Sengemonsteret, mammaen til Lille Supermann og ny hjelm-lue ;-)

Jepp…her er det litt hummer og kanari i dag..

 

Etter en ganske så svett uke…hvor man skulle tro jeg skulle sove til kl 10:00 i dag…..minst…. ble jeg vekke av sengemonsteret kl 05:30.. Hrrmfff!!!  MEN…kanskje det skyldtes litt glede i kroppen…? Fordi jeg skulle nemlig av sted å treffe mammaen til Lille Supermann i dag. Min veldig godt venninne. Ja, det var hun jeg var på” Polkabjørn og Kleine Heine” med i sommer 😉

 Vi skulle nemlig på shopping og skravlings i dag. Men hun var blitt syk stakkar, så det blir ikke noe av.  MEEEEN

 Siden jeg er så tidlig våken, og i gang, så skal jeg dra på shopping selv og  kjøpe inne masse gøy til å lage ting av. Til julekalenderen.

 

Og siden jeg har vært oppe siden kl 05:30 har jeg så klart blitt ferdig med en lue til 😉 I Hjelm-faasong a-la- Odd Nerdrum…

 

Litt trøtt i trynet…men det får gå….


Og her er fargen under sterk belysning 😉

 

Hva skal du i dag?

Var du tidlig våken i dag?

Har du noe håndarbeid på gang?

 


 

#hekling #venner #sove #shopping
33 kommentarer
    1. Kjedelig at sengemonsteret er på plass igjen :/ Får håpe det bare var for en liten snarvisitt 🙂
      Synd hun ble syk da, men du koste deg sikkert på shopping likevel? Og ikke verst å bli ferdig med enda en lue så tidlig på dagen! Den var knall og fin den der 🙂 Nå hekler du mye om dagen 😀 Flinke deg <3

    2. margarites: Hei 🙂 Så godt å se deg hjemme igjen 🙂 Kan tenke meg det er godt å være SKIKKELIG her nå, med mann og alt 🙂 Moro at du strikker genser da. Jeg har alltid strikket på pinner 6 eller større, og i garn som har mønster selv…Ikke noe mønster her nei, skal gå fort 😀 Jeg har heklet 3 luer i dag 😉 Full fart på pinnen nå mot julekalendertiden 😀 Slitsomt med sånn jet-leg… Men du kommer vel i gjenge igjen ut i uka en gang? Jeg har hatt en hektisk uke, men nå venter en LITT mer avslappende en 🙂 Stor klem til deg <3

    3. Jeg kommer seint innom i dag, for jeg sov helt til 8.30! Kom hjem i går ettermiddag etter ca 16 timers reise. Så nå får jeg noen dager med jet-leg før kroppen er helt omstilt igjen. Jeg rakk akkurat å komme i rute med Houstontiden før jeg dro hjem igjen. Nå er tiden i USA helt avsluttet, og det er godt å være tilbake sammen med mannen min. Ellers har dagen i dag gått med til rydding og handling, og fire kofferter som skulle tømmes.
      Jeg holder på å strikke meg genser på pinner nr 6 så det går ganske fort..Det er bare kjempegøy å strikke noe som kan brukes etterpå. Siden jeg våknet seint i morge, så blir det nok seint i seng også, men men Klemmer <3

    4. Therese Bråthen: Ja, jeg er våken 6 hver dag i uka jeg…Og tenk at jeg da ikke skal sove lenger enn til 05:30 i helga liksom :-// Fysj.. Men jeg har jo overlevd da 🙂 Gått fint i dag likevel 🙂 klem

    5. Nei faktisk ikke så sent 🙂 men uken har sliti meg helt ut, har jo vært våken kl 7 hver morgen å lagd frokost og lunsj til min kjære før han drar på jobb, også har det vært noe hver dag 🙂 Så merker at kroppen trenger en avslapnings helg 🙂 hehe Har kost meg masse, den jakken er sikkert kjempe fin 😀 klem

    6. Therese Bråthen: He-he, ja da var du kanskje sent våken? 🙂 Jeg har vært og shoppet bittelitt 😀 En jakke faktisk 🙂 Kos deg med svigerinne da 🙂 Klem

    7. Jeg skal til svigerinnen min en tur, men ikke noen flere planer enn det 🙂 hehe Idag våknet jeg av alle mennesker halv 1, uff fikk dårlig samvittighet da ja 🙂 Men jeg trengte det vel tenker jeg 🙂 hihi Kos deg masse med shopping idag 🙂

    8. Elisabeth: Jeg har funnet fram masse av garnet fra i fjor. Og skal kjøpe litt nytt. NÅ skal det bli kalendergaver 🙂 Ha en herlig lørdag Elisabeth <3

    9. DET var tidlig oppe det.. hoi.. hadde jeg ikke klart om jeg ikke absolutt måtte he he så kjedelig at hun var blitt syk da 🙁 men luen ble kjempe stilig!! merker at det klør i fingrene etter å være kreativ som jeg ofte blir på høsten.. må sette av tid til sånt kos :))

    10. tujanka: Sove godt da 🙂 Du trenger det helt klart, sånn er det bare noen ganger i livet 🙂 Mens andre ALDRI får sovet 😀 Og det er meg.. Jeg har kun 6-7 timer maks… Og kos deg med urtesalt-laging 🙂 Jeg hekler, og det går veldig fort skjønner du ,med tykk nål og tykt garn 😀 Må få ferdig julekalenderting 🙂

    11. cathrinehenriksen: Du vet Nerdrum har jeg jo et portrett eller noe med en sånn med hjelm-aktig sak på hodet… 😉 den likner litt har jeg funnet ut.. Jeg er snart på vei ut døra, skal møte annen venninne i stedet, og annet sted.. Du får kose deg i dag da, inne og ute 🙂 Jeg skal hekle for det meste 🙂 Stor god lørdagsklem <3

    12. Hehe, jeg har soverutiner som en baby for tiden, så la meg klokken åtte i går, lys våken kl tre, sovnet fire og stod opp åtte. Nå skal jeg ha en nap, kjenner jeg, så kanskje jeg holder ut til ti i kveld? Siden både jeger og barn har dagen fylt med prosjekt får jeg finne et jeg og, skal lage sopp/urtesalt var planen. Nyt dagen Frodith, jeg er imponert over alt du får gjort:)

    13. Hahaha , er det Odd Nerdrum lue ? Viste ikke jeg ;-D Men skal si du er effektiv og super flink =) Yohooo, da får jeg vært med på kalender i år , moro moro ;-D
      Og synd det der at Mamma til lille Supermann ble syk , men er mye basselusker ute å går . Typen min har vært skikkelig syk nå og selv føler jeg meg ikke helt på topp i dag så ingen Sverige tur før neste helg :-/ Jaja ….blir greit likevel tar å lufter hodet litt senere ;))
      Jeg sto vel opp halv ni jeg , så ikke fullt så tidlig som deg :-O Og jeg holder som du vet ikke på med noe særlig håndarbeid , kan det jo ikke :-p
      Uansett kose deg masse masse i dag på shopping alene , og med andre hyggelige ting gjerne =P Klemmer i haugesvis <33

    14. Fru Stussli: Ja, nå er jeg snart på tur inn og gi den senga en real tupp 😀 Nå er jeg hvertfall ferdig med første hele delitdsuke,, og det var knallgøy, men er skikkelig sliten 😀 Og ikke fikk jeg sove nei. Sittet her med luer og blogg. Så fint at det er flere mot -mobbing -luer på gang 🙂 Jeg skal hekle MASSE luer i helga tror jeg, og noen vesker… MÅ gjøre klart tidlig til kalender… Så utrolig gøy med den bursdagen <3 Emma er vel skikkelig gira 🙂 Hilse massse til hele Stussli-gjengen 🙂 Stor klem til deg min venn<3<3

    15. Tittei
      Sengemonstret ditt skulle hatt seg en tupp i rompa!
      Jeg er oppe tidlig (men ikke sååååå tidlig) og det synes jeg er så deilig. De timene helt alene med håndarbeid, pc, kaffe og stillhet <3 Jeg har to håndarbeid for tiden. Det ene er en diiiiger fillerye på bestilling og den andre er en mot mobbinglue. Lua er til avlastning når armene blir slitne 😀
      I dag skal jeg spinne på forrmiddag. Litt baking og shopping midt på dagen. På kvelden er det kostymesøm og ansiktsmalingprøver som gjelder 😀 For i morgen skal vi feire Emma <3
      Kos deg på shopping vennen <3
      Mange lørdagsklemmer

    16. Har akkurat kavet meg ut av senga jeg, så her ble det slett ikke tidlig i dag. Det blir en rolig lørdag med hundeturer, litt jobbing og hygge med familien. Helt herlig. Ha en flott lørdag 🙂

    17. Tonje: Jepp, det er sengemonsteret…i det minste her hos meg…Du ser de fjærene der…de er fremdeles i denne senga…ikke ny ennå… :-/ Hvis du skal begynne med noe, begynn med hekling, mye enklere, og den luen her er heklet 🙂 Går superfort! Jeg skal også ta en kaffe til , og MÅ ut litt jeg også. Sjelden jeg tar HELE dager inne ja 😉 Vil jo fotografere litt også 🙂 klemmer tilbake <3

    18. Min matgale verden: Ja, her går det unna med hekle-kroken om dagen 🙂 Må få litt kalendergaver i orden. Skal ha gavene ferdig før desember altså, DET orker jeg ikke styre med da hvertfall 🙂 Klubb i går ja 🙂 Og i dag mer moro skjønner jeg 😉 Du er i siget om dagen <3 Stor lørdagsklem til deg min venn <3

    19. Helge: Så du skal ha en fornuftig og effektiv lørdag 🙂 Det høres lurt ut 🙂 Jeg skal bare ta denne turen ut å kjøpe litt til kalender-gave-ting…og så skal jeg ikke gjøre det slag etterpå 😉 Ja, du er en morgenfugl de lux, kanskje enda før oppe enn fuglene til og med du 😀 Ha en fin lørdag 🙂

    20. Aha!!! Så det er sengemonsteret som gjør at en våkner tidlig om mårra’n! Makan…. ;-D Flott lue, eneste håndarbeidet jeg bedriver er når jeg spleiser bakliner/liner til hundene hehe Men skulle veldig gjerne lært meg å strikke ordentlig! Har en viss følelse på at jeg ikke er tålmodig nok… Ha en nydelig lørdag kjære du, jeg skal drikke opp resten av morgenkaffen min og ut i den freshe høstlufta – kjøre hund står på planen <3 5 minusgrader ute, deilig! Klem til deg.

    21. Stilig! Så effektiv du er da. Jeg skal på hotell, og farer litt rundt meg selv, nå skal jeg lufte Bonnie og tenke på kjolevalg. Var på klubb i går, så jeg våknet IKKE så tidlig 🙂 Kos deg med dagen og shopping. klemmer

    22. Jeg var tidlig oppe i dag, litt før deg kan man si. Gikk ut tidlig idag og vandret hjem via kiwi så det ble ca 2 km før jeg var hjemme kl 0720. Har en oppvask som venter og klesvask pågår. Må lufte støvsugern og langkosten idag. Litt lokal kultur blir det idag iform av kino/konsert. Ble en turne med visakort igår men idag skal det hvile. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg