Trekning av kalendergave bak luke nr 7

Jeg har prøvd å forklare de  små rottene jeg bor sammen med, at egentlig er jeg en VEEEELDIG modig og tøff dame…

For det første er jeg i utgangspunktet veldig redd for rotter, (ute-rottene vel og merke)… og det at jeg nå bor med 4 av dem er faktisk en liten bragd.. Dette bare fnyser de av… Men for det andre, har jeg forklart, så er det faktisk ikke vanlig å fly rundt på byen med 4 tøy-dyr LØSE, og knipse bilder av dem, som om det ikke var det MINSTE rart liksom… Jeg har prøvd å forklare at når man er over 40 , og faktisk begynner å nærme seg veldig 50 år, så blir dette med å fly rundt å leke med  tøy-dyr i det offentlige rom faktisk regnet som litt RART… Og at jeg derfor må regnes som litt modig…

Men det øret vil de IKKE høre på…Når jeg fortalte dette, var det mer som å legge ved på et bål som allerede brente ganske bra….

Da startet “kjatra” deres med en gang…: “Se på OSS du, VI er modige vi!! Sitte på et tigerhode til og med!!  Se da!!”

….”SE….her oppe… Vi er ikke redd de skumle tennene en gang VIIIIII…. Og du er redd rotter ;-D Ha-ha”

 

“Se da…se da!! Vi aker på gelenderet på Oslo S, bratte skumle gelendere..DET er modig det!!!”

 

 

Og vi var ikke før kommet inn på toget, konduktøren hadde blåst i fløyta…så : “Hei…se på meg nå… Nei…se på MEG… se på OSS da!! Jeg kan stå på hodet i FART til og med!!! SE DAAAAA!”

 

” Men NÅ da, dette kan ikke DU så …du som er redd rotter og snakker om å være modig…Din reddhare!!! Se HEEER du!! VI er modige vi!!”

 

Bare EN satt ganske pent og pyntelig på toget. Og det var Vaniljeogpepper. Hun er veldig takknemlig for at jeg har skaffet henne en hvit nisselue, så hun viste sin takknemlighet ved å være GANSKE så grei. I tillegg er jo hun en litt mer beskjeden type…

 

…men da vi var framme ved det gule huset på landet, og de visste at mamma var bak veggene der…VEL…da var ingen av dem til å stagge…Full fres opp trappa, og ringte på … Og hva som skjedde DER får du høre i morgen… 

For nå er det tid for trekning av dagens luke og kalendergave  i Frodiths Julekalender

 

I dag har mange vært innom, noen nye, noen som har vunnet før, og i det store og hele har det vært en fin og hyggelig dag. Vi her i Frodiths Julekalender er så glad for at du liker kalenderen.  Mange hadde riktig i dag, så det var nok rimelig greie nøtteoppgaver 🙂  Og det er bare koselig . Så det er mange lapper i lua.

 

Men først svarene:

 

 

Nissen i dag var så klart….

Kurt NIlsen

 

Og denne unge mannen er ikke SÅÅÅ ung lenger, men er fremdeles Carl I . Hagen

 

Og under her hadde vi sangene:

 

 3) Når nettene blir lange

4) På låven sitter nissen

 

 Og nå er det en som har ligget og ladet opp her på sofaen, etter vi kom hjem….Så hun er klar som et egg.Og det er Salt sin tur, til å ta turen ned i den blinkende lua for å hente lappen med vinner-navnet… Så her FARER hun av gårde, så fort  de små rotteføttene bare klarer…

.. og opp kommer hun, i full fart…og hun sleper på en DIGER lapp….. Og på den står det jo…..

*trommevirvel*…..

Trollkaro eller Karoline Johansen!!! Så moro at det var du som vant, for du hadde jo JOBBET litt med saken i dag også skjønte jeg 🙂 for å finne rette svar 🙂  

Kan du sende meg adressen din i innboksen, så sender jeg deg gave i morgen 🙂

 

 

Og til alle som var med i dag:

-Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 8 i morgen tidlig. Klokken  7 åpner dørene, som vanlig, og det er klart for nye nøtter. Jeg har MAAAANGE hjemmelagede kalender-gaver som skal deles ut, faktisk 16 igjen …  Luer og vesker. Så ikke gi deg!! I morgen er det kanskje DIN tur 🙂

 

God natt så lenge <3

 

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender #premier #vinneren
32 kommentarer

Siste innlegg