Trekning av kalendergave bak luke nr 8

 I dag var det noen som fikk seg en kjempe-overraskelse her..

Som du husker var krydder gjengen og tok familie-foto forrige uke. For som enhver annen familie her i Norge, så skal da vel VI også skrive postkort, med familie-jule-bilde!! Ikke noe unnasluntring med sånt nei… Nå var det litt trøblete å få tatt disse bildene, for det er ikke lett å få 4 rotter til å sitte rolig og å se nystelte og pene ut samtidig… Det er forresten ikke lett med NOEN her i verden, hverken rotter eller folk…  Så etter noen mislykkede bilder som du kan se på HER, fikk vi da til slutt tatt et som kunne bli julekort.

Nå har vi ikke sendt særlig mange julekort ennå, men ETT kort har vi sendt:

KORTET TIL NISSEN!!

Og i dag fikk vi beviset på at nissen hadde FÅTT kortet.

Jeg satt på arbeidsplassen min, det var pause og jeg leste blogger, og DER, -midt i mot meg lyser det… på “Mittlivsomresthaug.blogg.no” sin blogg: Rudolf hadde fått levert kortet vårt til nissen!!! Og det er der hos henne han bor nemlig..

-“ÅÅååååå,  hva er det jeg ser???”

Det skulle ikke mye hyling til fra meg, før det var NOEN som reagerte fra borte i kroken her på jobben…. de kom joggende på et VIPS..

…raste avgårde bortover linoleumen…. forbi fillerya….

 


…opp på stolen…..

 

…og opp til datamaskinen, der de trengte seg sammen  for å se innlegget hos mittlivsomrestehaug.blogg.no.

Og som andre “folk” er også disse glade i å lese og se bilder av seg selv… 

Vi leste hele innlegget, og “kryddergjengen” var stolte som haner av å ha blitt nevnt på bloggen hennes..

 

De sto at nissen SLETT IKKE brydde seg om at rottene var litt rampete, de SKULLE få julegaver likevel!! Og akkurat DET har nemlig  bekymret dem LITT….dette med at rampestreker faktisk kunne ødelegge for utsiktene til julegaver…Men sånn var det altså IKKE…

Men NÅ er det noen andre som skal få gaver her.. Kalender-gaver…..Og dert er kanskje DEG??;-)

 Det har vært mang med i dag også, selv om jeg i dag tror at noen var fryktelig usikre på den ene oppgaven… Der var det VILL gjetting sa folk…Men da er dere jammen gode på VILL gjetting, for av alle som var med og gjettet, var de fleste riktig….  Så det er mange lapper i lua, også i dag. Og da er jeg en blid og glad Frodith, og “krydder-gjengen” smiler fra øre til øre her.. Så nå skal det snart trekkes…

 

Men først svarene:

 

 

 Dette var så klart….

 
Angelina Jolie og Brad Pitt

 

Og dette var Prins Charles…Han du vet borti Storbritannia, som ikke ser ut for å skulle bli konge noen gang… Og alle som gjettet VILT hadde han riktig 🙂

 

OG her sto det: DU GRØNNE GLITRENDE TRE GOD DAG

  

I dag er det en som er BITTELITT snurp i munnen her. Han har bare stått borti en krok etter vi kom hjem og STIRRET med et ganske så furtent blikk i min retning.. og grunnen er at “ALLE da andre har fått trekke vinner fra nisselua,  TO ganger hver!!…og bare ikke han liksom!”  Så i dag sier det seg selv, at det blir Pepper som må få trekke vinneren, hvis ikke så  blir ikke HAN til å være i hus med… Og jeg skal love deg at DET er ikke moro..

Så her kommer Pepper!!! Med hele sin tyngde…47 gram…. i full fart på vei ned i lua…for å trekke dagens vinner av en hjemmelaget kalendergave..

 

Det bukter og vrir seg nedi der…jeg tror han har problemer med å få med seg lappen….. men ryggende opp igjen kommer han…omsider….og han har med seg en lapp….og der står det skrevet….

*trommevirvel*….

 

Stussli.blogg.no!!! !

Hurra Fru Stussli, i dag var det du som vant. Det ble deg!! Pepper trakk DEG!! Og hurra-hei-og -hopp!! Nå skal det bli kalenergave i posten ja, i morgen den dag, og jeg vet akkurat hva du skal få 😉  Og adressen din har jeg hvertfall <3

 

Og til alle som var med i dag:

-Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 9 i morgen tidlig. Klokken  7 åpner dørene, som vanlig, og det er klart for nye nøtter. Jeg har MAAAANGE hjemmelagede kalender-gaver som skal deles ut, faktisk 15 igjen …  Luer og vesker. Så ikke gi deg!! I morgen er det kanskje DIN tur 🙂

 

God natt så lenge <3

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender #kalendergave #gevinst
21 kommentarer
    1. cathrinehenriksen: Ja, her er det kort og rotter på kryss og tvers. Men nå får de bare reise på KORT, og ikke IN REAL LIFE mer.. Moro at hun ville lage innlegge hvor julekortet med dem var med. Jeg visste om det 😀 Hilser tilbake :-DKlemmer i vei <3

    2. Hahaha , super festlig lesning ;-D Så der bor Rudolf ja hos en av dine bloggvenner , aha ;)) Koselig rottene dine også kan få muligheten til å få julegaver fra nissen de også 😀
      Og gratulerer så mye til Fru Stussli ;)) <33
      God tirsdag til deg nå , hils gjengen , hihi ;-D
      Klemmer med nisse slede <33

    3. Fru Stussli: Veldig hyggelig dere blir med og svarer på kalenderen videre 🙂 Ja, nå var det dere, og det var moro!! Danse litt for dere jeg også 😀 Håper du får et fint og rent kjølerom 😀 Nå sender jeg pakke i posten 🙂 Klemmer <3

    4. JAAAAAAAAAAAAAAAAA *danse mange piruetter* Vi vant!!! YES!!!
      HAHA!!! :-DDDDD *frøken Stussli danser i sofaen med brødskiva i hånden* Egentlig ikke lov, men vi VANT! Det kommer pakke i posten!!
      Skal jammen vaske kjølerommet i ren glede (det er noe av det kjedeligste jeg gjør)
      Stor seiersklem fra Fru og Frøken Stussli
      PS: Vi kommer til å fortsette å svare på kalenderen uansett 😀

    5. Åse Helen: Ja, det var veldig moro. Rart hvordan bloggene kan veve seg inn i hverandre litt 😉 Så koselig om du rekker det etter jobb 🙂 Ha en kjempkos dag så lenge Åse Helen <3 Stor klem på vei <3

    6. Elin Slåen: Jada, gjettet riktig vettu 🙂 Og da ser du at om man ikke er HELT sikker, så er det ofte riktig likevel 🙂 Ja, nå blir det jul på rottene 😀 Men i dag har de det litt tøft, et par av dem ;-D Hipp hipp for Stussli 🙂

    7. Gratulerer så masse til stussli 😀
      Og så moro at julenissen har fått bilde og lovet gave 🙂
      I dag skal jeg prøve å få med meg julekalenderen din etter jobb i dag 🙂
      Ha en fortryllende dag 😀 klem fra meg

    8. Åhh, så gøy for dem å se bildet sitt og at Nissen sier det er lov å være litt rampete- for det er det jo <3 Så lenge man ikke er stygg med andre er det lov å være litt ramp 😀 Heldig små rotter- kan tenke meg de gleder seg ekstra mye til jul nå <3
      Åhh, så flinke vi har vært som har gjettet riktig- jeg og alle andre som gjettet hei vilt liksom 😀 Det var jammen ikke lett å se hvem det var, men ørene avslørte han litt for min del 😉
      Hipp Hurra til Stussli som vant i dag 😀

    9. margarites: Jeg har også lyst å klippe meg og farge litt igjen… til jul liksom… Ja, moro å se hvem det blir 🙂 Så kos at folk liker å lese om rottene mine, skal love deg det skjer en del rart framover… mot jul 😀 Jada, vi kommer i mål 🙂 Stor klem til deg <3

    10. Gratulerer til fru Stussli! Det er like gøy hver gang å se hvem som vinner. Og så er det så koselig å lese om rottene dine og deres påfunn. Jeg har hatt fri fra jobb i dag. Planen var å få unna kjempemasse på min dyrebare fridag, men det ble gjort mindre enn planlagt. Men jeg fikk nå klippet håret (det sto ikke på planen, men det trengtes), kjøpt noen julegaver, vasket bittelitt og laget kakemenn nå i kveld. Det er lenge til jul enda, så jeg kommer nok i mål i år også. Klemmer<3

    11. natheless: Ja, var kos hun hadde laget kort “fra oss” 😀 Gå inn og les der hos henne, hun har en nydelig adventskalender hun også 🙂 Og hipp-hipp hurra for stussli <3

    12. Hipp hurra for fru Stussli. Jeg rakk ikke med i dag jeg, men så morsomt å se at de rottene har fått levert til nissen da. Nå blir det nok juleglede tenker jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg