Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 11- Kom inn, bli med ;-)

Jepp…så var det plutselig duket for juleverksted… For det må man ha, når julen nærmer seg… Og med verdens fineste formingssal, på jobben…så var jo det det perfekte stedet..

Men det er lett å glemme seg litt bort i ting med fine farger….som skinner og blinker…..

 

…spesielt om man er jente….og liker gull og glitter…

 

Det er lett å bli sittende helt IN-aktiv…å beundre andre sine verker….For noen hadde vært der før oss, og laget flotte “pepperkakehus”…Altså hus i papp, som LIKNER på pepperkaker, med pynt og greier… Og er det noen som VIRKELIG ville lage sånne…så var det Salt og Pepper…

 

Selv om de som rotter selvfølgelig gjerne kunne tenke seg å spise disse…så fant de ut etter å ha satt tenna i dem et par ganger….noen “prøve-tygg”…at de smakte ikke noe bedre ANDRE eller TREDJE gangen heller….

 

Salt trodde at det var sånne fine “pepperkakehus” vi skulle lage også…. Grep et hus, og en lim-tube…og var nesten klar…

 

….da Pepper pilte forbi og rev lim-tuben ut av “labbene” hennes…. Og han siktet mot skålen med de fine glitter-stjernene og glitter- blomstene

 

 

….men med litt for mye fart og litt for mye lim….er det lett å få ryggen full av glitter og stas…..Og dette var jo faktisk FØR vi hadde fått begynt på juleverkstedet vårt…For det var ikke slike ting VI skulle lage på juleverksted…Nei, vi hadde nok noe mer tradisjonelt i tankene…  Og det kan du se i oppgaven under her 😉

 

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de  små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da er det klart for dagens oppgaver:

 

Hint= Norske

 

hint= Britisk

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av ellevte kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 13 hjemmelagede kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Og ha en fin dag så lenge <3

#kalender #julekalender #adventskalender #gaver #premier #oppgaver
36 kommentarer
    1. Veronica S: Hei og hopp og takk for svar 🙂 Det er så koselig med alle som er med <3 Håper du har hatt en fin dag :- ) Jeg har styra fælt med krydder-gjengen 😉

    2. lulltove: Jepp, jeg skal gi dem beskjed, og de bør lystre altså, for jeg har hatt mitt svare strev med dem i dag…(kommer i morgen) Og måtte ta dem fatt noe skikkelig…et par av dem hvertfall 😉 Så vi får se, de kan jo ikke lese vet du,….så de bare TAR en lapp 😀 Takk for svarene fine deg <3 klemmer <3

    3. Øyvind Blunck og Hege Skøyen,Mick Jagger, og så:
      julekort , stjerne, engler, hjerter, julekurver og julelenker
      Fortell musene dine (mener rottene) at i kveld er det MIIIIIN tur til å vinne!!!!!
      (Tulla bare :)))

    4. margarites: Ja, i dag hadde vi juleverksted med EKTE barn…og da var det glitter overalt 😀 og lim…. Men da fikk ikke kryddergjengen være med… Så koselig at du likte lua da 🙂 Ja, håper du får brukt den litt i vinter. Takk for svar, og god klem til deg <3

    5. Min matgale verden: Det høres veldig slitsomt ut med all den bakingen, sånn MAAANGE av alt liksom. Men det må jo til, for mange vil jo ha samme. Og da holder det jo ikke med EN for dagen 😀 He-he Og jeg tenker meg du er i ditt ess også, for dette er jo litt drømmen egentlig. I dag har vi hatt juleverksted med elevene, moro men slitsomt…Ingen pauser… Nei du ser ikke særlig uten briller….hm…Jeg ser ikke på nettbrettet en gang jeg.. Mobil kan jeg bare glemme… Ja, endelig fredag 🙂 Stor klem til deg min venn <3

    6. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Nei, ikke særlig smakfullt 😉 Og i dag har de styra noe voldsomt med noen andre greier. Kommer i morgen 😀 Takk for svarene i dag også, kjempekoselig at du er med hver dag 🙂 Klemmer <3

    7. Tattavkvinnene: Hei, der kommer du løpende i tide 🙂 Hi-hi, Ja, litt Pepper-kake kunne vi lage av han 😀 Ha-ha Takk for svar og stor klem til deg <3

    8. foreignerat50: Ja, måtte jo ha det også, som alle andre har også 😀 Og snart kommer det noe moro.. i helga 😀 Takk for svar, så koselig du er med i dag også 🙂 Klemmer <3

    9. Hei, i dag kom det en koselig pakke i posten – med kalenderpremie fra deg! Tusen takk, luen passer helt perfekt! 🙂 Og super farge også, denne blir nok brukt masse utover. Jeg svarer nå like godt på dagens oppgaver også jeg; 1 Øyvind Blunck og Hege Schøyen, 2 er Mick Jagger tror jeg, og 3 dere må lage -julekort, stjerne, engler, hjerter, julelenker og julekurver. Koselig med juleverksted, og når man er ferdig så er det ofte glitter over alt. Ha en super kveld <3

    10. Hoho. I dag leste jeg julekalender etter trening, der jeg satt og spiste litt etter dusjing. Men jeg fikk ikke svart, det blir bare hundre skrivefeil på mobil, jeg SER jo ingenting! Hehe.
      Øyvind blunck og Hege Schøyen er et bra radarpar, Mick Jagger var sexy i ungdommen og han, og dere må absolutt lage julekort, stjerne engler hjerter julelenker og julekurver…. Sånt må man ha til jul vettu 🙂 Så fin den pepperkakebyen var, nesten som ekte jo. Deilig med gode formingssaler og godt utstyr. i år skal jeg ikke lage, eller hjelpe å lage noe julepynt…og det er egentlig helt greit 🙂 Nå skal jeg hvile på sofa…9 ostekaker ble akkurat klar…bare 30 minutter på overtid…puh! Litt sykdom og voldsomt lunsj-rush, krasjer produksjonsplanene mine litt, men sånn blir det nå før jul i hvert fall 🙂 Ha en fin kveld, og i morgen er det dagen over alle dager. klemmer

    11. Du har med noen kreative sjeler å gjøre skjønner jeg 🙂 Det ble fint med litt stjerner på ryggen til Pepper da, veldig julete og passende for partysesongen 😀 Hehe
      1) Paret er Hege Schøyen og Øivind Blunck
      2) Mick Jagger
      3) Dere lagde: julekort, stjerne, engler, hjerter, julelenker og julekurver 🙂

    12. Så koselig å være med på juleverksted:)
      Svarene er:
      1.Hege Schøyen Og Øyvind Blunck
      2.Mick Jagger
      3.Julekort, stjerne, engler, hjerter, jule-lenker og jule-kurver
      Ha en fin kveld:)

    13. Karina Olsen: Hei hei, der er du igjen, så koselig. Og klar med svar igjen 😀 Det er bra. Jo flere ganger man er med, jo større sjanse for å vinne 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    14. Linda: VI kunne jo nesten laget en kake av han 😀 En Pepper-kake 😀 Ha-ha… Kos at du kommer innom igjen 🙂 Jeg sitter og spekulerer ut nye hyss her 😀 Som Emil ville sagt 😉 Takk for svar <3 Klem til deg <3

    15. For noen flotte pepperkake hus, syns igrunnen at pepper kledde de stjernene 🙂
      1. Øyvind Blunk og Hege schøyen
      2. Mick Jagger
      3 Julekort, stjerne, engler, hjerter, jule-lenker og julekurver

    16. Oslopadde: Hei padda mi 🙂 Ja, håper du er i sving i morgen. Jeg har jo måttet svint helt alene her i dag…og jammen er jeg her ennå og styrer med litt av hvert… Både kveld og morgen i boks med bilder 😉 Ja, juleverksted måtte til, og nå er alle fornøyde med det de har laget 😉 Takk for svar og stor klemmepaddeflat klem. Sees i morgen <3

    17. God ettermiddag 🙂 jeg har vært litt borte fra julekalenderen din, av naturlige årsaker, men nå er jeg her igjen. Så fint at det ble juleverksted på de to små! De ønsket seg det så veldig, sist jeg snakket med dem 🙂
      Jeg satser på at jeg har fasiten på kalendernøttene i dag 🙂
      Radarparnissene er vel Øivind Blunck og Hege Skøyen? Og den unge herren er Mick Jagger, tror jeg 🙂 Det dere måtte lage på juleverkstedet er julekort, stjerne, engler, hjerter, julelenker og julekurver 🙂 Da var svarene levert 🙂
      Jeg satser på å være tilbake i samfunnet fra i morgen tidlig, så kanskje vi ses i løpet av noen få dager 😉 Håper kvelden din blir hyggelig 🙂 hilsen pæds.

    18. TuridB: Jepp, de elsker glitter og stas og liker å LAGE ting ja.. ;-D Takk for svar i dag også 🙂 Koselig du henger med fremdeles 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    19. annebe: Å jada, de liker alt som glimrer vettu 😀 Som oss…. Til og med gutta i familien blant rotter er glitter-fan.. 😉 KOselig du er med igjen 🙂 Og jeg noterer svar og krysser fingre 🙂 Stor klem til deg <3

    20. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, de styrer nå på 🙂 Og der kom du jammen med full liste med svar i dag også 🙂 Koselig det <3 Klemmer

    21. vaniljeogpepper: Ja, her jobbes det på 🙂 He-he Mann og mus i arbeid ja… 😉 takk for svar. Og masse klemmer på vei på rotteføtter 😉 <3

    22. Fru Stussli: Ja, lurer meg nå på om jeg ikke må bake litt ekte kaker, eller i det miste kjøpe noen…Blir mye pappsmak av dette ….Så koselig at frøken likte de siste oppgavene…må vel kanskje ha noen flere sånne… Takk for svarene 🙂 Håper dere har en fin dag både frøken og fru 🙂 Stor klem til begge to 🙂

    23. Så spennende med juleverksted, dei små er ivrige etter å komme i gang ser eg 🙂
      Så til mine svar:
      1. Hege Schøyen og Øyvind Blunck
      2. Mick Jagger
      3. Julekort, stjerne, engel, hjerter, jule-lenker, jule-kurver

    24. Så rotter liker glitter også ja..de virker veldig menneskelige disse rottene dine 🙂
      Svar : 1.Øyvind Blunch og Hege Schøyen 2. Mick Jagger 3. Julekurver..Julelenker…hjerter…engler..stjerner..julekort..
      Ha en fin ettermiddag…Klem<3

    25. Julekurver,julelenker,hjerter,engler,stjerne, julekort ble laget på juleverkstedet. Nr. 2 lurer jeg på er medlem i Beateles (må sjekke hva de het) så kommer jeg tilbake senere. Nissene i dag er Hege Skøyen og Øyvind Blunk.

    26. Litt av noen skøyere de der to.:)
      Øyvind Blunck og Hege Skøyen. Et flottere raddarpar skal man lete lenge etter.
      Nr to må være Mick Jagger.
      Ingen speil tilgjengelig her.
      Julekort-Stjerne-Engler-Hjerter-Julelenker-Julejkurver.
      Da tror jeg at jeg er i mål i dag også::)

    27. God morgen ,dere hardt arbeidene muser og kvinner 😉 🙂
      1.Hege Schøyen og Øyvind Blunck
      2.Mick Jagger
      3.
      Julekort
      stjerne
      engler
      hjerte
      jule-lenker
      jule-kurver
      Ha en fortsatt fin dag <3 klemmer hele veien til øvelse 😀

    28. Huffda spise papp er vel ikke noe særlig for små rotter. Kanskje frodithmor må bake pepperkaker i år sammen med kryddergjengen?
      Her kommer svaret fra Stusslijentene 😀
      1) Hege Schøyen og Øivind Blunck
      2) Mick Jagger
      3) Jule-kort, stjerner, Engler, hjerter, jule-lenker og jule-kurver (Frøken Stussli løste disse alene)
      Skulle hilse fra Frøken S og si den siste oppgaven var kjempemorsom!!
      Ha en finfin dag
      Klem fra fru og frøken

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg