Helgens små høydepunkt :-)

Med redselen litt i tøyler….eller når noen TØYLER det du er redd for…. DA er det ikke så farlig 😉

I går, da vi var innom Prestegården på Vestby, var det jo litt av hvert  å se på, og noe var stille og rolig og hang pent på veggen…

Og når svanene henger i papir på veggen….vel…da er selv ikke JEG redd dem…

Du har kanskje hørt noen HELT sanne rykter om at jeg er BITTELITT redd hester også?? Og det skal jo ikke stikkes under en stol, at det er mye sannhet i det…Og at jeg har som forsett hver nyttårsmorgen, at jeg skal ri på hest i løpet av året. ENTEN sammen med den EKTE søsteren min, som er minst like redd som meg…Eller reddere…

ELLER jeg skal ri sammen med Ladyaugust.blogg.no, hun er blogg-søstteren min, og er minst like redd som meg hun også…Men antagelig enda reddere hun også… For ingen av disse to, har vært noe særlig pågående når det gjelder å foreslå dato til rideturen vår… Jeg tror JEG har hostet bittelitt om noen datoer, men det er akkurat som de ikke hører meg… 😉

Vel….jeg har øvd meg bittelitt i helga da…på klapping i det minste…. Legg merke til den LAAANGE armen…

 

….Og det NOE skeptiske uttrykket i ansiktet…

Vel…jeg øver i det minste litt…Og neste skritt er riding…En gang… kanskje før jul……eller ETTER… 😉

 

Søndag var vi en tur innom Landbrukshøyskolen på Ås. Der var det noen fine omgivelser som vi måtte avbilde. Og for en refleksjons/speil-freak som meg, så var det DET det ble bilder av så klart <3

 

Artig når man BARE ser speilingen også…

 

Men sånn ser det ut med den VIRKELIGE verden øverst 😉

Og et annet bygg på området var også vakkert mot den fine dam-speilingen 🙂

Herlig med lysene som skinner på innsiden, i begge “verdener” 😉

 

Liker du å ta bilder av speilinger?

Er du redd for hester? Svaner?

Kan du ri?

 

 

 

#fotosafari #søndag #refleksjoner #foto #hest #redd
42 kommentarer
    1. Jeg er faktisk litt redd for hester jeg også..så jeg ville nok hatt tilsvarende avstand til hesten som det du hadde 🙂
      Svaner er jeg derimot ikke redd for, er generelt ikke så redd for fugler 🙂
      Godt det finnes noe man ikke er redd for også 😉

    2. natheless: Ha-ha NÅR….? Ja, det er spørsmålet 😉 Må få med meg enten søsters eller bloggsøs Ladyaugust…Og da blir det. Men de er ganske trege og helt klart reddere enn meg 😉

    3. Hei på deg. Nei, jeg er ikke redd for verken svaner eller hester, men jeg har stooooooor respekt for dem. Jeg vet at dyr kan være skumle, som en sint elegant for eksempel, eller en rasende hund. Fysjom, det gjør meg redd også. Tror det er lurt å nærme seg den hesten litt forsiktig jeg. Synes du var flink som klappet den. Men det er godt å utfordre seg selv også. Så når blir det ridning?????

    4. Veronica S: Jeg må nok få noen til å leie meg i starten, til jeg vet hvordan jeg styrer den 😀 He-he Men tror det kan bli gøy ja 🙂

    5. vil du ha et lite tips? Om du stiger på hesten med litt selvtillit..så stikker ikke hesten avgårde med deg vettu;) De senser hver minste ting.. believe me jeg har merket det i løpet av min rytterkarriere. Har man en dårlig dag, så skal man være sikker på at det har hesten også. Har hatt MANGE ekle opplevelser med hest, men aldri sånn at det har skremt meg skikkelig. Heldigvis gjennom 23 år..så er det 10 000 gode opplevelser mot 7-8 dårlige!
      Innstillig: dette blir moro..så blir det det!

    6. Veronica S: He-he, neida sikkert ikke, men jeg er jo litt redd både nafsing, biting og løping avgårde med meg på ryggen…:-D Ja, blir innen 2015 tenker jeg…med masse bilder 🙂

    7. Veronica S: Ja, jeg SKAL jo prøve…Jeg har jo lovet det nå….. 2-3 år på rad… 😉 Ha-ha…men en dag så skjer det…Tenker jeg…Bare vente bittelitt.. Stor og skumle, men den jeg klappet her var ganske snill. Prøvde seg ikke med nafsing en gang 😀

    8. Veldig moro å ta bilder av speilinger!!
      Svaner er vakre, men pittelitt skummel..hester der i mot har jeg holdt på med siden jeg var 5 år gammel..dvs i 23 år nå (OJ!) så dem finnes jeg ikke redd. Er redd sauer og kyr, men hester dem har jeg et godt forhold til. Det er noe spesielt med å sitte på den ryggen, så jeg utfordrer deg herved til å prøve!! Det er noe med å styre 500-600kg.. og dem er jo så snille!

    9. Tattavkvinnene: Skal komme bilder den dagen det skjer ja 😀 Hi-hi Men det bli nok en stund til 😉 Ja, med vann får man alltid noen fine bilder 🙂 Klemmer i vei <3

    10. Hihi, synes du er en skikkelig tøffing jeg! Jeg hadde ALDRI klappet en padde hvis jeg hadde møtt en liksom xD Er sikker på at du er oppe på hesteryggen in no time 😀 Men da håper jeg vi får masse bilder!! ^^
      Kjempefine avspeilinger, i det helt stille vannet ble det jo helt klart og fint. Klem i fleng <3

    11. ladyaugust: He-he, ja jeg tenkte jeg skulle minne deg på det 😀 He-he Vi MÅ jo prøve 😀 Jeg klappet den ganske mye faktisk i går altså 😀 Og den var ikke noe bitete og ikke noe bukkete. Sto helt rolig 😉 Det var NESTEN så jeg og søsters satt hos i vognen/kjerra bak…Bare nesten da 😉 Men en gang…så skal det skje ;-D Du har jo tilgang på litt hester du, du MÅ jo prøve en gang 😀 Jeg kommer om du bestiller time til oss 😉 klemmerallverdensklemmer og søsklemmen <3

    12. Hahahaha nå ble jeg minna på det igjen, huttemegtu. Jeg er jo på ridesenter en gang i uka og bare gjett at jeg prøver å overbevise meg selv at …snaaart…men neida, kroppen nekter å prøve å tenke på det engang hahahaha. Noen hester biter og noen bukker og akkurat når jeg har bygget opp nok motivasjon…så skjer det noe som gjør at jeg nekter å tenke på det på en stund igjen. For ei uke siden bukket hesten hele ridetimen og jeg blei vettaskremt bare med tanken på å sitte på ryggen p den. Nyyyyydelige bilder og du den jakka er superlekker <3 gooodklæmmeflatsøsklæmmen <3

    13. Helge: Ja, den hesten jeg klappet her gikk det hvertfall greit med, den var så snill 🙂 men noe riding ble det ikke 😀 Men du var litt vant før du da, hvis du gikk på rideskole 🙂 Jeg synes sånne refleksjoner/speilbilder blir veldig fine 🙂

    14. Jeg gikk på rideskole når jeg var liten men har ikke ridd siden da så det hadde vært litt uvant med det er sikkert lett. Man bør kanskje bli litt kjent med hesten først. Artig med speilbilder, men det kan jo bli vrient hvis det er endel av et speilbilder.

    15. Mitt liv som restehaug: Ja, det er sant, de endret jo status der for noen år siden, hadde glemt det litt 😀 Denne hesten i går, var faktisk veldig rolig, hvis ikke hadde jeg aldri klappet den 😀 Så jeg skal øve meg litt 😀 Sakte men sikkert 😀 Jeg er nok redd både elg og ulv jeg 😉 Pingle liksom 😉 Hi-hi

    16. Maren Kvalvaag: Jeg er også meste redd for selve bitingen. Og oppå hesten får den jo ikke bitt meg. Men jeg er nok LITT redd den skal løpe avgårde med meg også 😀

    17. V for Vendetta: Ja, ikke sant, og da blir det ikke bare lesing, da skal jeg love bilder også 😉 Du ser, jeg må jo dokumentere bare det er litt klapping 😀

    18. Det heter ikke landbrukshøyskolen lenger, altså ;)) Det heter nå Universitetet på Ås 😉 Litt viktig for studentene der faktisk at folk ikke sier feil, he he
      Men du: hester er veldig snille og koselige dyr. Blir kanskje feil av meg å si at hester ikke er noe å være redd for, ettersom jeg var/er hestejente. Men om du vil venne deg til hester, så lønner det seg å begynne med en erfaren og treig hest som vet å ta hensyn. De merker at folk er nervøse, og de pleier å ta det pent av hensyn til deg 😉 Det er veldig kloke dyr altså, de er bare store! 🙂
      Selv er jeg litt redd for elg. Ville heller ha møtt en ulv enn en elg på tur i skogen 😛

    19. miastorp: He-he, du er sånn midt på treet du da…med disse hestene…De er GREIE liksom Ja, man kan alltid få noen fine bilder, uansett vær 😀 Ha en fin dag.. Klemmmmmer <3

    20. Moving On: Oi, ja det var en hestejente det 😀 Det der tør ikke jeg altså 😀 Men koselig at du har sånn forhold til dyrene. Jeg skal nok ri en gang jeg også …En gang… senere… He-he..

    21. lithanna: Ja, jeg er glad i denne jakken altså, fornøyd med at jeg kjøpte den. LITT tynn…men den går greit så lenge det NESTE er mildvær 🙂 Og hest SKAL jeg ri.. en gang…

    22. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, du er ikke redd hester, det husker jeg. Skulle ønske jeg ble litt tøffere, og jeg så jo LITT tøffere ut, gjorde jeg ikke? Bare LITT lange armer og LTT skeptisk blikk 😉 Ha en flott mandag du også 🙂 Klem

    23. margarites: Jeg satt også på en eller to, da jeg var liten. Men jeg var nok veldig redd da også, for jeg har aldri gjort igjen.. Nei, jeg er redd ponnier også jeg, selv om de er nesten mindre enn meg.. 😉 Store nok likevel 😀 Her skal det nytes i ettermiddag 😀 Klemmer <3

    24. Fru Stussli: Ja, det ble litt fint der 🙂 Og speilinger er morsomt, nesten uansett av hva 😀 Ja, hester er skumle, men pene…men en gang skal jeg ri 😀 Huff da, piggtråd, det var ikke bra, håper den forsvinner i løpet av dagen 🙂 For du skal jo spinne villmann til helga 😀 Ha en flotters dag 🙂 Ingen piggtråd her 😉 Heldigvis, for det er mye annet rart 😀 Klemmer mange godklemmer <3

    25. Så fine bilder!
      Hester er faktisk noe av det jeg er mest redd for i hele verden.. Hoppe i strikk – null stress. Klappe en hest – dødsskummelt! Haha! Helt bakvendt..
      Tror det er fordi jeg ble fortalt da jeg var liten at hvis man ikke holdt hånden flat når man matet hesten kunne den bite av deg fingrene.. Eventuelt har det noe med at jeg er redd for kuer også. Og begge er jo veldig store dyr.
      Jeg har prøvd å ri en gang alene da. Det gikk fint, så lenge hesten gikk sakte. Er jo egentlig biting og sparking jeg er redd for. Så når jeg først kom meg oppå gikk det bra. Da var jeg bare engstelig for å dette ned, men det gjorde jeg jo ikke 🙂

    26. Blir spennende å lese om den dagen dere overvinner frykten og sitter der – på hesteryggen 🙂
      Jeg er ikke redd hester, men jeg er redd mye annet – så følelsen kjenner jeg 😮

    27. Ser ut som en koselig helg og super fine bilder selv i det triste været som har vært. Fikk jo lyst til å være ut av å se på disse bildene 🙂 Jeg er ikke redd hester men skal innrømme at jeg ikke er veldig begeistret heller da.. klemmm <3

    28. jeg er nok en typsik hentejente.
      Pennykluybben , wendy hestebladene og hesteplakater all over barndomsrommet.
      rideleirer og helgeturer til kusiner og venner som hadde hest fast!
      Teltturer med hest og telt! jeg er nok ikke så redd for hester nei <3 De er noen fine nydelige dyr, hade de ikke vært for at de tar så himmla stoor plass, økonimisk dyrt, så hadde jeg sannelig fått meg en hest!:D

    29. Ja jeg har ridd mange ganger i mitt liv, og finnes ikke redd hester. Digger de faktisk. Svaner holder jeg litt avstand til. De kan være skumle…
      Speilinger er nydelige. Har tatt noen bilder opp igjenom, men mest nytt synene..)
      Riktig god mandag til deg.:)

    30. Så flotte bilder! Jeg liker godt sånne speilinger, så det tar jeg også bilde av. Jeg kan ikke ri, har nok satt på en hest eller fem når jeg var liten, men aldri i voksen alder. Og ja, jeg er nok litt skeptisk til disse dyrene. Min eldste datter begynte å ri når hun var ca 7 år – ponniriding. Det tenkte jeg var greit. Ikke viste jeg at en ponni er en stor hest…og ikke en sånn bitteliten som jeg så for meg. Hun holdt bare på et par år, og jeg satt trygt på siden og så på.
      Nyt dagen og uken. Klemmer <3

    31. Så vakre bilder av landbruksskolen. Nydelig med speilinger. Blir jo helt magisk når det blir med på bilder 🙂
      Hester er så dritstore….. Jeg er oppvokst på gård, men vi hadde aldri hest så jeg er lettere skeptisk.. Kuer derimot er jeg ikke redd, selv om de også er store.
      Det kjennes ut som jeg har svelget piggtråd i dag!!! Skikkelig tåpelig å spise det i søvne! 🙁 Nå gjelder det å få ut den piggtråden får maraton i helgen!!!
      Ha en fortryllende dag uten piggtråd 😀
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg