Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 10- Kom inn, bli med ;-)

“NOEN går til scenen”

Ja, i går var det klart for den store generalprøven…for blanda koret jeg er dirigent for….eller den  EKTE generalprøven, på storscenen vel og merke… Det var uten kostymer…men lys skulle settes, musikk og lydforhold skulle sjekkes og gull-strupene skulle øve sin siste gang…. Neste gang er det på ALVOR, med full sal muligens… KORET har øvd julesanger i dagevis, og alle tøysetekster er forsvunnet…Nå KAN de den.. Og så var det altså klart for scenen… Og de var ikke vanskelig å be om å gå på scenen… Raste i vei…

 


 

…puffet og knuffet for å komme først… Og akkurat det skal man jo IKKE, så den oppgangen må vi nok øve bittelitt mer på…

 

….NOEN hadde glemt hvorfor vi var kommet på scenen…og spurtet mot pianoet…

 

…men etter litt OM OG MEN…var alle klare..

…vi hadde til og med publikum under generalprøven….så det ble veldig alvorlig og realistisk med ett….

 

..og en pianist var ankommet…. klar til å akkompagner Gullstrupene..

 

…pianisten ble også en smule engasjert…

 

…og et bra samarbeid gjør jo alt…

…så da lød snart sangen slik fra solo-sanger Vaniljeogpeper: “Glaaaade jul–heeelige jul…”

Kor: “sjubbidua-dua- sjubbidua-dua”

VP: “Eeeengler daler ned i skjuuuul”

Kor: ” Sjubbidua-dua…”

 

Ja…du skjønner nå tegninga… Resten får du muligens høre på Premieren, eller “Den store julefesten” som vi også kaller den..

Imens får du knekke noen nøtter….og kanskje vinne noen kalendergaver…Og nøttene de kommer under her…

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de  små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da er det klart for dagens oppgaver:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av tiende kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 14 hjemmelagede kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Og ha en fin dag så lenge <3

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender #vinne #gaver #oppgaver #rebuser
59 kommentarer
    1. lulltove: I farta 😀 Ja, da er det rett før stengetid her… for svar da…men jeg holder åpent døgnet rundt ellers altså ;-D Klemmer og takk for svar 🙂 <3

    2. SaraK: Jepp, er på skolen vår. Jeg har jo tilgang på litt av hvert jeg vettu 😀 Det var meg som var pianisten ja 😀 Og de kommer på scenen igjen, og den gang med pen-klær som lovet. Men det blir nok i neste uke premieren blir. Har du gave å pakke inn du da 😀 Jeg har ennå ingen gaver nesten…. Må kjøpe i helga 😀 Så kos med praksisen din 🙂 Takk for svar da, og klemmer på vei <3

    3. cathrinehenriksen: Ja, det blir jo juleferien det da 😀 Og da går rottene i hi for en periode 😀 Nattaklem, hvis du skal legge deg alt 😀

    4. Herlig!! Skikkelig morsomt at du faktisk har tatt de med på en scene og at det var noen (du?) som spilte piano ^^ Er det på skolen din?
      1) Jonas Gahr Støre
      2) Grevinnen og Hovmesteren
      3) Daniel Radcliffe og Thomas Numme
      Håper du har en fin kveld 🙂 Jeg er ferdig med denne ukens to praksisdager og nå tenkte jeg å pakke inn et par julegaver som ikke har fått papir på seg enda ^^ Klem <3

    5. God aften, rakk det i dag og 🙂
      Jonas Gahr Støre
      Grevinnen og Hovmesteren
      Daniel Ratcliffe (Harry Potter)
      Thomas Numme

    6. cathrinehenriksen: Så artig, likner han altså? 🙂 Moro <3 Ja, den kryddergjengen, den kryddergjengen...overtar jo nesten hele livet mitt om dagen 😀 Ha-ha Ja, du ser det er en overengasjert pianist 😀 Hi-hi Premiere blir nok over helga ja 😀 Takk for svar og kjempeklem <3

    7. Hei og hopp , du din utrolig kreative sjel 😀 Er helt blåst av banen over krydder gjengen og ikke MINST deg 🙂 Så flott med den øvingen , hahaha …pianisten var jo også noe for seg selv . Ikke noe drama der nei , haha ….eller jo ;-D Uansett herlig at du har fått dem så langt på vei med syngingen , så blir det julefest i år også ja ;)) Hihi ….
      Så var det svarene :
      1 . Jonas Gahr Støre
      2 . Grevinnen og Hovmesteren
      3 Daniel Radcliffe ( eller broren min , haha . For de ligner også veldig ) og Thomas Numme
      Takk for meg og ha en super kveld Frodithen <33 Klemmer masse gode klemmer <33

    8. Helge: Ja, forsøksdyr har de heldigvis aldri vært 😀 Musevisa blir helt klart et av numrene. Det blir bilder fra premieren, som blir etter helga 😀 Takk for svar, koselig du er med 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    9. margarites: Ja, publikum må vi ha 😀 Ikke sant det er skummelt på scener? Det er derfor jeg ikke ble skuespiller likevel…alt for skummelt 😀 Takk for svarene, nå skal jeg spise middag 🙂 Kos deg med kvelden <3 Stor klem <3

    10. Åse Helen: Hei på deg <3 Åå skal du bake også du 🙂 Flink 🙂 Jeg føler mer IKKE flink om dagen. Gjør ingenting annet enn jobb, og kalender 😀 Nå blir det snart middag her også 🙂 Takk for svar, moro at du er med på kalenderen 🙂 Håper du får en deilig kveld med baking og alt 🙂 Klemmer til deg på vei <3

    11. Ekteparet Moser fikk en pris i Stockholm idag, og de hadde rotter som forsøksdyr. Men rottene dine slapp unna den greia. Men de vil tilføye kulturen her i landet en liten opptrenden på en scene men hva de sang er jeg ikke sikker på. Kanskje det ble Musevisa som ekstranummer?
      Ikke så ofte jeg er med men jeg kan forsøke og gi svar idag 1. Jonas Gahr Støre 2 Grevinnen og hovmestern 3 Harry Potter og Thomas Numme

    12. Hr Jonas Gahr Støre
      Grevinnen og Hovmesteren (same presidure as last year..every year)
      Daniel Ratcliffe (Harry Potter) og Thomas Numme
      Denne versjonen av julesangen ønskes på cd!

    13. Hei igjen, nå er jeg hjemme igjen etter jobb. Og i dag tror jeg at svarene mine kommer ganske greit. 1 Nissen heter Jonas Gahr Støre, 2 Julefilmen heter Grevinnen og Hovmesteren, og 3De som ligner hverandre er Harry Potter og Thomas Numme. Ja Harry Potter spiles av Daniel Radcliffe da.
      Så rottene har fått øvd seg på scenen i dag – med publikum – det er jammen ikke verst. Jeg tror jeg hadde krympet om det var meg som skulle stått der oppe og sunget solo. Bra vi har hver våre ting vi er gode på. Ha en fin kveld 🙂

    14. Hei hei min venn 🙂
      Mine svar i dag er:
      1. Jonas Gahr Støre
      2. Grevinnen og hovmesteren
      3. Harry Potter (DanielRadcliff) og Thomas Numme
      Nå er straks middagen klar her så blir det litt baking etterpå.
      Ha en fortryllende ettermiddag og klem er på vei 🙂

    15. annebe: Ja, sånne kor har det med å synge sjubbidua, uansett sang vettu 😀 Ha-ha… Skal nok bli litt av en premiere 😀 Takk for svarene dine, og ha en fin dag. Kos deg med adventen 🙂 Klemmer i vei <3

    16. foreignerat50: Hei -hei, ja de er så flinke så 🙂 Øver og står i 😀 De blir nok fine på premieren får vi tro. Takk for svarene dine i dag 🙂 Nå krysser vi fingrene 🙂 Klemmer <3 Håper du har en fin dag Joy <3

    17. ….sjubbidua..litt mer rocka versjon det her..sikkert veldig kul !
      1. Gahr Støre…2. Grevinnen og hovmestern 3. “Harry potter”..og..Thomas Numme .
      Ha en fortsatt fin dag…Klem<3

    18. Så flinke dem er da. Gleder meg hver dag til deres nye eventyr:)
      Svarene er: Jonas Gahr Støre, Grevinnen og hovmesteren og Daniel Radcliffe ” Harry Potter” og Thomas Numme

    19. Elin Slåen: Ja, ikke sånt, har du sett noe flinkere kor? 😀 Står så fint og alt 😀 Takk for svarene 🙂 Nå er det flere og flere som har fått kalendergaver, større sjanser for dere som er igjen, blir LITT færre med hver dag på akkurat gjettingen 😀 Klem <3

    20. Ivrige er de i alle fall- flinke rotter <3
      Oi, i dag kan jeg alle nøttene- jeg seriøst kan de uten å måtte gjette, eller noe 😉
      1. Jonas Gahr Støre (pga han blei jeg stengt inne i et rom med edderkopper store som hus på jobben- jeg liker han ikke!!).
      2. Grevinnen og Hovmesteren (har sett den tusen ganger).
      3. Daniel Radcliffe aka Harry Potter og Thomas Numme <3 <3 <3

    21. vaniljeogpepper: Jepp, her blir det show, synd jeg ikke kan synge flerstemt, for da hadde det blitt med lyd også 😀 Men et bilde-bevis blir det så klart 😀 Ha en fabelaktig dag <3 klem <3

    22. natheless: Ja, du får komme når den store kor-opptredenen er…om noen dager 😀 He-he…dette var jo kun en generalprøve, så det kan jo bare bli bedre 😀 Takk for svarene også i dag 🙂 Jeg styrer på med mine små, når kvelden faller på 😀 He-he

    23. Moving On: Ja, litt oppstramming før den store dagen, så blir det nok bra. Når kostymene er på plass, og nervene i sjakk…så blir det bra 😀 Ha en flott dag 🙂 <3

    24. Fru Stussli: Hi-hi, ja de er et lite krydder i hverdagen, ikke sant 😀 Nå skal vi bare finne kostymene, så blir det så bra så … Men det blir nok etter Lucia -dagen det blir opptreden, kan jo ikke blande kortene… 😉 Takk for svar fra dere også 🙂 Er så kos dere er med fremdeles <3 Håper du har en kjempefin dag min venn <3 Klemmer i lange baner <3

    25. Therese Bråthen: Hei, der var du 🙂 Ja, nå er de rimelig flinke blitt 🙂 og på premieren skal de nok SE bra ut også 🙂 Takk for svarene i dag også <3 Vi krysser fingre 🙂 klemmer <3

    26. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, vi øver i vei her, og snart er det premiere… Takk for svar 🙂 for krysse fingre her 🙂 Og jeg skal kose meg litt jeg også.. Ha en fin dag 🙂

    27. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, vi får satse på en nydelig opptreden, det blir nok uten lys herfra, men opptredenen kommer det nok bilder fra ja 😀 Hi-hi Takk for svarene og krysser fingre for deg 🙂 Klemmer <3

    28. Ah så herlige, ser jo så virkelige ut den gjengen der. Koser seg skikkelig 🙂
      Øhm, failer på kalender igjen.
      1- en politiker….? lol
      2- Grevinnen og Hovmesteren <3
      3- Harry Potter og... han der I Senkveld, Thomas...? Eller Harald...
      haha

    29. For en feiende flott pianist de gullstrupene har da? Her skulle man visst vært på konsert!!!!Så var det gjetteleken da. 1. Jonas Gahr Støre, 2.Grevinnen og hovmesteren, 3. Harry Potter, Daniel Radcliffe og Tomas Numme. Ferdig!!!! Ønsker deg og alle de søte rottene en fin dag!

    30. Haha, jammen bra det var ivrige sangere og pianist!:) Ikke noe utgjør et bedre team ein det=)
      så får dere ha lykke til med all øvelse og tilbredelser frem til den ooh, store dagen 🙂
      skal krysse fingrene for at det ikke bli noe knuffing og dytting på vei opp trappa og på vei inn på cena!:D

    31. God morgen
      Her kommer stusslisvarene
      1) Jonas Gahr Støre
      2) Grevinnen og hovmesteren
      3) Daniel Radcliffe og Thomas Numme
      Så flott krydderkor og pianist! Dette blir helt sikkert en flott (og spennende) konsert 🙂 Disse rottene krydrer hverdagen vår 😛
      Ha en fortryllende dag!
      Mange klemmer

    32. Hei, her kommer mine svar:
      1) Jonas Gahr Støre
      2) Grevinnen og Hovmesteren
      3) Harry Potter-skuespiller Daniel Radcliff og Thomas Numme
      Ha en flott dag!!! 🙂

    33. 1) Jonas Gahr Støre
      2) Grevinnen og hovmesteren 🙂
      3) Harry potter( Daniel Radcliffe ) og Thomas Numme 🙂
      Flinke de er, gleder meg til å se når de skal synge 🙂 Det blir nok kjempe koselig. Kos deg masse på jobb idag 😀 Klemmer <3

    34. Riktig så knekt at øvingen gikk bra. Stolt gjeng det der..
      Skar støre er nissen.
      Hovmesteren. Den er et must for hele familien. Jeg elsker den rett og slett.
      Så er det Daniel Jacob Radcliffe og så er det Thomas Numme::)
      Kos deg masse idag. Det skal jeg;;)

    35. Hei hei. I dag rakk jeg det. Jonas Gahr Støre tror jeg, Greviinnen og hovmesteren, Harry potter og Thomas Numme… Nå hørte jeg papirbossbilen…og kom på at jeg hadde GLEMT å sette frem papir og plast boss! Arghh!! Ellers søppel…som du kanskje sier 😉 Men men, livet går vider , hehe klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg