Der det er skygge… finnes det sol… ;-)

Ingen er så glad i skygger som meg… For jeg vet nemlig at der det er skygge….der er det sol…Og sola liker vi jo veldig godt.

Jeg har jo til og min egen Peter Pan- drakt, og har hatt ikke mindre enn TO Peter Pan-foto-utstillinger her på bloggen.. Den siste HER

 

 

 

 

 

 

Det er ingen ny utstilling på gang altså…men i dag da jeg var ute på en liten rusletur for å lete etter laktosefri melk, ble jeg klar over de fine skyggene som viste seg på veggene rundt omkring.

…man kan jo egentlig undre seg…Er det SOLA eller SKYGGENE vi egentlig ser…?

 

…og her la jeg merke til de flotte verandaene som kastet skydde på  denne blokken… Folk bør jammen passe seg…Skulle ikke tro de visste at de hadde Frodithen i nabolaget…, som snuser opp rare greier…

 

…sjekk de to øverste verandaene da…. Skal ikke ha mye rart på verandaen din…før Frodithen i Peter-Pan-drakt flyr forbi…og knipser i vei..

Og da kan det være fare for å havne i Galleri Frodith…ELLER i Frodiths Avis… og da vet man jo aldri hva som kan skje 😉

 

Har du tatt bilder av skygger i dag?

Liker du å ta bilder av skygger?

 

 


 

 

 

#skygger #foto #speilinger #refleksjoner
41 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, jeg var ikke så opptatt av dem jeg heller, før jeg fikk bloggen, og begynte å ta masse bilder. Jeg har fått den foto-interessen nå etter bloggen startet. Likte å ta bilder av skygger før også,, men ikke SÅ mye som nå 😀 Nå ser liksom noen bildene mine også , og det gjør det enda mer morsomt 🙂

    2. Nei jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noen som er så glad i skygger og gjenspeilinger som deg! Før jeg begynte å lese bloggen din tenkte jeg ikke stort over det selv heller, men hvis jeg ser et kult skygge-motiv nå om dagen tenker jeg på deg med en gang 🙂
      Det første bildet var jo nesten litt skummelt, det ser faktisk litt ut som hoder xD Haha, skygger er morsomme og de setter fantasien i gang! Det er helt sikkert!

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, veldig deilig med vanlig kamera synes jeg. Tror jeg har ganske bra mobilkamera også, men liker best vanlig kamera.. Og når jeg er frisk igjen skal jeg ta masse fine bilder 🙂 Ja, du må få hentet kameraet ditt 🙂

    4. Ingen bilder i dag..
      Kameraet mitt ligger igjen på fjellet, og nå begynner jeg å bli mektig lei av det..
      Det er håpløst å ta gode bilder med telefonen selv om jeg prøver mitt beste.
      Som i går. Da kom julelysene på ute, men ingen gode bilder klarte jeg å ta….
      Det kameraet må nå hjem igjen….
      Skal jo gjøre mye rart nå i helgen og da trengs det til gangs.:)

    5. natheless: Hi-hi, ja så skyggene dine. Det er spennende med skyggejakt. Og har hatt to foto-skygge-konkuranser. En i vår og en i fjor sommer. Peter-Pan -Utstillingen har jeg kalt dem. Han lekte jo så fælt med skyggen sin, som stakk av. Og han var litt leken, sånn som oss 🙂 Har vært med mange på de konkurransene, veldig moro. Men jeg er jo aldri med selv på de konkurransene,så jeg er med hele året ellers liksom 😀

    6. Lisbeth Pedersen: Det har det vært her også, hele tiden…Så vi var heldige en dag 🙂 Spent på i dag. For jeg ser ut for å måtte holde senga en dag til. Men kos å se sola på butikkturene, (butikken er i naboblokka 😀 ) God morgen til deg <3 Klemmer <3

    7. Ja,som du så på bloggen min tok jeg bilder av skygger over spisebordet i går. Noe så fint som å lete skygger. Dine var jo som om noen skulle ha tegnet på veggene. Stilig! Vakker Peter Pan da! 🙂

    8. annebe: Ja, det er mye kule skygger skjønner du. Og se på din egen også, den kan du lage mye morsomme poseringer med også :- ) Blir fine og tydelige skygger og bilder om du har en nøytral bakgrunn med ren flate. Gjerne asfalt, eller en husvegg 🙂 I dag var det litt andre ting som fenget meg 🙂 God natt og god klem <3

    9. Kristin: Som jeg sa til Margarites her, det kommer av seg selv egentlig. Når man fyker rundt med kamera og SER etter bildene en stund…PLUTSELIG snur det og bilden SER DEG 😀 På en måte…Kommer og viser seg fram liksom 🙂 Klemme <3

    10. Her var det virkelig fine,tydelige skygger :)..og det der med sola eller skyggen vi ser..hm..det var noe å tenke på …:)..tar gjerne bilder av skygger, men det er litt mer sånn tilfeldig at jeg oppdager skygger på bilder jeg har tatt..og ikke at jeg jakta på skygger..men skal gjøre det en dag snart..bare det er sol 🙂 God natt <3

    11. margarites: Jeg har fått foto-øyne. Før lette jeg etter bilder. Nå er det bilder overalt 🙂 Hi -hi. Det kommer av seg selv, ikke noe å lære..Det bare BLIR sånn, når man tar bilder MASSE 😀 Plutselig popper det opp bilder overalt 🙂

    12. Du er så flink til å finne motiver å ta bilder av 🙂
      Jeg har ikke den evnen dessverre, men jeg blir i alle fall inspirert av andre, som av deg for eksempel 🙂
      Ha en fin kveld videre <3
      Klemmer

    13. Ingen skyggebilder på meg i dag, men dine var flotte! Jeg er imponert over at du ser alle detaljene sånn til daglig, utrolig fascinerende! Har nok litt å lære av deg der 🙂

    14. Du må jo ha en for hver årstid- det er jo snart vår :O He he.. Uansett skal jeg lage en egen mappe for skyggebilder, slik at de ligger klare den dagen det dukker opp et galleri-innlegg 😉
      Nei, trur ikke jeg rakk forrige (var på tur å glemte det helt?), men trur jeg var på Peter Pan 🙂 Husker ikke helt, men jeg var i alle fall med på en høst-utstilling 😉

    15. Fru Stussli: Jeg trodde jeg var frisk…gikk en tur, spiste litt…Men siste spising gikk ikke bra, middagen… Full fart på do igjen. Går til legen i morgen, for sikkerhets skyld… VELDIG lei nå.. Ja, vi burde være skånet resten av året og hele neste, fordi vi fortjener det MASSE 😀 Klemmerflat <3

    16. Elin Slåen: Ha-ha, nei…men neste blir nok ikke før i juni kanskje. Må jo ha litt tradisjoner på sånt…Rakk du det i år? Husker ikke jeg 😀 Høst-utstillingen rakk du, men Peter Pan? Jeg har ennå ikke hatt noen vinterutstilling…DET bør jeg vel ha? 🙂

    17. Jeg har ikke tatt bilder av skygger i dag, men av juleting 😀 og av sola som kom.
      Er du nesten frisk igjen?
      Vet du hva jeg tror? jeg tror at siden du og jeg har vært syke nå, holder vi oss friske resten av vinteren 😉 Fordi vi fortjener det!
      Mange gode klemmer

    18. Ja, jeg så du skreiv det, men jeg regner jo ikke med at du har hatt din siste?? Og jeg som alltid er treig bør jo ha ting liggende klart til sending 😉

    19. Elin Slåen: Jeg skal IKKE ha ny runde i galleriet!!! Dette var bare litt mimring, og litt kos med skyggebilder i dag 🙂 Men jeg skal ikke ha noe utstilling altså. Jeg skal ha kalender snart vet du. Men DU kan ha en utstilling 🙂 Jeg kommer 😉

    20. Bare noen uker nå så snur den og vips er det februar og den titter inn til meg igjen også:) Jeg kan se den andre steder rundt meg da, ikke så langt unna, bittelitt hvis jeg er der til riktig tid.

    21. Mariann Sæther Tokle: Nei, har ikke vært stort her heller…men NÅ kom det noen timer 🙂 Og vi har jo mulighetene her hvertfall 🙂 Det var fint i dag :.-)

    22. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, ganske kjølig i dag, men det spiller ingen rolle når man får se sola 🙂 Takk skal du ha, jeg har kost meg mye i høst med svart-hvitt og paraply 🙂 klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg