Svart-hvitt

Noen sier at verden ikke er svart-hvitt….Og det har de helt rett i…Man kan ikke se på livet enten SÅNN eller SÅNN…for livet er som regel litt av begge deler. Litt sorg- litt glede, litt moro-litt kjedsommelighet, litt medgang-litt motgang, litt syk- litt frisk… Og det er veldig greit å være klar over det. At når noe har vært svart, så blir det antagelig hvitt etterpå…eller fullt av farger…

Men å se bilder i svart -hvitt kan være ganske så spennende, og lage helt egne stemninger. SÅ her har jeg samlet noen bilder. Noen har jeg nok vist før, og andre ikke…. Men nå er alle i svart-hvitt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Liker du svart-hvitt-bilder?

 


#foto #svart-hvitt #redigering #stemning
39 kommentarer
    1. HDR er: 3 bilder som legges sammen til et i et redigeringsprogram. Et bilde undereksponert(for mye ly) et bilde undereksponert(or lite lys) og et normal bilde Når man legger dem sammen så får man alle lyse elementer og mørke. Gir et utrolig flot resultat)

    2. rundtomkringtrorjeg: Nei, aner ikke hva det er en gang 😀 Skikkelig amatør jeg skjønner du. Har et lite dårlig Samsung kamera. Men har holdt til nå. Men lyst til å kjøpe nytt nå 🙂

    3. Ja svat-hvitt-bilder liker jeg veldig godt ^^ Det blir som du sier en helt spesiell stemning over de. Litt mystiske, litt gammeldagse, litt fredfulle og veldig fine! Svart-hvite-bilder er minst like uttryksfult som bilder med farger, det kommer jo tydelig i frem i for eksempel bildet av det eldre paret <3

    4. cuskima: Nei, jeg skal passe meg. Det er intoleranse for laktose jeg har, ikke allergi…Litt mildere form altså. De testet det den ene gangen jeg hadde det sånn, og ment de kunne ane LITT intoleranse. Jeg drikker ikke melk vanlig. Men blir nok noen latte for mye, og hvertfall for mye is. Så nå er det over til soya-latte og soya-is. MÅ jo ikke terge dette systemet 🙂 Bare jeg er frisk igjen, skal jeg blir flink. Det er sikkert 3 år siden jeg hadde noe liknende dette… Men gidder ikke ha det sånn om jeg kan unngå det.. Klemmer i bøtter <3

    5. må være flinkere…..tarmene er nesten der all sykdom kommer fra..problemer der sprer seg til resten….laktosefrifløte smaker hubb og hy forresten….er det laktose elelr hele melken? eg er ikkje laktoseintolerant…..men allergisk mot melkeproteinet så eg kan tåler ting som er veldig fett, fløte seterrømme ordentlig smør……men lett ditt og light dat my ass blir dausjuk
      eg kjenner endel som er laktose intolerante og han ene ble mye bedre av medisner og han andre….vel timesvis på do hver dag selvom han for lengst har sluttet med meieriprodukter…og oppfølging på sykehus tror det er annehver eller 3dje hver mnd…. muligheter for utlagt tarm hos ham pga han er så dårlig.
      så passe på min venn .ikkje slt som er gøy å reparere på :/
      klemmetingene i haugevis<3

    6. cuskima: Nei, tror ikke matforgiftet. Og min kjære ikke syk heller. Jeg tror det har noe med melkeintoleransen min å gjøre. For jeg har hatt det sånn før en gang. Bare JEG syk, og i 7 dager…Full diare, og noe som er FEIL og trenger tid på å rette opp. Jeg har litt melkeintoleranse, men er kanskje ikke så flink å ta hensyn til den. Så virker det som det kanskje hoper seg opp med laktose eller noe, og at det irriterer noe voldsomt, helt til det har forsvunnet… Jeg BLIR bra igjen….Hvertfall de to gangene jeg har hatt det før.. 😉

    7. ingen vet jo -har vørt hos 4 leger på 5 legebesøk….og null peil. Kanskje pga helvetesild….kanskje pga linser.men neppe feber og dritt av det…..kanskje ditt og kanskje datt,men ikkje kreft,,,heldigvis….utover det har ingen peiling. Skal på CT i uken scanna ansiktet for skjultbihulebetennelse……har vært sammenhengende forkjølet siden MAI…..litt bedre og verre og bedre og verre,men ikkje helt frisk tatt så mye blodprøver at eg snart er tom hahahaha
      ble du matforgiftet kanskje? eller er di kjære syk også? magegreier er supersmittsomt om det ikkje er forgiftning :/
      <3

    8. cuskima: Godt du kan SE litt mer i det minste <3 Hva sier legen din? Er det en del av helvetesild -opplegget? Her er magehuset i RO for øyeblikket...får se hvor lenge det varer 😀

    9. ja og noen dager masse farger…..men mest enten eller likssom…..nå begynner synet og komme emr tilbake,men er like trøtt,like forkjølet og like vondt i hodet….er helt merkelig
      blir friskesen i magehuset
      <3<3

    10. Karoline Johannesen: Jeg har også fått veldig sansen for det. Men det kommer helt an på bildene 🙂 Men enig, blir mer egne tolkinger på en måte med svarthvitt 🙂

    11. annebe: Ja, alt til sitt bruk liksom 🙂 Noe er finere med farger også synes jeg:-) Men gøy å prøve seg litt med svarthvitt innimellom 🙂 Dette ser ut til å bli værende en stund.. Har hatt sånn magetrøbbel før også, da varte det en uke :-/ Klemmer tilbake 🙂

    12. Taylor Swift har en setning i ene sangen sin Out of the woods der hun synger: “we took a polaroid of us, then discovered, the rest of the world was black and white but we were in screaming colour” synes den setningen er veldig fin.
      Jeg er veldig glad i sort hvitt bilder. På en eller annen måte blir det noe mer stemning av de. MEN, en del bilder som av solnedganger osv er jo mye bedre i farger.

    13. Syns det er spennende med svart -hvitt bilder, ser litt sånn vemodig ,mystisk, sart ,vakkert,drømmende.. osv ut…Men veldig glad i farger også..de blir jo litt “freshere”..men hver til sitt bruk :)…Håper du kommer fort til hektene igjen..men bruk tida du trenger på å bli skikkelig frisk 🙂
      Klem fra meg<3

    14. vaniljeogpepper: Å ja, jeg vet, jeg kunne gjort mye mer med det tekniske sikkert. Kan lite der. Og kjører AUTO på kamera hele tida. OG lager de svarthvitt etterpå. Jeg er nok foreløpig mest stolt av at jeg er flink med motiver, finner spennende motiver og vinkler.. men det tekniske, da må jeg gå et kurs og MULIGENS et bedre kamera også 🙂

    15. Grete/Margarites: Liker noen bilder godt i svart hvitt jeg også :-)Ikke så veldig mye bedre ennå, men satser stort på natten 🙂 Klemmer <3

    16. Min matgale verden: De to snikfotograferte jeg ja. Synes de var så søte fordi de holdt hverandre, sikert 70 år gamle og eldre kanskje 🙂 Par ja 🙂 Nei, du har ikke vært her, men du var jo her NÅ da 🙂 Og jeg vil ha lefse, sender du en i kommentarfeltet? 😀 Hi-hi KLemmer i vei <3

    17. Supert ,dette var stilig.Jeg mener ikke være frekk ,men noen av bildene kunne du gjort ‘skarpere’ ,så det lyse kommer enda mer frem.Du er en god fotograf ,å ser mye som andre ikke ser ,jeg liker det!Det måke bildet er fantastisk!
      Jeg elsker sort hvit bilder,det er noe med bilder i farger som gjør det ‘for’ virkelig noen ganger..som om fargene noen ganger ikke gir bildet det inntrykket/uttrykket det ønsker/trenger.Med sort hvit føler jeg det gir en mer rom for egne tanker og ideer rundt inntrykket/uttrykket.

    18. eg elsker sortkvitt bilder……men i dag føler eg meg litt sånn……gråish hahaha…..skal stappe i meg no mat og så blir det serier…:D
      klememtingene <3<3

    19. Så fine! Hvordan tok du det med de to eldre i skinnjakkene? Er det et par? Snik-fotograferte du? Så spennende. I dag tror jeg du ble offer for et “skal bare” For jeg var da vitterliig inne og så du var syk, og fikk dyp medfølelse, skulle jo ikke brygge på noe SÅNT du! Jeg leste, men så skulle jeg bare….tror det var noen lefser som ble bare og ikke fin kommentar til stakkars deg som er syk! Uff! (Og hvis jeg nå HAR kommentert…så blir jeg flau og oppsøker legehjelp for hukommelsessvikt!) Klemmer, håper du er bedre klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg