Hekle-sperre….? Hekle-tørke…? Finnes det…? ;-)

Etter flere måneder med noe som likner på en hekle-tørke….eller hekle-sperre.. er jeg altså i gang igjen… Mange snakker om blogg-tørke… eller skrive-sperre…at de mangler ting å skrive om…forfattere, bloggere…you name it.. Det sitter låst fast mellom hjernen og tastaturet et sted og kommer ikke løs…. Ordene vil ikke nedpå papiret..

Vel, her er visst ikke det noe problem.. Men jeg har i månedsvis slitt med en ekkel hekle-krok…som bare har stirret stygt på meg når jeg har tittet ned i garn-kurven…Den har liksom villet OPP fra  garn-kurven…Men hodet og hendene mine har IKKE sett noe fristende ved verken de farge-gladde nøstene eller den glitrende kroken… Vel, det var inntil i helga…

Nå har det løsnet, og jeg kan kjenne det ROPE fra garnbutikken til og med, i det jeg rusler forbi… Så nå har den proppfulle garn-kurven fått selskap…av enda flere nøster…Og de gleder seg til å danse SAMBA utover høsten….sammen med den stakkars KROKEN… 😉

Vel ble dette resultatet av en hekle-lue kanskje noe som passer bedre til sommeren, men så har jeg noe å glede meg til å bruke da også…Og får jeg en gul vinter-kjole, så kan det GODT hende jeg bruker denne som pynt 😉

Så altså: – HEKLE-SPERRE, finnes det? Jepp! Men nå er den over 😉

 

 

Har du lidd av hekle-sperre noen gang?

Eller noen annen form for sperre eller tørke? 😉

 

 


#hekling #heklesperre #lue #håndarbeid
24 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: He-he, ja kanskje det. Den er litt hullete og bomullsgarn er det også, men kanskje jeg pynter meg med den om jeg har noen gensere i slike farger 🙂 Klemmer <3

    2. Hekle-sperre er det ikke så mye av, for jeg hekler jo ikke. Meen blogg-tørke hender det jeg opplever 🙂
      Den lua der er sikkert fin til sommeren, men jeg synes nå fargene var veldig passende til høsten også. Du går i ett med alt det fine løvet i den der <3 Klem

    3. cathrinehenriksen: Jeg er litt som deg med maten altså, lage-mat-sperre har jeg hvertfall 😀 Knapt nok litt oppvarming her i gården 😀 Så masse sperrer 😀 Men heklesperren er over. Og det betyr premie til den som fant ut dette med eventyrene 🙂 Jeg ser du har svart, og JEG svarer i kveld eller i morgen 🙂 Ha en kjempefin fredag Cathrine <3 Jeg skal klippe meg i morgen og gleder meg masse 🙂 Og farge litt...og bruke penger 🙂 Stor god klem tilbake <3

    4. Imponert over flott lue som du har heklet selv jeg <33 Freshe farger også og en kjole bør du absolutt ha til spør du meg :o) Hehe , ja så hekle sperre den var ny , haha ;-D Men jeg tror deg , og det er jo topp at du har blitt kvitt den nå da . Selv aner jeg jo ingenting om hekling 😮 Men når det gjelder sperrer så har jeg i alle fall hatt blogg sperre , tror kanskje jeg har hatt litte grann treningssperre i sommer f .eks , haha ;-D Og ellers sperre for å lage middager fra bunn av 😮
      Men inntil jeg får mer benkeplass eller ett kjøkkenbord jeg kan bruke og tilberede maten på så får det bare være slik :-/
      Ja og nå er det jo fredag og helg igjen , så god helg Frodithen <33 Klemmer fra meg <33

    5. passion4lifeandtravel: Ja, jeg har hatt en månedslang heklesperre altså.. Og jeg har jo lært å hekle i fjor 🙂 Jeg har heklet bittelitt på en forelesning i dag 🙂 Jeg får litt ekstra påfyll i jobben nå om dagen, og å hekle får meg faktisk til å følge mer med 🙂 Ha en fin fredag du også Mette <3 Klemmer <3

    6. Så fin lue og flottjente <3 Thi hi...heklesperre, det har jeg hatt siden jeg var ca 25-26 år, da hadde hatt en del år hvor jeg likte å hekle, særlig i studietid på lange forelesninger og venting i ganger og sånt, plutselig mistet jeg det, og nå vet jeg en gang ikke om jeg kan hekle...har ihvertfall aldri fått tilbake håndarbeidsånden :-).Ønsker deg en fin heklefredag med mye annen kos <3 Klemmer <3

    7. Lisbeth Pedersen: Ja, jeg husker at du begynte med litt strikking, og var veldig så optimistisk :-)Og så hørte jeg ikke noe mer til det 😀 Men sånn er det. Og jeg som vanligvis har hatt noe hekle-greier hele tida, plutselig var det akkurat som hendene forsvant liksom…:-D Men du har jo også garnet til senere da, hvis du skulle få lyst igjen. NÅ til jul 😉 Luen min ble fargeglad og myk. Men jeg skal nok i gang med noe mer varmt snart, hekle altså 🙂 Klemmer <3

    8. Skikkelig stilig lue 🙂
      Der finnes nok både heklesperre og andre sperrer. Jeg har nå definitivt strikke og heklesperre. Kjøpte inn masse pinner og garn, gleden varte ca 1 uke, så ble alt pakket ned igjen 🙂
      Klemmer

    9. lulltove: Jeg har visst også dem…OG har hatt dem en stund :-DSpesielt den treningssperren…Den er like ille eller verre enn heklesperren… Det er rett og slett gått ned en LEM liksom…Kommer ikke forbi den:-D He-he… Nå tordner det her 😮

    10. margarites: Ja, nå skal jeg i gang med kalendergaver igjen også 🙂 For jeg må jo ha kalender tror jeg…Og da må det forberedes gaver vettu 🙂 Den vin-nissen blir sikkert fin når du blir ferdig 🙂 Den må bare ville fram liksom ;- ) Men foreløpig gjemmer den seg… Så bra du ble kvitt all vondten i armer og skuldre da 🙂 Men du lider altså bittelitt av nisse-ansikt-broderings-sperre du da.. 😀 He-he klemmer <3 og god tur <3

    11. En skikkelig glad-lue det der 🙂 Heklesperre finnes nok, eller strikkesperre for den saks skyld. Jeg har alltid noe å strikke på , men i nesten 10 år så verket skuldre og armer bare de så strikkepinnene nesten.. Men så fikk jeg masse nålestikk av en trollmann, og etter det så virker armene igjen – og det er så bra! For jeg vil alltid ha et håndarbeid, men jeg merker at jeg har litt sperre for å brodere ansikt på vin-nissene jeg har strikket. Så de er lagt på vent en stund… Strikker meg en genser istedenfor. Og en klut eller tre på turen jeg skal på nå, for da blir genseren litt stor å ha med. Klemmer <3

    12. Camilla: Ja, når jeg er i gang,så holder jeg på LEENGE skjønner du 😀 Og finner de mest spennende prosjekter. Har heklet tunika og kjole til sommeren, og maaaange vesker og luer til julekalenderen min i fjor 😀 Og jeg kan jo ikke ha SPERRE hvis jeg skal i gang med julekalenderforberedelser igjen 😉 Ja, vi får regne med at det er over for en periode, for oss begge her 😀

    13. Hehe, kjenner meg igjen der ja. Jeg led av strikketørke for en stund siden, utrolig godt når det var over😆
      Krysser fingrene for at det er lenge til neste tørkeperiode for oss begge 👍👍

    14. annebe: Ja, nå er den over, og nå skal jeg i gang med luer og vesker til julekalenderen tror jeg 🙂 Jeg MÅ jo ha julekalender i år også 😀 Ja, jeg er glad i luer, føler jeg kler dem selv. Men skjerf derimot, DET orker jeg ikke ha 🙂 Jo, jeg skal nok lage en vinterlue eller tre til meg selv også 🙂 Kommer snart mer her på bloggen.om det. Det går fort unna 😀 Jeg kunne ikke hekle før i fjor jeg 😀 Aldri kunnet. Så koselig minne med farmor da 🙂 Klemmer masse <3

    15. Så fin lue , kan du ikke lage en med for til vinterbruk da…Du kler jo lue du, så som pyntelue passer den jo også…Har ikke hekla på ca 30 år…lærte å hekle av farmora mi, hu hekla bestandig..vesker ,duker ,pynt …ja til og med jakker til oss da vi var små..Koselig minne 🙂
      Kan helt sikkert kalle det hekle-sperre…godt du har kommet over den da…Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg