Når dørklokka i blogg-blokka “går amok”…. ;-D

Du vet når du er litt sånn kontrollfreak?… som jeg har fått høre at jeg er til tider…JEG nekter selvfølgelig, og mener jeg bare er en type som liker å ha litt oversikt… Og når jeg går rundt her da…med OVERSIKTEN min i “tømmer” dvs  jeg har full kontroll….. og plutselig så skjønner jeg INGENTING… VEL….da hender det haka slipper seg nedpå et par hakk…

For her går jeg altså rundt i en bitteliten blogg-blokk, har full oversikt over bloggvenner og besøkende på blogg-blokka. Og jeg skal love deg at det er ikke SÅ vanskelig hos en som ikke har SÅ mange besøkende (lesere)  og ikke så mange folk på venne-listen sin heller…For jeg har VILLET ha det sånn. Jeg har plukket mine venner med omhu, og har folk vært en dårlig venn, en uengasjert en,  så har de røket på hodet ut igjen her fra blokka mi. De har blitt vist vennlig men bestemt, på hodet ut 😉

 Men gode venner som jeg har fått fin kontakt med, de blir værende i nabo–blokka så lenge de bare ønsker hos meg altså…

Og slik går livet sin gang i min blogg-blokk, og Frodithen er fornøyd med sin “oversikt” og sine hyggelige besøk her inne.

 

Men innimellom faller haken et par hakk lenger ned mot brystkassen…

For plutselig er det full fart i blogg-blokka her….Etter noen uker hvor det har ringt ganske så sjelden på dørklokka her….så sjelden at jeg nesten måtte ut for å se om den VIRKET….  Men altså plutselig er det full fart…. Vel…i min målestokk da…Husk hvem du prater med 😉

Dørklokken har ringt i ett, jeg har fartet til og fra døra, slippet folk inn, og sittet med halvåpen munn innimellom…

For når Frodithen ikke skjønner hvor dette plutselig KOM FRA…Når “oversikten” ble litt borte et par dager… vel…da får jeg et litt sånn rart uttrykk i ansiktet… men det er VELDIG koselig også da… Så jeg får bare la “oversikten” ligge litt de dagene… 😉

 

Svinger lesertallene dine mye?

Liker du å ha oversikt over hvem som kommer på besøk? 😀

 


#bloggvenner #lesere #oversikt #statistikken #bloggblokk #beøkende #svinger
40 kommentarer
    1. Ja, det skjønner jeg godt 🙂 Du skiller deg litt ut her på blogg.no og det setter nok folk litt pris på 🙂 Synes det er veldig gøy at flere oppdager deg 😀

    2. Tattavkvinnene: Neida, jeg har vært fornøyd med min lille gjeng, som jeg vet hvem er og jeg liker å tulle og fjase, bli kjent med folk, skrive ting som gleder meg og kanskje noen andre, og det har vært kos det <3 Men jammen er det litt gøy at noen flere ser meg også, og kanskje synes det er moro det jeg skriver. Jeg hadde nok også shoutet eller opprettet Facebook-konto eller noe sånt, hvis de store massene var målet..Men det er det jo ikke 🙂 Men det er noen andre som deler innleggene mine om dagen, og det er jo superkoselig, for det er hvertfall flere innom 🙂

    3. Så artig å høre at du har ekstra trafikk om dagen 🙂 Selv om det ikke er grunnen til at de fleste blogger så er det alltid gøy at mange vil innom å se på hva akkurat du holder på med 🙂
      Jeg har ikke oversikt over hvem alle er, men de som bruker å legge igjen kommentar hos meg er jeg selvfølgelig innom ofte selv også. Lesertallene mine varierer også veldig, noen dager dobler de seg, men så kan de plutselig synke veldig. Jeg merker det veldig på trafikken hvis jeg poster til litt rare tidspunkt, så hvis jeg hadde vært veldig opptatt av å få flest mulig folk inn hadde jeg nok måtte endre litt på publiseringstidspunktene mine 🙂

    4. Veronica S: Jeg også, besøker mange blogger hver dag. Av de som er på venne-lista mi, besøker jeg alle hvis de har innlegg den dagen. Blir godt kjent med de fleste i blokken min 😉 Jeg gidder ikke å ha folk på listen som jeg ALDRI ser liksom. Så hvis de aldri kommer og gir lyd fra seg, så vet jeg ikke om de er der…og da forsvinner de igjen… Men jeg koser meg med de fleste på venne-listen min jeg 🙂 Mye fine folk <3

    5. Har faktisk ikke så mye oversikt nei, men jeg pleier å stikke innom dem som besøker min. Jeg også velger vennelisten litt med omhu. Men ikke helt kontroll på lesertall egentlig.

    6. vet ikkje noe resultater før mandag,men blodprøvetakingen gikk fint i dag og turen på bussen også
      Vi sov godt nå,men eg er mer trøtt desverre og vil egentlig bare sove til i morgen…..men hunder skal ha medisner og lufting osv så om eg legger meg må eg jo opp igjen om nen timer alikevel 😀
      klemmeting <3

    7. Fru Tunheim: Hei, så kosrlig du kom på besøk til meg. Jeg spøker for det meste med dette med kontrolken, det er nok andre sider i livet jeg liker å ha bedre kontroll på 😉 Så mest spøk det her. Men jeg skjønner at jeg kan ha hørtesclitt “lærer-streng” ut med dette “på hodet ut”. De som kjenner meg her inne vet at jeg er ikke er særlig voldsom av neg 😀 men det jeg mente med den delen er at hvis noen kommer og spør om naboskap i blokka ( bloggvenn), og jeg aldri ser noe til dem, etter den ene gangen de spurte om naboskap, da fjerner jeg de ettter en stund. Jeg liker ikke å ha en venneliste med mengder med folk jeg ikke aner om leser EVER 😉 Jeg synes det er veldig koselig å få nye bloggvenner, og de fleste som er bloggvenner av meg prater jeg med i løpet av uka. Noen har jeg truffet ute i VERDEN også 🙂 Koselig. Ha en kjempefin kveld, nå kommer jeg en tur over i naboblokka 😉

    8. Linda: Nei, ikke lett å vite alle, og det trenger jeg ikke heller, men lurer litt, det gjør jeg. Må nok bare slippe kontrollen litt 😉 Veldig kos hvertfall med både nye og gamle lesere 🙂

    9. Mine besøkstall ligger ganske stabilt mellom 200 og 280 besøk pr.dag. Jeg aner ikke hvem de er, men alle er hjertelig velkomne. Ikke trenger jeg ha kontroll over hvem de er og ikke blir noen kastet på hodet ut heller…
      Jeg stakk innom deg fordi jeg trykket på din lenke fra en kommentar du hadde gitt på en annen blogg jeg leste.
      Ønsker deg i alle fall en herlig helg inni blokka.

    10. Buffy var ikkje redd hun var flink -2 blodprøver og venting….rastløs og nå er hun utslitt så legger vi oss begge to nedpå litt…..buss til dyrlegen med hund er jammen slitsomt når man ikkje er i form selv.
      ha en superduper dag fineste du så skal eg jobbe med formen <3
      klemmeting

    11. Takk =) Haha , ja det får jeg inderlig håpe , kan jo hende de bare ikke har nett tilgang eller nekter ;-D
      Jepp , svingning her å , er det årstiden ? Noe med at folk har kommet godt inn i leksene og jobben og har en sløve periode , haha …hvem vet ? Ja det er hyggelig uansett sant 😉 Klemmer masse mer <33

    12. cathrinehenriksen: Ha-ha, ja kanskje noen ligger syke i leiligheten sin…Men lever får vi tro de gjør 😀 Jøss, hadde du også sånn svingning ja 🙂 Her var det dobbelt et par dager nå 🙂 Hyggelig å se noen flere innimellom. Jeg har litt oversikt med bursdager og sånt forskjellig, og det er jo fordi jeg har så få 😀 Og nå har jeg ikke gjort noe spesielt, derfor jeg lurer litt 🙂 Men hyggelig uansett. Håper du har en fantastisk dag 🙂 Klemmer i vei <3

    13. Fru Stussli: Jeg har også en fast gjeng, og det er det jeg kaller oversikten 🙂 De som jeg kjenner og vet hvem er, som legger ofte igjen et pote-trykk…og som jeg er hos hver dag også. NOen ganger når jeg har noe spesielt på gang, som konkurranser eller kalender og sånn, så har jeg sett en LITEN økning, men mer kontrollert 😀 Nå har jeg ikke hatt noe spesielt, men bare vanlige fjaset mitt. Ikke at det ikke er bra nok, men litt uventet. Men HYGGELIG uventet 😀 Liker å løpe til døra jeg 🙂 Det kommer til alltid å være en blogg hvor ALLE er velkommen, hvor jeg prater og tuller og koser meg, med folk jeg kjenner og IKKE kjenner. Og de som står i vinduet og titter kan få lov til det også 🙂 Så lenge folk er greie og snille 🙂 Ja, helt enig i at det skal være Jantelov-fritt og fristed. GUUUD hvor mye energi jeg har HENTET fra bloggen i tunge perioder, samtidig som jeg bruker litt energi på den også 🙂 Kjempefin hobby 🙂 Jeg er også inne hos mine faste hver dag, så sant det ikke er noe helt spesielt 🙂 Jeg reiser snart mot Fredrikstad og gleder meg til å se venninnen min 🙂 Ha en srålende fredag og Klemmer på alle kanter <3

    14. Det er fint med oversikt ja , og du er så flink at det har du klart bra med b.l.a å holde orden på bursdager og vennelisten din . Men her oss meg er det litte grann mer kaotisk , selv om jeg prøver så godt jeg kan å ha en slags oversikt . Så en gang i blant ryker det noen ut her å . ( Men helst skulle jeg hatt en liten sjekk på alle om de ennå lever og er hjemme liksom ? Men ikke alltid så lett nei .
      Ja og du i forje uke skjønte jeg svært lite for da var leser tallet mitt minst tre doblet , mange dager 😮 Jeg skjønte ikke noe jeg …..blei jo litt glad for at så mange orket å lese seg igjennom så mye fjas jeg noen gang hoster opp , hehe ;)) Men sånn vanligvis har jeg circa . samme antall lesere :)) Ønsker deg en god dag og en god fredag nå , klemmer på alle kanter <33

    15. Forstår godt at folk ringer på hos deg. Her er det koselig, spennende, morsomt og inkluderende <3
      Jeg har veldig svingende tall hos meg. En liten fast leseskare, men noen ganger er det så jeg mister fullstendig oversikten 🙂 Det er moro!
      Jeg passer hele tiden på at jeg ikke skal føle plikt med bloggen, men blogge fordi jeg har lyst. Dermed faller lesertallet i travleperioder og vokser når jeg blogger oftere. Bloggen er og skal fortsette å være mitt fristed og mitt jantelovfrie sted og et sted jeg henter overskudd 🙂 Selv om jeg ikke blogger på dager er jeg alltid (så sant det ikke er noe heeeelt spesielt) inne og leser et utvalg blogger. Besøker mine nærmeste bloggvenner 🙂
      Håper du har en finfin fredag!
      Mange fredagsklemmer 😀

    16. annebe: Ja, som jeg sa: Husk hvem du prater med 😀 He-he Er ikke DET mega-svinget liksom. Men når du har FÅ, og plutselig to dager med over 100. Det er en fordobling hos meg. Og jeg bare undrer meg litt 🙂 Jeg synes det er veldig hyggelig, og synes det er kos at noen liker å lese bloggen min. Jeg liker å bli kjent med folk her inne. Det er hovedpoenget for meg nesten, å bli litt kjent med folk, ha noen fine samtaler, snakke om noen aritge temaer og faktisk møte noen av folkene. DET synes jeg er kos med blogg. Og ikke at det er så inmari mange… Men det er kos å se at noen flere kanskje liker å lese det jeg skriver også 🙂 Ja, og nå har jeg liksom ikke hatt noe HØST-utstilling eller noe sånt spesielt heller, bare vanlige innlegg. Men den rosa rotta kan ha dratt litt 😀 Ha-ha. Så kos at din svigerinne er innom meg da 🙂 Jeg drar til venninnen min på overnatting i ettermidag, hun med grevlingen og beveren 😉 Gleder meg <3 klemmer masse <3

    17. Morro er det jo og VELDIG fortjent, men skjønner jo du lurer..jeg hadde jo en dag med 340 lesere fra normalt 50-80…da måtte det jo være noe..og da var det jo at innlegget hadde vært på nettavisen.
      Hos deg er det jo litt mer innafor “normalen”…Noen er nok bare at du stadig får flere lesere, noen få kommer kanskje fra instagram ..og noen som du sier fra at andre deler e.l..jeg hadde jo blandt annet linka til deg i innlegget om tegningen av meg..kanskje flere gjorde det ..men det var vel et par dager før oppsvinget..Men helt sikkert mange som kommer til å ringe på igjen, nå som de først har vært innom…:)….(Jeg vet at den ene svigrinna mi bl.a er innom bloggen din noen ganger,og liker den) …Klem og super dag til deg <3

    18. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Nei, jeg ligger stort sett på 50-60 jeg også. Og med en sånn liten blogg får man mer kontakt, og kjenner de som er innom. Og DET synes jeg kanskje er nesten det morsomste med hele bloggingen, å bli kjent med folk. Jeg skriver det jeg synes er moro, og JEG velger det jeg skriver om. Men jeg synes jo det er hyggelig om andre liker å lese det jeg skriver, og hvis det kan utløse et smil eller noe en dag, så synes jeg det er ekstra stas 🙂 Og det at folk er innom, skriver noen kommentarer innimellom og sånt, det gjør at det er ekstra moro, for da blir jeg kjent med folk 🙂 Men plutselig nå har det ligget et par dager på over 100 lesere, og det er jo uvant for en med 50 pr dag 😀 Men en hyggelig overraskelse altså. Jeg har ikke gjort noe spesielt, så det er derfor jeg lurer 😉 Men ikke alt man kan få svar på 😀 Og det er HELT greit 🙂 Moro uansett <3 Jeg er veldig glad for at du kommer på besøk, for du er jo en kjempekos dame å ha i sofaen sin 🙂 Stor god fredagsklem <3

    19. cuskima: Ha-ha, ja musa gjorde nok utslaget 😀 Ikke så nøye egentlig, det med kontroll gjelder nok mest andre ting her i livet. Men det at jeg har hatt en LITEN gjeng her inne, gjør at jeg kjenner folk litt bedre hvis du skjønner 🙂 Jeg tror at om man har mange tusen inne på bloggen hver dag, så får man ikke samme kontakten 🙂 Men alle er koselige og jeg liker alle inntil det motsatte er bevist jeg også 🙂 Ha en strålende dag du også, håper du er friskesen snart og hilse Buffy hun ikke skal være redd hos dyrlegen 😉 Men det er hun kanskje ikke? 🙂 Klemmer i bøttevis <3

    20. Siv Svanem: Ja, det var litt hyggelig med en liten oppsving 🙂 Ikke nøye med MAAANGE lesere, men at NOEN leser det synes jeg er hyggelig 🙂 Takk, koselig du synes det 🙂

    21. Jeg er inne og leser dine innlegg hver gang jeg, for jeg syns det er så hyggelig å komme på besøk til deg <3 selv har jeg ikke så stort oppsving, var når jeg skrev innlegget om hvordan min datter hadde hatt det oppigjennom at det var veldig mange innom, men det var nok ett brennhett tema også 🙂 men sånn ellers så skriver jeg blogg for min egen del jeg da, og det er nok for meg egentlig, men ser jeg ligger mellom 40 og 50 pr innlegg <3 ønsker deg en flotters dag og en knallfin helg <3 Klemmer

    22. var nok ordene rosa mus vet du som gjorde at tallene steg hahahaha
      nei vet du eg aner aldri hva det er som svinger -noen ganger er det et innlegg eg ikkje helt forstår hva som fenger og andre ganger når eg tror noe fenger eller kunne vært intressant er det ikkje alltid det er det 😛
      Anyway hyggelig er det uansett og eg er ingen kontrollfreak på hvem som er på bloggbesøk -eg liker alle til det motsatte er bevist 🙂
      Ha en strålende dag -nå skal eg og Buffy til en kontroll hos dyrlegen -eg har snart mellom alle 3 hundene mine nedbetalt det nye ultralydapparatet det har fått der ute tror eg hahahaha
      klemmeting <3<3

    23. fjellgeitbundingen: Ja, sånn er det jo litt innimellom. Du kommer når du har tid, og da er det hyggelig å se deg både HER og inne i DIN LEILIGHET 🙂 Prøve å finne litt egentid, uansett hva du gjør i den, for det er viktig å kunne slappe av litt alene også 🙂 God fredag 🙂

    24. Lisbeth Pedersen: Ja, jeg hopper jo liksom ikke fra 100 til 1000 liksom…men for meg som vanligvis liggger på 50-60 lesere, så er 100 ganske mye 😀 Hi-hi. Men veldig hyggelig er det, og jeg er glad som en lerke jeg 🙂 Ha en super dag du også 🙂 Klemmer <3

    25. Hei, sånn er det kanskje hos de fleste. Ser selv jeg er litt ustabil blogger for tiden. Med hus, hjem, besøk og mange prosjekter finnes det knapt egentid, men kommer snart til å bli mer stabil igjen.

    26. vaniljeogpepper: Her er det plass til mange skal jeg si deg, og de kan gjerne flytte inn alle sammen til og med 😀 Hi-hi. Jeg tenkte også at noen har delt innlegget mitt her og der. Jeg så at VP-ble delt i går 😉 Og jeg synes det er SÅÅÅÅÅ koselig 🙂 Alt dette med å måtte ha kontroll er mest viktig ELLERS i livet, her på blogg er det helt greit med RUSH av folk uten at jeg vet hvorfor 🙂 I LOVE IT <3 Bruker jo mye tid på denne hobbyen og da er det jo koselig at noen flere ser innleggene mine 🙂 Stor fredagsklem til CO-mum til VP II 🙂

    27. Kanskje fordi det blir ‘reklamert’ for hos andre bloggere uten at de bloggerne informerer deg om det …eller innlegget ditt ligger på forsiden av nettavisa..:) Uansett ,her er det vel plass til alle ,selv om ikke alle trenger flytte inn ;))

    28. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, noe handler kanskje om tid. Men jeg bruke en del tid, og det er ikke nok for å få høye tall. Jeg stoler fullt og helt på at jeg har en blogg med god kvalitet, som er bra nok i massevis og kanskje til og med litt underholdende. Men det handler også mye om hvordan man “sprer seg” har jeg skjønt. De eneste som VET OM meg, er jo bloggvennene mine. Og har man 90 bloggvenner, kan man kanskje regne med at 50 av dem er innom i løpet av dagen, sånn i gjennomsnitt 🙂 Og jeg har ikke shouts, eller Facebook eller noen annen SÅNN form for å vise at jeg finnes. Man ramler jo fort ut av listen på forsdien, uten shout. Men jeg har Instagram nå. Med link til bloggen. Kanskje den som begynner “å virke” .-D He-he Nei,, ikke vet jeg, og ikke så nøye. Men moro med litt høyere tall noen dager også da, fordi jeg faktisk bruker mye tid her inne 🙂 Ha en strålende fredag du også, håper du skal gjøre noe hyggelig 🙂 Jeg skal på besøk til venninnen min i Fredrikstad 🙂 Kos <3

    29. Hei på deg.
      Ja plutselig hadde du mange besøk. Det er så kjekt innemellom med litt ekstra.
      Jeg hadde høyere tall før, og selvfølgelig hadde jeg det. Handler jo om hvor mye tid en faktisk bruker her inne selv også.
      Tiden løper virkelig bokstavelig talt nå, og jeg undrer meg på hvorfor akkurat nå?
      Så mye i hodet og så lite på plass. Ikke bra, men av og til blir det slik.
      Jeg liker å ha den kontrollen og du liker å vite hvem som stikker innom.:)
      Kanskje får du et svar, og kanskje ikke. Det tenker jeg om meg selv også..
      Kos deg i blokken, og riktig god fredag til deg.:)

    30. Min matgale verden: He-he, altså SÅ stort oppsving har jeg ikke hatt at jeg kan havligget på noen forside, men fra 50 om dagen, til 100 nå et par dager er ganske stor forskjell 😀 Men mistenker noen for å ha delt innlegg på Facebook, da får jeg av og til litt oppsving 🙂 Men who knows, jeg får bare sveve i total uvitenhet liksom 😀 hi-hi, kontrollfreaken Frodith. Neida, synes det har vært koselig med 100 jeg. Blåser i hvem 😉 klemmer fredagsklemmen <3

    31. Ja er ikke det rart. Mine tall fikk seg plutselig og et oppsving, uten at jeg aner hvorfor. Nå er de tilbake i “normalen” men jeg fant aldri ut hva det var…. var nå for noen dager siden. Hm….kanskje vi har vært på forsiden av noe vi ikke vet om 🙂 hehe Fiiine freeedagsklemmer på vei 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg