Sniking…veien til godsakene…

Ja, vi snakker ikke her om sniking på trikk, buss eller T-bane…Heller ikke er det snakk om SNIKETE oppførsel…Det fører sjelden noe godt med seg…Nei, det er rett og slett god gammeldags “snike-seg-unna-husvasken”-sniking det her er snakk om… 😉

Du som var innom meg i dag tidlig, vet jo at jeg hadde litt av et søndags-dilemma

Vel… som du kanskskje ante….Fotoapparatet, og turen til Østensjøvannet skrek høyere enn stuegulvene og den fulle kommoden…Og det vil de nok alltid gjøre…Så det blir nok noen flere foto-safarier i høst ja…Det kan jeg love…

Og snikingen…..VEKK fra vaskingen…og MOT de flotte fuglene ved Østensjøvannet…VEL , det betalte seg det… Ved Østensjøvannet finner man alltid noen “godsaker”…Ikke for å spise…for Guffen er altfor morsom til at jeg tar han under armen, og drar han hjem til GRYTENE… Nei, ha er en fin liten godsak som foto-motiv mener jeg..

” Ja,….var det noe…? “

 

“…heh…ja…da bare klør jeg meg litt i mens du finner ut av det….”

 

“….ta-dam-ta-dam…svinger litt på meg ja…. Ja… VAR DET NOE…? “

 

“….så… GÅ VEKK DA.!! KAN DU SLUTTE MED DEN STIRRINGA???”

 

Blir du sint om folk stirrer på deg?

Eller tar bilder av deg?? 😉

Får du dårlig samvittighet når du stikker fra husvasken?

 

 


#Østensjøvannet #fugler #dyr #natur #foto #gjess #unnasluntring
39 kommentarer
    1. Hei hei, her kommer jeg 🙂 Jeg har som du sikkert vet vært hos bestemor denne uka så jeg har ikke vært så mye inne på blogger, men nå ligger jeg her å ikke får sove så da kan jeg jo like gjerne lese til jeg blir trøtt 🙂 Da er det koselig å ha noen blogger å komme inn på!
      Denne gangen fikk du utrolig fine bilder! Wow, så flink du har blitt med fotoapparatet <3 Skjønner at Guffen kan bli litt småirritert når det står noen sånn å glaner på han. Er ikke noe glad i det selv jeg, men når man er så søt som Guffen så må man vel bare regne med det ^^ Hehe, klem i fleng <3

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, han var en tøffing 🙂 Oi, en sort svane, den skulle jeg gjerne sett og knipset ja 🙂 Nei, ikke så moro å bli tatt bilde av alltid, men GUFFEN, han får tåle det 😀 Og nei, husvasken reiser ikke fra NOEN 😀 Ikke her heller 😉

    3. cathrinehenriksen: Ja, du blir en liten hissig-gås da, hvis noen stirrer på deg?? 😉 Som Guffen her? 😀 He-he.. Jeg er veldig fornøyd med valget mitt i går 🙂 God mandag til deg også 🙂 Og god klem <3

    4. Han guffen er en flott fugl må jeg si.
      Håper jeg finner den sorte svanen min igjen nå neste tur. Satser på at han ikke har flyttet enda::)
      Jeg liker ikke at folk stirrer, og heller ikke å bli tatt bilde av, men av og til skjer det jo….
      Husvasken reiser ikke fra meg uansett.:)

    5. Haha , og jeg synes du gjorde det riktige jeg ;-D Du kom deg jo ut i frisk luft og tok bilder :)) Det er jo mye sunnere for kropp og sjel enn oppvask vil jeg mene ;)) Og Guffen var super sjarmerende og stilig på alle bildene , haha ….herlig type han altså ;-D <3 Ja , jeg skal innrømme en tin jeg blir faktisk ofte sint på voksne folk som stirrer intenst , ppleier å stirre intens tilbake på dem , og det hjelper . Ja for av og til er jeg en liten hissigpropp 😮 Bilder kan jeg kanskje ta som ett komplement og litt mer humoristisk , aner ikke hvorfor ....men er vel settingen da ....hvis den er komisk kanskje ? Men ja og ingen dårlig samvittighet når jeg er ute å sprader , inne derimot ja da er det litt verre 😮
      God mandag til deg og GOD klem <33

    6. Lisbeth Pedersen: Neida, den går ingen vei 😀 Ha-ha,. Skikkelig trofast den liksom.. Og det var moro å ta bilder, som vanlig 🙂 Ha en strålende dag du også 🙂 Stor mandagsklem <3

    7. <3 eg vet du ikkje skal det takk <3
      men dyr og sånne ting som trær og skygger og sånne flotte ting som du tar bilder av det er bare gøy og flott og stilig vakkert og spennende :)
      Ikkje feber i dag da klememting <3

    8. cuskima: Jeg skal ALDRI gjøre sånn mot deg!! :-DStikke kameraet sånn mener jeg…Men Guffen får jammen tåle det 😀 Ja, her ble det bare kos og ikke noe vasking overhode 😉 Kun klesvask 😉 Håper du er bedre form <3 klemmer <3

    9. annebe: Ja, ikke sant 🙂 Jeg synes hvertfall det 🙂 Deilig dag, frisk luft og masse bilder 🙂 Man blir litt satt ut av sånn omstilling av klokka 🙂 Jeg er også veldig trøtt, enda jeg sov mye lenger enn vanlig… Jeg har ikke gjort mye her jeg heller, litt klesvask bare 🙂 Men kost meg har jeg gjort 🙂 Og heklet mer 😉 klemmer <3

    10. Hater å ha kamera i fjeset for å si det sånn så eg forstår denne fuglen :D:D
      Eg elsker bilder altså ikkje misforstå,bare føler meg skikkelig uvel og ukomfortabel:P
      Glad du fikk gjort mye kjekkere ting i dag enn å vaske.
      Eg solgte møbler fra gamleleiligheten i dag…og mens eg gjorde det og var borte i 45 min og da vaet du var det krise på badet hahahaha
      klemmeting <3

    11. Ble kjempefine de bilder…vel verdt å hoppe over husvask og rydding for 🙂
      Har rydda ut av oppvaskmaskinen og hatt en liten tøyvask i dag..det er jo bedre enn ikke noe 🙂
      Veldig trøtt nå ,har vel noe med stilling av kl. å gjøre bl.a…Klem<3

    12. margarites: Ja, litt morsomme noen av bildene 😀 Og noen var nærme, jeg satt på huk og de sto rett ved. De fikk mat av noen andre, så jeg bare fyrte løs 😀 Ja, er man fugl får man jammen regne med litt…selv om han var litt sur han her… ;-D Jepp, husvasken får bli et og et rom utover i uka, fordelt på to tror jeg 😀 Føler ingen dårlig samvittighet i dag faktisk 😀 Deilig 🙂 Stor klem til hjemkommen frue <3

    13. Snakk om blinkskudd! Det bildet av Guffen som klør seg i hodet er helt supert! Jeg liker ikke at folk stirrer eller tar bilde, men er man fugl så må man regne med å bli fotomodell for mange 🙂
      Når jeg hopper over husvasken får jeg litt dårlig samvittighet – et lite øyeblikk- men så går det over! Og så tar jeg det en annen dag. Liker å ha det litt ryddig og ordentlig, men jeg lever etter mottoet mitt: Det er bedre med litt støv i krokene, enn et rent helvete! Tror du prioriterte helt rett i dag. Stor klem <3

    14. Min matgale verden: Jeg synes uansett dyr liksom..Når du har bergensk på Boniie, eller sauene…eller hva som helst av dyr på blogg…De ER bergenske… 😉

    15. Audhild Mamma til lille Willi: Den var veldig nærme, for noen andre hadde litt mat til dem..Og jeg var helt klar. Kunne ha klappet den 😀 Men den er ikke så stor da, men jeg satte meg NED i øyenhøyde, helt på huk…da blir jeg litt høyere bare… 🙂 Ingen husvask 😀 Har vasket et par maskiner med klær bare, og laget middag..

    16. Elisabeth: He-he, ja vi vet å prioritere RIKTIG. De gulvene og hus-arbeidet er jo der ALLTID og blir aldri bra NOK 😀 Så mye mer moro å ta seg en tur å finne fine bilder, god luft og BITTELITT mosjon 😉 Men da er vi to veldig enig da 😀 Vi gjorde rett ;-D

    17. Fine høstdager kan nytes med god samvittighet 🙂 fordi jeg skulle også ha vasket i dag he he men måtte ut, også ble jeg opptatt av studier :)) fine bilder!!

    18. Min matgale verden: Ja, ikke sant det er det viktigste , holde hviledagen hellig, OG ikke skuffe Guffen…DET er viktig det 😀 He-he.. Det verste er at jeg synes disse fuglene jeg møter på ALLE sammen skulle snakket Bergensk 😀 Det tar seg liksom mye finere ut, når de snatrer disse setningene på bergensk liksom…Men jeg kan jo ikke det, så da blir det Østlandsk…men jeg hører dem på bergensk inni hodet mitt 😀 Nei, her skinner det ingen sol på innsiden, jeg har fanget kaniner med bare hendene i dag….men deg gjør ingenting, for fine bilder fikk jeg og masse frisk luft 😀 He-he Klemmer masse <3

    19. Therese Pettersen: He-he..ja…ikke sant…Og hvis du ser på morgeninnlegget mitt vil du se at det ikke bare handler om SMÅ-saker som oppvask heller, men stappfulle kommoder, og mengder med gulv som burde vært vasket…BURDE- BURDE…men de vinner aldri 😉

    20. Haha, for noen herlige bilder og kommentarer 🙂 Guffen skuffer ikke nei, gøy når man får komme så nærme. Jeg trodde jeg hadde vært på morgenbesøk hos deg jeg…makan, må snart få den der seniluken jeg altså. Jeg synes absolutt det der var vel verdt å skofte husvasken for. Hvem bryr seg vel om det ikke skinner som en sol… Jeg har bare bakt og kost meg i dag. For man skal holde hviledagen hellig…såh… 🙂 klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg