Musemor under dyna…

Ja, nå er jeg ikke så LAANGT under dyna her altså, for jeg begynner å bli i bedre form, men jeg er under her fremdeles for å bli HELT frisk.

Men når man sitter sånn dag etter dag, så er det greit å ha noe å gjøre innimellom når man har litt energi.

Og med så mange rotter i hus, var det helt naturlig å slippe til musemor… 😉

 

Så da er en ny kalendergave ferdig til å pakkes inn

 

 

Og denne er som de forrige …..

….veldig pusete, myke og deilige….

 

…og jammen fikk jeg ikke litt garn til overs.. Så nå har jeg begynt på et skjerf…

 

Er du ferdig til jul?

Har du gjort klar DIN adventskalender?

 

 


#hekling #adventskalender #julekalender #kalendergaver
54 kommentarer
    1. Hihi, så søte de duskene var! Alt med dusk blir så fin! Husker oldemor strikket en lue til meg da jeg var liten (tror den skal ligge her et sted fortsatt) med to dusker. Lua var på en måte delt på toppen slik at det gikk an å lage to dusker 😀 Den var jeg stolt av den! Åh, skulle ønske den ikke var så liten ^^

    2. Audhild Mamma til lille Willi: Å ja, sjokokalender 🙂 Jeg lurer på å skaffe en flaxloddkalender sellv 🙂 Nå er jeg ferdig og i morgen åpner kalenderen min på bloggen 🙂

    3. Grete/Margarites: Lurt med flaxlodd. Tror jeg skal ha en sånn selv 😀 Og jeg er ikke flittig med noe annet enn kalenderen da :- ) Ikke noe vask eller baking eller NOE annet 😀 Jeg skal en tur på kafe med venninne i morgen 🙂 gleder meg 🙂 Klemmer <3

    4. Du er så flittig at du gir oss andre dårlig samvittighet..nesten. Jeg er langt fra klar til jul, men har kjøpt 2 julegaver – så jeg har begynt. Jeg må snart ta meg sammen å få gjort noe. Driver å strikker litt mønstret skjerf og det er så gøy,selv om jeg ikke er skjerf type. Og innimellom går klokken helt fra meg når jeg strikker….spesielt på kvelden. Adventskalenderen til barna ble for første gang på 23 år gjort superenkel…en Flax kalender til hver. Nesten så jeg får litt dårlig samvittighet for å la den gamle nissen bli på loftet i år, men “barna” som bor hjemme er tross alt 25… Minstemann er flyttet ut så da fikk jeg litt samvittighetskvaler. Kan jo ikke la de to store få og ikke minsten – derfor Flax til alle sammen 🙂 men adventslys og stjerne er jeg klar med… Nesten. Håper du får en fin helg og at formen snart er helt på topp igjen. Klemmer <3

    5. greit og få kommet i gang ja.
      tenkte jeg også skulle prøve og få tatt en i morgen også!!:)
      Ja, blir spennende fremover her inne kan jeg tenke meg:p

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: I morgen er jeg frisk 🙂 Hvertfall nok til at jeg skal prøve meg en tur ut i verden, for å treffe en venninne, og se på NOEN gaver. Men mest på kafe 🙂 Deilig og kos <3 Takk .:-)

    7. Moving On: Flinkingen 🙂 Jeg skal prøve å få gjort litt i morgen, både av gaver og av julekalender -TING 😀 He-he…nå kan du lure nå 😉

    8. Har kommet ganske langt ja!:) har 2 julegaver igjen only av nesten 20stk!!:)
      Pluss julekalender er i boks også.
      Så er virkelig innenfor i år!:)
      Mangler bare og få sendt de!!:)

    9. Ja, jeg var tidlig ute i år, men det blir jo sånn så lenge man går hjemme 🙂 hehe Ja, jeg prøvde meg jo på påske quizen tror jeg det var, å det var jo kjempe morsomt 🙂 Nei, den må jeg inn å se, har ikke vært på bloggen på et par dager jeg, hatt litt mye å gjøre 🙂 hehe Klemmer til deg <3

    10. Eg må jo prøve, skal eg sitte bare hjemme da? Må jo se noen andre enn hundejentene og megselv i speilet hahaha
      😀
      Gleder meg til alvekjole innkjøringsrunde
      klememtingene <3<3 og ja eg ER forsiktig :D:D

    11. Therese Bråthen: Jøss, du har vært skikkelig flink du Therese, du har jo gjort MASSE 🙂 Ja, du må komme å gjette på rebusene hver dag. De pleier ikke være så vanskelige egentlig 🙂 Skal vær sånne at flest mulig har mulighet til å være med på trekningen 🙂 Her blir det også mer sløving i sofaen, eller så veldig sløv er jeg ikke, for jeg har jo heklet litt og faktisk gjort klar en del ting til kalender -innleggene 🙂 Og i morgen skal jeg ut med alvedrakten min, så du den? I går? Morgeninnlegget mitt…? Fikk av Cuskima i posten 🙂

    12. cuskima: JAVEL, jeg får gi meg da 😀 Men være forsiktig da 🙂 Jeg skal ha alvdrakten i morgen, når jeg skal en tur ut 🙂 Blir så fin vettu <3 Klemmer i vei <3

    13. Det er på gården der jeg vokste opp. Stiklaveien 149, 1866 Båstad, i Trøgstad. Det er skiltet fra riksvei 22. Skikkelig julekos med flere utstillere i bu og fjøs, og kafé i “grisebingen”! Jeg har “bod” i fjøset med dekorasjoner,kranser, lys og bøker, mine malerier på veggene, og jeg selger keramikk og diverse i bua sammen med alt som er der av håndarbeide og pynteting fra de andre. Naboen selger kaker, egg, håndarbeider, saker og ting i Hønseriet. Gleder meg, for jeg treffer masse venner og familie, pluss gamle naboer og nye mennesker. Men uten bil, så blir det for langt å gå!!!!Kos deg med ditt du, så skel jeg kose meg med mitt! 🙂

    14. Jeg mangler kun en gave, men den skal jeg kjøpe når jeg er hos mamma 🙂 Også har jeg vasket og pyntet til advent, pakket inn alle gavene, sendt de av gårde, har også fått sendt unna julekort, så nå er det bare resten av kosen som mangler, som å bake litt 🙂 Har fått bakt pepperkaker også da 🙂 Her blir det ingen kalender i går, da jeg har valgt å ha ordentlig stor julestrømpe på julaften, så da får han litt ekstra kos i den 🙂
      Godt å høre du snart er på beina igjen, det liker vi 🙂 Også er du jo så produktiv da, så det er jo morsomt å se innleggene dine med alle kalender gavene, jeg gleder meg masse til å være med 🙂 Skal melde meg på hverdag i Desember 😀 hehe Her skal det være avslapning i kveld og i morgen, men på Søndagen skal vi på lang biltur 🙂 Å det blir nok koselig tenker jeg 😀

    15. du vet er legevakten som sykemeldte meg og deretter legen min -eg kan ikkje bare gå til en annen å få mer sykemelding. Så nå prøver eg meg..øynene er nesten greie er de andre tingene, men de tar vi etterhvert.Pisslei nå, men vi tester det ut og tjener noen kroner samtidig 😀
      klememtingene <3

    16. cuskima: Uff, det høres fælt ut, med så mye øyeplager og ingen sykmelding. Må jo se for å jobbe… Kanskje du kan gå til manuell terapeut for noe ellers i kroppen. DE skriver ut sykmeldinger også 🙂 Eller noen andre på kontoret hos legen din? Ikke bra å jobbe når du ikke er frisk ordentlig. Men man blir jo GØRR -lei å ligge sånn også. JEG hvertfall… klem

    17. hahahaha de altså ja de gleder seg villt tenker og koser seg med besøk 😀
      I morgen skal eg prøve meg på jobb…ser jo enda ikkje men øynene skremmer ikkje fanden på flat mark D:D
      og eg MÅ ha litt penger,,,,legen min er borte så null sykemelding 😛
      klememtingene<3

    18. cuskima: Jeg har INGEN gaver… julegaver…Eller jeg har NOEN. Men kan ikke si det høyt her, for av og til stikker familien innom og leser her, så noen kan jo se hva jeg har planer om og DET vil jeg ikke ha noe av 😀 Jeg har brukt dagen bra her i sofaen, og er godt i gang med kalenderting, så uka blir litt lettere, og det er TO som gleder seg til i morgen også S og P 🙂 Hi-hi Klemmer <3

    19. Åse Helen: Jeg tror jeg er såpass i form nå at jeg skal prøve en liten luftetur i morgen. Bare vondt i hodet i dag. Ellers ok 🙂 Jeg er som deg, og kanskje enda litt sløvere med å bli ferdig. Vi har ingen barn, og feirer ikke særlig jul her hjemme. Men litt julaften med annen familie og julegaver blir det 🙂 Ellers er jula en god ferie, og mye kos med samboeren, litt turer og mye foto 🙂 Deilig <3 Kos deg med fredagskvelden 🙂 Klem <3

    20. har bestilt en haug med bøker i gave, de venter eg på og så er eg ganske langt på vei på kalendere, og lys blir det på søndag,men altså utover det……..har en haug med gaver, ingen er pakket inn hahahaha
      klememtingene <3

    21. natheless: Hvor er det? Er det en egen liten bod, med bare dine ting? 🙂 Blir nok sentre i helga i tilfelle, jeg har ikke bil. Må dra med noen med lappen og bil til ting som ligger litt vanskelig til 😀 Nå skal jeg slappe av i kveld, så er jeg nok klar i morgen 🙂

    22. Så bra at du begynner å bli i bedre form 🙂 Håper du blir i form til å finne på noe hyggelig i helgen 🙂
      Jeg er langt ifra ferdig til jul, men jeg stresser ikke så mye med det heller. Det blir som det blir, og bare pakkene, litt god mat, bakst og julepynt så er det ok for meg. vasker ikke rundt, bare litt ekstra helgevask. Og skulle jeg ikke rekke det heller, så er det overlevelsesbart 😉 Men vi har heldigvis god tid enda 🙂
      Ha en fin fin fredagskveld <3

    23. Tittibua, som jeg skal være med på, ligger jo bare en times kjøring fra Oslo, så der kan du jo shoppe i morgen og søndag!!!! Nei da, bare fleiper med deg, du har vel tenkt deg ut til de velassorterte sentrene tenker jeg.Lykke til med handelen og takk for godord! 🙂

    24. natheless: Ja, julemessa er nå i helga eller? Her blir det ingen skuring og lite annet også 🙂 Men mulig det blir litt julegave-shopping i løpet av helga 🙂 Det var jo så koselig mat hos deg i dag <3

    25. Ferdig??? Nei, heldigvis ikke! Det er jo i advent jeg skal kose meg med det! Her er det ikke noe stress må vite. Skuringa tar jeg når vårsola lyser. I dag skal jeg finne fram litt elekstriske lys her og der, men de skal ikke tennes før søndag. Ellers nyter jeg dagen som best jeg kan med innspurten til julemessa. Nå skal jeg pynte noen lys og fikse litt ditt og datt før kvelden. Nyt dagen under dyna di. Så fine heklearbeider du lager!

    26. Blir spennede med julekalenderen din. Gleder meg. Å ha en plan, er alltid lurt. Så lenge man vet hva man skal kjøpe, er halve jobben gjort.
      Jepp, nå er jeg kommet hjem igjen. Borte bra, men hjemme best.

    27. Camilla: Jeg synes det er greit å bruke litt desember til gavehandling jeg. Men har lett for å bli litt mye i desenber, sånn at man løper rundt og stresser til slutt…Det vil jeg helst ikke… Jeg skal begynne så smått snart jeg også, med gavene.. Ja, blir godt med juleferie 🙂

    28. Fruemmel: Ja,jeg liker også best å holde på i desember egentlig med gavene.Og jeg driver så mye med denne blogg-kalenderen FØR desember, så har ikke tid 😀 Hi-hi Ja, nå begynner formen å bli bedre, og over helga er jeg nok HELT frisk.

    29. annebe: Ja, du er hvertfall i gang 🙂 Mer enn meg 🙂 Ja, nå er kalenderen rett rundt hjørnet, så må jo bli ferdig. Og ER det egentlig. Bare litt småtterier igjen. 😉 Jeg skal prøve meg ut en tur å lufte meg litt i dag, få inn litt annen luft 🙂 Men hoder meg mest her og hviler. Så er jeg tipp-topp til neste uke 🙂 Klemmer <3

    30. ladyaugust: Hei 🙂 ja, det føles som om virus-infeksjonen er på vei ut av kroppen nå..Og godt er det, så jeg kan få en helg med litt annet innhold enn disse 4 veggene.. Ja, har du vondt i en finger, så synes jeg du skal ta deg en sjokoladebit og litt plaster, og vente litt med byyyyninga 😀 Ja, jeg er snart ferdig med gavene til kalenderen nå. Har et par nøster igjen, så er det ferdig… Tror jeg skal lufte snuten så vidt litt i dag også 🙂 Stor søsklem på vei <3

    31. Så fine kalendegaver da!
      Jeg er ikke klar med gaver eller kalender… men skal ut en tur og ordne etterpå.
      sier hvert år at jeg skal være tidlig ute med gaver osv, men så før jeg veit ordet av det, så er det jaggu desember og jeg har ikke kjøpt en eneste gave.
      og denne jula har vi fullt program før jul, så her blir det nok å drive med.
      gleder meg til juleferien hvor vi bare skal slappe av!!

    32. Jeg har heller ikke begynt enda, men vet hva alle skal få 😉 Synes litt av kosen er å holde på med alt det “julete” i desember jeg.
      Godt å se at du er på god vei til å bli frisk, og så flotte kalendergaver du lager 😀

    33. Søt musemor 🙂 ..godt å høre at det går rette veien med formen …:) Jeg har ingen adventskalender, men gleder meg til å gølge med på din…Mye fint du lager , så dette blir spennende 🙂
      Jeg har jo pynta litt til jul siden det var feiring her i går…så jeg er jo litt i gang jeg også 🙂
      Da får du slappe av masse og komme skikkelig til hektene igjen….Klem<3

    34. Hei på deg søs <3 Så bra at du er bedre 😀 Jeg skal begynne å pynte til advent nå jeg og er ikke ferdig med en sjiit ennå haha dessuten har jeg vondt i en finger haha så da må jeg ha trøsteplaster på såklart. Nå er det helg og jammen er det godt 🙂 og nå skal jeg begynne altså, altså nå snart...kanskje goooodhelgeklæmmings og jammen er du produktiv <3

    35. Shredded Linda: Jeg er IKKE ferdig altså, men vet mange som er. Jeg er bare ferdig med kalenderen, altså gavene til julekalenderen. Men INGEN julegaver er kjøpt… Men har en plan. I dag skal jeg pakke inn kalendergaver, er jo innadørs uansett 🙂 Men nå begynner formen å komme seg, så mandag er jeg tipp -topp. Er du hjemme igjen? 🙂

    36. Fru Stussli: Da er vi like langt vi to da, hva ferdig angår 😀 Jeg skal begynne litt snart, med noen gaver. Og jeg styrer på med litt småtterier til kalenderen. Må jo ta med rotte-familien ut i verden i løpet av helga og ta noen familie-julebilder 😉 Det høres ut som en spennende dag og kveld for dere og frøkna. Jeg er sikker på det går kjempefint, hun er så skjønn så da går alt bra :- ) Kos dere masse i storbyen <3 Her skal det dynes ut dagen hvertfall, og så skal jeg prøve meg ut en liten tur i morgen 🙂 Nå trenger jeg luft altså. Vært inne i over en uike, ikke drukket kaffe på en uke, og ikke spist sjokolade på over en uke... Gått ned 2 kg... Mange mange klemmer til Lille Bente 😀 <3

    37. Ferdig til jul? Næi er du gal. Det er nå det begynner 😀 Nå skal det koses og lages og ordnes og handles og koses mere og lages mere osv <3
      Jeg har laget kalender til junior og er halvveis på frøkenas. Mammaes kalender har vi sendt i posten, mens Hr Stussli sin skal jeg lage på mandag for da holder appelsinen lengst 😉
      Nå er koffertene ferdige og vi er klare for storbyen så snart Emmert er ferdig på skolen. I kveld er det øving med band (første gang Emma skal synge med fullt band) så er en time opplæring i hvordan man skal oppføre seg på scenen og tips til klær. En spennende kveld med andre ord 😉
      Kos deg under dyna lille frodith
      Mange klemmer

    38. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Jeg har ikke begynt ennå, men når jeg begynner går det fort 🙂 Jeg har en plan hvertfall 🙂 Du vinner sikkert en. Det er jo 24 muligheter 🙂 Ha en fin fredag Anita <3 klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg