Den beste i verden ;-)

Ja, det må hun nok være….

Hun som satte meg til verden, og gjorde Frodithen klar for livet.

Hun som lærte meg å elske å gå tur, og ha med mat som jeg spiste på en bakketopp….mens jeg så mot det gule huset som bare lå noen meter unna..

 

Hun som fulgte meg til skolen med en trygg hånd…og lærte meg at vi må ta fatt på ting som vi synes er litt skummelt…selv om det krever å ha en spy-pose på lur hvis magen gjør seg ugrei..

Hun som “kledde seg ut” sammen med meg og pappa da  vi dro for å hente søsters på hennes første jobb..

Hun som pratet med oss om alt som var viktig OG uviktig da vi vokste opp.

Hun som fikk oss til å forstå at hverdagen er det som er livet, men at enkle små utflukter gir livet krydder. Som teltturer med familien… eller en gåtur i skogen.

 

Hun som lærte meg at livet blir hva man gjør det til…og hun burde vite det.

Hun som lærte meg å leve i nuet, ta en dag av gangen, og gjøre DEN til den gjeldende.

 

Hun som fremdeles jager  spurvene, (selv om hun kanskje ikke løper LIKE lettbeint som her)…når de tar gressfrøene fra plenen, eller skjærene når de tar  jordbærene bak garasjen..

Hun som kanskje er den klokeste jeg vet på mange måter.

Ja, hun er nok den beste i verden.

 

Og i dag har hun bursdag!! Gratulerer med dagen til beste mamsen <3

 

Så her i sofaen under dyna skal jeg feire den fine mammaen min, og så skal jeg vise henne dette innlegget når jeg ser henne neste gang 🙂

 

 

 

#bursdag #mamma #bursdagsinnlegg
61 kommentarer
    1. Så koselig!! Gratulerer så mye med gårsdagen til den flotte mammaen din! Hun ser og høres ut som en skikkelig god mamma å ha ^^ Håper hun hadde en fin dag! Stor klem <3

    2. fjellgeitbundingen: Den kan jeg svare på allerede. Hun synes det er kjempegøy 🙂 Jeg har jo navnet skjult, så folk kan ikke bare Google meg og få opp bloggen umiddelbart. Og uansett, jeg skriver om ganske uskyldige og rare ting. Og det liker hun veldig godt. Hun er ganske FAN hun 🙂

    3. fjellgeitbundingen: Takk for gode ord 🙂 <3 Hun er akkurat så fin som hun ser ut 🙂 Hun blir nok overrasket og synes det er gøy med alle hilsningene 🙂

    4. Koselig at du har så godt forhold til moren din. Hun har nok gjort masse rett når hun oppdro deg 🙂 Og siden hun skal lese dette, så må jeg si Gratulerer med overstått bursdag. Du har ei hjertevarm og flott datter 🙂

    5. fjellgeitbundingen: Ja, jeg håper dagen hennes ikke ble så verst, får snakke med henne til helga.Takk for koselig kommentar 🙂 jeg leser og viser henne alt til helga. Bilder og alle kommentarene 🙂

    6. annebe: Å så koselig sagt 🙂 jeg skal lese det for henne 🙂 Tipper hun blir overrasket over alle kommentarene 🙂 så mye koselige ord 🙂 Stor klem tilbake til deg fra meg her 🙂 <3

    7. 🙂 🙂 🙂 🙂 Gratulerer med dagen til henne, og god bedring til deg 🙂 HIls din søster også, når du snakker med henne.

    8. margarites: Jeg skal overbringe og lese alle kommentarene for henne i helga, jeg ser henne da 🙂 Ja, mammaer er de beste, de gjør noe spesielt mange av dem 🙂 Vi er heldige begge to, med våre 🙂 Klemmer <3

    9. For et fantastisk fin hyllest du har laget til mamma’n din. Jeg ble nesten litt rørt over å lese det. Tenk så heldig hun er da, som har en datter som deg! Gratulerer kjempemasse med dagen til henne, og mammaer er det beste i verden! Hva skulle vi vel gjort uten dem? Håper både hun og du har hatt en flott dag. Klem <3

    10. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Takk for det og koselig med hilsen til henne 🙂 Jeg leser innlegget og kommentarene for henne i helgen 🙂

    11. vaniljeogpepper: Så kos du kom innom. Jeg leser opp alle kommentarene og innlegget i helgen når jeg treffer henne. Hun har vært FAN av bloggen siden jeg startet den. Har fulgt med Vaniljeogpepper 1 sine ville sprell og reiser, kjenner til flere av dere jeg har møtt ved navn, så hun er liksom litt MED her. Moro 🙂

    12. Veronica S: Takk for det og jeg tar med gratulasjonene til henne og leser de opp 🙂 Moro for henne å høre og se innlegget og kommentarene 🙂

    13. cuskima: Jeg leser hele innlegget og kommentarene fra dere høyt når jeg ser henne til helga 🙂 Tusen takk for koselige ord 🙂 og gratulasjoner. Ja, mammaer er viktige, og heldig er jeg som har fått ha henne så lenge, OG ha et godt forhold som vi har hatt. Ikke alle har det sånn. Jeg er veldig takknemlig 🙂 Så mamsen skal få en kjempekos når vi treffes og sikkert en fin presang 🙂 Så kos dere har tradisjon med å ringe hverandre på dagen 🙂 Her skinner det også 🙂 Men kaldt 🙂 Nå skal jeg prøve å dusje litt, DET er en stund siden 😀 Ha-ha.. Klemmer <3

    14. åhhh fineste fineste innlegget til vakreste mamsen fra nydeligste deg <3
      Kjenner litt på at eg savner min mams som heldigvis fikk holde datteren min før hun selv gikk bort.
      Hver bursdag sender vi ungene gratulasjoner til hverandre at vi var heldige som hadde henne <3
      Mammaer er viktig og alle eg treffer som slenger dritt om og krangler med sine foreldre og elelr tar dem for gitt sier eg ofte at du skal være glad du har foreldre å krangle med, som maser på deg og lærer deg ting -for en dag er de borte-forhåpentligvis veldig veldig lenge til 🙂
      Mamsen din var flinksen som fikk to sånne superflotte jenter som deg og søsteren din og som får besøk og dere koser dere sammen. Man må nyte sånne øyeblikk....og huske dem og kose seg med dem<3
      Gratulerer så masse til dere på denne fine dagen. Her i Bergen skinner solen Hurra!!
      klemmetingene <3<3<3

    15. Therese Bråthen: Takk for ros og for hilsninger. Hun får lese det senere 🙂 Til helga 🙂 tenker hun synes det er litt moro 🙂 Klemmer tilbake <3

    16. cathrinehenriksen: Takk for hilsninger, hun får lese dem senere 🙂 Når jeg er på besøk 🙂 Jeg er i bedre form og drar på jobb i morgen 🙂 Har spist og SKAL spise mer. Skikkelig sulten i dag vet du: Blir grove fiskekaker og spaghetti 🙂 Ja, mammaer er best 🙂 Stor godklem fra meg <3

    17. Helge: Ja, i dag er hun sammen med min søster på et ærend, så tenker hun får seg litt kake og kaffe 🙂 Takk for gratulasjoner. Jeg viser henne alle hilsningene når jeg ser henne neste gang 🙂 For hun har ikke internett 🙂 Ja, en fin grunnmur, den beste 🙂

    18. Fine mammaen til Frodithen <33 Så ja vi kan takke henne litt for at du er du ;)) Men ja var jo du som valgte å høre på henne da ;)) Og det var jammen ikke dumt nei 😀 Så hurra for super mammaen til super Frodithen <33 Mammaer er bare best ;-D Frodither også <33
      Men ja leit at du er sykesen ennå 😮 Håper det går framover i det minste , god og varm god bedringsklem fra Pippien <33

    19. Gratulerer med Dagen til din mor – født på samme dagen som min nevø på Hamar. Hun er en sikker grunnmur i ditt liv, uten henne hadde vi ikke hatt frodiht.blogg.no her. Håper hun unner seg litt god kake i dag. Ha en knallfindag – gratulerer igjen.

    20. ladyaugust: Ja, er ikke det fineste mamsen? 🙂 Og jeg skulle vært der ute i dag, men det ble søsteren min i stedet for. Ja, ja. får ta en tur i helga 🙂 Ja, ligger NESTEN under dyna hvertfall…har gått over til stue-pledd i dag, for er LITT bedre. Og spiser og greier. Ikke noe på vei ut. Deilig .-) Vært og kjøpt latosefri melk, for det er HELT sikkert det som har skylda. Godt det ikke skulle var en uke hvertfall, som forrige gang. Nå skal jeg ikke tulle med laktose mer. Jeg tåler det tydelig ikke i lengden.. Klemmersøsklemmen <3<3

    21. åååååååå GRATULERER med dagen til fineste mammsen din <3 Herlige mammsen 🙂 Ligger du under dyna ennå altså? Jammen var det heftige greier du fikk. Noen tegn til bedring? Gooodbedringsog bursdagsklæmmings <3

    22. Fru Stussli: Ja, gjør det 🙂 Vi får ta vare på de fine mammaene våre 🙂 Koselig å lage et sånn innlegg om henne og til henne en gang på bursdagen. Ikke gjort det før 🙂 Nå er jeg nesten frisk, har spist og det forsvinner ikke. Gått ned 2 kg… VEEELDIG sulten nå..:-P Hekler litt og tegner litt 😉 Mange godklemmer på vei <3

    23. Hurra for den flotte mammaen din som jeg føler jeg kjenner litt nå 🙂
      Tenk at hun har vært med og gjort deg til den flotte dama du er <3
      Dere to er jammen heldige som har hverandre.
      Kjenner at jeg savner min mamma når jeg leser om din. Tror jammen jeg skal ringe mamma å skravle litt!
      God bedring frodithvennen
      Mange klemmer

    24. Fru Tunheim: Uff, det var leit at du mistet henne så tidlig. Ja, man skal ta godt vare på dem <3 Og i dag har hun bursdag, og blir 83, tenk det. Fine mammaen min.
      Det hørtes veldig spennende ut med den retten din altså. Veldig uvante for meg vil jeg tro, men hørtes artig ut å prøve 🙂 Ha en fin dag <3

    25. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det er deilig å skrive det og si det HØYT noen ganger, for det gjør jeg vel ikke så ofte. Man bare vet liksom. Men å ha det i skrift sånn, er litt fint, og kos å se tilbake på for meg og for henne 🙂 Hun må få seg nettbrett snart, eller internett. Men inntil da, viser jeg henne ting på nettbrettet når jeg er der 🙂

    26. Så herlig innlegg om en god og flott mor…jeg mistet min da jeg var 22 og nybakt mor selv. Mødre skal man ta godt vare på.
      Ang. betesalaten så blei den god. Jeg skar opp 1 cm skiver av de forskjellige og la i ildfast form. Ringlet over olivenolje og litt flytende honning og strødde valnøtter og sølvløk over og gratinerte med Chevre. Spiste den lun med alfalfaspirer på toppen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg