På mini-ferie ;-)

Jeg er på en mini-mini-ferie…Det betyr EN overnatting hos venninnen min i Fredrikstad. Ja, du vet hun med Helsefarmen… Hun jeg går og jogger med, og spiser sunn mat til krampa tar oss, i to dager…. til jeg er tilbake på kjøret igjen i sjokoladekroken min i stua hjemme…

Ja, det er altså HENNE som jeg oppdaget grevling med…Hun lille som var så flink å forsvare meg, når vi møter SKUMLE grevlinger på veien om sommeren i Fredrikstad..

 

Og det er også samme venninnen som jeg så BEVER med i sommer, når vi padlet kano…

 

Og nå er jeg altså på plass igjen, hos samme venninnen.

Lurer på hvilken dyr vi skal sloss med denne gangen 😉

 

Har du noen gode barndomsvenner du fremdeles er mye sammen med?

Er du redd for bever, eller grevling?

 

 


 

#venner #dyr #miniferie #overnatting
27 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Det eneste vi oppdaget i Fredrikstad denne gangen, var en innpåsliten flue… Nå er jeg hjemme igjen…og det har vært Østensjøvannet i dag. Og der var det dyr hvertfall 🙂 Mye Guffen- dyr 😀 Var med en annen venninne dit da 🙂 Klemmer <3

    2. Så kos, håper du har hatt det kjempefint på helsefarm <3 Det er så fint å holde på barndomsvennene sine, de betyr veldig mye 🙂 Jeg har ei som jeg har "kjent" siden jeg var baby og ei som jeg ble kjent med i førsteklasse på barneskolen, begge to ser jeg på som barndomsveninner <3
      Er spent på å se om dere har oppdaget noen dyr denne gangen! Hehe. Klem i fleng <3

    3. cathrinehenriksen: Jeg bare RASKET med meg kjolen, så har ikke prøvd den en gang 😀 Men kan være fin med fargerike tights under 🙂 Må prøve i morgen 🙂 Og masse Panduro-saker 🙂

    4. Åja , men da var vi der samtidig …hehe :o) Men ja jeg hadde ett farlig hastverk jeg da , for skulle rekke å handle inn mesteparten av julegavene til familien og litt av hvert ;-o Så så meg heller ikke rundt må jeg innrømme 😮 Og så deg heller ikke nei…..
      Så bra du fant nyttige ting og ja kjole ikke minst <33 Moro med ny kjole da ;-D Klemme masse mer <33

    5. cathrinehenriksen: Jeg har akkurat kommet fra Fredrikstad jeg også. VI var i Sverige tidlig 🙂 Rundt 11-12 kanskje. Jeg var så opptatt av å skravle med venninnen min så så ikke stort rundt meg 😀 Men så ingen kjente nei 😀 Jeg fikk kjøpt meg ny kjole, og masse til å lage vesker og luer med 😉 Klemmer i vei fra DENNE sofaen <3

    6. Veronica S: Henne her i Fredrikstad har jeg gått på skole med siden første klasse, ble venner i sjette, og har hengt sammen siden. Nå bor vi i hver vår by, men det spiller ingen rolle, sees innimellom og koser oss da 🙂 Jeg møtte BEGGE disse dyrene i sommer. Aldri før 😀

    7. Så kjekt da;)
      Jeg har en barndomsvenninne jeg treffer en gang i blandt.
      Aldri møtt på verken Grevling eller Bever.. men er ganske redd for sauer og kyr da..

    8. cathrinehenriksen: Jepp, i dag skal jeg nok ta litt bilder også. Og vi skal også til Sweden 😀 Nei,, noen venner blir boende langt unna. MEn er det noen som teller, så gjør det ikke noe om de bor langt unna, man HAR dem som venner likevel 🙂 Grevling er skummelt 🙂 Men ikke sett noen dyr her ennå 😀 Klemmer <3

    9. Fru Stussli: Deilig med gode venner 🙂 Man trenger ikke bo så nærme heller, for de er der hele tida likevel. Og er der når man trenger dem 🙂 Grevlingen blir man helt klart redd, men vi hadde en bever også vi ble litt redd vi 😀 Ha en fin dag min venn <3 Nå drar vi på Harry-tur <3 klemmer lørdagsklemmer med sukker på <3

    10. Haha , ja dette husker jeg og hun venninnen din med helsefarmen ja :)) Ja det er ikke bra å være på kjøret hele tia Frodithen , så er bra du tar i ett tak for din egen helse , haha ….men ikke jukse nå da 🙂 Uansett det blir nok kjempe kos , og du er vel ikke den som er så veldig lat heller , det tror jeg ikke noe på . Du som er så mye ute og rusler ellers og sånn :)) Knipser bilder og koser deg =P Kan jo ikke være SÅ usunn …..Men ja …
      Barndomsvenninner har man lagt igjen oppe i nord , dessverre 😮 De ville ikke følge etter , men savner ett par av dem veldig da :-p Ja og vet jeg burde være redd for grevling , men er vel bare å ikke komme så tett innpå ? Så nei , slike ting blir jeg liksom aldri redd av en eller anna grunn 😮 Og ja håper dere treffer på ett koselig og ufarlig men dyr der i Fredrikstad :))
      Også må du ha en super helg videre , kose deg maks , klemmer fra meg som skal til Sweden nå <33

    11. Så koselig det høres ut <3
      Jeg har barndomsvenninnnen mine 100 mil unna, så jeg ser dem ikke så ofte lengre. Jeg har en jeg ringer ofte og som jeg vet stiller opp den dagen jeg skulle trenge det. En som vet det meste om meg 🙂
      Jeg er jo redd mye rart, men når jeg blir redd så blir jeg jo så sinna. Beveren vi så i sommer var jeg ikke redd, men grevlingen som var på trappa her ble jeg både redd for og dermed rasende. Han kommer nok ikke igjen med det første.
      Ha en fortryllende venninnedag <3
      Lørdagsklemmer

    12. Ha, ha…POL-bjørn. Den var ny. Ha ha, ikke ta for mange av dem. Har hørt om andre som ser insekter og kryp etter slike festligheter. Men kose deg riktig må du. Hørtest jo rett trivelig ut…

    13. Susns sang og smurferi, fjoll : Ja, ikke sant, tøffere enn toget også. Tok rotta på den grevlingen med den lille pinnen sin 😀 Neida, vi løp alt vi kunne 😀 God helg <3

    14. Engla: Ja, må vel innrømme at her er det mest sjokolade og ikke så mye helsefarm ennå 😀 Ha-ha. Vi koser oss, jeg hekler og vi har spist taco, skravlet og sett tv :- ) Fint med gamle venner 🙂 Ha en fin held du også min venn <3 Klemmer i vei i massevis <3

    15. hhahahaha sku nett til å kommentere at hun venninnen din er jo rene Steve Irwing -han som hadde dyrehage i Australia vet du 🙂
      Kose dere klememting <3

    16. Helsefarm er bra 🙂
      Kos deg og nyt kvelden sammen med din gode venninne <3
      Jeg har også noen venniner som jeg har hatt helt fra mine barnsbein. Godt å ha noen sånne 🙂
      Ønsker deg en fin helg!
      Klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg