En søndag i farger <3

Nå har kosingen begynt! Jeg kjøpte en fargerik paraply, ved inngangen til høsten…for å gjøre høsten litt mer koselig. Prosjekt: “Ta høsten tilbake” er begynt!! I fjor tok jeg vinteren tilbake så det sang!  Ingen skal fortelle meg at vinteren kun er forbeholdt boblebuksekledde unger med snørrstrimer under nesa!  Den tiden er over! Og nå er det høstens tur til å få “vasket seg”. Jeg har for så vidt ikke SÅ ille forhold til høsten…Den har alltid vært en årstid på egne bein, ikke som vinteren var: kun en VENTETID….Neida, høsten har forsåvidt vært en ÅRSTID å regne med den altså… Men den har ikke vært høyere en nummer 3 på lista noen gang….Så den trenger en liten “opp-pussing” den også..En real vask, litt risting og shaping, sånn at DEN kan slåss litt med våren og sommeren om de gjeveste medaljene… 

Så i går startet prosjektet, med farger og lys, speiling og vann…som du fikk en liten smak på i går kveld… Jeg storkoste meg med søsteren min, selv om sommeren var forsvunnet i løpet av natten.. Vi knipset og lekte oss, før vi satte kursen mot landet og kaffe og is. For is smaker godt også om høsten på landet 😉

Kosingen er helt klart i gang! Dette blir høsten sin det tenker jeg!! <3

 

 

 

Hvor ligger høsten på LIKE- listen din?

Skal du “ta høsten tilbake”?

 


#høst #farger #prosjekt #oppgradering #speilinger #like #årstider
31 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ha-ha, det er LOV 😀 Jeg skal prøve å dra høsten RETT opp på første jeg altså…For ETT år… ;-D Den lille under paraplyen er søsteren min 🙂 Klemmer <3

    2. Du kommer ikke til å få problem med å ta høsten tilbake med alle de glade fargene der i hvert fall! Det er jeg helt sikker på ^^ Fine paraplyen kan lyse opp en hver regnværsdag 😀 Jeg synes bilde nummer to var så morsomt, en liten kort Frodith 🙂
      Høsten har jeg de senere årene blitt veldig glad i. Det har liksom blitt årstiden for kos, og en veldig verdig avtager for sommeren. Etter mye sol og varme er høstens litt kaldere uttrykk godt 🙂 Så kommer den iskalde vinteren som jeg må jobbe veeldig mye om jeg skal klare å “ta tilbake”. Hehe, enn så lenge skal jeg kose meg masse med høsten 🙂
      Om det er lov så får høst og vår delt andre plass hos meg. Våren er fin og det begynner å spire, men overgangen fra vinter til vår er så kjedelig og alt er grått. Så sølvmedaljen får deles på de to ^^
      Klem <3

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Du gjør virkelig rett i å gå i skjørt 🙂 SÅNN må man tenke, pynte seg gjennom høsten i fine skjørt og kjoler. Man må bare ha tykkere strømpebukser og litt annen type skjørt så er det toppers, og man blir veldig glad av det 🙂

    4. Herlig med masse farger.
      Jeg går konsekvent i skjørt hver dag nå. Har gjort det i 14 dager. Bytter på de jeg har og kjøpte meg tre stk til.
      Da er det tilbehøret som må endres litt på hver dag, og idag er det faktisk en lilla genser, strømpebukse. Sort hatt og støvletter til et beige skjørt.
      Det er mitt motto. Pynte seg i hverdagen hele høsten.

    5. margarites: Jepp, det er det mine prosjekter handler om, at vi må like hver årstid som de ER, og ikke bare gå å vente på NESTE liksom… For tiden går altfor fort, og nå skal jeg gjøre høsten til en SØLV -vinner dette året… Rett bak våren…For DEN slå ingen 😀 He-he. Så STAS med foto-jakt på høsten, jeg gleder meg masse til de meste fargerike trærne dukker opp 🙂 Klemmer koselige høstklemmer <3

    6. Høsten hos meg kommer på en 3.plass. Men så er det litt deilig og da, etter en lang fin vår og sommer, å få høstfarger, løv som faller, herlige innekvelder med stearinlys fordi mørket kommer tidlig, deilig å tulle seg inn i gode varme klær å gå på tur, eller å finne frem pleddet og en kopp te inne, etter hvert begynne å tenke julegave-tanker, se hvordan naturen endrer seg, og etter hvert glede seg over at etter høsten kommer vinter – og SÅ er det vår og sommer snart! Årene går egentlig alt for fort, så det er bare å nyte alt hva årstidene har å by på. Høstklem <3

    7. annebe: Denne paraplyen skal nok være med å farge høsten min litt 😉 Jeg er i gang med prosjekt høst 🙂 Og jeg kjenner jeg er GODT i gang 😀 Det er SÅ moro å kjøre eller gå rundt, å lete etter fine bildemotiver 🙂 Og det blir nok ikke mindre moro utover høsten 🙂 Nei, vi vil ha en FIIIN og lun høst, da blir det bra. Eller vi må på med mye klær, men det GÅR det også…Det SKAL gå… Håper du har hatt en fin dag 🙂 Klemmer <3

    8. cathrinehenriksen: En papaply MÅ være fargerik spør du meg 😀 Og mot grått blir den jo noe som lyser opp, og det er meningen. Den skal nok få “kjørt seg” i høst den 😀 Koste meg i går, og i dag, så prosjektet funker så langt 😀 Klemmer i vei <3

    9. Jeg er glad i høsten slik den er nå . Blir den lang og kald er jeg ikke så glad i den..men koselig inne blir det jo på denne tida 🙂
      De bildene dine her var i allefall noe å bli glad av..fine farger og speilinger 🙂
      Klem <3

    10. Snøft ta høsten tilbake , jeg vil bytte den ut med sommer igjen , haha …..;-D Så ja den er på topp 3 liste her også 🙂 Å for noen herlige bilder , tror den paraplyen lyser litt ekstra opp på bildene også jeg :o) Den gjør seg bra der i hvert fall :)) Flinke fotograf Frodithen <33 Klemmer masse <33

    11. ladyaugust: He-he, ja men du kan ta tilbake høsten inne også, det er lov. Bare du koser deg er ALT lov, inne eller ute. På med drage-dressen og koskaffen, og prosjektet er i gang 😀 Hi-hi Jeg har vinterstøvlene på i dag 😀 NÅ skal jeg på møte 😉 Klemmer søsklemmen <3

    12. ninaoglivet: Poenget er å få den opp på LIKER-listen 😀 Og kanskje på søvplass til og med 😀 Hi-hi Ja, glad vi ikke har snø altså 🙂 Og pent blir det snart her også 🙂 Paraplyen skal bli en flittig rekvisitt på fotoene framover 😀 Ha en flott mandag du også 🙂

    13. Maren Kvalvaag: Nei, det er det som er problemet, den er ikke min favoritt heller. Men jeg skal gjøre mitt for at den kanskje får sølvplassen i det minste i år 😉 Det er jo så mye fint å ta bilder av da 🙂

    14. Lisbeth: Å ja..du er ikke noe interessert i vinteren nei 😀 Jeg vurderer å ta opp aking igjen 😉 For å få det litt moro på vinterstid, eller ski-gåing kanskje… Ja, denne paraplyen skal nok få være med på noen foto-safarier i høst 🙂 Ha en fin dag <3 Klemmer <3

    15. Mitt liv som restehaug: Jeg har nok våren på topp. Er født på våren så kanskje det har en sammenheng..? Så kommer sommeren, for liker at det er godt og varmt og jeg kan svinse i bare kjole uten noe særlig mer.. Og SÅ kommer høsten…og den er nummer 3, men jeg skal se hva jeg kan få gjort med plasseringen i år 😉 I fjor fikk jeg hvertfall vinteren til å TELLE igjen som en årstid, og ikke bare være en ventetid mellom høst og vår liksom… Jeg gleder meg til Prosjekt : Ta høsten tilbake. Og jeg er PÅ SAKEN 😀 Hi-hi

    16. miastorp: Ja, den er nummer 3 på min liste også, men den kan jo fort få en 2. plass i år i det minste, hvis man bare går inn for det litt 😀 Jeg er hvertfall i gang med jobben 🙂 Og kosen <3 Skjønner det trengs litt gulv før det blir helt koselig hvertfall 😀 Kos deg på denne fine mandagen <3 KLemmmmmmmmmer <3

    17. Oslopadde: Ja, man må ha fokus på ETT prosjekt av gangen 😀 Jeg må også i gang med julegaver snart altså. Ja, jeg har ikke sett masse til høsten jeg heller, men det var LITT høst-luft på linoleumsgulvet hjemme hos oss… Kalde føtter 😮 Håper din også blir fin padde-frosken 😉 Klemmerpaddeflat <3

    18. Fineste fargene og du har alle du søs <3 Jeg våkna til iskulde, fyttisjiiiten jeg hater høst og vinter uansett hvor mye jeg prøver å la være liksom. Nå gjelder en ting liksom...pakke seg inn og vente på sommern. Ha en fiiin dag og lykke til med å ta tilbake høsten og vinteren 😀 Jeg skal finne på noe inne i stedet for haha Klæmmings <3

    19. Fru Stussli: Ja, vi skal kose oss masse 🙂 Med farger, samtaler, tepper og kaffe latte. Med turer, og foto og blogging og alt som er kos 🙂 Ja, paraplyen er faktisk helt bevisst kjøpt inn til slik bruk 😀 Ta høsten tilbake ja, den kan fort komme opp på andre plass i det minste, hvis jeg bare bestemmer meg for det 😀 He-he. Ha en herlig høstdag du også lille Bente 🙂 Klemmer på vei med en fin frisk høstvind <3

    20. Først må jeg kommentere paraplyen din. Man blir jo nesten glad når regner kommer om en kan benytte seg av en slik en 🙂
      Oh hvor ligger høsten på liker lsiten min? Veel… i skrivende stund så er den på ikkeliker! Vil ha sommer og sol igjen, For å ikke snakke om lyse dager. Men kunne ha vært værre. Så noen bilder nordfra nå på nettet og takk søren for at jeg ikke bor der oppe. SNØ!!
      Ha en flott mandag 🙂

    21. Høsten er ikke min favoritt egentlig, men søren heller. Nå fikk jeg også lyst til å ta høsten tilbake jeg også 🙂 Liker den friske luften som høsten kommer med da. Også likte jeg paraplyen din 🙂

    22. Jeg tar gjerne både sommer og høst tilbake, men vinteren kan holde seg på fjellet, hvertfall snøen 🙂
      Flotte fargerike høst bilder. Liker den paraplyen din.
      Ha en fin uke 🙂
      Klemmer

    23. Våren og høsten deler plass som de vakreste årstidene på kalenderen! Om våren våkner man til liv og kjenner at alle lyder og den tilbakevendende varmen gjør alt for at sansene skal aktiveres max! Høsten gjør mye av det samme egentlig: vekker sansene på nytt. Men da for å få oss inn i dullemodus og varmere klær. Ingenting som en ordentlig høstdag når sola skinner på alle de vakre fargene og en kald vind fyker gjennom håret og kroppen og minner om at ullklær er en fin oppfinnelse:)
      Jeg er litt usikker på om vår/høst topper lista, eller om det er sommer/vinter. Alle årstidene har sine sider. Sommeren er fin, men varmen kan gjøre meg dårlig i kroppen 😛 Vinteren er flott, men den har en tendens til å vræke bilen min:P Så kanskje det er vår/høst som tar førsteplassen på lista mi..?

    24. Så herlige bilder! Jeg kjente på høststemningen i løpet av helgen jeg også. Bare jeg får gulv i torpet skal det bli masse høstkos 🙂 Synes det er så deilig å kjenne regn og kulde på kroppen før man kommer inn i et varmt og lunt hus med noe godt å kose seg med. Høsten er nok nr 3 på lista mi også. Men alle årstider har sin sjarm 🙂 Klemmmm <3

    25. God morgen, Frodith! 🙂 Stilig paraply 🙂 Jeg skal ikke ta høsten tilbake – jeg har et annet ta-tilbake-prosjekt, som du vet, og det er mer enn nok for meg, foreløpig. Men høsten er en fin strikketid, og jeg er i gang med julegaver så det synger 🙂 Det føles veldig effektivt, og siden jeg liker å være effektiv, så blir jeg så fornøyd med meg selv 🙂
      Og – høst og høst, fru Blom – i går plukket jeg bringebær i hagen! Sommeren er tydeligvis ikke HELT forbi 🙂 Håper dagen din blir fin. Paddeklem 🙂

    26. Hei på deg
      Jeg liker høsten. Nå er tiden kommet for stearinlys og håndarbeid. Nå er tiden når naturen eksploderer i farger. Nå er tiden for store kopper med god te og lange samtaler med venner. Nå er tiden da tvprogrammene er på sitt beste. På denne tiden kom Emmerten vår. Denne tiden har halloween og thanksgiving. Dette er den romantiske tiden da man deler pledd foran peisen. Åh nå skal vi kose oss med denne fine tiden <3
      Forresten fiiine bilder i dag også 🙂 Den paraplyen mot det grå er så stilig!!!!
      Ha en fortryllende høstdag
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg