“Det var en gang…. “..;-)

Jeg er litt preget av jobben min om dagen….

Jasså… er det SÅNN lærerne ser ut nå til dags lliksom…? Vel, ikke til vanlig tror jeg… Men JEG blir seende mye sånn ut til uka som kommer… 😉

 

1)

“Det var en gang…..”

 

 

 2)

“…..og lenger enn langt…..”

 

 

3)

“….og snipp,snapp., snute….så var eventyret ute”….

 

Hvis du ser hvilke 3 eventyr dette var, så skriv det i kommentarfeltet.

Jeg trekker en vinner av de med riktig svar.  Så her er det lurt å kunne sin barnelærdom 😉

 

Kjente du igjen eventyrene?

Ha en fantasirik og eventyrlig fredag <3

 


 

#eventyr #grimaser #foto #lærer #spille
33 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: He-he, ja det var helt riktig 😉 Flink!! Håper elvene klarer å gjette det også 🙂 Ja, vi har noen fine kostymer på jobb, moro <3

    2. Hehehe, du har mange fine kostymer du jo! Det ser nesten ut som et lite halloween-party eller karneval på bildene over ^^
      Eventyr er jeg veldig glad i og selv om du har trukket vinnerne så vil jeg gjerne være med å tippe jeg også 🙂 Nummer 1 er de tre små griser, nummer 2 er Askeladden og nummer 3 er de tre bukkene bruse. 🙂 Tror jeg i hvert fall <3

    3. jada eg visste du hadde lagt ut svaret,men eg leste ikkje DET innlegget før eg leste dette-var så travel i går nemlig at alle innlegg ble lest litt for sent 🙂
      alltid gøy å gjette, man MÅ ikkje vinne…..selvom dete r gøy også 😀

    4. cuskima: Det var jo så riktig atte 😀 Men du var bare litt sent ute 😀 Men moro å gjette da 🙂 Det blir vel litt oppvarming mot julekalenderen….det må til 😀 Hi-hi

    5. hahahahaha så vittig
      eg tenkte jo 3 små griser,men tenkte ikkje det var et Norsk barne eventyr….kanskje er det det……espen askeladd hvertfall og de 3 bukkene bruse…..men er kanskje helt feil
      <3<3

    6. ..hehe..stilig…siden så mange sier tre små griser…prøver jeg meg på nr1 den med pannekaka, gassevasse og til slutt grisen som spiser opp pannekaka Nr 2 Askeladden og nr3 Bukkene bruse..
      Klem fra meg <3

    7. ssilje89: Hi-hi, takk for svar 🙂 Jeg svarer i morgen. Lar folk få sjansen ut kvelden 🙂 Koselig du ble med også 🙂 Ha en fin kveld< 3

    8. Hehe så stilig ! 😀
      1, De tre små griser
      2. jeg var litt usikker om du kanskje var en av de derre tann mennene, hehe
      Men nei det må være askeladden
      3. De tre bukkene bruse 😀

    9. Shredded Linda: Hi-hi, ja i neste uke blir jeg en del å se sånn rundt omkring på jobben 😀 Hi-hi Ja, jeg er glad i jobben min 🙂 Moro, gelder meg til å sette i gang 😀 God fredag til deg også 🙂 Jeg kommer med svarene i kveld eller i morgen 🙂

    10. cathrinehenriksen: Hei Cathrine 🙂 Ja her har vi litt av hvert av kostymer. Og de skal brukes av meg til uka 😀 Jeg svarer hva som var riktig i kveld eller noe 😉 Moro at du gjetter da <3 Og premien blir nok vist i kveld hvertfall 🙂 Stor god klem tilbake til deg Pippi-mor <3

    11. Guri , lærer Frodith byr masse på seg selv her ;-D Så festlig med kostymene , har dere de på skolen ? Uansett det første tror jeg er eventyret om : ” De tre små griser ” , enkelt og greit , og siden du er så korthåret på de andre bildene går jeg for “Askeladden og prinsessa som ingen kunne målbinde ” . Har i alle fall noe med Askeladden å gjøre :)) Og den siste må jo være : “De tre bukkene bruse ” ( som gikk til seters for å gjøre seg fete ) , eller ?
      Moro at du laget en konkurranse ut av dette da ;-P Nå ønsker jeg deg også en fantastisk og eventyrlig fredag <33 Klem klem til Frodith venn <33

    12. ladyaugust: Ja, nå er det fredag, beste dagen, og til uka blir det moro med eventyr og greier 🙂 Svarene på denne lille morgen-nøtten kommer i kveld eller i morgen. Og HVA som kan vinnes 😀 Ha en eventyrlig fredag søs <3 Klemmeraltjegkan <3

    13. Camilla: Takk for svarene, jeg kommer med svarene og vinneren i kveld eller i morgen tenker jeg 🙂 Håper du får en fantastisk dag, full av eventyr <3

    14. fjellgeitbundingen: Hi-hi, ja kanskje jeg i så tilfelle er en LITEN bukk 😉 Men svarene kommer i ettermiddag 🙂 Håper du får en eventyrlig dag 🙂

    15. haha disse kan jeg kanskje tilogmed 😀 1. en av grisene i de tre små griser 2. espen askeladd og 3. bukkene bruse 🙂 Nå er det snaaart helg søs og fredagsettermiddag og det er jo helt perfekt 😀 Gooodklæmme <3

    16. Hei, tror det må være de tre små griser, tenkte først på gullhår og de tre bjørnene, men siden øynene står i vinkel må det være Espen Askeladd og den siste er kanskje De tre bukkene Bruse (Ha, ha lurte først på om du var Helene Harefrøken. For det var jo Prøysen år i fjor, så det ville passet og hatt med et Prøysen eventyr. Men en hvit hare har jo gjerne hvite ører også.) Du burde surret litt metalltråd rundt hornene da bukker med store horn gjerne har litt krumming på dem. Små bukker har små horn som står rett opp 🙂

    17. Hehe, skulle tatt seg ut, kylling i avisen 🙂 Men skal faktisk kle meg ut og lage et scenebilde, og da bør jeg ligne en mann 🙂 Ser nå at de hornene muuuuligens var litt store for å være geitekillingen….men altså…..du mekret jo så søtt på siste bilde såh.. 😉

    18. Min matgale verden: Ja, litt moro må vi ha på en fredag 😀 Hi-hi Svarer i kveld en gang 😀 Lykke til med journalist, ta kyllingdrakta 😉 Klemmer herlige fredagsklemer <3

    19. Hehe, du altså! Så GØY på en fredag. Jeg tipper:
      1: de tre små grisene, selv om du var alle og det bar evar to.
      2: espen askeladd. For det var helt klart Ivo caprino sin espen, med øynene i vinkel 🙂
      3: Geitekillingen som kunne telle til ti….mehhhhhh…..du lignet en søt liten geitekilling :O
      Nå suser jeg snart avgårde for å møte journalist før jobb 🙂 Hæppy fredag klemmer deilige fredagsklemmen

    20. Haha, ååå som du koser deg på jobb! la meg prøve; de tre små griser, askeladden og de tre bukkene bruse..? Like smashings i alle rollene:) ha en herlig dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg