Fra ung og HOT- til halvgammel fjott i løpet av sekunder…. ;-)

Jeg og Kjerstisandnes er de YNGSTE jeg vet om her på blogg… Vi er unge som bare det…..Innimellom… Det er knapt NOEN som kan gjette alderen på oss 😉 Og vi kan være så hotte som bare det om vi vil….

Men jeg kjenner INGEN som kan skifte fra ung og hot….til …. halvgammel fjott….så fort som meg!!! Det går på sekunder…Plutselig har den fjonge, unge Frodithen grodd hår-ruller og ser man etter kan man skimte grå hår rundt rullene…som slett ikke var der for noen sekunder siden…

Og det skal ikke mye til før hår-rullene dukker opp altså…  I løpet av helgen har hun gamle med rullene og snurpe-munn dukket opp flere ganger…

 Det startet så klart da jeg skulle prøve å lage meg en Instagram-konto… her på fredagskvelden..

Jeg klarte det jo… Men jeg ble HELT svett….og det grå håret truet med å overta hele skjermen… Jeg er jo livredd duppeditter…Og etter å ha lagt ut et bilde, skjønte jeg ikke dritten av hvordan jeg skulle svare på kommenarere, finne ut dette med likes, eller finne andre OVERHODET….Og det HAR kanskje noe med alderen å gjøre…? Hvertfall føles det sånn…Nå har jeg Instagram -konto, KAN legge ut bilder…Men svetter hver gang det skjer noe der inne…

Samme kveld hadde var det GANSKE så mye lyd fra naboene over…

Om det er fordi jeg ikke likte musikken de spilte….eller om det er fordi jeg ikke liker musikk GENERELT så sent på kveld….skal være usagt…Men fra å være på mitt HOTTESTE, ung med Instagram -konto og greier….så snudde det så klart på et blunk…

Jeg “grodde” hårruller på toppen, på et blunk…. Og etter å ha hørt på musikken i skkert 1 time…og klokken nærmet seg 23, så strente jeg opp trappa, banket HARDT på døra i 10 minutter, helt skjelvende (jeg liker jo ikke konfrontasjoner egentlig)…. Og måtte nesten gå ned igjen….de hørte meg jo ikke… Til slutt kom de ut…da sto jeg langt nede i trappa, og de så meg ikke…Jeg glefset noen små pip om HØY BASS, og pilte ned til oss igjen, med hårrullene mine….

Til slutt var det LØRDAG..

Jeg startet ut ganske HOT…Var på vei til frisøren for å farge og klippe håret..Men allerede på Oslo S begynte jeg å ane UGLER I MOSEN… Eller noe sånt….

Hele stasjonen var full av ungdommer i 20-årene…Bare DET var jo nok til å lage litt små-krøll i luggen min… Det var hauger på hauger med ulike grupperinger ungdommer. Og i HVER gruppe var alle likt kledd… Tydelig på en eller annen reise til et sted, hvor de skulle opptre med KOR-sang… Og da må alle se like ut tydeligvis…

Men ikke nok med det. For å være en kul kor-sanger må man:

-se lik ut

-være drita før man skal synge

– være bakfull, og stinke svette og gammel fyll

– ta ALL plassen på toget på vei til SANG-steedet…

 

SÅ….fra å ha vært en ganske så fresh, ung  og hot Frodith på vei til frisøren, så kom HUN GAMLE fram igjen med et SMELL!! Hår-rullene på plass, og snurpemunnen prøvde alt den kunne å ikke komme med noen saftige gloser, hver gang hun fikk en arm i siden….eller en stål-ånde midt i fleisen…….

Framme ved min stasjon, klatret jeg stavrende over alle bagene som lå i hele toget, tok med meg stokken min og trakk “skautet” godt ned over hår-rullene så jeg ikke skulle bli våt i håret…. 😉

 

 Føler du deg litt gammel noen ganger? (svar gjerne JA på dette 😉 )

 

 

#gammel #ungdommelig #tegninger #instagram #fylleånde #irritasjon
70 kommentarer
    1. Hahahahahah xD Dette var skikkelig morsomt! Det er jo som jeg har sagt før så lett å se deg for seg i disse situasjonene. Både fordi tegningene er så passende og fordi du beskriver så godt 🙂
      Jeg føler meg av og til gammel, selv om jeg ikke er så gammel selv enda. Jeg er kanskje ikke helt på hårrull og stokkstadiet, men jeg irriterer meg over folk i blokka som spiller musikk sent.
      Det er forresten kjempegøy at du har kommet deg på Instagram! Velkommen skal du være 🙂 Instagram er jo perfekt for deg som tar så mye bilder ^^

    2. miastorp: Neida, ikke sikkert du blir for gammel, hvis du passer på å henge med hele tiden 😀 Det er der det skorter litt her.. Har liksom nektet i mange år…og SÅ begynner jeg … da må det skjære seg 😀 ha en fin man dag snupps <3 klemmmmmer <3

    3. Kjenner meg ikke igjen altså.. 😉 hehe, joda, det kommer frem en gang i ny og ne. Spesielt når de ikke tar hensyn til andre rundt seg. Utrolig hvor selvopptatte disse unge kan være! Men duppeditter har jeg ikke blitt for gammel for men det kommer vel 🙂 Klem <3

    4. fjellgeitbundingen: Jeg har hvertfall TO grunner til at jeg ville ha 🙂 Jeg liker jo veldig godt å ta bilder, og der handler det jo bare om bilder. Og nummer to: Jeg kan muligens få neon flere til å bli lesere av bloggen min også 🙂 Skjønner at alle andre gjør sånn, på andre medier, og får flere lesere 🙂

    5. Hahaha herlige du 🙂 Ja jeg føler det nok sånn jeg også. Men nå som ungdommelige du har fått deg instagram (som oss andre ungdommer) så kan du vel like godt få deg facebook også? 🙂
      Ha en fin kveld
      Klemmer

    6. fjellgeitbundingen: Ha-ha, ikke noe synd på meg nei :- D bare føler meg litt oldis innimellom, men det glir fort over igjen 😀 For jeg er også den yngste jeg vet 😀 HI-hi Så hårrullene glir fort av 😉 Nåmå jeg sove 🙂 Har fått sving på Instagram -kontoen, så da ble jeg med litt yngre også 😀 Hi-hi

    7. Trøsteklem. Livet er jammen litt hardt. Men tenker at 61 kommentarer hos deg er vel kjekt 😉 Hender jeg føler meg gammel, men stortsett tenker jeg at jeg er gamlere enn jeg føler meg. I sinnet er jeg 22, men må av og til si til meg selv at det begynner å bli hårete å se på millitærgutter og man er nok ikke den som blir sjekka først opp på byen lengere. Ja, ikke slik som før. Når man måtte forklare man hadde type og barn o.s.v.. Men ikke for det. Blir jo ikke lenger så masse byturer… Og når man er syk da føler man seg bare skikkelig gammel…

    8. Kristin: Ja, det er mye plage med de “yngste” 😀 Jeg må flytte i enebolig, helt klart 🙂 VI er nok på vei over i DET neste gang… For er helt klart for gammel for dette opplegget her 😀 Instagram: frodithsol. Så DU er der ja, mulig du dukket opp i følger -listen min, mange gjorde det av seg selv på en måte 😀 Aner ikke hvorfor 😀 God søndag til deg også .-) KLemmer <3

    9. Oslopadde: Jeg føler meg ikke OFTE gammel, men i sånne situasjoner, ja da dukker hun der med rullene opp altså 😀 Hi-hi Og jeg hater jo duppeditter også.Men nå har jeg fått til litt med Instagrammen altså, så nå skal jeg vise deg 😀 så skal vi være så unge som bare det 😀 He-he Jada, går på jeg 😉

    10. Ojoj, hørtes litt slitsomt ut med musikk fra naboene over, og med den togturen 😮
      Og for å svare på spørsmålet ditt, så er det et klart JA fra meg altså.. 😮
      Jeg føler meg gammel når:
      – jeg synes musikken er for høy, eller for bråkete
      – når jeg havner i samme butikk som 12-13-åringer og tror jeg skal finne meg noe der
      – når jeg synes lyden på kinoen er FOR høy
      – når naboene hadde vorspiel over, og jeg synes de var utrolig barnslige
      – når jeg spiller fotball og halvparten av de jeg spiller med og mot er 10-15 år yngre enn meg 😉
      Og så kan jeg føle meg VELDIG ung enkelte ganger også altså, særlig ung til sinns 😉
      Men det er vel noe med at man blir surere og særere jo eldre man blir? 😮 Jeg føler i alle fall at det gjeldre meg 😀
      Men kanskje du gir et hint om brukernavn på Instagram etter hvert da, så jeg kan følge med på hva du driver med der? 🙂
      Jeg er såpass ungdommelig at jeg har Instagram jeg også: kris10nko 😉
      God søndag!
      Klemmer <3

    11. Å ja da 🙂 Føler meg ofte gammel, jeg 🙂 Min mentale alder er vel 20-30 år eldre enn det den burde være. Instagram er for meg et stort mysterium, og jeg tør HVERTFALL ikke ha noen blogg. Alt teknisk er skummelt, – jeg trenger hjelp til det meste på data. Godt gjort at du går rett på, med krum hals! 🙂

    12. MOONBEAMSCORNER: Nei, men når jeg har blitt sånn som jeg husker de med ruller i håret var, i visse situasjoner, ja DA føler jeg meg litt gammel 😀 Men jeg blir fort ung igjen 😀 Jeg har f eks lært meg litt mer om denne Instagramen i løpet av dagen, så noen av hår-rullene har sluppet taket 😀 Hi-hi Stor klem <3

    13. Ha ha ha ,du Frodith du Frodith, du kan få sagt det du. Sitter her og småhumrer for meg selv. og aller mest av de superdiggbarerå tegningene dine. He he kan ikke se for meg deg med grått hår og hårruller, men akk vet jo at de små grå dukker opp når man minst aner det… Husk er er aldri mere hot eller gammel enn det man føler seg som 🙂 Jeg føler meg ikke gammel!!!!!! He he…klem fra månestråle

    14. passion4lifeandtravel: Ja, nå har jeg klart å få ut noen bilder, og til og med svare på kommentarer etc 😀 Så SÅ gammel er jeg ikke 😀 Nei, SE gamle ut, DET gjør vi hvertfall ikke Mette, men det er mer dissse duppedingsene…disse unge fyllesvina…og bråkmakerne som får meg til å bli så gammal 😀 Ha-ha 😀 Men i dag er jeg blitt bittelitt yngre igjen, for jeg har klart å få tagge-bittelitt på Instagram også 😀 Så jeg kommer meg sakte men sikkert, rullene tas hermed ut 😀 klemmer <3

    15. Hi hi…for et herlig innlegg, jeg lo så tårene trillet, og ja som den dinosaurusen jeg er med en snart 17 åring i huset, så føler jeg meg ofte så gammel som en huleboer <3 Likevel, føler en seg jo ung inni seg, det er bare innpakningen som blir litt mer skrukkete, og hver tidspoke i live har sin herlige sjarm <3 takk for at jeg fikk deg som follower på Instagram, forstår ut i fra kommentarene at du har fått ut bilde, så nå må jeg sjekke den igjen <3 Kos deg <3 Klemmer <3

    16. Helge: Jeg synes det er helt greit med alderen min egentlig 🙂 Men føler meg ENDA eldre når jeg ikke skjønner ting liksom 😀 Som ALLE skjønner nå om dagen 😀 Men nå er jeg allerede litt i gang med Instagrammen, og har funnet ut NOE 😀 Ha en fin kveld 🙂

    17. Innimellom skulle jeg ønske at jeg var 25-30 år yngre, ser på de unge idag som er fulle av liv, skaper liv og røre og av og til litt guffe for andre. Men man får leve mens man kan det og skape mest mulig ut av det selv om åra går.Ha en fin aften…

    18. eg har hunder som løper og leker og bjeffer og tøyser så eg føler at eg bidrar til mas for andre så eg må nesten tåle andre litt,og om dagen er det null stress,men om kvelden derimot da blir eg irritert hahaha
      Ellers hører eg null og nada her og tviler på noen hører meg heller
      klemmeting <3

    19. cuskima: Jeg er irritert når folk spiller høy musikk på dagen også jeg 😀 Så JEG er gammel jeg 😀 Hi-hi..Nei, poenget mitt er jo at folk som oss er jo så ungdommelige som bare det!! Og egentlig HELE tida 😉 Men PLUTSELIG føler jeg meg skikkelig gammal på null komma svisj, men blir fort ung igjen:-D Klemmer <3

    20. hakkje FB, hakkje Twitter, hakkje Insta har knapt nok Blogg 😀
      Eg er helt ute på alle ting som er inn så er det nok til å gjøre oss gamle -so be it. Ellers er eg jo en fjortiz at heart og erfaring som en som er langt over 100 så det gjør at eg kan likssom bevege meg fritt på skalaen syns eg.
      Eg må ha vært gammel som ung eg da for eg er så sensitiv på lyder og alltid hatet fester med høy lyd -om eg var på dem eller var naboen til dem.
      Der eg bodde sist hadde vi utleie leilighetn vegg i vegg og du husker jo så fortvilet eg var da.
      her er det så lydtett og 95% av grunnen til at eg valgte denne leiligheten selvom utsikten var 95% også hahahaa ja den matten går ikkje opp , MEN er logisk for meg 😀
      Om noen spiller høy musikk på dagen irriterer ikkje meg, men på kvelden er man mer sensitiv til lyd da livet utenfor roer ned og alt er stillere.
      Da irriterer lyd med…….men mest irriterer idioter meg…..uansett tid på døgnet så kanskje er eg gammel……men folk med lav IQ og lavmåls oppførsel og manglende respekt og denslags ja DA kommer trollet frem
      klemmeting

    21. Prøvde nå ..men det kom ikke frem på de sidene..men prøv du , der det står kommentarer..og se hva som skjer..for da trykker du bare på ordet og ser om bildet ligger ute et sted..ellers får du forsøke når du legger ut ett nytt bilde og skrive det med teksten…:)

    22. Bare å prøve seg frem, gjør ikke noe om en gjør litt feil…men etter du har lagt ut et bilde så kommer det opp skriv tekst eller noe slikt..og da skal det det være mulig å trykke på et #tegn der..og skrive det du ønsker ..se litt rundt på andres bilder..Nå skal jeg prøve å skrive # i kommentarfeltet ditt.på “insta”.men vet ikke om det funker når jeg gjør det…om ikke kan du prøve i kommentarfeltet selv…Lykke til med prøving og feiling 🙂

    23. Grete: Ja, jeg er jo rimelig nærme 50 jeg også da 😀 Men det snakker vi ikke om 😉 Ja, nå klarer jeg å legge ut bilder, men jeg har jo ingen sånne TAGS og bilde har jeg ikke. OG så vil jeg at de skal se der at jeg har blogg, så de kan besøke den også om de vil 🙂 Og INGENTING av det kan jeg 😀 Hi-hi Men skal finne ut. Imens får jeg klø meg litt i hårrullene… 😀 Kos deg i Houston <3 Klemmer masse <3

    24. Oj oj jeg kjenner meg igjen! Jeg har også instagram, og i begynnelsen husket jeg ikke hvordan jeg skulle legge ut nytt bilde en gang. Det tok sin tid å komme helt inn i det ( og det er jeg vel ikke enda heller) for jeg legger ut ganske sjelden. Glemmer det liksom, så der er jeg i “hårrullverden” når jeg husker det. Men ellers er det jo klart man er ung og litt hot, selv om jeg er faretruende nærmt 50… Det høres gammelt ut, men det er jo leeenge igjen. Klem fra Houston <3

    25. annebe: Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skriver sånne TAGGER ennå heller jeg 😀 Altså HVOR? Eller kan jeg bare lage den # selv? Midt etter en liten beskrivelse f eks? 😀 Jeg tar gjerne mot tips, for føler meg som sagt som en olding akkurat da…selv om jeg er den unge og HOTTE bare sekunder før 😀 He-he 🙂

    26. Så gøyale betrakninger..hehe..føler meg gammel mange ganger, men det er mest når jeg er ekstra sliten..ellers føler jeg meg ung og hipp…nei ikke akkurat det heller..men litt ungdommelig i allefall..
      Jeg har heller ikke vært lenge på “insta”..for å si det litt ungdommelig..men har lært litt..tenkte å tipse deg om du ikke vet det..at om du skriver #naturfoto..eller #foto..osv..dukker bildene dine opp på slike sider, slik at flere kan se dem, som har den interessen …Klem og fin søndag videre <3

    27. ladyaugust: Jeg har blitt HOT og ung igjen nå 😀 Men det skal som sagt ikke mye til før hårrullene gror på igjen 😉 Tupla ved symaskina?? 😀 Ja, ja, og godt å komme i gang med Tupla da, jeg får gå på butikken og hente noe GREIER snart jeg også 😀 Ja, som du så over, JEG er på INSTAGRAM 😀 Og der var du også 😉 Moro <3 Klemmergodklemmen og søsklemmen <3

    28. Mooornings søs 😀 Jeg satt og googla julepynt i går og så glemte jeg klokka og plutselig var det nesten mornings igjen haha Jeg føler meg sånn ca 150 år akkurat nå men som oftest sånn 15 år:D Og det er litt av et sprang fliiir 😉 Nå skal jeg sy litt og det er ikke særlig bra, gitaristen mener jeg bør ha en haug med Tupla ved siden av symaskina, klok av skade liksom haha nå er jeg snaaaart i gang haha godklæmme <3

    29. cathrinehenriksen: Ja, jeg laget meg på fredag, litt svett og forfjamset. Men fikk den ned 😀 Og Facebook har jeg IKKE 😀 Så deilig at folk ikke synes jeg er gammel, og at ALLE nesten er enig med meg 😀 Ha en fin søndag Pipp <3 klemmer <3

    30. Moving On: Hi-hi, ja så deg der 🙂 Ja, jeg har jo klart å både LIKE og å skrive kommentar der også, så SÅ gammel er jeg ikke 😉

    31. Moving On: Og du ER ung 😀 Så da blir jeg veldig glad 🙂 Ja, ikke sant, musikken ned, og tulle rundt seg pleddet, med hårrullene vippende 😀 Hi-hi TAkkk skal du ha 🙂 Ja, sofaen er umulig å reise seg fra innimellom 😉

    32. Ja , hahaha ;-D Hva ? Har DU intagram og IKKE jeg …..hva skjer med deg liksom , prøver du å joine en gjeng eller noe ? Haha , nei tuller nå . Og ja jeg er også gammel dame , for skjønner ikke eller gidder ikke orke å skjønne instagram , hvorfor jeg har facebook det vet jeg ikke engang , haha ;-D Og dunke musikk , var det her også i går ….æsj ! Irriterende , men jeg lot det være da …..hunden min bråker jo han å innimellom så tror jeg gjør lurt i å bare la det fare :))
      Klemmer og god søndag til deg , og NEI du er IKKE gammel ;)) <3

    33. aha åå du sier det så bra!!:)
      Fantastisk skrevet.
      men joda, føler megE ikke ung jeg helle mange ganger.
      hadde vors her i helgen, og jeg tok meg selv i og spørre om vi kunne dempe musikken.. føltes alt annet en bra da! Hahaha
      Enda gsmmlere føler jeg meg når jeg ( jaa det her er sant) står med hårrullene i håret og sprayer på hårspray så de skaø holde seg lenger!! Hahahah
      Eller når en skal reise seg liggende fra sofaen og du grynter deg opp fordi det er tungt! Hahahaha

    34. JAJAJAJA:D Men er så vidt på ntstagram med bildene mine marianntokle men har ikke lagt ut noen på lenge etter at ei venninne sa at bildene er umulig å lese teksten på, på telefonen,hehe

    35. Min matgale verden: Ja, det skifter på et vips. Og vi er SÅ like der 😀 Hi-hi Jada, vi skifter jo tilbake igjen også, ingen er jo så lekne som oss og så hotte om vi bare vil 😀 Jeg tenker at jeg aldri sier fra, men jeg tror hele kroppen min sa i fra litt av hvert likevel, kroppsspråket liksom 😀 Hi-hi Klemmer og god søndag <3

    36. fruemmel: He-he… Ja, jeg sier ikke så mye ofte…Men blir gammel kjerring mest inni meg da 😀 og sikkert NOEN som kan se det på utsiden også 😀

    37. Ha ha, du er bare herlig. Det er jo akkurat sånn det er!! Vi er HELT klart de yngste og hotteste her inne, men du verden så fort det kan skifte:) Ser deg levende for meg på toget. Men alle de der FÆLE kor-folkene (jeg er jo helt anti-kor, så her har du min fulle støtte) hehe, hårrullene kommer frem før vi vet ordet av det. Men så lenge vi kan skifte tilbake såh…..ja, så er vi fremdeles de yngste og hotteste verden noengang her sett, på blogg…hehe stor klem og takk for link

    38. Åååååhhhh jaaaaa, noen ganger så glefser jeg først, og så tenker jeg etterpå: Herremin var det JEG som klagde på det der???? For så å gruble litt over at det var da jammen ikke lenger tilbake enn i forrige mnd (eller noe sånt) at jeg LIKTE å gjøre de samme tingene som jeg nå klager på…
      Hmmmm….

    39. Camilla: Veldig glad for alle unge her inne som er enig med meg 😀 da blir jeg veldig fornøyd liksom 🙂 Tusen takk 🙂 Ja, hekletøy og teppe og stille og rolig <3 skikkelig deilig 😀

    40. Merevil: Jeg gruer meg også 🙁 Og når jeg sa i fra nå, så er jo mange sånn at da skal de HVERTFALL bråke etterpå…De skrudde ikke ned den kvelden… Men jeg får la det gå litt tid før vi gjør noe mer… I uka er det greit der oppe heldigvis.. 😉

    41. Haha, jeg synes jeg ser deg!!
      Så bra du skriver!
      Selv om jeg er “bare” 34, hender det at jeg føler meg som 74, spesielt når jeg koser meg i sofaen med te, fyr i peisen, strikke eller hekletøy i fanget og synes det er verdens beste måte å tilbringe lørdagskvelden på!!

    42. Nettopp. Jeg kunne grue meg til å legge meg om kveldene (særlig i helgene) fordi jeg visste at det ville bli bråk. Det var veldig tærende. Tror vi ringte politiet to ganger. Ihvertfall én. Det var grusomt når man jobbet seint, og studerte tidlig.

    43. Merevil: Jeg er veldig glad for at du som er så ung sier dette også 😀 Det gjør meg bare yngre og yngre her jeg sitter 😀 Hi-hi.. Ja, FREEES. Jeg blir så irritert at jeg er nesten KVALM noen ganger… Og jeg har funnet ut at her kan jeg ikke bo mer.. Men de på toget i går også…snøvle fulle ungdommer i rosa drakter, eller stripete bukser (en annen gruppe) og bare snakk om gårsdagens fyll og med slørete blikk løp de fram og tilbake i toget for å finne et sted å pusse tenner liksom.. :-/ Hrmf…

    44. Mwahahahahah! Åååh, jeg kjenner meg igjen. Tror jeg ble født middelaldrende til tider. Musikk fra naboleiligheten (eller, rettere: leiligheten 3 etasjer under oss) var én av årsakene til at vi satte alle kluter til, og kjøpte en liten enebolig ute i gokk. Sånn seriøst. Natt til medisinregningseksamen hadde fjøsnissen der full fest. Klokka fem sto jeg opp og var på gråten mens jeg ba dem dempe seg. *frees*

    45. deveny: Ha-ha…Men godt at NOEN over 40 kjenner seg litt igjen i det minste 😀 Og gjerne de UNDER 40 også 😀 Hater rullene jeg også 😀

    46. Du kan få sagt det.
      Jeg her også slike krøllnuppenupper og snurpe munn. Hater det, men må innrømme at det kommer fram med jevne mellomrom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg