Alle er dumme når jeg er sur!!

Ja, sånn er det bare…Og det har jeg skrevet om før også…

At når jeg er sur…da er alle dumme..

Og nå om dagen er jeg ganske så  sur og irritert…Men jeg er ikke sikker på om KANSKJE all surheten skyldes at ALLE er dumme…Det er høna og egget om igjen liksom…Ikke godt å vite om sur-skapen eller dumheten kom først… 😉

Hvertfall er jeg super-sur og irritabel, og aldri så lite frustrert om dagen…Og da tenkte jeg at jeg skulle prøve Kjersti sin “SKRIKE -metode”…ALTSÅ:- Skrike så høyt man kan…Men siden jeg er som henne, ikke vil at folk skal høre meg skrike…men gjerne vil ha ut litt frustrasjon ved skriking…så hørte jeg om noe “stille-skriking” som Cuskima foreskrev…som en god medisin… Så siden jeg bor midt i byen, og antagelig vil bli buret inne et eller annet sted om jeg flyr rundt og skriker…. så tar jeg et rungende “stille-skrik” her og nå…

Sånn , der var det gjort!! Da regner jeg med dagen blir strålende utover…siden jeg fikk ut av meg litt skriking 😉

 

Skriker du høyt noen gang for å få ut frustrasjon?

Hva gjør du når du er sur og sint, for å bedre humøret?

 


#sinne #sur #skrike #frustrert #frustrasjon #humør
52 kommentarer
    1. Det er godt å få ut litt frustrasjon av og til, enten det er i form av et skrik eller gjennom et blogginnlegg. Jeg bruker ikke skrike så mye når jeg er sur og irritert, men det er godt å dele irretasjonen med noen (uheldigvis er det som regel Matias som er nærmest hver gang). Heldigvis går det begge veier da 🙂
      Håper alle har sluttet å være dumme nå og at du er blid og glad igjen <3

    2. Håper dagen ble bedre etterhvert! Ingen fortjener dumme dager.
      Jeg hyler når jeg blir sur..jeg er en av dem som faktisk river meg i håret og tramper i gulvet. Når eg skal bli i bedre humør så pleier jeg å legge meg på sengen med iPoden på litt for høyt og bare lukke øynene..ellers så går jeg meg en tur i motbakken rett utenfor huset..den er sånn ca 1,5km lang..oppover.. og DET hjelper..

    3. Grete: Nei, dagene er generelt litt slitsomme…jobb… og noen blir litt verre enn andre.. Men nå nærmer det seg helg, og snart jul 😀 Hi-hi . Denne dagen blir nok bra 🙂 Klemmer ganske-glad-klemmer <3

    4. Dette har ikke vært verdens beste dag for deg, tror jeg. Håper den ble bedre enn forventet, og at ikke fult så mange rundt deg er dumme. Jeg er sjelden ordentlig sint, så jeg har ikke noen gode råd, og jeg vet faktisk ikke om jeg kan skrike høyt engang. Har ikke gjort det siden jeg var liten, så jeg husker ikke følelsen en gang. Men tror det er viktig å få ut frustrasjoner, og ikke samle dem opp inni seg. Da blir det bare en stor og vond klump. Krysser fingrene for at morgendagen blir mye bedre. Bli-glad-igjen-klem kommer <3

    5. Kristin: Jeg tror det hjelper om man skriker skikkelig høyt. Jeg tror noen ganger at hvis man bare gjør det forsvinner litt sinne.. Men jeg har jo ikke gjort det HØYT ut ennå da, bare stille-skriking 😀 Gikk seg til litt 😉 klemmer <3

    6. Hihi, det meste er dumt når man er sur 🙂
      Jeg har sjeldent hatt behov for å skrike verken høyt eller lavt, men det hender jo at jeg er litt sur innimellom 🙂
      Håper du er mindre sur og irritert nå 😀
      Klemmer <3

    7. Elisabeth: Joda, jeg KAN være sur…eller frustrert… En liten stund i det minste.. 😉 Vet ikke om du ville merket det om du hadde truffet meg 😀 Men jeg merker det selv… Fysj!! Den tok seg opp 😉

    8. Næmmen Frodith! Ser ikke for meg at du er sur… Men ja, noen dager ER bare alle dumme faktisk og da er det helt lov å være litt sint 🙂 håper dagen ble bra!

    9. Helge: Jeg har en Sony-tlf jeg. Fikk gamle samboerens. Greit å bytte litt innimellom. Jeg hadde alltid Nokia før, nå har jeg SOny tlf, og Samsung nettbrett.. Ha en fin kveld 🙂

    10. Fruemmel: Det hadde blitt mye pusting og pesing med elever tilstede 🙂 Jeg får ta noen stille-vræl, før de er på jobb…og noen på ettermiddagen. OG skal jeg ta noen virkelig ordentlige ekte noen nå til helga , på landet 😀

    11. Shredded Linda: Ja, den bedret seg 🙂 Våknet kl 4, men ikke DØD på jobb likevel, bare kvalm i det jeg gikk…Men ble bedre 🙂 Jeg gidder sjelden være sur lenge av gangen..Men nå har jeg vært noen dager altså… men snart er jeg bare blid 🙂

    12. cathrinehenriksen: Hjalp godt!! 😉 Nå er jeg nesten så bli som en lerke eller en nattergal… 😉 fordi jeg er så trøtt som en sokk og da skal jeg legge meg tidlig i natt. Våknet 4 i dag tidlig :-/ Jeg er så sliten at jeg ikke oker kjøpesenter en gang nå om dagen … Men snart er det helg, og da skal jeg orke litt av hvert 😉 Klemmer masse <3

    13. annebe: Ja, jeg mener jeg har grunn.. For er ikke så lett sint eller sur. Men her hjelper det ikke å si fra..er en del jeg må bite i meg, og se om det endrer seg. Altså jeg SIER fra, men ikke sikkert det blir endring… Og da må jeg håpe at jeg kan venne meg til ting litt mer.. Ja, jeg venter på helgen og kosen da, og kanskje tar jeg et UTE -skrik på landet.. 😉 klemmer <3

    14. Elin: Jeg er jo så sjelden sånn, men denne høsten har det vært litt ekstra…og det kommer utenfra. Så er ikke min skyld…Og det mener jeg 😀 Men må bite i meg litt, skrike inni meg, og håpe at ting blir litt bedre, eller at jeg venner meg til en del ting…

    15. cuskima: Det var enda lurere, det skal jeg prøve i morgen. Å kjefte kjempehøyt på de som jeg vil kjefte på, INNI meg, mens jeg ser på dem 😀 Ha-ha Takk for tips 🙂 Klemmer <3

    16. Min matgale verden: Det hjalp supergodt 🙂 Bruk den du også 🙂 TEGN i vei 😀 Skikkelig medisin det 😀 Neida…men dagen ble ikke så verst, selv om jeg våknet kl 04:00 Du jobber vel nå da, sent på kveld..? Nye arbeidstider, eller er det nå FØR det åpner? KLemmer til deg min venn <3

    17. Mariann Sæther Tokle: Jeg finne som regel roen etter litt surmuling jeg også, og det pleier ikke var LEEENGE, det tror jeg du vet 😀 Men er litt jobbrelaterte ting som sliter, og som er konkret, men samtidig ikke lar seg løse så lett.. Så jeg skal tegne-skrike litt innimellom, og ellers skal jeg ta meg et skrik på landet til helga tror jeg…Men mulig jeg er ferdig for lengst da…med denne surskapen 😀

    18. vaniljeogpepper: Her hjelper det IKKE med snakking om dagen. Problemet er jobbrelatert, og er ikke løst med et VIPS heller. Jeg får bare VENNE meg til at det er litt slitsomt, og IKKE tenke særlig på det. Og når jeg kommer i skogen til helga, på landet, så kan jeg skrike mega-høyt 😀 Eller TEGNE-hyle litt oftere 😉 He-he..

    19. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Problemet er at jeg kan ikke stikke fra jobben 😀 Og det er der det er litt slitsomt om dagen..Men snart helg, da skal jeg både stikke og skrike…på EKTE 😀

    20. martea: Jeg kan ikke skrike høyt, det funker ikke her i blokka eller byen.Men jeg tar et stille-skrik innimellom her på bloggen framover…når jeg er frustrert…men jeg lover det ikke skal bli ofte 😀 Dagen har vært bedre 🙂 Klem <3

    21. fjellgeitbundingen: Så kos du kommer innom med en trøsteklem, det hjelper på det 🙂 Og kos du er der også i SINNA-dagene mine 🙂 Klem <3

    22. Når humøret er dårlig lar jeg tankene få en pause og vrir hjernen over på noe anna. I dag ble det ny mobil, den jeg hadde gikk rett i gulvet på jobben. Dekslet røyk i to, batteriet og sim-kortet til hver sin side. Tok selvsagt vare på sim-kortet og det ligger i min nye tlf som ligger til lading. Hadde tenkt på Nokia for det hadde jeg, men den jeg så på i går var det tomt for i dag, så det ble en Samsung, litt opp i pris måtte jeg ifht den Nokia jeg så på. Hva heter din mobil? Den jeg hadde varte i 5-6 år tror jeg. Ha en fin aften – med godt humør.

    23. Uff, kjedelig med slike dager, men kjenner meg igjen. Av og til er det godt å være litt sur og, for da er alt så mye kjekkere når hunøret blir bedre 🙂
      Håper dagen din har vært fin likevel.

    24. Hahaha , du altså ;-D Ja men da håper jeg det hjalp med stille skriking , og at dagen din blir strålende utover 🙂 Ja jeg skriker både høyt og laft , kjefter så hatten passer til den og den ….ja for jeg er egentlig en liten hissigpropp 😮 Men jeg synes jeg har mine grunner , for jeg er enten sint og frustrert fordi noen har ertet meg kraftig opp eller bare vært slemme , dumme o.s.v ;-D
      Og noen ganger er jeg litt trist også ….Så det jeg gjør er altså det jeg har sakt nå ….men kan også bli i bedre humør av å trene , eller dra ut på ett kjøpesenter f. eks , hehe 😉 Det hjelper ALLTID 😉
      God tirsdagsklem fra Pippi <33

    25. Slik jeg kjenner deg er ikke du typen som er irritert uten grunn,oppfatter deg som en som ser det beste i alle..Så når du er slik MÅ det være en grunn til det tenker jeg 🙂
      Jeg er ofte slik at jeg heller går med det inni meg å prøver å virke like blid, men er nok smart noen ganger å si i fra og ikke alltid være så omgjengelig og grei .
      Et lite kafè besøk kan hjelpe litt på humøret….ellers har jeg skriki høyt mange ganger,men bare til meg selv i speilen på badet .:) Håper du får ordna opp i det som plager deg…Klem<3

    26. Oh, gjett om det er mye teite folk rundt meg når jeg er sur! Det er som om en eller annen har latt alle de teite folkene krysse min sti liksom. Syns skrikemetoden høres lur ut… Jeg hadde tidligere en boksesekk hengende – DET var effektivt det! Eller så har jeg brukt å bare være skikkelig grinete på de rundt meg, til de skygger banen. Og det er helt sikkert fortjent! 😉

    27. stille skriking fungerer hvertfall for meg…….man kan også kjefte på de man er sur på…..med høy stemme -inniseg..
      Når alle er dumme da går eg på jobb og later som ingenting…..de der har ingenting med dem eg er sur på…..så skifte fokus er alltid en fin ting for meg.
      Er eg hjemme så dusjer eg av *dritten*
      ønsker de en bedre dag klememtingene <3

    28. Herlig! Og så er jeg spent på om det hjalp da, for hvis det gjorde det, så kan jeg jo bruke en metoden neste gang jeg er i behov av et skrik 🙂 Håper du har en fin dag, jeg skal jobbe sent, og slanger meg på sofa NÅ, istedenfor ii kveld 🙂 klemmer

    29. Jeg setter meg ned og mediterer og finner roen inni meg og hver gang surtankene kommer, erstatter jeg de med et godt ord istedetfor. Ja, hvis det er noe jeg bare vil bli kvitt og ikke trenger å gå til handling med. Må ikke gå til havet og skrike heller. Jeg så på tv sånn politiprogram der de fikk melding om skrik og rykket ut og da var det ei som skrek ut sin frustrasjon:) Det har forresten vært en del surtanker med mange denne høsten:)

    30. Jeg er den såkalte dragen …jeg brøler..rett opp og ned,eller knurrer..ja eller forteller med ord hva det var ! Den ‘uforklarlige’ irritasjonen i kroppen er gjerne for meg ,i pms perioden # varer 1-2 dager#…da må jeg forsikre de rundt meg om at jeg ikke er sint på dem.Da er det lurt å kaste litt sjokolade på meg,så er jeg like fin etterpå ;))
      Men den beste måten å unngå en ‘eksplosjon’ på er jo å få sagt det med en gang ,når man skjønner det ,ikke bare tro at det går over fordi man holder snavla…det har som regel motsatt effekt -i hvert fall for meg.
      Neste gang kan du og prøve brøle høyt inn i en pute eller en madrass ,det er oxo deilig for trykket i sjela <3

    31. Hehehe….. Du er så herlige. Er fort som jeg skriker i frustrasjon ja, men prøver å gjør som du. Skrike inni meg, ikke lett, men det funker i noen situasjoner. Ha en fantastisk dag. Klem <3

    32. Trøsteklem. Det er ikke godt å være sur og sint. Var bare såvidt jeg kom på besøk i dag, men siden jeg liker deg så godt kom jeg innom likevel. Man kan ikke bare få solskinnsdager med venner enten det er her eller der.

    33. V for Vendetta: Jeg kan IKKE stikke…Men skal bare være i det en stund. Så får jeg se, om det skjer noe forandring.. Denne dagen skal jeg prøve å styre i bedre retning…

    34. Fru Stussli: ÅÅ, jeg blir jo så nysgjerrig at jeg nesten besvimer her jeg sitter 🙂 Jeg har ingen tid til spinning, men kanskje jeg blir spinnvill 😀 Skal nå gjennom denne dagen også, med mot i brystet 😀 Masse klemmer igjen. Nå løper jeg 😉

    35. Jeg har blitt litt flinkere til å prøve å gjøre noe med situasjonen som gjør meg sur… noenganger er jo det helt umulig, men noenganger så er det akkuat litt retningsstyrt brøling som skulle til.
      Jeg setter også på meg headset og tar en runde i skogen for å la tankene rase, det hjelper alltid … eller en roadtrip til et vann eller noe.. Jeg må rett og slett “vekk” for å tenke 😉

    36. Huffamei, det er ikke greit når ALLE er dumme og surheten sitter som en klump i magen og farger verden med grått… Når min verden er sånn og den lille varselslampa begynner å lyse, pleier jeg å bestille meg en spinningtime. Gjerne en med gerilljaintervaller. Det hjelper meg 🙂
      Håper skriket hjalp deg. Ellers anbefaler jeg en spinningtime.
      Ha en finfin tirsdag min venn.
      Mage klemmmer
      PS: Jeg har en hemmelig-hemmelighet og den handler litt om deg, men jeg kan ikke si noe på de første dagene 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg