Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 4- Kom inn, bli med ;-)

Som du vet, har jeg med meg “kryddergjengen” på jobb ofte. Vaniljeogpepper, Kanelogsukker, Salt OG Pepper er 4 livate rotter som du kanskje har fått inntrykk av nå, og samboeren får bakoversveis, selv på en ganske blank skalle, når han må være alene med dem en stund…Så DET risikerer vi ikke alt for ofte..

Det var derfor stor enighet mellom samboeren og meg om at de skulle ut av huset i går morges..

Det er derimot ikke VEELDIG lette å få de opp av sengen om mårran… For de henger jo oppe halve natta ved vinduet, og speider etter nissen..Jeg har prøvd å si at det er AAALT for tidlig…men de vil ikke høre på noen hører…. Og trykker og trykker snuter på vinduet.. Jeg er snart nødt for å ta vindusvask rett før jul også, på grunn av alle snute-merkene… Vel, enden på visa er hvertfall at det er nesten umulige å dra ut av dyna på morgenen… Til slutt måtte jeg rett og slett bare slepe dem med meg…og dytte dem ned i sekken…uten verken vask av snuter eller poter…..

Fordi de var så trøtte og signe etter natten, var de mistenkelig rolige  på jobb…De sov store deler av dagen i sekken…Og da de kom opp, føyk de inn på biblioteket der de satt helt stille som “mus”, i dyp konsentrasjon over noen julehefter.. Og det er jo sånn det skal være når det nærmer seg jul: -litt action og litt rolige dager med kos..

 
Dyp konsentrasjon over Pusurs Julehefte…Siden bokstaver og sånt ikke er så nøye ennå,  så merker de ikke alltid at bøker og blader står på hodet… De er mest opptatt av å se “viktige” ut…Som om de KUNNE lese liksom….

 Vel, julehefter …temaet setter meg over til dagens små nøtte-oppgaver som ligger her og venter på deg:

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Her er dagens oppgaver:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av andre kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver som du kanskje vet  🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

  Lykke til <3

 

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender #rebuser #oppgaver #vinne #premier
65 kommentarer
    1. Ja, jeg regnet med det 🙂 Kikker meg gjennom oppgavene etter hvert som jeg skriver kommentaren 🙂
      Synes det er gøy å være med på gjettingen uansett jeg 🙂

    2. Tattavkvinnene: Neida, trekker ikke før akkurat 22 😉 Men du hadde jo ikke svar på alle… så da ligger du nok LITT tynt an i dag 😀 he-he… Men her er mange dager igjen 😀 Hi-hi Koselig du gjetter uansett da, og i dag har vi hatt LITT av en tur utpå ;-D Kommer snart :-DKlemmer <3

    3. Puh, nå var det bare så vidt jeg rakk innom x) Du har kanskje trukket allerede, men svare vil jeg gjøre uansett ^^
      På nummer 1 er det Siv Jensen, på nummer 2 er det Mette Marit og på den siste er nummer 1 Billy den andre og tredje er jeg litt usikker på, mens den siste er Knoll og Tott 🙂

    4. Miragothgirl: Er bare en snartur borte på julaften. Så koser jeg og sambo oss mye her med indisk mat og turer i snøen 😀 Ut og ta bilder jeg da 🙂 Oi, flyttet 🙂 spennende <3 Har ikke særlig pynt her vi, det mest julete med meg er kalenderen og LITT gave-hund da 😉 Klemmer <3

    5. Så herlig at det er stille kjære <3 Har stille jul vi også 🙂 Jeg er ikke flink til å være på bloggen... Men så kalenderen din og da tenkte jeg å slenge meg på:)) Vi har flyttet på oss så det har vært slitsomt den siste uka. Men det kommer seg:) Du vet meg å julepynt.. hmm..kansje det lille gulltreet med små lys kommer opp, bare pærene virker 😀 Masse goklemmer <3 <3

    6. Miragothgirl: Hei Mira 🙂 Det var kos å se deg på kalenderen <3 Her skal det trekkes i luke 4 i dag, så det blir spennende. Snart jul, og da er det mye julehefter og greier 🙂 Ellers er jula ganske stille og rolig for oss, og det synes jeg er DEILIG 🙂 Trekning av kalendergave om en halv time 😀 Klemmer <3

    7. Oslopadde: God kvæll -god kvæll 😀 Godt med litt hjelp av mannen 🙂 Her er det full fart, og har spist og kost oss. Nå skal det hekles litt faktisk 🙂 EN times tid… 😉 Klemmer paddeklem <3

    8. natheless: Hi-hi, vi har hatt burger og brød i dag :- ) til middag. veldig greit og lettvint i en travel dag 😉 Takk for svar <3 Koselig å få med flest mulig 🙂 Og om en drøy time er det svar og trekning 🙂

    9. lulltove: Så bra du er ivrig, hører føttene dine hopper, som hos gjengen her…. Velg meg!! 😀 Vi krysse fingrene 🙂 Luke 4 som trekkes i dag, 19 gaver igjen etterpå 🙂 (jeg jobber ikke julaften 😀 ) Sees om en drøy time igjen 🙂 Klemmer til deg <3

    10. Min matgale verden: Ikke lett likevel for deg heller, det er jo slitsomt selv om du regnet med det. Litt slitsomt er greit for meg også, det er litt uoversiktligheten som er verst… Men jeg venner meg vel 🙂 Men går litt hurra -meg-rundt innimellom 🙂 SNØFTE 😀 he-he Jeg har notert svar og er snart klar med trekning… Stor klem til deg <3

    11. tujanka: He-he, så bra!! 🙂 VI trengte noen kommentarer derfra nå <3 😀 Ha en fin kveld så lene, så ønsker jeg deg lykke til i dag 🙂

    12. God kveld i stuen 🙂 Nå har jeg fått hjelp av gubben, og kan svare: Nissen i dag er vel Siv Jensen, og jenta er Mette Marit. Tegneseriene er Billy, Blondie, Fiinbeck og Fia og Knoll og Tott 🙂 Det tror jeg, i alle fall. Sånn, nå er det gjort 🙂

    13. Helge: Så koselig du er med i dag 🙂 Ja, de kan ikke dette med skrift, og er visst ikke så nøye med at bildene ble opp-ned heller… Takk for svar 🙂 Jeg har noen julehefter fra i fjor jeg. Kanskje jeg leser dem i år… Ha en fin kveld du også 🙂

    14. cathrinehenriksen: Ja, det er viktig å se STOR ut, og ikke vet DE at vi vet litt mer om dette med lesing 😀 Takk for svar Cathrine og jeg har vært på kafe i dag faktisk, med Oslopadda, så kost meg jeg 🙂 Stor godklem fra meg <3

    15. Therese Bråthen: Takk for svarene Therese, ønsker deg lykke til så får vi se hva disse rottene trekker i dag. Håper dagen har vært bra 🙂 klem <3

    16. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Der var du ja, og med svar og greier. Og her er jeg og ønsker deg lykke til 🙂 Ha en fin kveld så lenge 🙂

    17. TuridB: Hei du 🙂 Ja der er du igjen, og klar for oppgaver. Da takker jeg for svarene og ønsker deg en god kveld så lenge 🙂 Klem tilbake 🙂

    18. Mariann Sæther Tokle: Du var ikke først ute, jeg hadde bare ikke sluppet ut noen svar…prøve å samle en del før jeg gjør det nå i år…og litt sener utpå 🙂 Så må man prøve litt selv 🙂 Og juksing kan gå dårlig likevel 😀 Takk for svar og da er det snart for luke-trekning nr 4 😉

    19. margarites: Kan ikke glemme tida sånn 😀 Hi-hi, men du rakk det fint 🙂 Ja, jeg er helt enig, desember skulle vært en frimåned 😉 Håper du har hatt en fin dag 🙂 Takk for svarene, og stor klem til deg <3

    20. Ja ha, de venter på nissen! Kanskje han tar en sving innom litt tidlig bare for å glede dem? Voksne kan ikke se nissen vet du. 🙂
      Gåtenes svar kommer her:
      1.Siv Jensen
      2. Mette Marit
      3. Billy, Blondei, Finbeck og Fia, Knoll og Tott
      Sånn da hadde jeg også svart. Kvelden er det visst også og mannen ønsket seg en karbonade eller to til kveldsmat. Jeg må løpe, steking pågår!!!

    21. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Så bra du ler litt av de rottene, meningen det 😀 Jeg har fantasien i sving her 😀 Takk for svar 🙂 Koselig du er med i dag også 🙂 Håper du har hatt en bra dag :- ) klemmer <3

    22. fjellgeitbundingen: Hie-hei, håper du har hatt en bra dag på jobb 🙂 Tusen takk for svar, så får vi se om det blir noen vinst i dag 🙂

    23. foreignerat50: Joda, noen hadde gjettet, jeg hadde bare ikke sluppet gjennom svarene ennå 😀 Bra du koser deg med rotte-historiene likevel 🙂 Klem <3

    24. Siv Jensen, Mette Marit og juleheftene: Billy, Blondie, Finbeck og Fia, Knoll og Tott 🙂 Nå må det da snart være min tur til å vine….. Kan føle at jeg er like ivrige som Vanilje og pepper og resten av gjengen 🙂

    25. Hei. Her var jeg vettu. Og jeg kan godt kjenne igjen Siv Jensen, selv med nisselue, godt du ikke tok en pose på hodet hennes stakkar…og så var deh ei sød lida pie fra søhrlande, ho Medde marit ja, æ skrive på dialekt, søhrlandsdialekt, du høre deh, igge sant??
      Og så da, Billy er da ganske morsom, Blondie og, han som sa, når man senker et legemed i vann, ringer det på døren. Finbeck og fia, og så knoll og tott, men de likte ikke min mormor, så da liker ikke jeg dem heller….snøfte! Sliten her jeg, full fart på jobb, tur med Bonnie, og innom min mor og far. Samme som deg, må være litt rart, jeg har jo skiftet jobb, og visste det skulle bli et annet tempo, mens du bare har blitt “pålagt” full fart i svingen….Slitsomt. klemmer

    26. Fru Stussli: Ja, der er du 🙂 Og omsider….her er JEG også :-D… Skikkelig travle dager.. styrer på til langt på dag…på jobb…og her hjemme også …Men nå er jeg her 🙂 Takk for svar <3 Jeg er sikker på du sitter der med snuten DIN du også...derfor du er så trøtt 😀 men sove får vi gjøre til jul 😉 Er du i skogen? 😀 Håper du har hatt en strålende dag min venn <3 Store godklemmer på vei fra sofakroken <3

    27. Da er vi klare for å lese opp kommentarene fra Sogn og fjordane: Kremt kremt:.
      Nr 1: Siv jensen
      2 mette marit.
      3. Billy
      Blondie
      Finbeck og fia
      Oooog
      Knoll og tott!

    28. 1;Siv Jenssen
      2: Mette Marit
      3: Billy, Blondie, Finbeck og Fia, Knoll og Tott
      Karenmarenmette blei visst borte 🙂

    29. Sa at jeg skulle være med på julekalenderen her innimellom så nå er hjernen i gir. Herlig bilde av rottene som leser om Pusur opp-ned. De kan vel neppe lese men skjønner nok handlingen fordet til tross for at bildene kommer feil vei. Her er årets første svar fra meg, 1. Siv Jensen 2.Mette-Marit 3. Billy, Blondie, Finbeck & fia og Knoll og Tott. Kjøper ikke julehefter lengere men mener det sikkert at det ligger flere gamle på lofte hos foreldrene mine, og da helst Blondie og Stomperud. Ha en fin aften.

    30. Hahaha , rakkerne var mest opptatt av å se ” viktige ” ut som om de kunne lese faktisk , herlig <33 ;-D
      Her kommer mine svar :
      1 . Siv Jensen .
      2 . Kronprinsesse Mette Marit .
      3 . Billy , Blondie , Finbeck & Fia og Knoll & Tott .
      Herlige oppgaver som alltid =) Håper du får tid til litt kos selv i dag Frodithen , klemmer fra Pippien <33

    31. Mornings du 🙂 julenøttene i dag trur Eg er som følger: 1 Siv Jensen, 2 Mette-Marit, 3 Billy, Blondie, Finnbeck og Fia, Knoll og Tott.
      Ha en fortsatt fin dag, klem 🙂

    32. I dag er jeg usikker og først ute, så det kan bli skivebom, da det er vanskelig å smugjukse:)
      1: Siv Jensen
      2: Mette-Marit(Likhet med Ingrid Alexandra)
      3 Billy, Blondie,Finbeck og Fia og Knoll og tott

    33. God morgen! Her sitter jeg og glemmer helt tiden. Koser meg med frokost te og nettavis, og så har plutselig klokken gått fra meg. Og her kommer mine svar på løpende bånd:
      1. Nissen er Siv Jensen
      2. Mette Marit Som i dag er vår kronprinsesse
      3. Juleheftene er : Billy, Blondie, Fiinbeck og Fia, og til sist Snøfte Smidt.
      Nå må jeg tømme vaskemaskinen før jeg iler på jobb. Egentlig burde alle hatt fri i desember sånn at man rekker alt uten å stresse. Ha en flott torsdag. <3

    34. Hei, og god morgen. Nissen lignet på Siv Jensen, personen som var yngre kan være Hennes kongelige høyhet Mette Marit, og tegneseriene heter: Billy, Blondie, Finbeck og knoll og tott, tror jeg 🙂 Men nå kaller arbeidet. Ha en fin dag, du snille “bloggnissen” 🙂

    35. Her er det ingen ingen som har gjettet ennå:) selv om jeg vet svaret på en, men resten vet ikke jeg. Så lykke til med andre:)
      Hadde koset meg likevel å lese om dine små:)
      Ha en fin dag Frodith!

    36. Juuuhuu her er jeg og jeg er så ivrig at jeg må svare før noen andre kommer med sine kommentarer. Er jo livredd for at noen skal tro jeg jukser og titter på andres svar 🙂
      1. Siv Jensen
      2. Kronprinsesse Mette Marit
      3. Billy, Blondie, Finbeck og Fia, Knoll og tott
      Svarene er avgitt 🙂
      Jeg er så trøtt om mårran at en skulle tro jeg sto og trykket nesen mot vinduet hele natta og ventet på nissen jeg også. Heldigvis er det ikke lenge til en laaaaaang og fin juleferie <3 Mulig jeg og kryddergjengen kommer til å sove over hele jula i år 🙂
      Ha en fortryllende dag på jobben
      Mange klemmer kommer flyvende fra meg i skogen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg