Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 2 – Kom inn, bli med ;-)

Jeg hadde faktisk glemt litt hvordan det var…dette med advent og forventning…For det er jo med rotter, som det er med små barn…. De sitter ikke rolig og venter på at noe skal skje… De tar “skjea i egen hånd”, og får ting til å hende liksom… Og i går morges var det helt klart at “krydder-gjengen” ikke hadde tenkt å sitte hjemme og tvinne “tommel-totter”… Nei… de hadde tatt plass i sekken de så klart… og ville ut å ta verden med storm…

 


Så etter litt venting på trikken…

….kom vi oss da på jobben…Selv om de stort  sett  holdt seg i sekken , var det ikke til å unngå at det ble litt trangt oppi der…Og i og med at temaet med elevene mine for tiden er JUL også….så vet du det er veldig fristende å ta seg en aldri så liten løpetur ut av sekken…

Etter endt dag….og etter å ha blitt fanget av noen DIGRE og skumle  rotter på skolens bibliotek…

 

Satte vi kursen mot trikken og sentrum…

 

Så var det opp i sekken med seg igjen… men i  byen stappet jeg Salt og Pepper i veska, fordi  den knuffingen som foregår i sekken, er ikke bra for verken MEG eller dem…

Nå har det seg sånn at også  “små gryter har ører”…. Det betyr at selv disse små får med seg hva som blir sagt, selv om vi NESTEN ikke merker at de er der…. Og er det noe de har fått med seg, så er det at ALLE skal på julebord, og ALLE skal shoppe nye juleklær og slikt…

Så da vi suste gjennom Oslo City på vei hjem i går… så ble Salt helt henført over en julekjole….

Tenk den som kunne fått den røde der liksom…….

 

….mens Pepper febrilsk prøvde å se en annen vei liksom….Pføy!! Jentegreier….

 

selv var han derimot  mer opptatt av denne genseren med Rudolf på….  Det hadde vært noe på et julebord det… 😉

Så, etter å ha etterlatt noe ROTTE-SIKKEL inne på Hennes & Maurits, dro jeg dem med meg hjem…Men med en klar forståelse av at jeg MÅ kjøpe julebords-antrekk til dem…

Men nå er det klart for oppgaver:

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen,

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av andre kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver som du kanskje vet  🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

83 kommentarer
    1. cathrinehenriksen: Ja, ikke sant Cuskima er kjempesnill!! :.-) Og jeg visste om Salt og Pepper, det bare tok litt tid før de kom 🙂 Men alvekjolen visste jeg ikke noe om 🙂

    2. Tattavkvinnene: Kjempeflinke 😀 Ha-ha Mer uro enn hjelp…neida, hva skulle jeg gjort uten dem 😀 Takk for svar 🙂 Snart kommer vinneren også 🙂 Må bare sprette i dusjen 😀 He-he Gøy at du er med i dag også 🙂

    3. Hei og god kveld 🙂 Du har litt å stri med om dagen, hele fire små krabater som ikke klarer å holde seg i ro xD Kan tenke de er flinke til å hjelpe til med kalendere? ^^
      Her kommer mine svar:
      1) Eivind Hellstrøm
      2) Jens Stoltenberg?
      3) The julekalender

    4. Karoline Johannesen: Koselig at du er med og gjetter, og svarene kommer om ikke VELDIG lenge 🙂 Så får vi se 🙂 Takk for svar <3 Moro med mange med 🙂

    5. På bilde nr 1, nissen selv, så må det vel være Eyvind Hellstrøm (frustrerende å skrive navnet han lsik, for min bror heter Eivind med i, så mer naturlig å skrive det med i og ikke y.) Jeg antar nr 2 er Jens Stoltenberg. og nr 3 er en av mine favoritt julekalendere, The Julekalender.

    6. fjellgeitbundingen: Veldig koselig her inne, så mange koselige kommentarer og innspill 😀 Jeg ler jo av deres kommentarer også 🙂 Ja, mye spente rotter her 😀 Her blir det trekning som vanlig kl 22, takk for svar <3

    7. Hei Frodith, dette er nok Hellstrøm, Stoltenberg og The julekalender. Fin historie i dag, mange spente rotter og masse kommentarer hos deg. Ha en fin kveld og kos deg med trekningen 🙂

    8. Aldina Sistek: Hei, der var du igjen ja 🙂 En bloggløs deltaker. Koselig det 🙂 Og gøy du er med IGJEN. Bare å komme hver dag det om du vil 🙂

    9. Oslopadde: Ja, takk for i dag. Salt og Pepper er fjonge Fjasefjols ja 😀 Blir nok mer å se til dem for deg 😉 Svar notert og vinneren kommer kl 22 🙂 Klemmer paddekklem <3

    10. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Først ute i dag 🙂 Bare å prøve hver dag her om man vil .-) Jeg har jo MAAAANGE gaver som skal ut 🙂 Kos at du er med <3 Klemmer <3

    11. natheless: Ja, det er ganske søte ikke sant 😀 Flink jente og svarer klare svar. Og det er rett svar ser du kl 22 🙂 Takk for svar, så kos at du er med 🙂 Her er det mange ører og holde i, og det gjør jeg 😀

    12. tujanka: Hei-i dag var du med også ja 🙂 Litt rar stemning her i dag….mer om det senere 😀 Kåring kl 22 som vanlig 🙂 Her er det slitne snuter, poter, labber, armer og bein…døgnet rundt om dagen.:-D Takk for svar da, kos at du ble med 🙂

    13. Fru Stussli: Hei hei min venn, ja der kom du på plass med et smell 🙂 Heeeei 🙂 Jeg ser deg for meg i full Støveldance 😀 Og mange tusen klemmer til vedens beste Stussli <3

    14. ladyaugust: Hei søs, jada, sekken full hver dag jeg…Må jo det. Samboeren blir jo helt gal her hjemme med dem ;-D Kos deg mase med øving i dag 🙂 Vinneren kåres til vanlig tid kl 22, sånn rett før sjokotid for deg 😀 Hi-hi Klemmer med røde kinn 🙂 <3

    15. Lithanna: Takk for svar. Her er det KUN rotter i år, men mer enn nok å holde styr på det 😀 Svarene kommer kl 22 hvis du får lyst å se 🙂

    16. Åse Helen: Hei-hei 🙂 Ja, mye styr med rotter. Ikke bare å ta i hus, men det er stort sett ganske greie. Svarene kommer kl 22, og det er bare å tippe i vei 🙂 Håper du har hatt en fin dag 🙂 Klemmer på begge kinn 🙂

    17. Therese Bråthen: Takk for svar, mange som deltar 🙂 Moro det 🙂 Kos du er med i dag også 🙂 Spennende å se hvem det blir i dag da 🙂 klemmer <3

    18. cuskima: Ja, her er det snø også, i dag MYE faktisk…I mine øyne hvertfall 😀 Nei, 4 er LITT å holde styr på INNE i butikker hvertfall 🙂 Håper du har hatt en bra dag snupp <3 Klemmer <3 og svar notert 🙂

    19. cathrinehenriksen: Ja, litt av en krydder-gjeng liksom…Tusen takk for så mye ros da 🙂 veldig koselig at folk liker historiene også,og ikke bare rebusene. Det er liksom en helhet for meg 😀 Og i dag har jeg gjort litt av hvert som kommer senere 😀 Takk for svar også, det er notert og svarene kommer kl 22 og vinneren 🙂 Klemmer med røde kinn 🙂

    20. Jeg prøver meg på Helstrøm, Jens Stoltenberg og The Julekalender. Takk for tidligere i dag! Første gang jeg møter Salt og Pepper 🙂 Fjonge fjasefjols – koselig bekjentskap. 🙂

    21. Elisabeth: Så kos du tok deg en pause i lesinga 🙂 Og kan jo vinne noe vettu 🙂 Ja, det er noen søtinger det her 🙂 Svarene og vinneren kommer kl 22 som i går 🙂

    22. Min matgale verden: Hei- nei i disse dager har jeg knapt tid til å spise på jobb, og etterpå for den saks skyld 😀 Men nå er jeg her, og har sluppet ut noen svar. Men her skal man jo bare stole på seg selv 🙂 Kose deg masse med Listbeth i morgen, og barna i barnehagen <3 Klemmer <3

    23. Hei hei, men hva i alle dager, her var jo ingen kommentarer, hehe, men Hellstrøm skjønte jeg, han “hin” karen vet jeg ikke hvem er, han hang rett og slett ikke på MITT jenterom…, men The julekalender så vi mye på…het den egentlig det….jo, det var da det vel. Hehe, i morgen har jeg fri, og jeg gleder meg voldsomt. Skal på besøk i barnehagen, og møte Lisbeth etterpå 🙂 klemmer

    24. Små ører hører alt og store ører hører alt 😉 Håper de fant noe fint de kunne ønske seg, i sin størrelse 😀 Tihi
      Oi, i dag var litt vanskelig altså- er jaggu ikke sikker på den ene, men skal prøve 😉
      1. Eyvind Hellstrøm.. 2. Jeg må gjette på Jens Stoltenberg (det var det første som slo meg liksom, men jeg er jaggu ikke sikker). 3. The Julekalender.
      Trallala- satser på det var riktig 😀

    25. Hei her er jeg. Så de nye rottene har begynt å mase om julebordantrekk allerede, ja. Stakkers deg.. det kan bli mye mas 🙂
      Jeg er innom en kjapp tur mellom jobb og julekonsert. Skal i Grieghallen og høre Sissel Kyrkjebø, men så må jeg lage litt rask middag før vi går, sånn litt etter kl 17.00. Mine svar er:
      1. Eivind Hellstrøm
      2. Jens Stoltenberg
      3. The Julekalender, her med Fritz. har sett den noen ganger og kommer nok til å se den i år også de dagene jeg husker det og har anledning. Fikk så vidt slutten med meg i går 🙂
      Nå må jeg løpe og få på meg noen andre klær før jeg sluker maten og farer videre 🙂

    26. Ååå så morro 🙂 så koselig bildehistorie!!! 1. Eivind Hellstrøm 1.Jens Stoltenberg 3.The julekalender 🙂 måtte jo ta meg tid til å lese din blogg iallefall, alltid søt og morsom :))

    27. Har hatt en hektisk shoppingtur du 🙂
      Da får jeg prøve meg på julekalenderen din i dag også. Jeg tror svarene er følgende :
      1. Eyvind Hellstrøm
      2.Jens Stoltenberg
      3. The julekalender
      Ha en superfin dag
      Klemmer

    28. Hei 🙂 Her er mine svar, du er så flink og fantasifull. spennende å sjå kvar dag ka du finn på 🙂
      1. Eyvind Hellstrøm
      2. Jens Stoltenberg
      3. The Julekalender

    29. Haha , Salt var helt henført av en julekjole , så moro ;-D Og Pepper ville heller ha en genser med Rudolf på , herlig den gjengen altså <33
      Når det kommer til oppgavene så troooor jeg , eller d.v.s jeg svarer på nr 1 . : At det er Eyvind Hellstrøm bak nisseforkledningen 🙂
      Og på oppgave nr . 2 svarer jeg at det er Jense mann ( Jens Stoltenberg ) :o)
      Oppgave nr. 3 må være " The julekalender " ganske kjent så ;))
      Må si du har taket på dette her Frodithen , super kreativ og masse sprell fra deg jo ;-D Skjønner ikke hvordan du får det til jeg ....så ja STOR applaus til deg og fine rottene ;)) Og mange varme nisseklemmer , ikke minst en fin tirsdag til deg nå <33

    30. 1 Helstrøm
      2 Jens Stoltenberg
      3 The julekalender..my favorite <3<3 utenom Skomakergata da <3
      De er jammen ikkje snau disse rottene og med fire istedetfor bare to smådyr å holde på med blir det supertravelt for deg hahaha
      Og har dere snø på bakken? I går plasket det sånn ned her atte fyttikatta......jaja i dag er det litt rått men ingen regn enda..og eg skal snart på jobbe
      klemmetingene <3

    31. Ha ha for et styr med disse rottene dine. Skulle gjerne vært flue på veggen når du er ute med de 😉
      Jeg er ikke sikker på svarene i dag men tipper
      1. Hedstrøm
      2. Jens Stoltenberg
      3. The julekalender
      Ha en fin fin dag og ikke bli utslitt av alle apestrekene til rottene dine 😉 men jeg skjønner jo at de er ivrige da.
      Klem klem.

    32. herlige rotter og fugler 😀 Ler hver gang de kommer med på bloggen 😀
      1. Eivind Hellstrøm
      2…. ???? Morten Harket???? Have no idea
      3. THE JULEKALENDER 😀 😀

    33. Hihi! Prøver meg igjen!
      1: Nissen er Eyvind Hellstrøm
      2: Mannen som trener er Jens Stoltenberg i sine yngre dager
      3: Julekalenderen heter The Julekalender
      Så moro med mini-quiz! 😀

    34. Mornings søs 😀 Du har hele flokken med deg ut på luftings du <3 I dag tror jeg at jeg kan alle svarene tilogmed 😀 Nummer 1: Hellstrøm, nummer 2 er: Jensemann og nummer 3 er: The Julekalender Ha en nydelig tirsdag søs, her er det øving med gutta såklart Goodklæmme <3

    35. JAAAAAAAAAAA der er vi i gang 🙂
      Rakk ikke innom i går, men kommer desto sterkere tilbake nå :-DDDD
      Her kommer svaret fra The Stussli´s
      1.Helstrøm
      2. Stoltenberg
      3. The julekalender
      Da er svaret avgitt :-DDD
      Frua danser støveldansen av ren glede <3
      Mange tusen klemmer til verdens beste frodith <3

    36. Haha! I dag er jeg med! Rottene er sikkert slitne etter dagen, håper de kvikner til før trekning… Og jeg mener at det er Hellstrøm på første, Jens stoltenberg på andre, og the Julekalender til sist. Juhuu!

    37. Hva du finner på!!! De rottene er da så herlige. Nå har jeg tenkt og dette skulle vel være klart svar. Kanskje? 1. Hellstrøm 2. Stoltenberg og 3. The Julekalender. Sånn da var jeg vel flink eller? Nyt dagen og hold de rottene i ørene. Du kan jo true dem med katten om de skulle bli for ille! 🙂

    38. Hehe, ja hvem vil vel ikke ha rød julekjole :))))
      Så var det dagens svar :
      Hellstrøm
      Jens Stoltenberg
      Var det et spørsmål til? Ser ikke siste bilde…
      Kos dere i snøværet!!! Klemmmmmm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg