Ikke bare Guffen, men Fetter Anton også ;-)

Det er noe med livet i Andeby…. Man tror i utgangspunktet det er veldig fredelig…at folk som går med rumpa bar hele året ikke får særlig respekt, og at man kan gjøre som man vil i forhold til dem  liksom…Men DET er jammen ikke tilfelle… For alle i Andeby, har jammen temperament altså…uansett om de er aldri så bukse-løse 😉

Du traff jo på Guffen her på søndag,og han vrikket og vred på seg og stirret meg nesten i senk før han glefset etter meg…Og jammen meg var ikke Fetter Anton i samme humør…Lurer på om det er noen interne konflikter i Andeby som vi ikke vet om??….For maken til hissigpropper skal man lete lenge etter… ;-D

Fetter Anton er på meg med et utfordrende blikk…. som om jeg ikke hadde noe der å gjøre liksom…

 

…overser meg så bittelitt…i håp om at jeg skal gå min vei….Men jeg er jo  sta som et esel….og blir værende…..

 

…kommer vaggende litt truende, mens han svinger på hoftene… Fremdeles det noe “hypnotiske” blikket……

 

…før han SETTER øynene i meg….

Med DET svarte blikket, trengte jeg ikke noe fresing eller åpent gap for å forstå alvoret…..Jeg tok hintet, og pilte avgårde som Minni Mus…. 😉

 

Er du redd for gjess eller svaner?

Kjenner du denne gåsetypen?

 


#gjess #dyr #natur #østensjøvannet #foto #
34 kommentarer
    1. Hahahaha, han ser jo virkelig skikkelig sur ut! Veldig morsomme bildetekster, jeg er sikker på at han tenker det du skriver xD Jeg hadde nok ikke turt å gå så nære en gang, jeg er litt småpysete egentlig! Det er vel helst svaner som kan bite litt, men jeg er neimen ikke helt trygg på disse her heller xD
      Men tøff er du og fine bilder får du jo igjen for det 🙂

    2. cathrinehenriksen: Ja, jeg får nok gå bukseløs 😀 He-he..Men ikke i dag..For kaldt 😀 Og er på jobb 😉 Ha en strålende dag Cathrine <3 klemmer masse <3

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det er det lureste det…og gå vekk og ikke være vanskelig 😀 Ha-ha.. Skulle så gjerne sett en svart en 🙂

    4. Kjenner ikke til denne gåse typen , men skal si den var herlig fin <33 Fetter Anton er jo rå stilig jo , haha ...likte han jeg ;-D Og nei er nok ikke redd gjess og svaner , men nå har jeg jo heller ikke opplevd noe særlig av det på nært hold .....ja så kanskje jeg er litt små redd av meg likevel ? Hvem vet :)) Uansett Andeby har mange herlige innbyggere 🙂 Og kanskje du må gå litt sånn spesielt kledd eller bukse løs i verste fall for å få innpass`? Ikke godt å si , haha ...
      Klemmer til deg , kose deg hos mamma din nå du <33

    5. Fru Stussli: Jeg satt på huk og nesten helt innpå dem. De fikk mat av noen andre, og SÅ mest strenge ut de her 😀 Skulle ikke bite meg egentlig… 😀 Men jeg er jo livredd svanene, og da løper jeg fort altså 😀 Uff, hørtes skummelt ut med den kalkunen :-/ Stor klem til deg <3

    6. Ja! Hjemme på gården til besteforeldrene mine gikk kalkuner og andre store fugler fritt. Disse kunne være skikkelig mannevonde og jage oss barna. Jeg kan huske å løpe livredd ned til tante med en sinna kalkun i hælene. Skal ikke kødde med store fugler…..
      Flotte bilder ble det når du var så modig <3
      Mange klemmer

    7. Veronica S: De svanene er litt skumle, selv om man ikke irriterer dem…De kommer noen gang etter folk, som bare går og passer sine egne saker 😀 Som meg f eks ;-D Hi-hi Men jeg går ikke for nærme, så det går greit..;-)

    8. cuskima: Hi-hi…jepp, det skal jeg gjøre 😀 Men foreløpig løper jeg fort nok…men spørs hvor lenge jeg holder formen liksom.. 😉

    9. Elisabeth: Nei, ikke sant det er mye fine fugler?? Mange rare jeg ikke kan navnet på. Denne her må jeg finne ut.. Men TØFF i trynet er den hvertfall 😀 Ha-ha

    10. cuskima: Veldig enig med deg, STORE fugler er skumle, for små hunder, for katter og for MEG: De går jo helt bananas for ingenting innimellom… SKjærene er frekke og spiser jordbærene til mamma…Og MÅKER…disgusting!! De er FOR store 😀 He-he.. Men de løpe-fuglene er jammen ekle de også…de kan løpe fort skjønner du… Og shredded Linda her på blogg ble bitt av en svane, og hun anbefaler løping fra svaner…. Klemmer <3

    11. Liker ikkje kråker…..de blir mannevonde og de flyr ned i hodet på deg fra trærene:/
      ellers er skjærer vakre,men farlige for små hvertfall…..de likte å plage Fendi i hagen vi bodde i dag vi fikk henne….da var hun så redd og løp inn. Vi hadde katt engang og den lå på gesimsen utenfor vinduet og eg hadde vasket og vinduet sto sånn rett ut sånn vindue du kan vende om. Da stupte en måke ned og sku TA katten gjennom vinduet -den så jo ikkje det vet du -så bare en katt -mmmm middag.
      Tussi har nesten blitt måkemat også -vi avr på en P plass der hundene sku leke og løpe. Målene hadde reir og plutselig kom en måke STUPENDE mot Tussi og fløy rett over hodet på meg da eg grep Tussi i luften da hun kom hoppende i armene mine stiv av skrekk!!! Utrolig skummelt altså de. Så store fugler som ikkje flyr så mye er eg mindre redd -selvom de KAN bite og hisser seg :D:D

    12. fjellgeitbundingen: Ja, jeg reddet meg i sikkerhet 😀 Han ser virkelig morsk ut. Jeg synes han Guffen fra i går er skummel, men han her er nesten verre:-D

    13. margarites: Nei, ikke skjønner jeg hva de er så sur for…:-D Ja, jeg vet ikke hva denne heter heller. Håpet på noe hell hos dere…men da får det bare være Fetter Anton en stund til 😀 Stor klem til deg <3

    14. Jeg kan ikke skjønne hvorfor de må frese sånn til tider. De skremmer jo vekk alle som nærmer seg, men det er kanskje sånn de forsvarer seg mot fiendedyr…eller mennesker. Bildene ble fine av fine Fetter Anton. Jeg kan ikke noe om arten så for meg kan han gå under navnet Fetter Anton for bestandig. Kan navn på noen småfugler…men så stopper det der.<3

    15. Shredded Linda: Har du det?? Fysj!! Ja, de biter hardt eller? Jeg har bare hørt om liksom, og derfor er jeg litt redd dem..Men ikke blitt bitt selv ennå…det rekker de ikke…for jeg løper så fort.. 😉

    16. Ser de ser litt “hissige” ut ja, jammen godt du kom deg avgårde før de gikk til angrep. Har blitt bitt av en svane en gang, og det var slett ingen hyggelig opplevelse.
      God mandagskveld 🙂

    17. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, de har TØFFE uttrykk der i Andeby 😀 Men jeg er tøff og sta, så det BLIR bilder…De får heller bare frese og bite litt 😀 Stor klem og fortsatt fin bursdag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg