Da er musemor i gang…. ;-)

Ikke med gynginga… Nei…helt jul er det da ikke ennå, selv om marsipanen vel har kommet i hyllene…… Og så gammel som bestemoren er jeg tross alt ikke…Men musemor har begynt noen forberedelser..

Du som har kjent meg en stund vet jo at det ikke gjelder forberedelser med kake-baking, sylting av griser, eller noe særlig vasking av hus… Så hva har musemor nå satt  i gang?

Vel, etter at heklesperren gikk over… så har jeg jo laget to Hjelm-luer bare på en helg… Så da er det vel klart for årets Julekalender-gave-forberedelser… Og det er ikke til barna mine…for jeg har ingen barn… Neeei….det er folket på blogg som får trekke i  julekalenderen… 😉

Og nå er jeg altså i gang

Disse har jeg laget i helgen 🙂


Men den skal sendes i premie til noen:-)

 

Og denne skal jeg nok ha selv…Men det blir SÅNNE…så vet du hva du GÅR TIL om du deltar i Årets Julekalender 😉

 

 

Har du julekalender i adventstiden hjemme?

Har du deltatt på julekalender på blogg noen gang?

 


 

#håndarbeid #hekling #luer #julekalender #hjelmluer

#jul #juleforberedelser #håndarbeid #hekling #kalender
33 kommentarer
    1. Hihi, så flink du er som står på 🙂 Jeg tar meg av julekakebakingen så hekler du 🙂 Og får noen andre ta vaskingen synes jeg! Tenk om det hadde vært så enkelt <3
      Du er flink på fine og fargerike premier! Og det skal bli gøy å delta i julekalenderen din i år også ^^ En koselig måte å telle ned til jul på 🙂

    2. Grete: Ja, det var liksom da vi ble kjent på ordentlig. Husker godt at du kom innom 🙂 Det blir moro med kalender igjen, har liksom blitt en tradisjon 🙂 Kan ikke la være i år heller 😀 Jeg har liksom noen faste ting jeg bare MÅ 😀 He-he.. 😉 Kos deg siste dagene der borte <3 Klemmer igjen <3

    3. Å så koselig med adventskalender! Jeg deltok hos deg i fjor, og det var egentlig da jeg ble “kjent” med blogglivet på ordentlig. Og jeg vant hos deg i fjor, og vil helt klart prøve meg igjen i år, for det var veldig koselig. Og jeg liker jul og adventstid! Og de luene ser jo veldig fine ut da… 🙂 Hjemme har jeg adventskalender for “barna” som er 25 på den tiden….minstejenten er jo flyttet ut, men tvillingene klorer seg fast. Og når du snakker om adventstiden, så begynner jeg nesten å glede meg. Klemmer fra Houston <3

    4. cuskima: Blir spennende å se hvordan DU tenker i år da, gleder meg 🙂 Ja, det blir bare HER for min del også, og så skal jeg være med på alle andre sine <3 Klemmer <3

    5. Maren Kvalvaag: He-he, ja da skjønner jeg at mammaen din har et lite problem 🙂 Hi-hi. Greit med hver søndag da 🙂 Ja, og så blir de litt her for deg vettu, jeg er i gang med pinnene, så da får jeg sving over kalendergavene 🙂

    6. cathrinehenriksen: Ja, og noen vesker blir det nok også 🙂 Og vinner du en lue, kan du jo gi den bort 🙂 Det blir moro å sette i gang igjen med kalender <3 Klemmer til deg Pippi-mor <3

    7. lulltove: ÅÅÅåå, skal du ha også, så moro!! Jeg var med hos Cuskima i fjor og Tattavkvinnene hadde helge-luker 😉 Det er så gøy med jul på blogg 😉 Klemmer til deg og håper du har hatt en fin dag <3

    8. tujanka: Så BRA!!! Jeg er i gang med heklinga og forberedelser, dette skal bli gøy 🙂 Jeg hadde en rotte og en høne som drev kalenderen i fjor, men de ble BORTE når jeg sendte dem på påskeferie i år 🙁 Så jeg har ikke dem mer, jeg må klare meg på egenhånd 😉

    9. Siv Svanem: Nei, men da kan du ha en i år, her hos meg 🙂 Følge med her, kommer rebuser, og muligheter for å vinne vesker og luer etc 😉 Håper dagen din har vært fin 🙂

    10. Min matgale verden: Du må jo ha kalender for guttene da 🙂 Og så kan DU få HER 😀 Men da må jeg i gang altså 🙂 med både det ene og det andre 😀 God klem til deg <3 Jeg har hatt elever i dag <3

    11. Marie Sagli: Takk for det 🙂 Jeg liker formen på dem 🙂 Fargene kommer av seg selv ;-)Garnet ER sånn 😀 He-he Håper du har hatt en fin dag 🙂

    12. Eg lager kalender til datteren min og hadde kalender på bloggen i fjor -blir nok det i år også,men kanskje litt anderledes:D
      Ellers får ikkje Gubbexen kalender i år så eg sparer en HAUG med penger hahahaha
      Og eg har deltatt OG vunnet fineste vesken hos deg som eg har på badet og har hårting i 🙂 Den passer så fint sammen med de andre badeoppbevaringen eg har der ute 🙂
      flinkesen D;D
      klemmeting <3

    13. De var veldig fine! Flink du er! Jeg får adventskalender av mamma, men i stedet for å få en liten gave hver dag har hun gått over til å gi meg én litt finere ting hver søndag i advent. Det ble litt mye for henne med julekalender til tre barnebarn + meg. Forståelig nok hehe
      Gleder meg til din kalender i år da! 😀

    14. De var jo super fine , selv om jeg sjelden går med luer 😮 Hatter derimot , men uansett søte <33 Så jeg hadde nok deltatt ja :o) Når fine flittige musemor lager kalender til oss ;-D Ja og hender at jeg har kalender hjemme , men det er liksom ikke svine dyre gaver da og ikke så spreke som de luene heller 🙂
      God mandag til Frodithen <33 Klemmer <33

    15. Veldig fine! Jeg gleder meg til å delta :))) Jeg skal også ha julekalender på bloggen, grugleder meg kan jeg kjenne. Jeg er godt i gang med forberedelsene :))

    16. Det blir kalender hjemme hos meg 🙂 Har kjøpt et par-tre småting allerede, så da mangler jeg bare 21. PUH! Det er litt stress å finne noe, for det skal ikke være for dyrt (da blir jeg jo ruinert!) og ikke for stort (umulig å henge opp!) og ikke for mye sjokolade (da får han jo diabetes, og det vil være MIN SKYLD!)… Det er vanskelig, hvert år, og det blir mye sokker og reflekser 🙂 Men det blir i hvert fall kalender. Og jeg pleier å være med på din koselige kalender her på bloggen 🙂 Kanskje ikke hver eneste dag, men som oftest er jeg innom. Du har morsom kalender, du, Frodith, og det er raust av deg å ha gaver til alle som vinner 🙂 Ikke bare HAR du gaver, men du LAGER dem selv også! Imponerende, intet mindre.
      Jeg er glad for at du er min venn 🙂

    17. Så gøy med luer – og Frodiths design 🙂 Tipper du har nok å gjøre fremover. Jeg skal være med på julekalenderen din! Det er jo så koselig Du får sette i gang å produsere. Klemmm <3

    18. Jeg lager adventskalendere til fire barnebarn. Jeg liker egentlig adventstiden og alle overaskelsene, men jeg har aldri hatt en adventslkalender selv

    19. Åh…..du altså. Nå ble jeg glad. Og nå gleder jeg meg enda mer til adventstiden:) Guttene mine er litt delt , han ene mener de ikke trenger, mens han andre vil ha….hehe, tipper de får…de er jo “barna” mine. Og SÅ koselig at vi på blogg får være “barna” dine i adventstiden:) God mandagsklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg