Trekning av kalendergave bak luke nr 2

 

I dag er det EN som har vært bittelitt molefonken her… Og det er Vaniljeogpepper…

Snuten har vært trykt inn mot brystet, ryggen lut og hun har bare tittet opp på meg med store triste øyne.. Det var rett før jeg trodde det ville trille noen store fuktige tårer ut av garnet her….

Og hva var grunnen??

Jo, hun har plutselig fått det for seg at hun er litt annerledes enn andre…. Og det er hun jo…men på en god måte har JEG tenkt da.. Men selv har hun funnet ut at hun er den eneste som ikke kler rødt, og derfor ikke har hatt noe jule-antrekk så langt på bloggen… Ingen nisse-lue, ingen nisse-drakt…Og så klart har det vært litt ubetenksomt av meg… Men det skal det bli en orden på…

I tillegg sto hun i dag foran en av de mest fornemme kjolebutikkene i byen, og stirret med tårevåte øyne inn på verdens NYDELIGSTE kjole.. som gjerne skulle blitt hennes..

.

Jeg skjønte ikke da hvorfor øynene var fylt med tårer… men fikk “dratt det ut av henne” da jeg kom hjem, hva problemet var…

Og det var det med at “den kjolen vel ALDRI kunne bli hennes…Hun som ikke har verken armer eller bein”….

Hun har ennå ikke skjønt at det er et av de minste problemene…. Og at kjolen er antagelig 40 nummer for stor…og neppe vil sitte særlig fint over brystet til henne…stroppløs som den var og alt…

Siden dagen ikke har vært spesielt lystig for Vaniljeogpepper, har jeg lovet henne at hun skal få være Lucia-jente i Lucia-toget, og gå først med lys-kronen, når den dagen kommer… OG hun skal få trekke vinneren av dagens kalendergave.

I dag var det også maaaange som svarte, og da er Frodithen bli og fornøyd, for da får kalendergavene mine bein å gå på.. Og nesten alle som har svart hadde riktig på alle tre svarene…Så det ligger mange nedi lua i dag <3

 

Her er dagens svar:

Dette var så klart:

 

Eyvind Hellstrøm

 

Og den unge mannen her var


 

– Jens Stoltenberg

 

Mens denne adventskalenderen på tv heter THE JULEKALENDER

 

Og NÅ stikker den den heldige Vaniljeogpepper ned i den blinkende Nisselua, hvor lappene er……

Og opp av lua kommer hun med et stort smil og kveldens heldige vinner….. Og på lappen står det….

*trommevirvler*……

CUSKIMA!! Du vant!! Gratulerer 🙂

Jeg har adressen din. Så sender deg en gave i morgen 🙂 Moro at du vant og med Vaniljeoogpepper i tillegg <3

 

Og til alle som var med i dag:

-Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 3 i morgen tidlig, slik at alle får god tid til å kvesse, klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver som skal deles ut.

21 gaver igjen å dele ut 😉

God natt så lenge <3

 

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender #utdeling #kåring #vinneren
33 kommentarer

Siste innlegg