Ja, da er det bare å sette i gang “flaksinga” igjen folkens…. ;-)

 

Her kommer jeg!!!

Ja, du som har kjent meg en stund…vet hva dette betyr 🙂  Det er på tide å starte litt flaksing og flagring igjen…

Når mørket senker seg tidligere og tidligere på utsiden av de regnstripede vinduene…Når treet som står og pisker mot vinduet ditt,  er i ferd med å felle sine siste blader… Når du har funnet fram regnjakkene, i flertall, for å unngå å blir forkjøla for N`te gang i år….Når høstmonsteret febrilsk prøver å slå kloa i deg….

 

..DA er det på tide å dra fram god-våpenet og da snakker jeg ikke om bare den fargerike paraplyen min…. Nei….jeg snakker om litt real og ordentlig sommerfugl-flaksing… For du skjønner det at sommerfugl-flaksing kan vi gjøre året rundt…Ikke bare når det er sommeren eller når det er noe vi er SUPER -spent på…Som i full av nerver liksom…Neida..jeg snakker om de beste sommerfuglene…De som er fredelige….ikke det minste skumle og grå…men KUN fulle av farger…og som drar deg og dagen din oppover… De som får deg til å hoppe litt opp-og-ned…i ren glede…. Hvertfall på innsiden av “topplokket”

Jeg snakker om GLEDE-SEG-TIL-sommerfuglene…. 😉

 

 

Jeg er en enkel og lettvint sjel, og lever mitt liv som en sommerfugl. Flagrer i vei, uten å dvele for lenge ved de “feile” blomstene.. Så i min verden er det små og nære ting som gjør hverdagen og livet til en liten blomster-eng <3 Her er dagens GLEDER-MEG-TIL -liste:

 

-Jeg gleder meg til helgen, da jeg skal på parallell-klipp hos frisøren, sammen med søsteren min. Samme sted- samme tid- forskjellige frisører 😉 Etterpå blir det shopping og kanskje litt foto-safari

– Jeg gleder meg til uka som kommer, da jeg skal møte fine elever igjen. Nye for meg. Spennende og morsomt <3

– Jeg gleder meg til helgen om to uker- for da skal jeg på kose-helg og helsefarm hos venninnen min i Fredrisktad

– Jeg gleder meg til mange morsomme foto-safarier i ukene som kommer

– Jeg gleder meg til å hekle opp alt garnet med de fine fargene som ligger klart…

 

Har du noen ting du gleder deg til?

Har du begynt flagringen, for å jage høstmonstrene avgårde? 🙂

 


 

#gledesegtil #spent #sommerfugler #farger #tegninger #høst
21 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Så bra at Høstmonsteret lar deg i fred 😀 Det er nok litt pga innstillingen din fra før tenker jeg <3 De kommer ikke så ofte på besøk til sånne 😀 Bra det! Kanskje du slipper unna i år, HELT 🙂 Stor klem <3

    2. Høstmonsteret har jeg ikke sett snurten av i år, heldigvis! Og ikke tror jeg han kommer med det første heller 🙂
      Det er mye fint å se frem til, blant annet bursdagsfeiringer, Halloween-sammenkomst, mye gøy på skolen og Ylvis Live 🙂 Så gjelder det bare å nyte høsten så godt som mulig, se på alle de fine fargene trekke inn den friske høstluften og lade opp til det litt kaldere som snart kommer 🙂

    3. Elisabeth: Ja, Irland har jeg ikke vært heller. Bare Skottland to ganger og ENgland noen ganger. SKottland er favoritten. Vi var der i 2010 sist. Det regnet masse, vi gikk lange turer,ble klissvåte og det gjorde INGENTING <3 Herlige landet 😀

    4. Da kan du føre opp halloween på listen din også :)) Har alltid hatt lyst å dra til England- skottland, men havner jo alltid på en strand i syden i stedet 🙁 ikke like mye opplevelser der. Var på rundreise i Irland i 2009, kjempe moro mog maaange opplevelser :)) Syns dere også bør ta en tur! Anbefaler Irland med Dublin, Cork, Waterford og Birr 🙂

    5. margarites: Så deilig! Og det skjønner jeg hvertfall du gleder deg litt til. Se mannen og sola igjen <3 Regner fælt her også ... har regnfrakken hver dag, og paraplyen litt innimellom 🙂 Ja, jeg synes det er viktig å kanskje skape seg litt sommerfugl-greier i høstmånedene, for da er det liksom litt lett å glemme alt som er fint. Så nå er jeg i gang med flaksinga igjen 🙂 Og frisørtimen med søsteren min blir morsom 🙂 parallelklipp blir moro 😀 Ha en riktig så god tur i morgen da, kose deg masse, og få han så med deg hjem igjen 🙂 Stor god klem <3

    6. Så fine tegninger. Og ja, jeg flagrer i vei. I morgen flyr jeg til Houston for en uke, til litt sol og sommer – og til min mann! Og så tar jeg ham med meg hjem igjen. Her i vest regner det ganske mye om dagen, så jeg gleder meg til litt sol og sommer igjen. Har vært heldig som har hatt denne muligheten og bodd der borte i et år. Det er kjekt å ha noe å glede seg til, og jeg gleder meg egentlig til mye. Bare det å være hjemme i år og følge ned på årstidene igjen er gøy. Og så gjelder det bare å finne frem alt av vanntette klær som er nødvendig. Klem <3

    7. Min matgale verden: Ja, man må huske på det litt nå i høstmørket, dra de fram og la det overta humøret. Du har noe STORT å glede det til altså <3 Herlig <3 Ja,det med revyen er både moro og skummelt sikkert. Skulle så gjerne sett deg. Nå er det mye stress, sånn rett før dere viser fram, og SÅ roer det seg 🙂 Klemmer masse og lykke til med øving:-)

    8. annebe: Ja, det er ikke så fryktelig skummelt, men litt plagsomt bare 😀 Hi-hi Ja, det blir veldig koselig med klipp med søsteren min, og kanskje litt kafe-tur, og litt shopping etterpå. Det blir kjempekos, og jeg er nesten så jeg hopper her når jeg tenker på det 🙂 Ja, jeg liker også veldig godt de vanlige dagene. De er gode som gull de 🙂 Stor godklem til deg <3

    9. Oslopadde: Jeg tror kanskje ikke det blir så kraftig helsefarm altså, mest kos. Men det er letteste måten å forklare hvem jeg mener jeg skal besøke 🙂 For DET vet de fleste hvem er 😀 Ja, kose deg litt med strikking da, det må du <3 Dette blir deilig helg 🙂 Klipping er digg 🙂 Du ble vel fin du også :-)? Fjærild-klemmer fra meg.Og en paddeklem <3

    10. ladyaugust: Det er så lurt med sånne sånne glede-seg-lister nå i høsten, fordi det er så lett å glemme hva som er fint. Vi har lett for å la høstmonsteret gnafse litt for mye på leggen… Men tar man listen litt sånn innimellom, så er det faktisk flere ting å hoppe litt for 😀 Jeg gleder meg til klipp med søs altså, det blir bra 🙂 Og du hadde jammen mye fint. Lurt med tykt garn, da går det fort. Jeg gjør det samme med heklingen 😀 Stor god søsklem til deg <3

    11. Elisabeth: Ja, glede seg lister er viktig i ny og ne, og spesielt i høst og vintermånedene, for da har vi litt mer vanskelig for å se de fine tingene.Men de er der altså 🙂 Jeg skal også på Halloween-fest, det hadde jeg glemt 😀 Men det skal bi moro. Så fin liste du hadde også 🙂 Ååå, Skottland!! Misunnelig. Kanskje jeg og samboer må også 🙂 Håper du har hatt en fin kveld 🙂 Klem til deg <3

    12. cathrinehenriksen: Ja, jeg lager jo litt sånne lister innimellom, og de er viktige å lage når det er litt mørkt ute, og man tror at ting egentlig ikke er så veldig stas… DA må man huske på at joda, det er jo ganske stas likevel. Dra det ut, flakse litt 🙂 Og ja, til helgen blir det flaksing med søsteren <3 Ha en fin kveld Pippi 🙂 Stor klem på vei <3

    13. Mye kos å glede seg til. Og så viktig å huske å glede seg:) Jeg gleder meg til å komme igang i ny jobb, og jeg gleder meg egentlig til revyen og den store kvelden er over 1 november. Litt stress på slutten , men snart kan jeg slappe av, når det er over 🙂 klemmer, på vei til teaterklemmer

    14. Syntes det høstmonsteret så litt “betutta”ut ja, sikkert for at det ikke fikk skikkelig tak i deg..
      Så hyggelig å klippe seg sammen med søsteren din da 🙂
      Jeg gleder meg til stille og rolige dager sammen med familien, for jeg er jo aller mest glad i de “vanlige”dagligdagse tinga….Klem og fortsatt fin dag <3

    15. HVA?? 🙂 Kosehelg OG helsefarm i ett??? Jeg ser ikke for meg at det kan stemme? 🙂 Det er vel ikke helsefarm å spise sjokolade?? Eller….. ååååå, nå skjønner jeg 🙂 Det er KOSELIG å TRENE! 🙂 Hrmf. For noen. Min helg blir sikkert å sitte foran dataen, så noen helsefarm for meg blir det ikke, men jeg skal i alle fall passe på å kose meg litt 🙂 Og jeg gleder meg til å fortsette med strikking. Det er blitt lagt litt på hylla noen dager, men nå er det snart på tide å hente pinner og garn frem igjen.
      Hei då, lilla Fjärild 🙂

    16. Herlige deilige søs <3 Det er det fineste jeg vet de tingene som gjør at man kan hoppe opp og ned i ren glede 😀 I dag har jeg øving med superbandet mitt In August og det er digg og så har jeg vært å kjøpt meg mer ganrn så nå strikkes det selv om det går umåtelig treigt haha så jeg kjøpte supertykt garn 😀 Og da jeg var i Drøbak oppdaga jeg at det skal være bruktmarked der i helga så om formen er ok drar jeg kanskje en minitur hurra hvor livet er bra 😀 Gooodklæmme <3

    17. så lurt å lage en gledesegtil liste… tror jeg jammen at jeg skal gjøre også :)) det er lett å bli litt deppa når mørket kommer tidligere og tidligere og fargene i naturen forsvinner… paparellklipp den syns jeg hørtes fin ut, burde jeg gjøre med søsteren min også eller mamma kanskje! Jeg gleder meg til Oktoberfest som jeg skal ha her på Lørdag, så gleder jeg meg til Halloweenfest som jeg skal ha den 1.nov (elsker halloween).. så gleder jeg meg til en rundreise i England/skottland som jeg skal med mor og søster i Mai.. men gøy å spare penger til turen he he Ha en fin dag!!! <3

    18. Ja gjelder å ta tak i de små og nære ting som du sier , de kan faktisk glede mye :)) Og du hadde jo litt av hvert å glede deg til her da , herlighet hvor gøy er det ikke å ha selskap av søsters når du er hos frisøren . Det kaller jeg dobbel lykke og glede ja 🙂 Og tur på helsefarm blir nok bra :)) Ja mye kos du har i vente ….
      Tror jeg har begynt flagringen , for er ikke like utafor som jeg var i starten av høsten :))
      Og hva jeg gleder meg til , jo juleaften kanskje og bilmesse til helgen hvor man kan shoppe super kule og spesielle klær , både til meg og som gaver :o) Så er det sikkert mye moro å se der 🙂 Klemmer deg nesten flat nå <33

    19. miastorp: Så deilig, ja både å få ferdig stua, det skjønner jeg godt 🙂 Og en Londontur høres jo helt supert ut. Ellers er jeg enig også, en kopp kaffe med en god venninne, en tur i skogen, ALT sånt er deilige sommerfuglting 🙂 Stor klemmmmmm <3

    20. Ja du ar virkelig grunn ti å glede deg 🙂 Masse hyggelige aktiviteter å se frem til vekker en liten arme av sommerfugler. Jeg kjenner jeg nesten letter bare ved tanken på å få ferdig stu/spisestua :-))) men jeg kjenner sommerfuglene når jeg tenker på nyttårsfeiring i London også. Også er det alltid små ting i hverdag som får en sommerfugl til å blafre lit med vingene- og det kan bare være å gå inn døra på jobben som gjør at de flakser lit rundt. Kos deg med sommerfuglene i høst æret! Klemmm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg