Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 5- Kom inn, bli med ;-)

Som du fikk med deg i går, var jo Salt og Pepper nær ved å havne i posten.. Det var nummeret før de hadde fått frimerker på rumpa og var på vei inn i post-luka… Det var da jeg kom på at de SELVFØLGELIG ikke kunne sendes avgårde, hvertfall ikke uten til- og- fra -lapp på… 😉

Rett før halen til Pepper forsvant inn bak postgardinene… fikk jeg tak i han… han snudde hodet der i hånden min…..så opp på meg med store øyne  og meddelte at han VILLE ikke dra……EGENTLIG….. men ” om vi ikke kunne ta familie-bilder til julekort…slik som andre familier?”…  Slik at de på en måte kunne reise rundt litt likevel…?

Så i riktig jule-ånd, og som seg hør og bør en ekte familie, så dro vi så klart til fotografen i dag tidlig, for å få tatt et PENT familie-bilde, som kunne bli julekort:

Men det var jo ikke BARE-BARE å få denne gjengen til å sitte rolig samtidig…slik at det perfekte julebildet kunne tas… Enten var rumpa til Pepper på vei ut av bildet…

 

Eller Vaniljeogpepper snudde ryggen furtent til…slik at rumpa sto rett mot kameralinsa…

 

Selv en tålmodig fotograf holdt på å få nok…da Salt begynt klatringen på veggen….. fra ryggen til de andre….

 

Og når til slutt Kanelogsukker begynte og TURNE, stå på hodet, slå hjul osv… Da var det liksom nok… Og det sa fotografen fra!!

 

 

Da lystret de på et blunk,  kjemmet  værhårene og la snutene i pene folder….Slik at vi fikk det perfekte bildet 😉 Og dette ble årets jule-kort-bilde.. Som skal sendes rundt til alle jeg kjenne… 😉

 

Og det bringer meg over til dagens oppgaver

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da kjører vi i gang:

 

 

 

 

 

 

HINT = Politiker.

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av femte kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 19 hjemmelagede kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

  Lykke til <3

 

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender #premier #gaver #luke #rebuser #oppgaver
57 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, er lov å gjette etterpå også 🙂 Blir ikke så mye premier da bare 🙂 Dagen har vært bra, og helgen ser ut for å bli FIIIIN . Mye kos på programmet. 🙂 Klemmer <3

    2. Jeg er så lei for at jeg ikke fikk vært med på kalenderen din i dag 🙁 Rakk rett og slett ikke innom før klokken 22, men jeg svarer uansett jeg 🙂 Jeg skrollet fort forbi fasiten så da blir det gøy å gjette for min egen del uansett 😀
      Det var et veldig fint julekort dere hadde tatt da! En skikkelig herlig (og aktiv) gjeng 😀
      Så over til svarene:
      1) Elvis Presley
      2) Kristin Halvorsen
      3) “En vilter jul og et fantasifullt nytt år ønskes deg og dine”
      Håper helgen din har startet bra <3 Klem

    3. lulltove: Ha-ha, ja her kom du løpende inn døra i siste liten 😉 Nå skal jeg trekke 😀 Håper dagen din har vært bra 🙂 <3 klem <3

    4. fjellgeitbundingen: Ha-ha, ikke så nøye mener jeg da. Det er jo bare for moro :.-) Vi får se. Ikke jeg som trekker til vanlig, er lapper, så man vet aldri 🙂

    5. Ha ha, skulle jo være typisk man vinner på juks 😉 Jukselua mi eller veska. Når man framstiller det slik er det ikke så pent å jukse. Mulig jeg må gi bort denne lua om jeg vinner, for å kompensere for sjofle triks. Ærlig må man være. Det kommer man lengst med 🙂

    6. Linda: Ja, det var på nære nippet 😀 Hi-hi Takk for svar, og kos å se du er med 🙂 Nå er vi snart ferdig med 5 luker, og 5 gaver er borte fra haugen min 😀 I morgen skal jeg utpå noe koselig 🙂

    7. Hehe, jammen godt de ikke havna med postluka uten frimerke og adresse 🙂
      1. Elvis Prestley
      2. Kristin Halvorsen.
      3. En vilter jul og et fantasifullt nyttår, ønskes deg og dine 🙂

    8. Hihi, ja, jeg satt og kikka på klokka her faktisk, og mente bestemt det var “åpent” til kl 22, og heldigvis var det det 🙂
      Jeg kommer tilbake igjen i morgen <3

    9. Kristin: Hei, så kos at du blir med Kristin ja fint du kom før 22 før det var for sent 😀 Og bare å komme i morgendagens luke også . Du kjenner jo opplegget fra før du 🙂 Du var med i fjor også, ikke sant? 🙂 Takk for svar <3 Vinneren kommer rett over ti 🙂 Klemmer <3

    10. Var det én ting jeg skulle rekke i dag, så var det å delta i julekalenderen din!! 😀
      Og jippi, jeg rakk det!
      Svarene mine:
      1. Elvis Presley
      2. Kristin Halvorsen
      3. En vilter jul og et fantasifullt nytt år ønskes deg og dine.
      Ha en kjempefin kveld videre, så håper jeg vi sees igjen i luken i morgen 😀
      Klemmer <3

    11. foreignerat50: Ja, det er noen sjarmtroll, ikke sant 😀 HI-hi. Takk for svar. Her er det stille og rolig i kveld:-) Håper du har en fin kveld 🙂 Klem <3

    12. Artig med gruppe bilde:) De er jo så søte.
      Måtte hente et speil for å kunne lese siste spørsmålet:)
      Den første er Elvis Presley. 2. Kristin Halvorsen 3. En vilter jul og et fantasifullt nytt år ønskes deg og dine.
      Ha en fin kveld:)

    13. Siv Svanem: Takk skal du ha for svar 🙂 Nå krysser vi fingrene for deg, kanskje du vinner en veske eller en lue 🙂 Ha en fin kveld <3

    14. Min matgale verden: Oi, som du jobber. MYE stakkar, høres slitsomt ut helt til 18 i morgen også. Og bare EN dag fri nesten…. i helga hvertfall 😉 Ja, jeg synes jeg ser du sover frampå 😀 Hi-hi. Jeg også forresten 😉 Så mye deilige kaker, jeg kjenner jeg er litt kakete om dagen… Men skal ikke spise det… :-/ Nå sitter jeg med beina på bordet ja, og det er ganske så fredelig her 🙂 Hilser tilbake 😀 og takker for svar 🙂 Klemmer <3

    15. Hej hej. Jag var inne og leste i dag morse, men rakk ikke svare, måtte plutselig løpe….hadde god tid, fikk plutselig dårlig tid, klassiker! Elvis var fin med sitt sjarmerende glis, og Kristin Halvorsen lignet litt på seg selv, akkurat hva som står på julekortet fra deg og dine var helt pergekt med den gjengen der. En vilter jul og fantasifullt nytt år 🙂 Nå har jeg jobbet to timer overtid, laget seks svære snickers-kaker, og kvelver nå om i sofa. Heldigvis 10-18 vakt i morgen, kan sove frempå litt jeg da, hehe, som om jeg bruker gjøre det….. Ha en vidunderlig fredagskveld, sleng bena på bordet så rotter og mus flakser til alle kanter…hihi, nei huff, nå ble de vel fornærmet stakkars… Hils gjengen du 🙂 klemmer

    16. fjellgeitbundingen: Ha-ha, nei…man skulle jo skjule det litt. Men jeg tenker at det får folk styre selv 😀 Jeg får umulig sjekket likevel, om jeg legger ut svar fra andre som jeg har gjort. Dette er jo mest for moro, så ikke SÅ farlig liksom 😉 Så får vi se i kveld 🙂

    17. Oslopadde: God ettermiddag ja 🙂 Ja, det måtte litt streng stemme til, da var det gjort på en -to-tre 😉 Koselig du er med padde-mor <3 Vi har inntatt sofaen her 😀 Og gumler og koser oss 🙂 Klemmer paddeflat <3

    18. Trodde det var Elvis Presely, og ser mange har svart den. Den neste visste jeg ikke, men svarer som majoriteten Kristin Halvorsen (burde kanskje ikke si jeg juksa 😉
      og den siste der stod det en vilter jul og et fantasifullt nytt år ønskes deg og dine.

    19. God ettermiddag 🙂 Så du fikk gjengen til å sitte stille til slutt, da? Sikkert ikke lett! 🙂
      Jeg prøver meg på dagens oppgaver: Nissen er Elvis Presley, og damen fra yngre dager er kanskje Kristin Halvorsen? På julekortene skriver du ”En vilter jul og et fantasifullt nytt år ønskes deg og dine.” Så får vi se om jeg har noe hell i kveld 🙂
      Paddeklem!

    20. cuskima: Ja, jeg synes det er gøy at folk er med om igjen, det er jo ikke premien som er viktigst, selv om jeg jo gjerne vil få sendt de ut da. Men det er jo moroa som er viktigst 🙂 Klemmer <3

    21. Therese Bråthen: Hei, ja du er ivrig og DET kan vi like her, jeg og gjengen 🙂 De er glade for gjensyn 😀 Denne helge skal brukes til kos og gavehandel 🙂 Håper du har en fin dag Thessa. Takk for svar og klem <3

    22. ladyaugust: Ja, JEG ble ikke med, man skal vel vise fram stolthetene sine, og det er jo DISSE vettu 😀 Ha-ha Ja, det ble heldigvis presentable på siste bildet 😀 Hi-hi God stor søsklem , nå skal jeg snart bevege meg ut i verden <3

    23. cuskima: Hei hei snupp. Ja det var en streng fotograf 😀 Takk for svar, tenk om du vant igjen 😀 Ha en fin ettermiddag da 🙂 Klemmer <3

    24. 1 ) Elvis Presley
      2 ) Kristin Halvorsen
      3 ) En vilter jul og et fantasifullt nytt år. Ønskes deg og dine ! 🙂 Jeg er med idag også 😀 hihi Føler meg flink som er med hver dag jeg 😀 hihi Kos deg masse denne helgen her 😀 <3

    25. Du glemte jo å være med selv på julepostkortet 🙂 Fine julerottene <3 I dag kan jeg svare tilogmed 😀 Nummer 1: Elvis, nr 2: Siv-dama og nummer 3: En vilter jul og et fantasifullt nytt år ønskes deg og dine <3 gooodklæmme 🙂

    26. hahahahahaha syns eg ser de holde på og styre..jammen bra fotografen sa fra ;D
      Elvis Presley
      Kristin Halvorsen ung og sprek
      Ha en vilter jul og et fantasifullt nyttår ønskes deg og dine
      <3<3

    27. TuridB: Ja, nå får vi krysse fingrene igjen Turid 🙂 Koselig du er med igjen 🙂 en dag må det bli din tur også 🙂 Men mange gaver igjen 🙂 Joda, bildet ble bra til slutt, på SISTE forsøk 😀 Ha en fin ettermiddag 🙂 og takk for svar <3

    28. Hei,
      Det ble jo et flott julekortbilde til slutt. Godt ka som er gjort.
      her er mine svar for dagen.
      1. Elvis Presley
      2. Kristin halvorsen
      3. En vilter jul og et fantasifullt nytt år ønskes deg og dine
      No er det å vente i spenning til kvelden. Ha en fin dag da du 🙂

    29. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk for svar Vanja <3 Nei, fantasien den kommer nok helt plutselig her. Jeg tenker litt juleting, og litt hva som kan se litt artig ut med rare dyr i rare situasjoner, hva vil folk MULIGENS le av 😀 Og det er jo med utgangspunkt i MIN humor da 😀 Så man vet jo aldri. Moro for MEG hvertfall 🙂 19 luker kommer nok til å gå greit 😀 Og jeg må si jeg får litt inspirasjon av dere da 🙂 Klem <3

    30. Hei på deg og dine rotter du.
      Dagen har løpt i kurs. Snakker om å ta tid.
      Elvis er jo kongen uten tvil.
      Nr to. Det ligner på Kristin Halvorsen, men er faktisk ikke helt sikker der.
      Nr tre.. hente speil.
      En vilter jul og et fantasifult nytt år øsnkes deg og dine.
      Hvor henter du all inspirasjon ifra? Det lurer jeg på. Er jo 19 luker igjen?.
      Kjekt er det i alle fall:)

    31. Elin Slåen: Hei, der var du 🙂 Velkommen Elin, inn i mitt nøtterike 😀 Ja, du har vel MER problemer med dine for å få dem til å sitte rolig 😀 Jeg har jo LITT styring faktisk 😀 Ha-ha Koselig at du er med i dag <3 Så ser vi i kveld hva som skjer <3 Klem til deg <3

    32. annebe: Ja, det gikk sånn akkurat på siste forsøk 😀 Håper du får en strålende dag Annebe, og at gårsdagen var super 🙂 Takk for svar, så krysser vi fingrene for vinnerlykke i kveld 🙂 Klemmer i massevis <3

    33. Det er ikke bare bare å skulle ta bilder av små, aktive skapninger (ikke store skapninger heller) 😉 De er jo så sjarmerende, og bildet blei jo veldig fint tilslutt da 😀
      Men i dag skal jeg være med, for jeg er ganske sikker på at jeg kan alle nøttene 🙂
      1. The King- Elvis Presley. 2. Kristin Halvorsen (ganske sikker på den). 3. En vilter jul og et fantasifullt nytt år ønskes deg og dine.
      Åhh, det er så gøy med julekalender 😀

    34. cathrinehenriksen: Der var du ja 🙂 Ja, de ble ikke sendt, men bare så vidt 😀 Bilde fikk vi tatt, og det skal sendes rundt til alle kan du tro ;-D Takk for svar, så får vi se i kveld hvordan det går 🙂 Håper du får en fin fredag du også 🙂 Jeg senker litt nå, tok meg en lite pause 🙂 Klemmer tilbake <3

    35. natheless: JA, så du det, at halene sto sånn 🙂 Håpet noen la merke til det 😀 Takk for dagens svar 🙂 Og ha en fin dag videre 🙂 <3

    36. Fru Stussli: Hei, i dag kommer jeg utpå her litt tidligere 🙂 Ja, mest moro å prøve uten å se, det har jeg gjort på andre kalendere også. OG noen andres svar kan få en litt tvilende til egne valg :.-D E-mail-kort går VELDIG greit og er VELDIG lov 😀 Så moro med klipping 🙂 Du bli nok fin <3 Ha en fin dag du også min venn <3 Stor godklem til deg <3

    37. margarites: Hei 🙂 Endelig en pust i bakken her 🙂 Ja, tidlig pån i dag du <3 Ja, familebilder til julekort skal ikke være lette å ta 😀 Men gikk greit til slutt 😀 Takk for svar og kose deg MASSE på julebordet 🙂 Klemmer fra meg <3

    38. Det skal ikke være lett å få til et bra julekort..men dere klarte det til slutt..hehe..
      Svar: 1. Elvis 2 .Kristin Halvorsen 3. En vilter jul og et fantasifullt nyttår. Ønskes deg og dine.
      Klem og fortsatt fin dag <3

    39. Hahaha , ja jeg så innlegget fra posthuset ;-D Helt herlig altså , men bra du fikk reddet dem fra å bli sendt i siste liten :)) Nydelig den alvekjolen er på deg , den kler du veldig godt <33 Ja haha , og nei de ville ikke sitte stille hos fotografen , hehe...bra han sa fra å var litt streng da . Blei jo det flotte jule kort bilde til slutt i alle fall 😀 <3
      Ja så var det svarene :
      1 . Elvis Presley
      2 . Trine skei Grande
      3 . " En vilter jul og et fantasifullt nytt år ønskes deg og dine .
      Nå ønsker jeg deg en knakende flott fredag , senke skuldrene innimellom da når du har mulighet i alle fall ;)) Klemmer fra nisse Pippi <33

    40. Så fint bilde det ble til slutt da. Halene formet et hjerte! Nydelig! Jammen godt de tok seg sammen. Her er svarene, tror jeg? 1. Elivis 2. Kristin Halvorsen og 3.En vilter jul og et fantasifullt nytt år ønskes deg og dine!!!
      Nå fikk du jammen liksom den julehilsenen tilbake fra meg! 🙂

    41. Hahaha 😀 for en vilter gjeng altså )) Som å se jentemonster gjengen her i huset detta ^_^
      1.Elvis Presley
      2.Siv Jensen (bfc)
      3.En vilter jul og et fantasifullt nytt år ønskes deg og dine.
      Ha en fiiin dag!

    42. Jammen jeg vil ikke kikke på andre. Jeg vil ha alt rett helt selv 🙂 Jeg er et sånt barn som dyttet pulten min helt fremst når det var prøver på skolen. Ville ikke bli lurt av å kikke på andre eller bli kikket på selv 😀 Så da må jeg svare tidlig på kalenderen slik at jeg ikke KAN jukse 😀
      1. Elvis Presley
      2. Kristin Halvorsen
      3. Ønsker deg og dine en vilter jul og et fantasifullt nytt år (jepp jeg sjekket i speilt)
      Sånt julekort er litt typisk når man har barn. I år tror jeg vi sender ut kjøpekort eller enda verre. Emailkort… Er julekort på mail greit? Kan det forsvares med at det er veldig miljøvennlig? Jeg foretrekker sånne søte i postkassen, men….
      I dag skal jeg til klippedagen og få på plass julesveisen 😀
      Ha en finfin dag!
      Mange klemmer

    43. Å ta bilde til julekort av barn eller rotter – kan være en prøvelse. Alltid en som snur seg, løfter hendene foran øynene osv .Men resultatet her ble jo helt supert til slutt.
      Mine svar i dag er 1. Elvis A. Presley, 2. er Kristin Halvorsen og på julekortet står det: En vilter jul og et fantasifullt nytt år ønskes deg og dine.
      Håper du får en fin dag, jeg skal være på jobb 7.30, så nå løper jeg. Og så er det julebord i kveld. Klem fra Grete <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg