Ja, her driver jeg på jeg da……. ;-)

Ja, du hadde vel ikke ventet annet….?

Jeg styrer på nede i Galleri Frodith jeg vettu. Forbereder Høstutstillingen ….Vasker tak og vegger, henger opp bilder, syr litt på kjolen til åpningen…  og innimellom slagene inne i varmen der, løper jeg ut og feier utsiden fritt for blader….

Så stikker jeg inn igjen , syr litt videre… Hekler litt på premiene…

Og NÅ og DA kommer det en kunstner innom, med verket sitt…så det begynner å ta form her inne 😉

Men du får IKKE se innafor dørene ennå nei!!

HØSTUTSTILLINGEN åpner  PÅ Mandag 6. oktober  kl 07: 00

Og stenger dørene nede i lokalet kl 24:00 samme dag

Så da er du velkommen <3

 

Men før vi kan åpne dørene…før jeg kan slippe inn skrikende og skålende publikummere som vil inn å stemme på sitt favorittbilde….før jeg deler ut champagne og annet knask…. ja da må DU sende inn bildet ditt!! Det har kommet inn en del, men jeg venter på flere kunstnere. Og dørene til Galleriet er LITT på gløtt, så det er bare å stikke innom i dag om du vil 😉

 

må levere I LØPET AV søndagen. Fristen går ved midnatt, natt til 6. oktober…

 

Har du funnet fram finstasen til Høstutstillingen åpner på mandag?

Pleier du pynte deg når du går på gallerier?

 

 

 


#høstutstilling #konkurranse #forberedelser #bilder #kunst #foto #tegninger
56 kommentarer
    1. Ho-ho, nå har jeg faktisk sendt et lite bidrag til høstutstillingen jeg også 😉
      Jeg er jo så sløv til å få gjort slikt, så nå er jeg bittelitt stolt altså. Da av at jeg SENDTE, ikke nødvendigvis av selve bidraget 😉
      Håper det kommer masse fine bidrag til utstillingen, og jeg skal selvfølgelig følge med på mandag! 😀
      Jeg pleier forøvrig å pynte meg pittelitt hvis jeg skal på gallerier o.l, men jeg er ikke noen stor pyntedukke 🙂 Men jeg prøver å se litt finere ut enn om jeg bare skal på butikken 😉
      Ha en flott søndag! <3
      Klemmer

    2. Tattavkvinnene: Ja, stryking er en viktig ting til åpningen 😀 Mitt er sydd og Galleriet vasket 😀 Og i morgen tar jeg en tur på landet for å kose meg og lade opp 🙂 Klemmer <3

    3. Er spent på åpningen på mandag, gleder meg til å se mange fine og fargerike bidrag 🙂 Jeg må nok lete litt mer i skapet etter finstasen, men den skal være ferdig strøket til mandag 🙂
      Ha en fin kveld videre <3 Klem

    4. Elin Slåen: Hi-hi, ja skjønner det 🙂 Jeg er så glad, jeg har fått mange bilder allerede, og blir rekord antall-messig tror jeg. Nå må vi bare få folk til å komme å stemme 😀 Jeg pusser dører og henger opp plakater i Galleriet 😉

    5. Elisabeth: På mail ja 🙂 TIl adressen du ser i invitasjonen. Og det er best for da kan jeg lage dem i riktig størrelse selv. Er dere to personen, kan begge være med. Et fra hver. Kan du skrive navnet på søsteren din i mailen til meg? Jeg anonymiserer uansett på utstillings-dagen, mandag. Men jeg vil ha det i mine notater her 🙂 Folk kommer og ser på bildene, stemmer på det de liker, og ikke på personen. Jeg føler det er mest riktig 🙂 Men liker å ha oversikt på hvem som har sendt hvilket bilde 🙂 Ja, moro og spennende. Jeg har hatt en del utstillnger før, Peter pan-utstilling i juni (bare skyggebilder) Og Høstutstilling i fjor også 🙂

    6. oi oi så moro da!!! jeg vil være med!!!! kan jeg sende inn 2 stk… en fra meg og en fra søsteren min?… hvordan sender jeg de til deg.. på mail ja :)) dette er spennende!!

    7. fjellgeitbundingen: Å ja, da misforstod jeg nok litt. MEN jeg kan gjerne gjøre det 🙂 Da skal jeg se om jeg finner det. Det er jo en lur måte å gjøre det på, men det er mulig jeg må forstørre det litt, pga alle andre er i størrelse 600 pxlr. Og da KAN det bli kornete. Men jeg prøver. Og blir det veldig kornete, så lar jeg det være lite. Da skal jeg gå inn å hente det nå hos deg 😀 Bra vi fant ut av det 🙂

    8. Elisabeth: Høstutstillingen er en bilde-konkurranse som jeg satte i gang for en ukes tid siden. Se på invitasjonen. DU kan være med å stille ut!! Men send bilde inn før midnatt i morgen…
      Høst-utstillingen er åpen her inne kun EN dag, som konkurranse. Dvs mandag!! Fordi det skal stemmes på det bildet man liker best. Og da kan jeg ikke holde på med det i flere uker… Men man kan jo se på bildene i ettertid også. Jeg har fått inn en del bilder allerede, fra forskjellige lesere. Og du er altså velkommen til å delta <3

    9. Hei, trodde vi ble enig om at du skulle hjelpe meg? Hente ned bildet fra innlegget mitt når mørket senker seg? Hvor de gule bladene former ordet høst. Du sa du kunne, for jeg er nok ikke så dreven med bilder dessverre. Har noen som pleier å hjelpe meg med slikt, men har ikke sagt at jeg blogger til noen, så da er det litt vanskelig å be om hjelp.

    10. åååh så gøy med høstutstilling, det hadde vært moro å kommet å sett på bildene dine 🙂 hvor lenge varer det? er det åpnet sånn i et par uker?.. husker høstutstilling fra jeg bodde på Nesodden, da tok vi bare ferja inn til Oslo, mye fint og interessant å se på!!

    11. Fru Stussli: Så deilig at dere skal utpå i dag. Jeg burde nok komme meg ut jeg også. Jeg er veldig trøtt om dagen, og tror jeg kanskje er mest rundt huset her og sover litt.. Tar en tur på landet i morgen 🙂 Det blir koselig 🙂 Jeg har gjort klar Åpnings-kjolen, jeg MÅ jo stille i galla 😀 Men at du kommer i bie/humle-t-skjorten blir jeg VEEELDIG glad for 🙂 Og det er nå kommet en del fine bilder. Og venter fortsatt en tre-fire til MINST 😀 Hi-hi Tror dette blir tidenes Høstutstillling. Jeg er spent som en skole-jente 😀 Kos deg i dag med høsten og familien <3 Klemmer mange godklemmer <3

    12. Som kunster på utstillingen har jeg litt nerver. Valgte jeg de rette bildene å stille ut? Er det orginalt nok (neppe)? Og selv følgelig gleder jeg meg til åpningen. Siden jeg ikke er så glad i kjoler har jeg funnet ut at kunstnere kommer litt som de er. Så jeansen og bie T-skjorta er klar til festen 😀
      I dag skal vi på ridestemning å se Emmas venninne ri 😀
      Ha en fortryllende høstdag!
      Mange klemmer

    13. fjellgeitbundingen: Ja, pynte seg må man 🙂 Jeg har kjjolen “sydd” ferdig nå. Gjorde jeg i går 😀 He-he…ja ta en enkel kjole du 😀
      Men du…jeg har ikke fått noe bilde av deg ennå. Du skal kanskje ta i helgen eller?? Bare legg det som vedlegg til en mail. Og send mailen til meg. Så ordner JEG med størrelsen på bildet, så alle blir like her 🙂

    14. Helge: Så flott at folk er klare og vil pynte seg litt 😀 He-he Og du får en liten frisørtime til og med. En god tilfeldighet 🙂 Kos deg med lørdagen 🙂

    15. Engla: Ja, flott 🙂 Hvis ikke bruker jeg det sånn det er, men det blir klarere og finere uten den forstørrelsen fra meg 😀 Kos deg med lørdagen Engla. Skal du noe hyggelig? 🙂 Her blir det stille og rolig i dag, og i morgen på landet en tur 🙂 Klemmer til deg min venn <3

    16. Grete: Ja, bildet først 😉 Kledning tar vi etter hvert. Jeg har gjort klart min kjole. Men jeg skal jo tross alt LITT i rampelyset der 😀 Før dere slipper inn i det aller helligste ;-D Ikke ofte med SÅNN kjole på meg heller, og jeg skal jo til og med på jobb 😀

    17. Elin Slåen: He-he…Nei, kanskje dere ikke har bladene så mye,men mye annet som er høst også. Som et kult regnvær, eller en pjuskvåt hund. DET er høst det 😉

    18. Hei, du er nå flink som står på slik. Blir første gang jeg er på galleri. Jeg har npk ikke pyntet meg på galleri før, men på mandag må jeg. Kan ikke ha stillet ut noe, også komme i lompen. Hva pleier man å ha på seg på sånne utstillinger? Galakjole? Eller holder det med en enkel kjole? Ja, hva er vanlig?

    19. Vi gleder oss. Vasket tøy her om dagen så jeg skal komme med rent tøy til galleriet, en pen skjorte hører med og siden det er høst tar jeg på meg et pynteslips(kjøpt i Krakow) til ære for kulturen. Skal senere i dag farge håret så jeg vil påstå at jeg er godt skodd til åpningen.
      Ha en fin lørdag.

    20. Ja nå går jeg rundt her og lurer på om jeg skal ta frem en kjole, og så litt høye hæler for en gangs skyld! For må jo være fin når jeg skal mingle med andre kunstnere. Eller så er det ikke ofte jeg trekker i kjole, bukse er liksom mer min greie. Men det viktigste nå er faktisk å finne riktig bilde å levere! <3

    21. Mona: Ja, jeg så bidraget ditt 🙂 Kjempefint og spesielt. Jeg liker at ting ikke er helt like også. Og her kommer litt av hvert nå, så tror det blir fin variasjon 🙂 Takk for bidrag <3 klem

    22. ladyaugust: Ja, du er med du 🙂 OG jeg får inn både tegninger og foto Mest foto da :.-D..Men litt av hvert 😀 og jeg har sydd på kjolen nå, Og den er ferdig omtrent 😀 I morgen blir det sløving og snopdytting, og søndag en tur på landet 😀 Må kanskje ta noen bilder i morgen også 🙂 Godklemmen og koseklemmen <3

    23. cathrinehenriksen: Nå har du jo vært med en gang før du, så du kjenner jo litt til opplegget 😀 Men moro er det 🙂 Klemmer igjen <3

    24. annebe: Ja, du må ta på noe du trives med. For du skal jo gå rundt der å titte på bildene…og stemme og snakke med andre kunstnere.. Så da er det viktig å være komfortabel 🙂 Jada, jeg koser meg jeg. Og lokalet er jo nesten ferdig, jeg har jo laget deler av dette universet i løpet av mange år, så det er bare å pusse litt på forskjellig, så blir det bra 🙂 Nå skal jeg legge fra meg nål og tråd snart jeg også ;-)Klemmer <3

    25. Therese Bråthen: Nei, dette blir gøy 🙂 Jeg har jo hatt noen utstillinger nå av forskjellige slag. Og du ser jo deler av lokalet mitt 😀 ha-ha Dette blir moro <3

    26. MOONBEAMSCORNER: Ja, jeg holder oppe HELE dagen 😀 Jeg holdt oppe flere dager før, men synes det blir litt langdrygt. Greit å gjøre unna STEMMING og sånt på en dag. Folk kan jo SE på bildene senere også.men avstemmingen blir den ene dagen 🙂 Klar du skal være med 🙂 Det er jo derfor jeg har lagt ut invitasjoner til dere i tide og utide her 🙂 Bare jeg får bildet før søndag, midnatt, så blir det med. For jeg må jo rekke å få slengt det opp på veggen før morgengry 😀 Klemmer <3

    27. cathrinehenriksen: Ja, nå kan du pynte deg så mye du orker 🙂 Og jeg er akkurat ferdig med kjolen 😀 He-he… Sydd og ordnet. Og litt ferdig med rommet der nede 😀 Men mer gjenstår. Mye å gjøre med sånne gallerier ;-)og utstillinger 😀 Stor og god klem <3

    28. ..hehe..stakkars deg,du må jobbe, mens jeg bare sitter å ser på Idol, men jeg vet du trives med det..så da er det vel bra :)…jeg tar på meg noe enkelt og behagelig på utstillingen..Klem<3

    29. Oi oi det var opp early in the morning da 🙂 Men vil jeg sove litt lenger ser jeg jo du holder lenge oppe 🙂 Pynte seg ? Klart jeg pynter meg når jeg skal på Høstutstilling. Kan ikke bare dassi inn på slike arenaer i hva som heltst!!! Må vel ut å knipse litt bilder i helgen jeg da??? Om det evt er lov å bli med ? 🙂 Klem 🙂

    30. Guri så flittig du er , ja sikkert MYE å gjøre nå rett før åpningen 🙂 Og vi er nok ett ganske spent publikum også 😛 Jeg skal ha på meg ett stilig skjørt med overdel til =) Ja , og skal selvfølgelig sminke meg litt ekstra , hehe …..Kanskje jeg overasker med å komme med høstfarger på sminken ;-D
      Men ja ellers når jeg går på gallerier så har jeg ikke vært forberedt , d.v.s jeg har ikke vist om det før rett før . P.g.a. det har vært i forbinnelse med skole eller teatergruppa som fant på mye sånt . Og da hadde jeg ikke mulighet til å pynte meg :-/ Men heldigvis får jeg det nå ;-D Jippi ! ;-D
      God kveld og god klem til deg <33

    31. Rikke: Ja, du kom jo høyt i fjor, rett ved førsteplassen. Fristen er på søndag kveld som du ser 🙂 Så du rekker det nok <3 Kos deg med fredagskvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg