Trekning av kalendergave bak luke nr 10

 

Etter at snøen kom litt her i byen, og det har vært noen dager med  en minus grad eller to … er det isende glatt og surt og kaldt…og vi har vært alt for mye inne…Så i dag tok jeg med søskenparet ut på en aldri så liten foto-shoot ute..

 Og i dag var de skikkelig god venner…mye snusing både på naturen og på hverandre….Og en god søskenklem innimellom..

 

Idyllisk ved fossen…der vi stoppet for å slukke tørsten…for man blir sliten av å gå tur…selv om det bare er et par hundre meter…For små rotte-føtter  må ta mange skritt, mens jeg har tar  mine 10…. 😉

 

Litt klatring i trær, er godt for kroppen…. Muskler bygges og det kiler i magen…

 

……. man må bare holde seg godt fast…så man ikke deiser i bakken… for noen GIPSEDE bein vil vi ikke ha, med både LUCIA-tog og jule-sang-opptreden på planen de nærmeste dagene…

 

Når begge to vil FØRST opp, kan det bli noen baske-tak…

 

.. men alt slikt ble  glemt da vi på veien hjem så vi denne fine hagen, som hadde mye spennende julepynt…og et skummelt troll..

 

Nå er det klart for trekning av vinneren i julekalenderen her 😉

Vi her i Frodiths Julekalender er så glad for at det er så mange som har lyst til å gjette på nøttene vi steller i stand. Og i dag som de andre dagene har det kommet mange svar, mange og tjue svar faktisk, og mange RIKTIGE svar. Så da danser vi i ring her, og gleder oss til å trekke. Og det skal skje snart….

Men først svarene..

 

Denne nissen var så klart….

 

 
….Johas Gahr Støre, som både har vært utenriksminister og helse-og-omsorgsminister i Stoltenbergs regjering tidligere.

 

 

Og denne filmen heter “Grevinnen og hovmesteren”, jeg har godtatt noen liknende svar også , som Hovmesteren f eks.

 

 Og disse to, som kan se litt like ut er: Harry Potter (eller Daniel Radcliffe, som er navnet hans) og Thomas Numme

  

 

Vaniljeogpepper er nå så klar for den store trekke-oppgaven… Hun har jo ikke fått ut så mye energi som de to andre…Og når lua er så stor, og den er full av lapper, så er det litt av en oppgave….og ansvar…Men nå er hun klar, og hun har til og med tatt av sin egen lue, for å komme ordentlig TIL nedi der.. Så i vei med henne….

 

 

 Og opp av lua kommer hun i 50 km/h MINST….. med en DIGER og vanskelig lapp å manøvrere… og på den lappen står det…..

*trommevirvel*

 

Inneiuteferdig.blogg.no

Hurra, i dag ble det DEG , Vanja!! Du vant -du vant!!

Og nå er det din tur til å få kalendergave i posten 🙂  Blir spennene å se om du liker det jeg har valgt ut 🙂 Jeg TROR jeg har adressen din fra tidligere, men hvis ikke maser jeg nok litt om den 😉

 

Og til alle som var med i dag:

-Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 11 i morgen tidlig. Klokken  7 åpner dørene, som vanlig, og det er klart for nye nøtter. Jeg har MAAAANGE hjemmelagede kalender-gaver som skal deles ut, faktisk 13 igjen …  Luer og vesker. Så ikke gi deg!! I morgen er det kanskje DIN tur 🙂

 

God natt så lenge <3

 

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender #gaver
36 kommentarer
    1. Jeg føler jeg burde kunne den første oppgaven- men jeg kan dem virkelig ikke. Kanskje jeg er på riktig spor på henne, men likevel ikke- det liksom kommer ikke opp noen idé heller. Som regel har man liksom en liten idé på hvem det kan være, men nå er det helt stille :O Ha ha..
      Nr. 2 er jeg ganske sikker på at jeg veit hvem er, men det står helt stille :O Helt stille som i helt stille- det stopper liksom føre tungespissen stille. Ha ha.. Jeg tenker og tenker, men navet er helt borte.
      Nr. 3 kan jeg jo, men det hjelper jo ikke når du mangler så mye som tre navn 😛 he he

    2. Nei, jeg har ikke glemt det- var inne å kikket føre jeg skulle ut, men det var jo så alt for vanskelig :O He he.. Har tenkt på oppgaven i hele dag, men kommer ikke på noen 😛

    3. passion4lifeandtravel: Ja, her er det aktivitet skal jeg love deg 🙂 Og snart er det Lucia 😉 Koselig du titter innom 🙂 Klemmer <3

    4. Så søte rotter på tur, så utrolig mye de har opplevd siden de flyttet inn hos deg, så også kjempegøy ut med juleverksted som jeg småtittet litt på i sted <3 Har også bladd gjennom julekalender, og du lager så mye fint <3 Klemmer <3

    5. Fru Stussli: Så bra du er fin igjen 🙂 Skjønner godt du blir våken av sånt.. Jeg blir også lett liggende våken om det er noe spesielt.. Søsteren min våker også om pusen er borte.. Ha en strålende dag min venn 🙂 KLemmer <3

    6. Ohh, jeg glemte helt bort å sjekke trekningen i går :O he he.. Oi oi- litt av noen klatremus (eller rotter da) det var i dem i dag 😀
      Gratulerer til vinneren 😀

    7. Trenger da ikke alltid joggedress!:P haha
      God morgen til deg også!:)
      Nå er det ut dørene med koffert i ene hånda og jobbnøkkler i ene!:)
      snakkes til uka 🙂

    8. Er helt fin nå 😀
      Var nok litt lite søvn som lagde hodepine. Freddypusen vår har vært borte i mange dager og da blir jeg jo urolig og sover litt lite. Står opp og sjekker om han sitter å venter på å få komme inn :-/
      Nå skal jeg inn og se om det er ny kalender hos deg 🙂
      Ha en finfin dag vennen
      Klemmer

    9. Min matgale verden: Deilig med litt luft, jeg mener faktisk at jeg BARE har væt inne de siste dagene. Og det er jo ikke sunt verken for mann eller mus 😉 Nei, det er typisk sånn, blir aldri HELT som man har tenkt… Men nå snart fri, og helg. Og da skal jeg ligge langflat altså…ikke ut av byen….kanskje bare kjøpe LITT julegaver… så jeg blir ferdig 😉 Ha en herlig torsdag <3 klemmer med begge armer 🙂 <3

    10. Huhei, for en herlig tur dere var på, og det der trollet var litt skummelt der det sto ja….kanskje litt sint for at noen hadde tatt staven hans… Nå farer jeg avsted på tidligtrening, og tror du jeg jobbet fire timer i går? Åneida, her var det sykdom, og et tonn med varelevering, så jeg jobbet 8-17 i steden for, haha, men da fikk jeg akkurat laget de 15 gulrotkakene jeg skulle og da 🙂 Ha en deilig torsdag, snart helg 🙂 klemmer

    11. Gratulere så mye til vinneren!=)
      haha ser ut som rottene har fått bein å gå på i dag med en slik utflukt!:)
      Men det er bra, trim er bra for alle 🙂
      Ha en fin fin kveld videre <3

    12. Therese Bråthen: blir kos med tur for dere 🙂 Jeg skal bare være hjemme og kjøpe julegaver i helga. IKKE ut av byen 😀 Må få gjort noe annet enn kalender jeg også 😀 klemmer <3

    13. Ja, hadde vært morro og bli trekt 🙂 men er også veldig mye med for kosen sin skyld jeg da 🙂 Syns det er så koselig å være med på julekalendere 🙂 hihi Ja skal ut på tur i morgen, pakker ned alt jeg slepper å pakke i morgen, så vi er halvveis klare hvertfall! 🙂 hehe klemmer <3

    14. Therese Bråthen: Den er grei 🙂 Du skal jo ut på tur 🙂 Håper du blir trukket en dag også 🙂 Vanja har også vært med hver dag, og i dag var det henne 🙂 Klemmer <3

    15. margarites: Ja, det var godt for både små og STORE rotter å få seg en tur ut 🙂 Jeg trengte litt luft kjente jeg 🙂 Ja, her regner og snør det om hverandre. Og noe snø ligger der, fordi jeg jobber litt oppi åsen 🙂 sove godt da 🙂 klemmer nattaklem <3

    16. Fru Stussli: Uff, vondt i hodet? 🙁 Ikke moro. Jeg er frisk om dagen, men føler meg sliten. Blir nok godt med litt roligere uker nå, og litt julefri 🙂 God bedring til deg 🙂 Ja, dagen har vært fin 🙂 Koselig med elever 🙂 Hurra for Vanja 🙂 klemmer nattakklemmer <3

    17. Gratulerer til en ny vinner! Like gøy hver gang. Det så ut til at det var en fin tur du hadde med rottene, vinterstemning til og med. Her er det bare veldig mye regn om dagen, og vind! Men julestemning inne lager vi selv 🙂 I dag skal jeg igjen prøve å komme meg litt tidlig til sengs (det betyr før midnatt). Jeg har det med å bruke tid på ingenting sånn på slutten av dagen. God natt klem om en stund <3

    18. Tittei
      GRatulerer til vinneren 🙂 Jeg måtte inn og sjekke om alt var rett i dag 😉
      Nå skal jeg ta med hodepinen min i seng 😀
      Håper din dag har vært fin til tross for travel jobb
      Mange nattaklemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg