En dag i fine farger :-)

Selv om været var kaldt, sikkert nærmere null….og regnet silte ned utenfor vinduet da jeg satt beina på den kalde linoleumen på morningen, lå det løfter om en fin dag i lufta i går. En lørdag har mye løfter i seg…Gode løfter….Nesten like mange som en fredag…

Og når man vet at søster KANSKJE blir med på fotosafari, hvis migrenen gir seg, ja DA ligger alt an til å bli en fargerik, løfterik og strålende dag.  For det er ikke alltid sånn at man trenger SOL for å gi verden de fargene vi trenger…Neida, noen ganger holder det bare med litt dagslys, et Operatak og verdens beste søster. Så er fargene på plass, både bokstavelig og i litt mer overført betydning 🙂

 

 

 

 

 

 

Og etter en liten kafetur, var vi VIPS på Tjuvholmen på Aker Brygge, og der er det også rimelig fargerikt 😉

Håper du har hatt en fargerik helg. Hvis ikke:- ta med deg malerkosten ut, og gjør denne søndagen til et fint lite maleri <3

 

Hva er din plan for søndagen?

Gjorde du noe hyggelig i går, selv om det regnet og var surt?

 


 

#operataket #farger #paraply #foto #lys #stemning #fargerik
49 kommentarer
    1. vaniljeogpepper: Ja, der var du 😀 Tenkte du MÅTTE få med deg Kanelogsukker 😀 Så gøy at du synes jeg er god fotograf 🙂 Jeg trives jo SÅ med å ta bilder 🙂 Jeg synes de oppover-bildene er kjempemoro å ta. Spennende med andre vinkler 🙂

    2. Veronica S: Ja, hvis det regner SÅ mye så får man jo ikke tatt bilder heller… Men hvis bare litt går det fint. Og lørdag var det helt greit 😀 Spesielt med paraply 🙂

    3. NYDELIGE bilder altså!
      Jeg vil og på fotosafari. Min søndag gikk litt i dass siden været har vært fryktelig i dag. Var ute i 5 minutter og var kliss klass.

    4. ja nei TV benken er i gangen,men vekk fra stuen:D
      Det avr deilig med mer plass, den er diger, 110 X 150 høy og 60 dyp nede og 40 oppe -tar mye plas
      Nå skal eg lage meg litt middag
      velkommen tobæck
      <3<3

    5. vaniljeogpepper: Takk 🙂 Jeg synes den paraplyen gjør seg på grå by-bilder 🙂 Så vi er jo ut FOR å ta bilder, fordi det er kjempegøy 🙂
      Men du: -du MÅ komme innom en tur i morgen tidlig om du får tid. Jeg avslører hva jeg har laget av det beige-og-brune garnet 😀 og jeg tror du vil like det 😀 <3

    6. Mariann Sæther Tokle: En livlig og fin dag for deg da 🙂 Eller hele helga egentlig. Mye familie 🙂 Jeg var med søsters på foto-safari i går, og hos mamma en tur i dag 🙂 Koselig helg :- ) Nå kommer en uke, på full guff…før en rolig helg igjen :-/ HJÆLP!!

    7. cuskima: Ja, hun ble kvitt migrenen, derfor fikk vi alle de fine bildene i går 🙂 Jeg synes sorthvitt med paraplyen er flotte. Men de av søster og den blå-grå-tåkete-hvite-opera- himmelen er ganske flott også 🙂 Spesielt lys der 🙂 Er TV-benken vekk nå kanskje 🙂 Det blir deilig å kvitte seg med den, så kan du begynne å leve liksom 😀 Her har jeg nettopp kommet fra landet 🙂 klemmer <3

    8. annebe: Oi, du har bakt horn ja, SÅ deilig 🙂 Og med så mye besøk utover dagen er det fint med litt horn å servere 🙂 Jeg har vært på landet, nettopp kommet hjem 🙂 Middag og sløving her nå 🙂 Klemmer <3

    9. cathrinehenriksen: Jepp, byvandring med søsters 🙂 Koselig. bare foto og kafe 🙂 Ikke shopping 🙂 Og i dag har jeg vært på landet 🙂 Nettopp kommet hjem 🙂 Klemmer <3

    10. karenmarenmette: Ja, jeg har vært ute og malt litt i dag også 🙂 Man må omgi seg med farger, folk som er fine :- )Så blir dagen bra, helt enig 🙂 I dag har også vært en fin dag 🙂 Klem <3

    11. Jeg har hatt en koselig helg,hadde besøk av svigerdatter og barnebarn i går og nå skal jeg til den andre sønnen og svigerdatter på Tapas og det gleder jeg meg til. Først til svigermor på sykehjemmet en snartur:)

    12. Åh det sort kvitt bildet med deg og paraplyen….wow
      håper din søster slipper migrene..i dag er været som en våt ullhue her i Bergen og man føler seg helt sånn…blæææææ og hodepinen lurer i bakhodet…..irriterende. Min bror kommer for å hjelpe meg med en diger TVbenk som eg ikkje har plass til i stuen, så eg får ryddet litt mer her. Badekaret tok jo 1/3 av gangen….nå er det borte og da kommer eg inn i skapet der juleservise og litt sånn står. Den esken skal tømmes og fylles i vitrineskapet og TV benken skal ned i gangen der badekaret sto. Gir den bort på finn og håper eg får en ny snart 😀
      Nå da de store møblene er borte er stuen mer oversiktelig og da er det lettere å pakke ut. Har vært så mye greier her så lenge nå at det var jo umulig å pakke ut. TVbenken er litt som en veggseksjon nemlig så den tar PLASS
      ha en super søndag klememtingene <3

    13. Stilige bilder :)..vi hadde en fin dag i går, med frokost på kafe :)…i dag har vi bare vært hjemme ,mann har lagd skohyller i kjellern og jeg har bakt horn. Snart kommer eldste sønn på besøk og kanskje yngstemann dukker opp også..men han må altid vente til siste lita før han bestemmer seg ..hehe…..Fortsatt fin dag og klem til deg <3

    14. For noen super flotte bilder på opera taket med fargeklatten av en paraply og ikke minst det siste der <33 Ja så det ble litt byvandring ja , koselig da :o) Selv vandret jeg litt også i butikker , stresset verre enn verst og etter det var det hjem og pakke julegavene ferdig som jeg hadde handlet . Ja så nå skal søndagen nytes troooor jeg ;)) Og den må du også nyte <33
      Gode klemmer fra en lat Pippi<33

    15. Fru Stussli: Ja, paraplyen er perfekt når man skal leke seg litt 🙂 Kose dere masse med pappaen, og feire han godt. Hilse å gratulere med farsdagen 😉 Jeg drar på landet for å feire beste moren jeg da 😀 Trenger å kose meg med private ting, før jeg må grave meg bittelitt ned i noe jobb i kveld 😉 mange klemmer til deg min venn <3

    16. Helge: Takk 🙂 Ja, kanskje litt Mary Poppins. Det er søsteren min på de fleste bildene 🙂 Ja, så en diger båt der 😀 Kos deg på tur 🙂

    17. Min matgale verden: Ja, man kan bli litt fyllesjuk selv uten å ha drukket, når man legger seg sent 😀 Jeg skal visst på “bygdefest” jeg også. Et på bussen, på vei til landet.. Buss for tog 😛 Grått og mørkt, men blir fin dag på landet. Trenger å ha hodet fokusert på noe ikke-jobb, som tar alt for mye av tiden min nå.. Kos deg på tur med Bonnie 🙂 Klem <3

    18. Flotte bilder 🙂 Helgen har vært fargerik her, og blir mer fargerik etterhvert, for snart toget det inn folk til bursdagsselskap 🙂

    19. Dette var flotte bilder! Paraplyen kan lyse opp hva som helst <3
      Så flinke dere er som går rundt i byen med kamera og koser dere, mens dere lager disse flotte fotografiene!! Jeg burde ta meg tid til slike turer. Det SKAL jeg bli flinkere til neste år!
      I dag skal vi feire den beste pappaen vi kan tenke oss 😀 Middag ute, kake, pakker og kos. Passe på at han vet hvor glade vi er i ham og hvor stolte vi er av ham.
      Ha en fortryllende søndag!!
      Mange klemmer

    20. Fine bilder og fin paraply du hadde der – syns det var litt Mary Poppins over deg der du sto med paraplyen. Skrev at jeg var i Oslo selv i går, dro innom wc på Aker Brygge, og du så sikkert som jeg den “lille båten” med navn Queen Mary 2 så lå til kai der. Har alt vært ute en tur idag men skal ut igjen. Er +6 gr ute her og bra føre. Ha en fin søndag.

    21. Åh, det var utrolig kult når alle fargene speilet seg i sjøen! Deilig å være ute uansett vær, og vi hadde jo en fin tur i går og. tror jeg tar Bonnie med på tidligtur, var på bygdefest i går og ikke hjemme før nesten 3. Selv om jeg drakk alkoholfritt siste del av festen, en smart plan jeg har fått, ta med musserende flâdervin , drikk først litt rødvin, avslutt festen med flâdervin, uten alkohol = fiiin søndag. Men litt trøtt er jeg jo, og da er det deilig når regnet pisker i ansiktet! Du da, noen søndagsplaner?? klemmer

    22. Den paraplyen er herlig!!
      Her er det hjemreise, så sitter på flyplassen nå ørtrøtt ig nærmest lurer på hvordan jeg kom meg til flyplassen! Hahaha

    23. foreignerat50: Jeg skal en tur på landet til mamma, så hjem å forberede meg litt til jobb i morgen 🙂 Og gjøre klar til en liten avsløring 😀 Ja, paraplyen er så fin å ha på sånne dager 🙂

    24. Jeg må si at den fargerike paraplyen gjør susen:)
      Tja, har nettopp spist frokost, blogget litt, vasket bad og nå er det klesstryking snart. På ettermiddag, blir det mer skriving igjen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg