Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 8- Kom inn, bli med ;-)

Du husker kanskje rett før helgen her? Da jeg har påtatt meg oppdraget med å være dirigent for et “blanda kor”?? Og at vi skal opptre på julefest, hvis alt går etter planen…? Vel, det er jo denne gjengen under her da…Og de har lovet så godt de kan å lære seg julesangene…med riktig tekst…UTEN for mye tøyse-tekst og ord som FIS og RUMPE blandet inn i den EKTE teksten…

Vi har hatt en øving, rett før helga…og det gikk ikke så verst…Og med dette i minne, var det noen som var klar for å VISE seg litt da vi ankom LANDET i går…

 

…. Her var det så vidt ringt på….mamma rakk knapt å åpne døra…før de smatt med knatrende klør mellom beina hennes og inn på parketten… Ikke så mye som et “hei” en gang…. Bare durte på… De skulle inn å STILLE seg opp, for de var HELT klare for en liten “oberst-prøve” som de kaller det.. (generalprøve…) på julesangene…

 

Salt har fått det for seg at hun kommer til å få synge solo-sang noen strofer i framvisningen på jule-festen…

 

….men da hun forsvant inn blant mammas krystall og tok noen HØYE C-er der inne, ble det HELT klart at det IKKE blir henne…For det var ikke så mye som ET helt glass igjen etter vi forlot det gule huset i går… Sprukken krystall ALL-OVER… og det var KUN på grunn de høye C-ene…

 

Felles øvingen derimot gikk veldig bra, og det ser ut for at NOEN kan spille litt mer piano enn jeg hadde forestilt meg…

Det er slett ikke sikkert Salt trenger å synge en strofe på julefesten… 😉

Etter en herlig kor-øving og general-prøve der ute blant nisser og grantrær….der ute hvor dompapen fremdeles finnes…. der ute hvor snøen kommer HVER jul… ja da ble det klart at koret kommer til å bli KLART det… teksten kan de snart helt… Og de tar oppgaven seriøst..

Og det som er HELT sikkert som en lås….

 ….det er at det er DENNE jenta som bli solo-sangeren. Hennes noe mer beskjedne ytre og væremåte, og hennes  klokke-klare garn-strupe har i dag sjarmert både koret, mamma og dirigenten…. Og gjett om det er en som ble glad for å få lov å synge solo 😉

Men nå til oppgavene… 

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de  små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da er det klart for dagens oppgaver:

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av åttende kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 16 hjemmelagede kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Og ha en fin dag så lenge <3

 

 

#julekalender #adventskalender #gaver #premier #frodithskalender
51 kommentarer
    1. Nå har tiden flydd fra meg i dag, så her suser det inn noen svar i full fart. 1. Angelina Jolie og Brad Pitt, 2 er Prins Charles av England (burde ikke han vært kronprins forresten, siden moren er dronning?) Og julesangen er Du grønne glitrende tre god dag.. Kommer tilbake litt senere 🙂

    2. whatwouldnemido: Så koselig at du kommer innom da Katrine 🙂 Går det bra med deg i adventen, mye jule-spill på skolenl og nissefester og sånt?? 🙂 Jeg har bare deltidselver nå, og det har vært en spesiell høst. Takk for svar, nå braker det løs med trekking snart 😀

    3. Min matgale verden: Kos deg på juleklubb 🙂 Jeg har hørt om sånn spill. Vinn masse pakker da, og stjel resten 😀 Takk for svar og klemme i farta <3

    4. Hoho, på vei på juleklubb. Brad Pitt og Angelina Jolie, Prins Charles og du grønne glitrende tre goddag.. hoho, da fyker jeg på juleklubb, med julemat og pakker som vi spiller terning om. gøy. klemmer i full fart

    5. V for Vendetta: Så bra da 🙂 Det noe av det jeg vil med denne kalenderen, skape litt julestemning på en litt uhøytidelig måte 😀 Og det er kanskje det mest julete jeg gjør dette her, glad hvis folk setter pris på det 🙂 Takk for svar og god klem <3

    6. 1) Brangelina (Brad Pitt og Angelina Jolie)
      2) Prince Charles
      3) Du grønne glitrende tre god dag
      og du er flink til å hekle og strikke 🙂

    7. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, de er både flittige og skal snart på scenen 😀 Det er øving for fullt her ;-D Takk for svar, det blir spennende å gi svarene og trekke vinneren som vanlig. det er en diger rotte her hjemme som EGENTLIG trekker…og det er ikke meg;-)

    8. Kristin: Ja, nå var du tidlig pån 🙂 Takk for svar 🙂 Vi får se når kvelden kommer da, hvem som går av med seieren. Håper du har hatt en strålende dag 🙂 <3

    9. Hei og hå på deg.::) Riktig så flittige de rottene dine må jeg si.
      Nr. Angelina Joline og Brad Pitt. I tillegg har de en hel haug med nissebarn::)
      Det kan ikke være andre enn Prince Charles. De ørene er jo det bare han som har eller?
      Så en julesang som er bare helt nydelig. Du grønne glitrende tre god dag::)
      Ser frem til svarene som vanlig::)

    10. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, nå er det ikke lenge før de skal på scenen altså 😀 Hi-hi Takk for svarene i dag, nå blir det spennende i kveld, hvem som NÅ går av med seieren 🙂 Håper du har hatt en flott dag 🙂 klem

    11. God dag! 🙂
      Kommer med svarene mine litt “tidlig ” i dag 😉
      1. Angelina Jolie og Brad Pitt
      2. Prins William (er det flere med slike flotte ører?:)
      3. “Du grønne, glitrende tre god dag…”
      Ha en fin dag og kveld <3

    12. Tattavkvinnene: Ja, krystall skal man være forsiktig med, spesielt med Salt i nærheten 😀 Og høye c-er er ikke greie. Men fløyslsstemmen til VP er bare fin 😀 Takk for svar <3 Stor klem til deg 🙂 <3

    13. annebe: Jeg kan ikke mye, bittelitt, men søsteren min spilte mye før. Men nå står det på landet hos mamma 🙂 Takk for svarene dine 🙂 Og kos dem med gjesten i dag 🙂 Stor klem og ha en herlig kveld <3

    14. Det var godt å høre at de begynner å ta kor-oppgaven på alvor 🙂 Synd det gikk så hardt utover din mors krystall da x) Huff!
      Her er mine svar for dagen:
      1) Angelina Jolie og Brad Pitt
      2) Prince Charles
      3) Du grønne glitrende tre god dag
      Ha en fin dag <3 Klem

    15. Sånn da er middagen klar, så nå venter jeg bare på gjesten..:)
      Kan du spille litt piano ?
      1.Angelina Jolie og Brad Pitt . 2. Prins Charles 3. Du grønne glittrende tre god dag .
      Ha en flotters kveld 🙂 Klem<3

    16. Elin Slåen: Nei…SÅ lett kan det ikke være hver dag. Og det er JAMMEN ikke lett å finne passende oppgaver heller 😀 Ja, den rosa munnen der synger som en engel kan du tro 😀 Ja, nå blir det spennende å trekke igjen, og hvem blir det i dag?? Klem

    17. cathrinehenriksen: Ja, det er hvertfall ikke DEN rotta som får bli solo-sanger!! Helt klart, med den hylestemmen…Nei, mer rosa-sang vi sverger til 🙂 Ha en fin dag du også Pippi, og takk for svarene 🙂 Klemmer <3

    18. foreignerat50: Så bra du koser deg likevel 🙂 Det er litt lett noen dager, og litt vanskelig andre dager 🙂 I morgen er det kanskje lettere igjen 😉 Klem

    19. Therese Bråthen: Hei-og hopp, takk for fine svar, så får vi se om de er riktige etter hvert 🙂 Og hvem som blir trukket og alt det der 🙂 Kos deg masse du også:-) Klem

    20. Veronica S: Så bra at du koser deg på julekalenderen her 🙂 Og tusen takk for svar <3 Her er mange gaver igjen, så det er bare å stå på her 😀 Hi-hi Håper du får en fin dag :- )

    21. Oslopadde: Hei-hei, nå er arbeidsdagen over, og nå sender jeg ut noen svar 🙂 Jeg er ikke nøye på skrivemåten jeg heller , om svaret er riktig liksom. Jeg har store slingringsmonn på sånt 🙂 Håper du får en fin, men lang dag 🙂 Og takk for svar, nå vil jeg hjem snart 🙂 Stor klem <3

    22. vaniljeogpepper: Ha-ha, ja kanskje man MÅ velge noen 🙂 Kan godt hende det en dag, her på bloggen vettu 🙂 Ha en toppers dag du også VP, og takk for at du er du 🙂 <3

    23. Linda: Hei du ..Ja, om det ikke blir FILM så blir det hvertfall noen bilder fra det tenker jeg… Jeg klarer ikke dette med flerstemt, alene, så det blir uten lyd dette her…Dere får bare INNBILLE dere den fine lyden 😉 Takk for svarene og for at du er her og koser deg 🙂 Klem

    24. ladyaugust: Hei og hå 😀 Nei, der lå alt i tusen knas.Når sånne høye C-er setter i gang, så blir det sprekker så det suser. ERGO Salt for ikke bli solo-sanger nei… Nei, jeg har virkelig trodd på dette jeg, og nå fikk jeg det bevist 😀 Hos deg hvertfall 😉 Takk for svarene. Håper du har verdens beste dag, søs <3 klemmer med begge armer 🙂 <3

    25. Fru Stussli: Hei hei, her går det i full fart i dag 🙂 Ja, skal love deg at NOEN må kjøpte noe krystall til henne til jul 😀 Og det er ikke meg 😉 Ja, høye C-er kan gjøre mye i et krystall-skap:-D He-he Her har det vært kos med elever og mye moro ja, julespill og greier 🙂 Stor klem til deg min venn og takk for svar 🙂

    26. Åhh, all den krystallen da :O Huff og huff. Men noen ganger må jo slike ting til for at man skal finne ut om man egner se eller ikke 😉 Og dere fant jo tilslutt frem til ei som garantert kommer til å gjøre en fantastisk opptreden <3
      Åhh, i dag var ikke såååå lett heller, men jeg skal prøve meg 😉
      1. Angelina Jolie og Brad Pitt- eller Brangelina som de også blir kalt.
      2. Jeg har faktisk ikke peil, men ut i fra ørene tipper jeg på Prins Charles. Det var liksom det som slo meg, så da tipper jeg på det.. Lykke til til meg liksom 😉
      3. Du grønne glitrende tre god dag.
      Det er jo litt spennende når det er litt vanskelig slik at jeg må gjette 😉 Gleder meg til trekning 😀

    27. Haha , Oberst – prøve ? Haha …og solo garn strupe ? Hahaha ;-D Mye man skal høre fra disse herlige krabatene eller rakkerne ;)) For, å knuse all krystallet til mammaen din kan da ikke ha vært særlig populært nei 😮 Dette kan bli en dyr jul 😮 ;))’
      Ja så var det svarene :
      1 . Angelina Jolie og Brad Pitt
      2 . Litt usikker men tipper Prins Charles
      3 . Du grønne glitrende tre god dag …..
      Ønsker deg en smashing mandag videre og super pang start på uka 😀 Klemmer i nisse sekk <33

    28. 1) Angelina Jolie og Brad Pitt 🙂
      2) Prins Charles 🙂
      3) Du grønne glitrende tre god dag..
      Prøvde meg jeg, tror ikke den i mellom er riktig 🙂 Men det finner jeg jo ut av senere ikveld 🙂 Kos deg masse idag 😀 klemmer <3

    29. Disse innleggene her er så utrolig koselige!
      Brangelina.. Brad Pitt og Angelina Jolie 😉
      Han som aldri blir konge 😛 Prins Charles
      Du grønne glitrende tre god dag

    30. God formiddag 🙂 tar en pause i plaleggingen min her, og prøver meg på dagens oppgaver!
      1. Er det Brad Pitt og Angelina Jolie? (litt usikker på skrivemåten her – jeg er ikke sååå opptatt av å skrive riktig, vet du 🙂
      2. Kan det være Charles, tro? Prinsen av Wales?
      3. I hjertet står det: ”Du grønne glitrende tre god dag…”
      Sånn, – jeg sender inn det som mine svar i dag, tror jeg 🙂 håper dagen din blir fin, og ikke altfor kald! Min er kald og travel, men jeg har jakke her, så jeg klarer meg. Og PLUTSELIG ses vi til en kaffe 🙂
      Hæv æ nais dei! 🙂

    31. 1.Angelina Jolie & Brad Pitt (mitt favoritt stjernepar ,om jeg ble tvunget til å velge noen 😉
      2.Prins Charles.
      3.Du grønne glitrende tre god dag….
      Dett var dett .Ha en fortsatt fin dag <3

    32. Du får filme koret ditt, så vi får høre hvor flinke de 🙂
      Disse jule musene dine er bare så herlige. Og så heldig som får lov å være med deg på alt mulig rart. Kjekt å lese 🙂
      1. Brad Pitt og Angelina Jolie
      2. Prins Charles
      3 Du grønne glitrende tre god dag

    33. Staaakars mammsen din som ikke har krystall igjen engang. Vet du hva eller, det der med at glass sprekker av lyd har jeg erfart selv. Gitaristen spilte en solo på gitar for han skulle teste et gigasvært anlegg. Han hadde så mye lyd at jeg klarte ikke å bevege en celle i hele kroppen og akkurat da,….gikk det helt nye glasset jeg hadde kjøpt i tusen knas! Jeg trodde det der var bare tull egentlig men det er ikke det. Ha en nydelig dag søs <3 Her er svarene: 1: Brad Pitt og Angelina Jolie, Nummer 2 er: Charles Philip Arthur George(imponerende hva man finner på google;)) og nummer 3:Du grønne glitrende tre godag <3 klæmmings 🙂

    34. God morgen 🙂
      Her kommer svarene fra Stusslifolket
      1) Brad Pitt Og Angelina Jolie
      2) Prins Charles, Prince of Wales
      3) Du grønne glitrende tre god dag…
      Svaret er avgitt 😀
      Så trist med all krystallen til mammaen din, men det er fort gjort med rottebarnebarn i flokk 😀 Høye Cér fra småramper er ikke til å spøke med 😀
      Ha en finfin dag med masse elever og mye moro 🙂
      Stor mandagsklem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg