Hm….??

Kan du hjelpe meg litt…?

Jeg skal på mitt første Halloween-paryt i morgen…Aldri vært på noe sånt før…

Og har vel ikke hatt så mye til overs for akkurat DEN feiringen heller liksom..for den er jo jammen ikke VÅR oppfinnelse …BARE en dag for forretningsstanden til å tjene penger osv…Jada, her kommer det gamle demonstrant-argumentene på løpende bånd inni holdet.. Henger igjen litt “Nei til JA” -kamprop, islender og militær-boots i tankegangen… Så Halloween har vært en IKKE-dag for meg, etter at jeg forlot demonstrasjons-togene en gang på 90 -tallet…

Men nå har det seg sånn da, at man kan forandre seg hele livet, og det viktigste er å leve når man gjør det…Og jeg elsker jo å kle meg ut… Vekk med all motstand, og inn med Halloween -party- spiriten 🙂

Gleder meg stort jeg. Og det jo Mammaen til Lille Supermann som arrangerer, så klart jeg gleder meg <3 Men problemet er …

Er man nødt til å være sint og skummel….?


…som heks eller noe….For å få snop på festen…?

 

…ELLER….kan man gå utkledd som en litt mer uskyldig gris f eks…? Jeg har grise-maske…. 😉

 

Hva tror du?

 


 

 

#halloween #kostymer #fest #skummel #snill #godteri #utkledning #heks
64 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Jeg blir ikke gris en gang, men sjiraffen. Jeg har drakt, og jeg har ikke noe til underdel på grisen..Så da blir det sjiraff… Og har ikke noe sminke annet enn mascara…Så det blir litt kjedelig..Men sånn blir det i år, dusjen er ødelagt, jeg har ingen penger…så det blir kom som jeg er for min del… Men på fest skal jeg.. Klemmer <3

    2. Så gøy å høre at du har blitt litt mer glad i Halloween! 🙂 Jeg skjønner hvorfor folk mener det er en tullete ting å feire, men det er jo veldig gøy og da! Man trenger ikke bruke masse penger på kostymer, la heller de som vil det få lov til å gjøre det. Jeg skal bare bruke en vanlig kjole jeg har også sminke meg med sminke jeg har liggende. 100% gratis kostyme på meg i år, men jeg kommer til å få det like gøy uansett 🙂
      Du kan selvfølgelig gå som gris! På halloween har folk alle mulige kostymer, noen er veldig skumle, noen legger mye jobb i få et pent kostyme og noen kler seg veldig utfordrende. Sistnevnte har ikke jeg så veldig sansen for da, men hver sin smak 🙂 Gleder meg til å se kostymet ditt <3 Klem

    3. V for Vendetta: Ja, litt forskjellig helt sikkert 🙂 Jeg skal innadørs og spise god mat og kaker med noen jenter. Så her blir det sjiraff-drakten jeg fikk av Ladyaugust 🙂

    4. Jeg er ikke fan av Halloween, men har alltid hatt fest for ungene alikevel (da de var små) -det er jo stas for de 🙂 Jeg syns vi skal holde på egne tradisjoner om allehelgens dag/natt, og god gammel julebukk. Dessuten så gjør vi Halloween litt feil ift hvordan den feires i USA – da jeg bodde der så var det mer “gatefest”, med lys og dekorasjoner. Mulig det har blitt annerledes der også, mer sånn tigging om godteri på dørene (for det er egentlig kun det det går ut på her i Norge føler jeg)

    5. Moving On: Har ikke noe annet å gå med, og kan ikke kjøpe noe heller, for er blakk 😀 Så da blir det giraff,og muligens litt strenge øyne…med kajal…

    6. Moving On: Ja, LITEN blir jeg ikke, men forhåpentligvis littegrann søt 😀 Og kan daffe litt i den 😉 på fest. Får kjøre til og fra. Bare jenter der 🙂

    7. Nei, man trenger da ikke være skummel!:)
      det er jo bare det og kle seg ut, vil da ikke tro det er noe big deal om en ikke er skummel, være de du vil være 🙂
      vær sjuraffen som du har i onepice!:D haha da er du en søt liten skapning:D

    8. Fru Stussli: Ååå, jeg håper jeg får se litt av bildene dine altså 🙂 Skjønner du grugleder. Modeller er en alvorlig ting. Men du er så flink så det går fint 🙂 Jeg tror jeg blir gris eller sjiraff, er litt slapp,og den sjiraffen kan være veldig slapp, og jeg inni… 😉 Kos deg med spinning og rommet. Jeg driver med nytt blogg-leilighet-innlegg her, har tegnet to nye 😉 Lørdagsklemmer i bøttevis på vei opp Stussliveien <3

    9. Gris er moro!! Kan jo være en skikkelig skummel gris som bare ser snill ut på lat. Det er jo det skumleste som er det 😀
      Håper du koser deg skikkelig på festen!!
      Nå skal jeg ned å ta en spinning time og så skal jeg prøve å komme et stykke til på “rommet”. I morgen er det fotoshoot med modeller :-O Grugleder meg.
      Mange lørdagsklemmer

    10. Helge: He-he, var ikke hjemme nei, det skjønner jeg godt. De ringer ikke på her, heldigvis 🙂 Ja, Nina Hagen var god “utkledd” på showene sine. Grete som har vært i Houston et år, sier at der borte går de alle mulige kostymer, så sjiraff og gris er helt lov 😉 Ha en fin lørdag du også 🙂

    11. Grete: Åå, det ble jeg glad for å høre, for du vet litt mer om dette. Da går jeg som gris eller sjiraff uten å bekymre meg om å bli FEIL 😀 Frister ganske mye å være sjiraff også, for da er det en hel drakt klar, med god plass inni, Kan bare slippe LØS alt jeg har 😀 Ha-ha Klemmer <3

    12. Elin Slåen: Liten gris… må prøve meg fram… Deilig og komfortabelt med sjiraffdrakten jeg fikk av Ladyen også 😀 Kanskje det blir den også…

    13. Halloween – en irsk greie som til Norge via USA som selvsagt handelstaden elsker. Klart du må kle deg ut, det er du flink til har du vist oss på div bilder. Når jeg tenker på Halloween går tankene til den tyske operaskolerte sangeren Nina Hagen, punkens gudmor, i 1980 kom låta African Reggae. Tenker at slik musikk passer til Halloweenparty. Nina hadde på seg masse rare kjoler og sminke. Anbefales youtube. Det var sikkert 20 unger rundt her som ringte på hos meg 3-4 ganger igår kveld. Men jeg “var” ikke hjemme. Ha en fin lørdag.

    14. Du kan være akkurat hva du vil! Man må ikke være skummel. I USA kler de seg ut med mye forskjellig, og ikke bare skjeletter, monster og slike guffne greier. Mange går for det uskyldige som gresskar, prinsesser, superhelter og dyr. Alt er lov så lenge man er utkledd. Så jeg tror helt klart du kan være gris, eller sjiraff. Kos deg masse i morgen. Klem <3

    15. Gleder meg til å se deg ferdig oppstaset :D:D
      Julebukk har eg gått MYE og eg har jo familie i USA så for meg er dette helt vanlig. Thanxgiving feirer vi ikkje -eg pleier å være thankfull hele året istedet :D:D
      klemmeting <3<3

    16. cuskima: Jaaadaa…:-D Vet det ikke er noe handelstanden har funnet opp generelt…Men vi her til lands feiret ikke dette i tidligere tider… mer julebukk…så derfor denne beskyldningen om at handelstanden har “funnet den opp” her til lands…For å tjene litt penger…Og som sagt, er ikke så SINNA lenger vettu, så bryr meg katta om de prøver å lure til seg litt ekstra penger på edderkopp-salg og annet knep 😉 OG gleder meg jeg, for jeg liker jo sånt 🙂 Demonstranten er ferdig med toget sitt 😉 Blir nok gris, ELLER giraffen ja…den er lettvint og komfortabel 😉 klemmer <3

    17. Halloween heter Allehelgens dag på Norsk og er ikkje *oppfunnet* av handelstanden:)
      I de fleste kulturer finnes det en dag som feirer de dødes dag eller det tynne sløret mellom verdener, fantasi,magi,mystikk osv .
      I en lite by i sør amerika tar de faktisk ut sine døde fra gravene deres og bærer dem rundy hele helgen og feirer masse med dans og mat osv. Så vær glad vi slipper det hahahahaha
      Ellers er det egentlig mer Jule eller Nyttårsbukk som er mer vanlig på Vestlandet, spesielt på bygdene -gammel tradisjon fra de med litt mindre som gikk til de større gårdene og fikk kaker og litt mat og litt av restene fra de rikes bord bokstavelig talt 🙂
      Hva med Giraffen din?
      ellers er jo grisen kjempesøt ::D:D:D
      lykke til og kose deg <3<3
      klemmeting <3

    18. cathrinehenriksen: Neida, røper ingenting jeg vettu, Kommer i morgen formiddag…Vil ikke si mer 😀 Må jo overraske litt 🙂 Og bilder, jada, får samboeren til å ta 😀 Klart det er krav 🙂 Klemmngser <3

    19. Therese Bråthen: Det mest komfortable er sjiraff-drakten. Stor,vid og deilig, og trenger ikke noe annet…:-D Men grisen er litt morsom den også 🙂 HI-hi..Får se i morgen 🙂 Bilder blir det uansett 😀

    20. cathrinehenriksen: Jeg var en ivrig demonstrant før jeg vettu, hvis det var noen viktige saker 🙂 Jeg skal på fest i morgen kveld, må vel ut med noen bilder på søndag tenker jeg 🙂 For på dagen i morgen har jeg noen andre lure bloggplaner 🙂 Klemmer <3

    21. Alle skal jo nesten være hekser , monstre og sånn ….ja så heller gris da , det er jo komisk og er sikker på at Mamman til Lille Superman hadde likt det , og Supermann også ;)) Som kanskje ikke trenger kle seg ut , hehe ….
      Men ja det finnes jo mange festlige kostymer som ikke er skumle å velge i , noen er jo til og med vakre nesten så ….men humor og søte dyr liker vel alle 😀 Så gris funker nok ja :))
      Å har du gått i demonstrasjonstog på ordentlig ? 🙂
      Og for så vidt enig i meningene dine jeg også , men har kledd meg ut for moro en gang likevel da 🙂 Noen ganger kan man la seg rive med , men trenger ikke kjøpe opp alle butikkene med skumle pynteting o.s.v o.s.v 😮
      Kose deg videre nå , og kose deg ennå mer på Halloween party om jeg ikke rekker innom før du drar =)
      Klemmer til Frodithen <33

    22. lulltove: Jepp, jeg kan være en gris, DET er en fin forskjell 🙂 For de andre skal være hekser og katter og skumle ting. Og jeg vet jeg får kake, selv om jeg kommer som snill gris 😉 klemmer <3

    23. ja party er party, så du får nok både mat og knask. Og alle her vet jo at du er veldig snill,egentlig, inni deg, selv om du må lage deg stygg utenpå……

    24. Jeg tror at du kan være den elskelige personen du egentlig er 🙂 Ta på deg noe festlig, fargerikt sommerfuglflagrende og gjør en forskjell i verden sammen med alle dauingene 🙂 Er det ikke derfor vi er her, vakre venn, for å gjøre en forskjell??? Klemmer

    25. Elin Slåen: ÅÅ, det ble jeg glad for å høre :-DJeg er stygt redd jeg må være en liten eller stor gris, og kanskje bare med LITT sinte øyne:-D

    26. eljos: Nei, jeg var litt redd for det. Men kanskje en SKUMMEL gris går 😀 Med svarte sinte øyne…Må finne en øyenblyant 😀 Jeg bruker jo så lite sminke… men har vel en liggende et sted 😀 Og siden det er fest, så tror jeg at jeg får mat og sånt uansett 😉 He-he

    27. ladyaugust: Ja, en skummel gris kanskje…Om jeg har litt skumle øyne, inne den grisemasken. VELDIG svarte griseøyne f eks.. Og svart kjole eller noe…Jeg har jo ikke annet. Eller sjiraff-heks kanskje…Jeg må jo få brukt sjiraffen litt mer 🙂 Sånn ute blant folk 😀 Jeg tror vi skal få både mat og snop uansett 🙂 HELDIGVIS :-DHi-hi KLemmer på alle kanter <3

    28. Beklager virkelig men ja, du er nødt til å være så ekkel og ufyselig som du bare klarer. Søte snille finnes ikke på slike party eller på denne feiringen. Det er vel derfor jeg misliker den så utrolig sterkt. Nei takke meg til julebukker som synger for oss i romjulen, de fortjene knask de…….

    29. Såklart må man være bittelitt skummelsøt for da får man masse småsnop 😀 Er man for skummel hiver jo bare folk fra seg hele skåla og småsnop med småstein og grus smaker ikke heeelt like godt 😉 haha Høggtenner er nesten et must 😀 Ha en fiiin fest fineste søs <3 klæmmesidelengs <3

    30. annebe: Nei, sånne skumle saker har jeg litt lite av, og ikke råd eller tid til å lage så mye greier heller.. Så må gjøre det enkelt.. Jeg har jo sjiraffdrakt også.. Husker du den? 😀 Klemmer <3

    31. Jeg tror og syns du kan kle deg ut slik du liker det…alle må jo ikke være “like”..ok med noen som ikke ser så veldig skummle ut også…Håper det blir et gøyalt og koselig party da….Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg