haugevis av gaver som må kjøpes 😮 Gruer meg litt 😮 Jaja , ønsker deg en super fin søndag nå , klemmer med ny lakkede negler her <33

    8. Herlige tights <3 Helt klart en nødvendighet og med de støvlettene/skolettene blir du skikkelig knæsj! Du har jo litt ny jobb også og da er det greit med nye klær og føle seg skikkelig fin 🙂
      Kos deg i høstsolen
      Mange klemmer

    9. margarites: Ja, jeg synes også jeg fortjener det 😀 Masse farger og deilige stoffer 🙂 Og jeg betaler jo alt jeg skal, så det er ikke snakk om å handle uten å tenke. Jeg har til og med sparekonto som peker oppover hver måned 😀 I dag skal jeg på landet med søster 🙂 Nyt søndagen du også fine margarites <3 klemmer <3

    10. Klart du fortjener tøffe tights og kanonstilige skoletter/støvletter! Det er gøy å fornye seg litt innimellom, og jeg tror det er sunt også, å få litt ny input i garderoben. Da føler man seg bedre og selvtilliten vokser, og det synes jo på utsiden! Bruk penger med god samvittighet, du er voksen og bestemmer selv…og noen ganger skal man bare gjøre det man vil! Nyt søndagen. Klem <3

    11. Nina: Ja, Gøteborg er jo ikke langt unna 😀 SÅ mye fint som venter på deg der,og det er jo en koselig tur uansett også .-) Takk -takk 🙂 Fine til høstbruk, til sånne sko 🙂 God morgen forresten 🙂

    12. Tattavkvinnene: Ja, blir jo helt rød av skam 😀 Ha-ha Neida…men litt gira på klær høres jeg ut synes jeg…men jeg skal roe meg nå…Det er jo ikke SÅ ofte man kommer over så mye fint 😀 Ja, du er skikkelig flink du, og mye på loppis og sånt. DU kan trygt kose deg <3 Og jeg har alltid penger til husleie, strøm, alle regninger, og i tillegg penger i banken..som jeg sparer til hus...SÅ det får være helt greit å gå bananas litt innimellom 😀 Sent oppe om natten Sara 😀

    13. Mariann Sæther Tokle: Reiser er viktig 🙂 Jeg koser meg også med reiser. De kan være korte og billige også. Som en natt på DNT-hytte osv. Men bare å få nye fine opplevelser er viktig for meg 🙂 Jeg tror vi er ganske passe nøysomme egentlig, vi to her hjemme, så litt sprell innimellom er nok greit 😀

    14. Merevil: Ja, jeg liker sånne boots jeg også, må alltid ha et par sånne, og det HADDE jeg faktisk ikke nå.. Men de passer til alt fra tights, til kjoler og skjørt. For jeg er jo ikke sånn høyhælt dame.. Nei, nå har jeg faktisk en sparekonto ved siden av…hvor jeg sparer til hus..og den VOKSER…ikke så fort den kunne kanskje… 😉 Men den vokser 😀

    15. Stilige bukser da. Eller tights. Liker slike jeg og kjenner at turen til Gøteborg må gjennomføres straks.
      Penger? Ja de vokser bak i hagen☺

    16. Elisabeth: Takk, blir glad når folk liker tegningene mine 😀 Ja, føler meg litt svak akkurat i gjerningsøyeblikkene….men ÅÅ så glad også 😀 Jeg var helt gira, helt HØY faktisk…pga noen fine klær….at det går an 😀 Men nå har jeg noe å gå med hvertfall 😉 Og trenger ikke mer før jul …Host…kremt….Heh…ja den kan du tro… 😉

    17. miastorp: Takk skal du ha Mia, jeg trenger all den støtten jeg kan få, når det gjelder shopping 😀 Er du på torpet? 🙂 Klemmmmmmmmer <3

    18. dandilion: Takk-takk, Ja, jeg liker godt sånne sko til kjoler og skjørt. Så jeg er helt enig. Veldig anvendelige 🙂 Jeg har ikke høyehælede støvletter eller sko til sånt, men grove skoletter 😉

    19. cuskima: Takk-takk min venn 🙂 Det var det jeg ville høre, masse støtte på “nødvendige” kjøp 😉 Hi-hi Du har hvertfall bare kjøpt ting du trenger, såh!! Klemmer <3

    20. Haha, jeg synes jeg ser deg stå der å pirke foten i grusen, litt småflau ^^
      Jeg kjøper nok ting jeg ikke har brukt for, men jeg bruker ikke penger jeg ikke har og jeg passer alltid på at husleie, strøm og alt sånn er betalt før jeg går banans på shopping. Ikke at jeg går så veldig banans heller, jeg kjøper sjelden nye klær egentlig. Nå kjøpte jeg meg nylig en bukse som jeg trengte og en skjorte som gikk veldig godt til den buksa xD Men ellers blir det mye loppemarked. Og når man kommer hjem med 5 fine plagg til en hundrings får jeg ikke dårlig samvittghet 🙂 Vi må få bruke pengene våre som vi vil synes jeg 😀

    21. Kjempetøffe og penger er til for å brukes:) Ja jeg bruker mye penger på reiser og det er meg veldig fortjent for jeg har vært gjennom nok år med dårlig økonomi, så nå skal jeg unne meg å bruke penger på det som gir meg mest og det er nettopp reiser:))

    22. Åh, jeg elsker bootsene! 😀 Helt i min gate! Og det er absolutt lov å bruke litt for mye på seg selv en gang i blant. Så lenge man ikke må ta fra sparekontoen for å få råd til mat like før lønning. Da har bankkortet gått litt vel varmt.

    23. åååååh de tegningene dine er så utrolig søte :)) smiler hver gang! veldig tøffe tightser, høstete og fargerike :))…ikke noe å være flau over hi hi.. tror det er en svakhet vi kvinner har :))

    24. Fordi du fortjener det 🙂 Jeg er sikker på at du kommer til å få brukt de masse og en kul dame må jo ha kule klær :-))))) Nyt de nye innkjøpe. Klemmmmm <3

    25. næææææææææh aldriiiiiiiiiiiii
      bare kjøpt leilighet og flett nye kvitevarer til en formue og kasseroller og og og uff eg vikkje tenke engang.
      men altså du MÅTTE ha de tightsene og seffers nye sko det sier jo segselv siden du manglet sko-alvorlig talt de som ikkje skjønner det altså……*rister på hodet*
      jaja, shopping er terapi og du vet at denne delen av året vi går inn i nå da trenger vi inspirasjon og terapi, den delen vi forlater har jo ikkje nett yber mye behov for det :D:D
      <3<3

    26. annebe: Nei, kom ingen annen 😀 Ja, det er så deilig med folk som sier sånt 😀 at jeg ikke skal skjemmes 😀 Ja, jeg må jo kle meg godt til høsten. Nå trenger jeg bare mer skap, så går dette så fint 😀 Som oftest kjøper jeg billige ting jeg også. Disse tightsene bare 139 pr stik 😉 Nesten gratis… Er bare Desigual som koster LITT mer…ellers kjøper jeg mest billig. Og heller oftere 🙂 du er helt klart innafor <3 Klemmer <3

    27. ..begynnte , på en kommentar ..men ble avbrutt, håper ikke den ble sendt for den var ikke ferdig..hehe..
      Skulle si at det ikke var noe å være flau for, det er veldig viktig å være godt kledd til høsten..
      kule de tightsa, jeg går sjelden i tights selv, syntes ikke jeg kler det så godt..er så lang i beina, at det ser ut som overdelen er for kort til meg…;)..har noen lignende støvler, liker den stilen veldig godt.. Jeg har jo mye klær, men bruker ikke så mye penger på det, når tilogmed mann min noen ganger spør, er det noe du trenger nå ?..da er det vel innafor…Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg