Vaniljeogpepper II (” den andre”) er født… <3

Ja, nå måtte jeg bare avsløre det…

Det har kommet en kongelig i familien… Du husker kanskje jeg spurte om du kunne gjette hva jeg holdet på med her om dagen?? Og la ut bilder av noe rosa garn… Vel, det var bare varslene om at Vaniljeogpepper II var på vei… Og her er vidunderet <3

 

 

For deg som er litt ny her inne, må det nok en liten introduksjon til…;-)

Det fantes nemlig en Vaniljeogpepper “den første” også..

En vakker liten skapning som jeg fikk av bloggeren Vaniljeogpepper. Og da måtte rotta selvfølgelig få navnet etter bloggeren.

Vaniljeogpepper bodde lenge alene sammen med meg og samboeren.

Koste seg greit hun… men ble likevel sendt på sommerferie til forskjellige bloggere sommeren 2013. Det gikk fint.

Hun opplevde masse, og kom sterk hjem igjen med hul li ørene, og hodet fullt av opplevelser…

Så kom Høne Pøne Von Bentasil (døpt av leserne mine). Henne fikk jeg av Fru Stussli høsten 2013. Og de to ble uatskillelige…

 

I fjor jul var de “programledere” på bloggen min under JULEKALENDEREN. Så de herjet vilt hele desember her inne..

 

Til påske strikket jeg gule gensere til dem, sendte med staver, ski og solbriller, og sendte dem ut på en ny ferie-tur, til ulike bloggvenner av meg.

Dette var det siste jeg så til dem, før jeg sendte dem ut i april….

De var hos NOEN bloggere, men ETT sted underveis skjedde det noe, og de har på et eller annet vis blitt borte…Antagelig på et posthus en plass… Så jeg regner ikke med å se dem igjen…

 

MEN…. Plutselig var den EKTE, menneske-Vaniljeogpepper tilbake i livet mitt. Og hun hadde hatt en drøm om meg her en natt…Med en rosa mus. Les HER. Og det MÅTTE jo bare bety at det var Vaniljeogpepper “den andre” som var på vei til meg…

Vel, det har alltid vært noe litt adelig og kongelig over disse rottene… Så navnet ble så klart Vaniljeogpepper II

Er ikke dette en sjarmerende liten dame, så vet ikke jeg…

 
Godt å få noen på plass på sofakanten der igjen…

 

Hva synes du om den nye JENTA i blogg-blokk-leiligheten? 😉


 


#hekling #Vaniljeogpepper #bloggvenn #bloggave #kosedyr #bloggreise #sjarmerende
70 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Ja, ikke sant…Hun er en LITT annen type..men det bor en liten ramp inni der også ja…Hun kommer jo fra samme VP-menneske… Altså tanken fra VP-bloggeren/drømmen, og MINE hekle-fingre. så hun ble en blanding 😀

    2. Maren Kvalvaag: Ja, hun er et sjarmtroll, ikke sant. Jeg tror IKKE de kommer hjem. Ikke hørt noe fra siste avsender siden juni…så gitt opp må jeg innrømme.. Men hvis de skulle dukke opp hadde det bare vært gøy 🙂

    3. Min matgale verden: Ja, nå er hun endelig på plass, slektning av Vanijeogpepper og sjarmtroll til tusen 😀 Hun er kjempesøt her hun ligger 😀 Ha en fin fredag 🙂 Jeg skal på sleepover i Fredrikstad 🙂 KLemmer i massevis <3

    4. Nei har du sett! Gratulerer! Og velkommen til vaniljeogpepper II ! Så utrolig søt hun var. Ah…det var godt å ha rotta på plass igjen, liggende oppå sofakanten og kommentere alt du driver med kanskje? Hehe, minner meg om lillebror og knerten som jeg leser for barna på jobben….. Frodith og prinsesserotta 🙂 Herlig. Takk for du sa ifra så jeg fikk nyte vidunderet 🙂 klemmer

    5. Kristin: Ja, ikke sant, og det verste er, hun er ikke veldig liten heller 😀 Men litt stor. Større enn den første 😀 Og VEEELDIG rosa 🙂 Klemmer i vei <3

    6. dandilion: De gjør nok ikke det, jeg har ikke hørt noe mer fra hun siste som hadde dem, siden juni…så jeg ser det som et avsluttet kapitel… Men hun nye her er klar for utfordringer og et godt liv i hovedstaden 🙂

    7. Veronica S: Ja, hun får overta jobben med julekalenderen i år også 😀 En rosa rotte med sløyfe er AKKURAT den rette til jobben 😀

    8. annebe: Grattis med ny bil da 🙂 Deilig med noe nytt på den fronten kan jeg tenke meg 🙂 Ja, de to forrige var viltre og aktive, men som sagt: DE er borte for alltid, forsvunnet i posten. Men den NYE rosa, er jammen en fin arvtaker, og kom til liv så fint her, med tankespinn fra Vaniljeogpepper-bloggeren, og mine heklefingre 😀 Ha en flott kveld du også 🙂 Klemmer <3

    9. Jeg syns hun var aldeles nydelig ,med fin farge 🙂 Veldig søte de andre også, fin gjeng :)..og de er ganske aktive også skjønner jeg.
      Nå har vi vær å henta ny bil ..bytta inn den forrige Golfen som snart var fem år med en helt ny…automat..så måtte ut å øve meg litt på det..og det gikk veldig greit.
      Fortsatt fin kveld og klem<3

    10. Helge: Ja, her kom hun HELT av seg selv, fra først bloggeren Vaniljeogpeppers drøm, og siden fra mine heklefingre 😀 Og hun har det samme sjarmerende vesenet som den gamle VP.Så dette blir nok bra framover 😀 Ha en fin kveld 🙂

    11. Therese Bråthen: Ja, vi trengte en ny en inn her, og nå kom hun helt av seg selv, pga bloggeren Vaniljeogpepper og hennes drøm og mine heklefingre 😀 Ja,jeg synes hun ble veldig søt 😀

    12. En ny genrasjon vaniljeogpepper er født – burde ha en gps på seg alltid slik at hun ikke lider samme skjebne som de to første fikk. Ser frem til hva slags oppdragelse denne lille piken opplever. Gratulerer hvertfall – vi har spennende tider i møte. Ha en fin aften.

    13. margarites: He-he, ja du var den som kom nærmest egentlig. For hun er jo litt lik en liten gris også 😀 Så du ante nok at noe var i emming her.. 😀 Hun blir nok så varm i garnet atte…Må vel roes etter hvert 😉 Hun kommer på en måte fra samme EIER, men denne har nok LITT mer av meg i seg også. En god blanding av meg og Vaniljeogpepper-bloggeren 😀 Tanken var hennes, eller drømmen…og jeg laget henne 😀 Jepp, nå venter mye nye eventyr.. både her og der 😉 Stor klem <3

    14. Velkommen til verden til Vaniljeogpepper II. Hun ble jo riktig søt 🙂 Ikke helt en gris altså, men jeg var nå i dyreriket, om ikke annet med gjettingen min. Og så med sløyfe på både halen og hodet, hun ser litt forsiktig ut. Men etter hvert som hun blir varm i trøyen (eller garnet) så regner jeg med at hun har litt spillopper i blodet – som sin forgjenger. Regner med at jeg ser mer fra henne etter hvert 🙂 Stor klem <3 Og gratulerer som "musemamma" igjen da

    15. cathrinehenriksen: Ja, er hun ikke verdens skjønneste? Med rosa ører, rosa kropp og det sjarmblikket 😀 Skal bli mye moro med henne ja 🙂 Og jeg MÅTTE jo bare, når VP-mennesket hadde drømt det og greier, og hun som ga meg forrige 🙂 Klemmer i massevis <3

    16. Jeg vet jeg kommer til å elske den nye Vaniljeogpepper ;-D Ååå ble glad nå kan du tro , dette er jo en super nyhet , også har du ikke minst vært kjempe flink da ;)) Ja og så snodig med den fine drømmen da , til Vaniljeogpepper bloggeren , haha ;-D Helt herlig da 🙂 Kan tenke meg du er glad for å ha tilbake en av de rakkerne ja , nr 2 . er vel litt lik i oppførsel som nr 1 . antar jeg så ;-P Haha , ja da blir det liv i heimen 🙂 Så stas , så stas :)) Ha en mega fantastisk super bra dag videre Frodithen <33 Klemmer masse masse fra meg <33

    17. ladyaugust: Ja, ikke sant hun var SØØØØT? 😀 Skal nok få noen flere detaljer på plass, men er i gang hun hvertfall 🙂 Klemmerflat <3

    18. Tattavkvinnene: Ja, det er store sko å fylle. Men hun får gjøre sitt beste stakkar 😀 Hvertfall har hun sjarmen og rampingen på sin side… 😉 Klemmer <3

    19. nei nå er det snart 9 mndr med syk av og på og selvom eg er positiv og glad og lykkelig som oftest så sliter dette veldig nå.
      klemmeting <3<3

    20. Nei så søt hun var! Kan tenke meg det var koselig å få en ny tøyvenn i huset? Valinejogpepper II var et velidg passende navn også! Hun har store sko å fylle, men det går nok fint ^^ Klem <3

    21. Oslopadde: Ikke solbrent, bare jentete og glad 🙂 Og litt rampete. Hun skal IKKE sendes noe sted, men være bofast hos meg LEEEENGE 😀 Du får nok treffe henne titt og ofte tenker jeg 🙂 Klemmer paddeflat <3

    22. lisbeth: Ja, det måtte jo en prinsessrotte til nå, og det var liksom helt riktig, etter at Vaniljeogpepper-mennesket gjenoppstod, OG drømte om meg og rotta 😀 Hi-hi Ha en superfin dag du også 🙂 Klemmer <3

    23. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, synd de forsvant, men jeg har gitt opp å prøve å få siste avsender til å sjekke mer. Så nå er det NY mus/rotte på gang 🙂 Og den blir det hyggelig å ha her. Hun sitter så fint på sofaen 😀 Skal nok bli sprell nå 😀

    24. Velkommen til Vaniljeogpepper II 🙂 Hun ser veldig hyggelig ut, og jeg gleder meg til å bli kjent med henne 🙂 Frisk farge har hun også – ser LITT solbrent ut, men det kan det vel ikke være i oktober…? Hun har i alle fall tydeligvis funnet seg godt til rette i sofaen hjemme hos deg, så vi får håpe hun har tenkt å bli en stund 🙂
      Hos meg regner det i dag, men det er vel sånn høsten er… Ønsker deg, Vaniljeogpepper II og gubben en fin dag 🙂

    25. Å så søt den var 🙂 Fineste prinsesserotta. Så flink du er å hekle, er jo så masse detaljer, ører og spiss snute, kjempeflink.
      Ha en superfin dag 🙂
      Klemmer

    26. eljos: Jeg vet ikke om det går an jeg, men det er det siste som hadde den sier hvertfall. Og jeg får ikke gjort noe mer med det. Så nå kom det PLUTSELIG en ny rotte hvertfall 🙂 he-he. Og glad er jeg for at hun ble TANKE-født hos den ekte VP-menneske. Og så måtte hun jo bare dukke opp på virkelig hos meg 🙂

    27. miastorp: Denne rosa dronningen er klar for sprell skal jeg love deg 😀 Hun SER uskyldig ut…men ER det ikke 😀 Ha en herlig dag <3 Klemmmmmmmer <3

    28. Nemi Rebella: Ja, det er jeg helt enig med deg i, men nå har jeg bare gitt opp hele opplegget med de to der. Men DENNE kommer også på et slags vis fra VP-land som du forstår. Selv om det var tanken denne gangen 😉 Men hun er samme ULLA som menneske -VP og den forrige VP. Bare litt mer rosa i kantene 😉

    29. vaniljeogpepper: Ja, ikke sant hun er, helt i VP-ånden også. Og hun fikk samme navn og er jo en av dine “barn” selv om dette var et TANKE-barn. Men hun har noe av den rosa-lilla innstillingen til livet, som du har 😀 Litt fresk i sparkene med andre ord <3 Du er gull selv <3 klem <3

    30. Fru Stussli: Ja, hun her har en veldig jentete personlighet. Men det er en del ramp i henne også. Hun heter tross alt Vaniljeogpeppet,og kommer med TANKENE til den samme menneske-VP, og hun er det nemlig futt i 😀 Hi-hi Ha en strålende dag du også <3 Stor diger klem på vei <3

    31. Å så søt den var!!! Men går det virkelig an å somle bort post slik da? Det er jo betenkelig, sammen med alt det andre betenkelige jeg har opplevd i det siste…….

    32. Så trist at de to humørsprederne ble borte :-(((( men jeg er sikker på at denne rosa dronninga her kommer til å sette i gang noen sprell også 🙂 Gleder meg til å se hva slags personlighet hun her har 🙂 Klemmmmm <3

    33. Posten må være sløve greier som klarer og surre bort ei hel mus! o_O
      Godt du har fått nymus, alle trenger en mus i huset, haha 😀
      Og det er skikkelig kos at V&P er tilbake da, har savna litt freske fraspark fra den kanten 🙂

    34. Åh så nydelig! Dette var mer som en prinsesserotte <3
      Så flink du er som har heklet denne!!
      Mange klemmer både til deg og til den nye jenta i blokka 😀
      Ha en strålende dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg