Timmy Gresshoppe på Oslo City… ;-)

Ja du kjenner kanskje til historien om Pinnochio? Og det at han hadde en gressoppe som ” samvitthighet”. En grønn liten sak som satt på skulderen hans, eller vandret i nærheten og fikk Pinnochio til å ta de riktige valgene her i livet.. Det var Timmy Gresshoppe det! Han poket, og maste på Pinnochio..

Vel, nå var ikke Oslo City fylt med gresshopper i går…Men det var EN som gikk derfra i går, med allverdens dårlige samvittighet, som om JEG  skulle være verdens største samvittighetsfulle gresshoppe selv liksom…

Altså. hvertfall har  vi Frodith MED  Timmy Gresshoppe på fri flukt fra Oslo City….Noen ganger lurer jeg på om andre tenker SÅ mye på rare ting… Om andre baler med så små og  teite funderinger innimellom…. 😉

Jeg var nemlig ferdig med dagens innsats på jobb… Skulle ha en enkel løsning til middag….som vanlig….Så jeg svingte innom kjelleren på Oslo City hvor de har butikk med kjøttdisk, med varm mat og greier.. Rasket med meg båtpoteter, oppvarmede spicy-burgere og en del annet i en kurv. og satte nesen mot kassa…

DA….med ett….startet BRANN-ALARMEN…En mekanisk stemme sa at det var brutt ut brann, og ba alle forlate bygget….så fort råd var…og mot nærmeste utgang… Jeg gikk avgårde…satte fra meg kurven med alt av håndplukkede varer, og GIKK lydig mot døren passe fort, flink og rolig som jeg har lært….Altså uten å trampe ned noen på veien…. 😉

 

Jeg var ikke før ute av bygningen, før jeg hørte den mekaniske stemmen på utsiden….Den sa at de hadde fått brannen under kontroll…og beklaget forstyrrelsene…

Hm…Man går da ikke INN gijen…??? Eller gjør man det??…

Begynner å lete etter riktig handle-kurv der inne i kaoset igjen…? For å fortsette handlingen der inne?…Gjør man det?….

Jeg sprintet avgårde, som om jeg liksom ALDRI hadde vært der inne jeg, og prøvde riste av meg den lille ekle på skulderen……

 Skulle jeg kanskje gått inn og ryddet opp igjen etter meg…Lagt varene på plass igjen i de ulike hyllene…hvis jeg ikke ville handle der lenger…?

Eller skulle jeg gå avgårde med verdens beste samvittighet….? Og la de stakkars butikk-ansatte stå og rydde varme spicy-burgere fra både den ene og den andre, til det ble sent på kveld??

 

Vel, jeg gikk avgårde jeg…Jeg gikk ikke tilbake igjen…men jeg hadde verdesn største gresshoppe på skuldrene et par minutter… 😉

 Ville du gått tilbake igjen og ryddet opp etter deg?

Eller tenker du at det er så klart de ansattes jobb etter  en brannalarm?

 


 

 

#samvittighet #butikken #handle #brannalarm #brann #tanker #funderinger #timmygresshoppe
38 kommentarer
    1. vel eg skal jobbe i morgen og venninnen min kommer til meg kl 22 og eg er hjemme ca 2140 så da bør hun helst ha noe å sitte på hahaha, så eg må nok desverre rydde litt etter denne tekoppen her
      takk for at du tenker på meg goeste du <3

    2. er mest styr ja desverre, har mest lyst å legge meg -er så sliten av å fly hit og dit i dag brukte jo nesten 3 timer på buss prøving av ting som ikkje passet, haste meg hjem få ut sengen, pakke ut det eg hadde tatt med hjem. Vaske litt klær og nå sank eg ned i den eneste stolen man kan sitte i nett nå -komplett utslitt
      <3<3<3

    3. Tattavkvinnene: Jeg tenker at det sikkert var mange flere enn meg,som ikke kom inn igjen 😀 Fordi det rant ut med folk fremdeles….når de prøvde å si at det var over liksom… Og jeg gadd ikke stå på utsiden å henge heller…for at det skulle bli mulig å gå inn igjen. Og du kjenner vel ICA der nede, stort og kaotisk…ville nok ikke funnet igjen kurven min 😀 Men gresshoppen er i dag borte vekk 😀

    4. Hm, jeg har aldri opplevd at brannalarmen har gått mens jeg hadde kurven full av varer. Og hvis det hadde tatt lang tid hadde jeg nok bare gått, hvis ikke ville jeg bare gått inn og handlet meg ferdig. Hvis jeg fant ut at jeg ikke skulle ha varene likevel hadde jeg nok ikke gått tilbake for å legge de på plass. Det kan nok hende det hadde sittet en liten gresshoppe på skuldern min en liten stund etterpå da, men de er jo mange ansatte på jobb så det hadde gått fint 🙂

    5. cuskima: Veldig lurt dette med senge-bytte 🙂 Og så skal du til med sofa-flytting altså 😀 Lykke til med alt styret. Jeg skal hekle 🙂 Har begynt litt forberedelser til julekalender 😀

    6. jada har seng nå hadde to på rommet og madrassen i gangen( i trappene) en smule trangt kan man si å komme forbi.
      Litt lav pris,men hallo, damen ville ha en madrass som eg la ut gratis og eg solgte henne en seng som sto i veien .im happy:D
      Nå kan eg fokusere på skap og event en til rammemadrass så eg har en sånn vegg til vegg seng siden rommets bredde er 183 og 2 rammemeadrassen kan bli 180, passer perfekt 😀
      Kjæresten til datteren min sier hans siden er for myk, da tar eg den og han får en hard -god ide hæ?
      ble en grei dag alikevel dette, men nå er eg trøtt og vil ha litt te før eg begynner med oppgaven med å flytte sofaen igjen hahahaha
      ;D;D;D

    7. Helge: I dag var jeg ikke der nei.. Kjente jeg ble sliten bare ved tanken. I dag ble det fiskegrateng på oss 🙂 Fra en nærbutikk. Og nå er vi mette som bare det her 😀 Håper du har en fin kveld 🙂

    8. Ja fikk ikkje solgt klær,men mens eg ventet og diskuterte med en dame ang den madrassen eg ikkje kunne bruke så ringte en dame og kjøpte hele sengen<3<3<3 Da ble eg hoppende glad!!! OG NÅ kan eg kanskje ha skap der inne siden eg har fått ut hele den sengen hahahaha
      klemmetingene <3<3<3<3

    9. cuskima: Nei, det var det med den halvtinte maten og de burgerne som gjorde at Timmy dukket opp 😀 Jeg var ikke der i dag..Æsj, kjedelig å vente på folk som aldri kommer… :-/ Håper de kommer i noenlunde tid <3 klemmer <3

    10. De ansatte må rydde opp etter en brannalarm. Det er tross alt ikke slikt skjer så det er endel av jobben deres det. Så du fikk ikke med deg noe derfra da? Kanskje du var der dagen etterpå og så om alt var ved det normale. Tror jeg har vært på Oslo City 2-3 ganger, for ei maurtue av folk og nesten uansett er det noe surr av bakgrunnsmusikk. Håper du fikk deg noe godt til middag i dag – jeg hadde rester av mye rart dvs husker-du-midddag. Ha en fin kveld.

    11. Eg er helt med deg Oslo City er megasvær og alle blir uansett tilgitt når det er brannalarm osv
      Eg bare benyttet anledningen til å si at generelt må folk rydde etter seg i butikken 🙂
      Alikevel vil eg helst ikkje ha halvtint mat HAHAHAHAHA,men håper at de rakk å redde den da vet du 🙂
      ha en super kveld eg skal selge klær og gi bort en madrass om bare de forsbaska folkene kan lære seg å holde en avtale hahahaha
      klememting <3<3

    12. cathrinehenriksen: Ja, mye rart man skal tenke på 😀 Hi-hi.. Jeg er veldig ryddig av meg ellers der inne, men når det brenner løper jeg rimelig fort ut 😀 Og det var fullt av folk der LEEENGE 😀 som tøyt ut dørene 😀 Så jeg gikk hjem … Ha en herlig dag du også Pippi<3 klemmer i alle varianter <3

    13. Therese Bråthen: Ja, jeg valgt en ny butikk jeg 😀 fordi strømmen av folk fortsatte…Det var problemet…de strømmet fremdeles ut 😀 Men håper noen kastet eller ryddet opp i en fei… I dag skal jeg prøve meg igjen, men kanskje jeg velger en annen butikk…det er jo så masete der ALLTID 😀

    14. cuskima: Jeg har også jobbet i butikk, både med mat, klær, og annet, så det er nok derfor jeg tenker litt på disse tingene selv også 🙂 Problemet mitt i går var at UT måtte vi, for det var brann..Og da de begynte å si at det var OVER, kom det fremdeles folk strømmende ut i hopetall…ingen tok sjansen på en måte.. Hvor lenge skal man stå på utsiden der å vente, til det hadde roet seg der inne tenkte jeg.. Og den butikken inne på Oslo City er svææær, og det er fullt kaos der til vanlig, og jeg så ikke for meg at jeg skulle finne igjen den lille kurven min en gang… Så jeg tenkte at jeg butikken antagelig skjønte problemet i sånne situasjoner hvor det brenner…og eventuelt kaster varene.. Men jeg TENKTE over det..og hadde Timmy med meg en liten stund 😀 Jeg er HELT enig i at man som kunde skal oppføre seg OGSÅ, man griser ikke til og slenger ting der de ikke skal være.. Det er bare teit! Søppel skal i søppelkasser! Håper du får en strålende ettermiddag <3 klemmer <3

    15. Du ER en superhero du søs, gjennom Oslo City hver dag og jeg hadde overlevd en eneste dag kanskje hahahaha Skjønner godt at du gikk, DET hadde jeg også gjort <3 kozmoz 🙂

    16. ladyaugust: Ha-ha…nei det er sant. Oslo City er et helvete, og spesielt matbutikken. Jeg står der med lange armer mange ganger, svetten hagler og det er en milelang kø…Men den ligger på vei hjem, og jeg må liksom GJENNOM Oslo City på veien uansett for å finne trikken… Men det er så SVÆÆÆRT der inne på den ICA-butikken. Og jeg så for meg at jeg aldri ville finne igjen burgerne mine og vogna…Og folk kom fremdeles ut pga av brannen, selv om de SA den var over….Men da måtte jeg stått og ventet på at strømmen sluttet liksom…Og DET gadd jeg ikke… Timmy fikk bare sitte der oppe ;-D Hi-hi..Klemmer aldeles flat 😀 <3

    17. V for Vendetta: Jeg måtte jo la den stå igjen da vi skulle evakueres, alle bare løp i vei…litt forfjamset… Og etter på fortsatte folk å komme ut i strie strømmer, mens jeg hørte de sa at det var OVER…Og jeg lurte på om jeg skulle stå der å vente til strømmen var ferdig men SÅ god tid hadde jeg jo ikke 😀 Jeg håper noen ordnet den vognen fort,og jeg tenker at det MÅ jo de ansatte skjønne at skjer under en evakuering, og enten kaste varene eller få de i en helsikes fart inn i hyllene igjen 😀 Jeg handlet et annet sted da..:-/ en LITEN butikk 😉 Uten brann… Ha en fin dag du <3

    18. Lisbeth Pedersen: Jo jeg hadde lyst på maten jeg 😀 Men det er så stort og kaotisk der i den butikken til vanlig, og ETTER en brannvarsling, som virkelig virket alvorlig, folk strenet avgårde, og var liksom ikke ferdig med å komme UT i store strømmer en gang…Jeg så for meg et salig kaos og jeg som ikke fant igjen riktig vogn osv… Men jeg hadde litt dårlig samvittighet da :-/ He-he.. Ha en super dag du også 🙂 Klemmer <3

    19. Kjersti Sandnes: Ja, han er en dritt 😀 Hadde det vært en liten butikk, hadde jeg nok gått inn igjen. Men det var på Oslo City, som egentlig var full av folk på tur UT pga brannen…Og det var ganske kaotisk fremdeles der da…Skulle jeg vente til alle hadde roet seg og gått inn igjen. SÅÅÅ god tid har jeg jo ikke..Og ICA på Oslo City er svæææær, og ikke sikkert jeg ville funnet igjen rett vogn en gang…SÅnn flyr jeg rundt og tenker 😀 Men TIMMY, han var med en liten stund altså… Rar sånn 😉 Klemmer <3

    20. Haha , sorry at jeg ler litt ….ingenting galt med de herlige funderingene , det er de som gjør at du er du <33 Og det liker vi ;-P Men ja det var da litt uflaks med den brannen , altså jeg mener at sånn egentlig er det faktisk de ansattes jobb å rydde opp etter kunder . Noe må de ha å gjøre , men det finnes en viss grense da . Så hvis alle la igjen handlekurvene sine hver dag omtrent så hadde det IKKE vært greit å jobbe i butikk nei . Og litt vel urettferdig kanskje ? Men jeg synes ikke du skal ha så dårlig samvittighet fordet , men du kan jo gjøre opp for deg hvis det skulle skje flere ganger :))
      Jeg må innrømme at jeg hadde gått tilbake for å handle ferdig i stedet kanskje , haha .....ja også er jeg en liten rote kopp innimellom i butikkene det skal innrømmes . Men jeg burde skjerpe meg , for det er sikkert ikke bare bare hele tiden å gå å rydde opp etter folk .
      Men jeg er litt flinkere i klesbutikker kanskje , fordi der bruker de gjerne lang tid på bretting og slik . Så der prøver jeg å ikke rote for mye .
      Men takk for fin tankevekker du godeste Frodithen <33 Klemmer i alle fasonger og ønsker deg en fin fin dag videre =)

    21. Jeg går ikke tilbake å rydder opp etter meg, det er jo ikke sikkert at det er min handlevogn jeg tar i etter noe sånt så da bare går jeg videre, eller så går jeg inn å finner en ny handlevogn jeg kan bruke =)

    22. hadde antageligvis gått inn og handlet videre.
      Når man jobber i butikk ser man ofte ting anderledes enn handlende gjør.
      Fex når noen plukker med seg masse varer og sprer dem i hyllene til andre varer -bruker vi en god del av vakten til å rydde i hyller og sette ting på plass og legge dem i rett hylle ovs.
      Noen syns det er ok å legge brukt snus i shampooene eller bollebiter halvspist mellom bomullen….andre igjen syns at sjokoladepapir gjør seg blandt neglelakken og hårfargene ja de kunne trenger en tom kaffekopp eller en halvfortært smoothie.
      Folk er noen griser -unnskyld meg!!!
      Er dette min jobb? selvsagt,men helt alvorlig burde dette neppe være noe man sku ha Nobels pris for å be om å få kaste noe i bosset vårt fremfor å plante det inn blandt varer og grise til.
      Om folk om betsemmer seg ang hva de har plukket med seg i en kurv er null stress…..lsetter det på plass på automatikk og det er enklere enn å lete etter gjemte skatter på feile steder 😛
      Anderledes med mat muligens?
      Vil du betale full pris for andres halvtinede potetebåter neste gang? ikkje eg, eg vil ha mat som er ferskest eller hvertfall kun fryst en gang 😀
      ha en strålende dag <3
      klemmeting <3<3

    23. Ikke skjønner jeg i min villeste fantasi hvorfor du i utgangspunktet gikk inn på Oslo City. Jeg har vært der en eneste gang og det holder for et helt liv liksom. I alle fall hadde det vært meg(noe det ikke hadde såklart) så hadde jeg aldri i suppebollepuddingen gått inn igjen der frivillig, men andre steder, såklart jeg hadde gått inn igjen og vipps handla ferdig 🙂 Synd du ikke rakk å få med deg middagen når du først hadde rota deg inn der liksom, for da trenger man premie hahahaha Gooood dag til deg kjære søs <3 klæmmeflat 🙂

    24. Maren Kvalvaag: Ha-ha…neida, jeg trampet ikke så hardt 😀 Men vi fløy litt avgårde alle sammen. De sa ikke at det var en øvelse, men EN BRANN… og da vil man jo ut…Og DEN butikken er stor og uoversiktlig, ICA inne på Oslo City…Så jeg så for meg at det var fullt av kaos inne der, når alle skulle tilbake…Orket ikke 😀 Men følte hvertfall nok dårlig samvittighet for de tinende potet-båtene, og de plukkede varme spicy-burgerne…til at jeg TENKTE litt på det etterpå liksom 😀 Men så var det glemt. Men det blir jo blogginnlegg og teninger av sånt vettu 😀 Hi-hi

    25. Jeg hadde nok gått inn igjen – for å handle ferdig;) Jeg hadde ikke giddet å handle på nytt et annet sted, hehe.
      Men jeg syns på ingen måte det er noe å ha dårlig samvittitighet for – at du gikk og lot handlekurven stå igjen. Sånt skjer når brannalarm går, og jeg er helt sikker på at personalet ikke tenkte noe mer over det utover at de mistet et salg pga den hersens alarmen 😉

    26. Hehe 🙂 Nei ikke godt å si hva en skal gjøre. Men maten jeg hadde begynt å legge oppi kurven er jo mat jeg faktisk hadde brukt for, ellers hadde jeg ikke lagt de i handlevognen, derfor så hadde jeg gått inn igjen og handlet ferdig. Slepper da å finne ny butikk 🙂 Og mat må vi ha 🙂
      Ha en superfin dag
      Klemmer

    27. Hi hi. Jeg hadde gjort akkurat som deg. Gått min vei og fnyst litt eplekjekt at den der kurven fikk jammen de ansatte ordne opp i.! Og så hatt verdens dårligste samvittighet. Typisk:-) hersens Timmy altså. Klemmer

    28. Hehe, ut ifra hvor dårlig samvittighet du hadde trodde jeg faktisk at noen hadde blitt trampet ned i panikken! Godt det ikke var så ille! Du er snill du Frodith. Jeg tror kanskje jeg hadde gått inn igjen og fortsatt handlingen jeg. Om jeg hadde gått inn “bare” for å rydde opp etter meg vet jeg faktisk ikke. For hvis jeg hadde gått inn for å rydde hadde jeg jo like gjerne kunnet handle ferdig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg