I mørket er alle katter grå….

Ja, det er nemlig sånn… At når det er veldig mørkt og grått ute… så blir alle katter like…og alle like grå…

Selv om de er aldri så fargerike i utgangspunktet…

Og nå om dagen er det riktig så mørkt ute…

Det er mørkt når jeg går til jobb, ser knapt foten foran meg når jeg går…Ikke det at jeg trenger å SE føttene mine for å klare å gå liksom… Men likevel..

Når jeg skal hjem igjen  er det like mørkt…

Så da går jeg der i mørket da… I den grå bomulls-aktige tiden vi er inne i nå….

Og når det er SÅ mørkt og det blir SÅ grått… da skal det innrømmes at selv en Frodith kan gå hen å bli litt grå…

 

Ikke det at jeg er SUR eller noe… Bare rett og slett litt grå til sinns…

Da gjelder det å ikke la seg fange…Og bli mørke-grå….

 

Nei….da må man finne fram fargene…Og det HELT på egenhånd…

 

Luske på plass noen farger, ta fram regnbuen om du kan… Liste på plass et smil…. Slik at verden igjen kan bli lys og full av farger.

 

 

Klarer du å ta fram fargene, når det er mørkt og grått ute?

Blir du preget av været og lyset?

 

 


 

#vær #humør #sinnsstemning #grått #nedstemt #farger #glad #tegninger
36 kommentarer
    1. Bruker mye refleks i mørke da, det lyser masse opp. Også fargerikt regntøy på regngrå dager. Men er litt trist det blir så fort mørkt ute. Da synes jeg snøen er litt vakker for den lyser opp litt, så pittelitt snø ønskes.
      Men fargerike klær eller hårbånd på denne tiden er superviktig! Derfor ELSKER jeg all den Pierre Robert, Kari Traa og Janus ullen som kommer for tiden, DE herligste fargene!!

    2. natheless: Ja, jeg hadde tenkt å ta den kjempe-fargerike kjolen min, fra Desigual-merke, som er sånn full av farger, og egentlig brukte jeg som solkjole i sommer. Det er en stor sol på den.. Men den føltes litt sommerlig. Men den er mørkblå i bunnen og kan godt ha tights under… Og den gjør meg veldig glad…Kanskje jeg sniker avgårde med den i morgen allikevel 😀

    3. Jepp, jeg ønsker meg sollys nå. Men det er vel bare å ta været som det kommer, ullent og grått som det er. Jeg tar fram en rød anorakk, og så føles det bedre.

    4. Tattavkvinnene: Dagen har vært ganske grei, men slitsom 🙂 Men snart helg, og det blir deilig 🙂 Og da skal jeg gjøre noe koselig .-) Og kjøpe julegaver 🙂 klem

    5. Det er ikke alltid like lett kjenner jeg, for det er neimen meg ikke mange timene med lys om dagen. Hadde det kommet litt snø ville det kanskje hjulpet litt, men det har jeg ingen store forhåpninger om. Heldigvis er det snart adventstid og den skal jeg nok klare å gjøre ganske fargerik ^^ Håper du har hatt en fin dag <3 Klem

    6. Du er den beste til å farge dagene som jeg kjenner tilogmed og det sier endel vil jeg tro <3 og jammen er det ikke lenge til helg heller 😀 Kozemoze <3

    7. Helge: Ja, livet i lysløyper eller andre svakt belyste plasser kan være spennende , og ikke helt MIN plass på kvelden. Mørket er LITT greit i byen, for her er det litt lys likevel, men på øde landeveier….ikke morsomt… Og nå hadde det faktisk gjort seg med litt snø 🙂 Da blir det jo lysere med en gang 🙂

    8. Audhild
      Mamma til lille Willi: Ja, det er lett å bli det, men vi må kjempe i mot 🙂 Det går an 🙂 Fokusere på det vi koser oss med 🙂

    9. vaniljeogpepper: Så deilig da. Kanskje du kunne smitte litt på meg 🙂 Jeg er ikke veldig god på å bruke de andre sansene egentlig. Men mørketiden skal snus, til farge-tiden, som vinteren ble TATT tilbake i fjor. Man kan ikke gi seg over 😉

    10. ladyaugust: Ja, man må enten dra litt i egne ører, og forte seg med penslene, eller så kan man få noen til å dra litt i seg. Det hjelper det også 😀 Ja, det er jo dagene som går dette. Og jeg har kjent at det er blitt litt grått…Men det skal jammen ikke vare for lenge..;-) Her er penslene i gang 🙂 Klemmermasse <3

    11. Åse Helen: Jeg er ute og prøver å fange noe vakkert på bilde jeg, i gråværet også. I fjor brukte jeg foto som et “ta-vinteren-tilbake”-prosjekt-middel 😀 Jeg synes nemlig at vinteren for mange, meg også, har lett for å bli en årstid som man bare ser på som en VENTETID til våren liksom. Vi LIKER ingenting ved den i seg selv…Og det er jo synd at en hel årstid forsvinner som ventetid.. Så i fjor var det prosjekt “ta vinteren tilbake”. Og det funket det 🙂 Så nå er det ut i gråværet og prøve å gjøre noe morsomt, å feste det på kamera. Men har jeg ikke kamera med, så går jeg bare tur jeg også, og piler inn igjen 😀 Håper du har hatt en fin dag 🙂 Klem <3

    12. Alt er kanskje lettere i dagslys så mørke setter en preg på alle. Bare det er lys der man går og at man er på kjente veier så går det greit. Men de ter litt artig, spennende og gå f.eks i en lysløype, som du vet kan skyggene skape mye liv og skogen kan skjule så mangt.

    13. Jeg elsker mørketiden !! Finner ‘farger’ der jeg må ,når jeg trenger påfyll 🙂 Musikk hjelper alltid ,ikke minst godt med lys og stearinlys for extra god stemning.Når det blir sånn mørkt ute føler jeg alle de andre sansene blir forsterket å det er jammen forfriskene ,nyskapene og fint !

    14. Av og til kommer det snikende en slik grå sky og da gjelder det å være litt kjapp med fargestiftene og malepenselen altså. Noen ganger så bare våkner man i en grå grøt og da er det litt vanskeligere, men har man noen som drar en litt i ene beinet, så kommer man ut da også. Man må passe litt på hva man fyller inn for summen av alt blir hver dag <3 Ha en fargesprakende dag kjære søs <3 klæmmevarmtoglænge 🙂

    15. Jeg blir veldig preget av været ute =) Men jeg har da fortsatt humøret oppe 🙂 merker kun at jeg blir trøtt fordi det hele tiden er mørkt, men har da farger i hverdagen min uansett =)

    16. Siv Svanem: Det er veldig koselig å høre deg si det. Spesielt på sånne dager hvor jeg føler meg litt grå 😮 Takk skal du ha 🙂 Nå ble jeg full av farger igjen 🙂 Klem

    17. Ja det er så sant som du sier. Man blir litt preget av vær og mørketid. Jeg liker denne årstiden godt, men må si at jeg venter spent på den sola som er meldt i dag titter fram 🙂 Jeg er i alle fall flinkere til å være mer ute når det er sol. På gråværsdager så er jeg bare ute på tur, eller gjør det jeg skal, og så går jeg inn igjen. På soldager kan jeg være ute og henge og kose meg uten å gjøre noe.
      Ha en strålende dag med og uten farger <3

    18. Egentlig så liker jeg litt tiden nå. Det er mørkt ute, men koselig inne med levende lys og slikt. Mått le litt av innlegget. Tror du tar litt feil, du er alt annet enn grå. Gleder meg hver dag til dine fine innlegg. Ha en fargerik dag.

    19. Maren Kvalvaag: Ja, man må bare prøve å snu, Vi blir vel alle LITT påvirket tror jeg 🙂 Må bare dra oss oppover i ørene og gjøre det litt fargerikt <3 Ha en strålende dag <3

    20. margarites: Ja, det hjelper litt med farger på klærne, for en selv hvertfall 🙂 Ha en strålende dag du også, jeg vet at du skal gjøre noe hyggelig i dag 😀 Kos dere <3 klemmer <3

    21. fruemmel: Takk for det 🙂 Ja, man blir litt påvirket, enten man vil eller ei. Men det gjelder å dra seg selv i ørene 🙂 Ha en vakker dag <3

    22. Jeg blir veldig preget av mørket. Er nok og blir et sommermenneske. Når det er sagt så klarer jeg å snu det grå til noe fargerikt når jeg tenker på det. For det ER veldig hyggelig å tenne stearinlys, fyre i peisen og bare slappe av under ett pledd. Jeg synes det hjelper veldig når vi kommer inn i desember og man kan sette opp lysene på busker og trær. Da blir det så mye hyggeligere med en gang synes jeg 🙂

    23. farger må til, og det er mørkt i all fritiden nå nesten. Men jeg tar min blåturkise boblejakke og går til jobben. Innbiller meg at fargen blir litt synlig, ikke bare grå! Og så har jeg reflekser som lyser, så bilistene ser meg. Ha er fin dag. Klem <3

    24. Så fine illustrasjoner du lager!! Jeg er så påvirket av vær og farger så fy…. Jeg ønsker meg snø og lys jeg nå!! 😀
      Ha en flotters dag i all gråheten <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg