Men det var ingen søppel-haug… ;-)

Jeg er ofte ute på foto-safari. Og når jeg går sånn og jakter så pleier jeg jo å finne gull, synes jeg..

På søndag da jeg var ute og vandret kom jeg over noe jeg først bare trodde var plastikk som lå slengt i en haug utenfor Studenthyblene på Grunerløkka… Det så rett og slett litt kjipt ut….sånn som det gjør når det ligger søppel og slenger… En plastikk-haug…Sikkert for å dekke over en sandhaug, eller noe annet skrot liksom… Minnet ikke om gull i det hele tatt…

 Jeg ser jo litt dårlig også…så la ikke merke til det med en gang…

Men så begynte jeg å se nærmere etter…som jeg ofte gjør når jeg går sånn og tar bilder…Jeg er jo på JAKT…Og SER litt  skikkelig etter  ja..

Og da så jeg… der i blant løv og jord…Det var jo et hode der….kan du se det… Ikke?  Vel, HER er det..

Plutselig var det ikke bare en haug med plastikk likevel…men faktisk et lite kunstverk som lå der, blant løvbladene…

 

Spesielt og fint, synes JEG da 🙂

 

Legger du merke til ting når du er ute og går…?

Eller bare durer du i vei for å få mosjon og frisk luft?

 


 

#kunst #usynlig #skjultkunst #hode #plastikk #haug #tur #fotojakt #fotosafari #foto
40 kommentarer
    1. Ja dette var gull funn , og snodig da ….kan minne litt om ett kjent maleri tror jeg , men husker ikke helt ( altså det ansiktet ) :-p Men ja dette var en vakker ” søppel ” dunge , haha …men ja altså det var jo ikke søppel på nært hold det ser jo jeg å . Lurer på hvordan det ble slik jeg , har noen laget det eller ? Hmm…
      Ja jeg er litt sånn både og , eller mulig jeg mest durer fram når jeg går for å komme fortest mulig frem 😮 Aner ikke hvorfor , kanskje p.g.a. målet er noe spennende også kan det hende jeg går glipp av virkelig spennende ting ? Ja ikke godt å si , men noen ganger legger jeg jo selvfølgelig merke til ting også ;)) Søppel f. eks , hehe ….og kunst også tror jeg :))
      Klemmer mer fra meg <33

    2. Oi, det hadde jeg aldri oppdaget! Jeg synes nesten den var litt skummel å se på x) Morsomt at det var et slags kunstverk og ikke bare søppel da! Det er ikke noe pent når det ligger søppel rundt å fylter! 🙂
      Håper du får en kjempefin dag videre <3 Klem

    3. spiste skikkelig godt i dag da, var veldig veldig godt:)
      er mer orden nå,men eg skal snart legge meg faktisk. Hodet er ikkje på lag i dag, dvs nakken 🙁
      men måtte ordne her så det er plass til resten eg må hente innen mandag
      klememting <3 -gleder meg :D:DD

    4. margarites: Skjønner godt hva du mener, for vi har litt sånn også. Lite ansatte er ikke godt, det blir tungt når folk er vikarer. Går en dag eller to, så er det BARE slitsomt :-/ Koselig med en liten tur da .-) Du får se i morgen, om du har rett 😀 Klemmer <3

    5. Her har dagen vært lang, med pers.møte etter jobb (synes nesten det var i går vi hadde det sist, men det er en gang pr mnd). Så nå er det bare litt bloggbesøk rundt om kring, før jeg finner sengen. Gleder meg til helgen, for da blir det bobiltur. Det blir godt å gjøre noe annet, for dagene på jobb blir litt ekstra krevende fordi det er en del sykemeldinger på huset. Vi får vikarer men da går ikke ting like lett som når alle vi kjente jobber sammen. Selv om det går greit blir det liksom litt mer slitsomt når det går over en lenger periode. Enkeltdager innimellom er helt greit at blir litt annerledes, men i lengden er det greit med folk som vet hva som skal gjøres uten at man må gi beskjed om, for oss, vanlige ting.
      Gleder meg til å se hva du har heklet 🙂 Jeg tror fortsatt jeg tror på en liten julegris. Klem <3

    6. cuskima: Så deilig å komme mer og mer i orden 🙂 Men du må spise vettu <3 Jeg har heklet ferdig hemmeligheten, som kommer på bloggen i morgen 🙂 Klemmer<3

    7. Satte meg ned kl 1930 -da spiste eg middag -hoppet over lunch og frokost i dag…for ryddehjelpen sto på døre før eg hadde helt stått opp:)
      Nå har vi endvendt en haug med ting og fått mer oversikt over alt som skal gjøres
      Flyttet litt på hyller og kjøkkenøy og fått en kommode på soverommet.
      Neste prosjekt er vel kontoret og tømme siste rest i boden på gamleleiligheten
      klemmeting <3

    8. Camilla: Ja, jeg er ofte PÅ JAKT når jeg farter rundt sånn 🙂 Og da ser jeg mye forskjellig, og det er SUPER-moro, har liksom begynt å oppdage verden på en ny måte .-) Gjennom linse-øyne 😀 He-he Likte den statuen eller det hodet som lå her da 🙂 Fint 🙂 Og nå driver jeg med noe hemmelig her som avsløres i morgen 😀

    9. Se der ja.
      Jeg tror kanskje jeg hadde blitt redd hvis jeg hadde sett det u mørten!+
      Prøver stort sett å ha med øya når jeg er på tur, men noen ganger har jeg ikke tid ønsker
      men du verden så mye man kan oppdage hvis man bruker øya ;-).

    10. margarites: Ja, og jeg synes denne var veldig fin 🙂 Helt rolig i ansiktet. Og jeg liker at jeg PLUTSELIG oppdaget den liksom.. 🙂 Håper du har hatt en fin dag? Jeg har hatt en bra dag og fått gjort unna masse i dag på jobben 🙂 Klemmer <3

    11. Helge: Jeg tror også det er en student eller noe, men det ser ut som den er FAST i underlaget der, altså STØPT i plast eller noe sånt… En slags test-kunst, en skulptur-grafitti på en måte 🙂 Lurt å gå litt da, når man likevel skal på butikken 🙂 Og deilig temperatur ute .-) Ha en fin kveld 🙂

    12. hadde du ikke sagt noe helt til å begynne med her, så hadde jeg bare sett raskt på bildet. Men overskriften fikk meg til å se litt nøyere med en gang, og da så jeg denne fredfylte damen som lå der – godt gjemt. Det er nok mange som har gått forbi uten å se hva det hvite egentlig var. Men man blir litt ekstra observant når en er på jakt og er i humør til å finne det “lille ekstra”. 🙂

    13. Det var også et sted og sette fra seg kunst på – under et tre. Mulig det var en kunststudent som hadde laget den og plassert den der. Kunne jo vært en levende statue, men neppe, for de pleier og være mest hvor det er folk som går forbi. Det er mosjon og trim i alt så man skal aldri undervurdere en gåtur i slik hensikt. Må legge merke til ting når man er ute og vandrer, naturen er vakker og høsten er fin. Snart skal jeg ta en tur ut til tross for jeg er ute hele dagen på jobben. Jeg tar en lang spasertur og hjem via kiwi. Må på kiwi uansett så dermed slår jeg to fluer i en smekk. Ha en fin kveld.

    14. vaniljeogpepper: Ja, jeg har jo heldigvis ALLTID med meg fotoapparatet 🙂 og jeg er egentlig alltid litt på jakt. Øynene mine har blitt litt sånn linse-øyne, etter jeg ble interessert i foto 🙂
      VP- DU må gå inn på kvelds-innlegget mitt i går, men du har IKKE lov å gjette 😀 For du VET. Så nå vet du LITT om du ser der 🙂 En liten rosa sak…. 😉

    15. annebe: Det er en fordel med det å sette ned tempoet. Man blir mer VAR for ting rundt seg 🙂 Ser mer hva som er i omgivelsene 🙂 Og denne var GULL, helt enig..Selv om den liknet en søppelhaug i starten.. 🙂 Håper du har en god dag Annebe <3 klemmer <3

    16. V for Vendetta: Ja, ikke sant…Det er liksom ikke noe UTTALT kunstverk, men en litt tilfeldig haug, det STÅR ingenting ved den. Den er ikke på sokkel, ingenting sånt…Jeg lurer også på historien. Litt sånn skulpturell grafitti 😀

    17. Archipelago: Nei, ikke sant..Jeg skvatt litt med en gang…Men når jeg så hva det var, synes jeg det var veldig fint. Den er rolig og vakker i ansiktet sitt 🙂

    18. Jeg elsker å gå å se etter “blinkskudd”..men ofte når jeg ser det, har jeg ikke med kamera..:)
      Det der var jo helt “gull”..men jeg syntes også det så mer ut som søppel på avstand..
      Jeg durer sjelden i vei for tida…det er mer rusletempo…så jeg har god tid til å få med ting rundt meg..
      Klem <3

    19. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, mye fine skatter 🙂 Det er sikkert. Og det gjelder å ha fotoapparatet med seg ALLTID 😀 Holland igjen, så gøy 🙂 Klemmer <3

    20. eljos: Hi-hi…ja skvatt litt med en gang. Men synes det så veldig fredelig ut, når jeg så ordentlig på ansiktet.. Et rolig ansikt 🙂 Hi-hi, ikke lese for mye krim så du blir skremt Eljos <3 Ha en fin dag du 🙂 Klemmer <3

    21. Min matgale verden: Onsdagen er veldig fin 🙂 Og spesielt om man har FRI 😀 Håper du får en fin dag med venninne på byen 🙂 Og snart er det ny jobb på deg. DET gleder jeg meg til å høre om altså 🙂 Jeg har fått LINSE-øyne, det er helt sikkert 🙂 Klemmer onsdagsklemmen <3

    22. Så pen hun var der hun lå…. Og så bra du fikk øye på henne, og ikke gikk rett forbi. Hels sant at en legger merke til mer når man er på foto-safari. For ikke snakke om når jeg IKKE har med mobil og tenker på det. Hadde verdens vakreste motiv, så klart, en turdag da jeg la igjen mobilen hjemme! hehe Nå skal jeg til byen og møte en jobbvenninne som har vært sykemeldt lenge. Gleder meg til å prate på kafe:) klemmeronssdagsklemmer, for onsdagen er fiiiin, ikke sant? 🙂

    23. Fru Stussli: Ja, det er blitt sånn med meg også, problemet er bare at jeg ALLTID tar med kamera…og da blir lite trim altså 😀 Ja, tiden strekker ikke til for trim. Her blir det KUN å gå hjem fra jobb noen ganger…Sånn er det blitt…Fy på meg! 😉 Ha en fantastisk onsdag min venn <3 Massevis av klemmer <3

    24. Shredded Linda: Ja, naturen er spesielt morsom 🙂 Men jeg bor jo midt i byen, og ser faktisk fantastisk mye ARTIG her også når jeg går rundt .-) Som denne… Jeg har nesten sluttet å mosjonere jeg… For jeg går rundt med nesa i kameraet, og da går det sakte.. 😀 he-he..

    25. Haha ikke rart du trodde det var plast 😀 Den var vakker når du kom nærme da <3
      Når jeg tar med kamera på tur, ser jeg gjerne etter noe å fotografere så da ser jeg etter. Er ikke kamera med er det ofte jeg bare går for frisk luft og trim.
      I dag blir spinning min trim 😀 Har ikke vært noen flink løpedame de siste ukene.. Men, når jeg bare får litt bedre tid...
      Ha en fin onsdag frodithvenn <3
      Mange klemmer

    26. Artig kunstverk. Noen ganger er det for mosjonen sin del, andre ganger er det for å faktisk gå å nyte naturen, spesiet når vi er på fjellet. Utrolig masse flott natur å granske. Både fugle liv og annet dyreliv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg